abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 juli 2007 @ 07:18:13 #51
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51907664
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 07:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Precies, het is geen eigenwijs gedrag. Daarom is het ook niet te voorkomen door opvoeding.

Als het dan gebeurt, moet je het natuurlijk niet maar steeds weer laten gebeuren. Maar ook dan is het meer een kwestie van zoeken naar de oorzaak en de nodige maatregelen nemen dan opvoeden.
En een kwestie van zoeken en maatregelen nemen vallen in mijn idee dus onder opvoeding.

Maar dat had dus al wat eerder gemoeten. 't Is nu meer een ritueel voor 't beest geworden.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 07:22:46 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51907669
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 07:18 schreef popolon het volgende:

[..]

En een kwestie van zoeken en maatregelen nemen vallen in mijn idee dus onder opvoeding.

Maar dat had dus al wat eerder gemoeten. 't Is nu meer een ritueel voor 't beest geworden.
Ok, dan was 't even een kwestie van definitie.

Ik vind opvoeden meer dat je bepaald gedrag aanleert door bepaalde normen over te brengen. Bij katten ben je naar mijn idee meer bezig met het sturen van het gedrag dat ze van nature al vertonen. Zoals in dit voorbeeld: de slaapkamer verboden terrein maken. De kat wordt er niks anders van, maar het probleem is weg.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 07:38:09 #53
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51907693
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 07:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ok, dan was 't even een kwestie van definitie.

Ik vind opvoeden meer dat je bepaald gedrag aanleert door bepaalde normen over te brengen. Bij katten ben je naar mijn idee meer bezig met het sturen van het gedrag dat ze van nature al vertonen. Zoals in dit voorbeeld: de slaapkamer verboden terrein maken. De kat wordt er niks anders van, maar het probleem is weg.
Ja goed, daar verschillen we iets van mening dan. Ik heb zelf 25 jaar lang katten om me heen gehad en heb nooit een terrein voor ze verboden. Ik heb ze laten weten wat wel en niet kon, ongeacht het 'terrein'.

Katten hebben meer een territtoriumgevoel dan een zgn, baasjesgevoel als honden maar toch, 't valt te leren, je moet er vroeg bij zijn. En met alle vier succesvol.

Maar goed, in dit geval is het al wat laat.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 30 juli 2007 @ 00:27:02 #54
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_51948732
Het is dan wel een kat dat vanaf zijn geboorte al buiten is achtergelaten, maar ik snap niet hoe ik dit zou moeten oplossen.

Toch hoop ik dat het nu even stopt
World Wrestling Entertainment
  maandag 30 juli 2007 @ 03:10:43 #55
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_51951278
Ik hoop het ook voor je!!!
You were born as an original. Don't die as a copy.
pi_51951302
Zeg hem dat hij daar niks over te zeggen heeft.
underground forever baby
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')