abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:28:26 #76
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_51846787
Of je zwicht omdat je gewoon vriendelijk bent en die 50 cent toch niet kan missen en het voor die zwerver een hoop geld is. Maar daar gaat het me niet eens om, of je nou wel of niet geeft, heb gewoon de ballen om het tegen hem te zeggen, in plaats van bang uit een raampje te gaan staren zodat de enge meneer maar snel verderloopt.
Ook geen sig dus
pi_51847231
Het argument om geen geld aan zwervers te geven omdat ze er drugs/alcohol van gaan kopen vind ik zo'n onzin

Láát die mensen lekker drugs/alcohol kopen, als zij daar toch gelukkig van worden..
pi_51847307
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 03:28 schreef Dennis_enzo het volgende:
Zit je in de metro, komt er zo'n zwerver bij iedereen vragen of hij centjes mag. In plaats van gewoon nee te zeggen, is iedereen opeens druk bezig met uit het raam te staren, bloeien er spontaan conversaties op tussen mensen en gaat de walkman extra hard om maar een excuus te hebben de zwerver te negeren.

Zo hypocriet vind ik dat! De helft van die mensen is vast het type dat op feestjes (of op fok) altijd een grote bek heeft over die niesnutten, 'en dat ze een schop onder hun hol kunnen krijgen!', maar als er dan een voor hen staat zijn ze te bang om ook maar gewoon nee te zeggen. Hoe kansloos een zwerver ook is, je kan hem op z'n minst aankijken, het is tenslotte ook een mens. Tenzij je een 'respect moet verdienen' figuur bent, maar dan ben je nog kanslozer dan alle zwervers bij elkaar
Nou als je hier in Berlijn waar ik woon tegen elke zwerver nee moet gan zeggen die om geld vraagt, ben je meer tijd kwijt aan die kansarme mensen dan aan je normale bezigheden, daar negeer ik ze ook altijd!

kut kansarme mensen die op half 8 sochtens al halve liters naar binnenwerken en nog snel een smsje versturen op hun nieuwe klapgsm voordat je weer oom geld vragen!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:52:59 #79
144213 Adidah
Het was wraak
pi_51847516
Ik zeg gewoon schaamteloos nee als een zwerver om een kleinigheid vraagt, ook al ben ik net een broodje aan het eten. Soms kijk ik ook wel eens de andere kant op, maar dat is dan meer omdat ik geïrriteerd ben in plaats van dat ik me schaam.
pi_51848687
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 10:43 schreef no1uknow het volgende:
Het argument om geen geld aan zwervers te geven omdat ze er drugs/alcohol van gaan kopen vind ik zo'n onzin

Láát die mensen lekker drugs/alcohol kopen, als zij daar toch gelukkig van worden..
Als zij dat willen dan doen ze dat maar van hun eigen geld lijkt mij zo. Als zij zoveel bier zuipen dat ze in hun broek pissen en geen geld voor eten meer hebben dan is dat gewoon debiel en daar ga ik dan niet extra aan meebetalen. Ze krijgen tenslotte al een bijstandsuitkering die van ons belastinggeld wordt betaald.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2007 11:34:00 ]
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:52:24 #81
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_51849230
ik erger me hier ook vaak aan enzo. Ik begin meestal een praatje
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
pi_51849348
En waar ik me nog het meest aan erger zijn die vrouwen die rondlopen op Berlijn hbf, s-bahn stationen en zelfs IN de Mc Donalds, met een briefje en iedereen vragen "you speak english? you speak english?" Meestal zeg ik dan, yes I do, and you? krijg ik een papiertje in mn handen gedrukt en dan zeg ik no interest, bitches met hun kinderen beetje om geld vragen. Laat ze terug gaan naar hun eigen land en daar werken!
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Het is mijn zus, gast.
pi_51850696
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 10:10 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Ik beschouw het dan ook als een psychologische test. Wie zwicht? Zwicht je omdat je zijn/haar leugen gelooft? Zwicht je omdat je niet als een klootzak/bitch wil overkomen? Durf je geen 'nee' te zeggen? Zwicht je omdat je alle andere mensen naar hun beurs ziet/hoort grijpen en niet achter wil blijven?
Het is een psychologische test van The A-Team.
Die zwerver is stiekem Hannibal Smith en als je wat geeft dan lossen ze je problemen op en hoef je achteraf niets te betalen daarvoor.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_51850739
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 12:42 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Het is een psychologische test van The A-Team.
Die zwerver is stiekem Hannibal Smith en als je wat geeft dan lossen ze je problemen op en hoef je achteraf niets te betalen daarvoor.
maar the A-Team is toch heulemaal niet echt?
Het is mijn zus, gast.
  donderdag 26 juli 2007 @ 12:53:46 #85
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_51850993
Respect moet je verdienen.
En dat doe je door te werken voor je levensonderhoud.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:25:54 #86
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_51851862
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 12:44 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

maar the A-Team is toch heulemaal niet echt?
The greatest trick The A-team ever pulled was convincing the world they didn't exist
It's about being boss, not being the boss...
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:36:06 #87
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_51852160
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:56 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
En waar ik me nog het meest aan erger zijn die vrouwen die rondlopen op Berlijn hbf, s-bahn stationen en zelfs IN de Mc Donalds, met een briefje en iedereen vragen "you speak english? you speak english?" Meestal zeg ik dan, yes I do, and you? krijg ik een papiertje in mn handen gedrukt en dan zeg ik no interest, bitches met hun kinderen beetje om geld vragen. Laat ze terug gaan naar hun eigen land en daar werken!
Dan moet je maar niet in zon armoe stad gaan wonen :p
Ook geen sig dus
pi_51852265
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 13:36 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Dan moet je maar niet in zon armoe stad gaan wonen :p
onee dat maakt het een stuk beter! ik verhuis gelijk naar een saaie stad waar totaal niets leeft!
Het is mijn zus, gast.
pi_51859523
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 12:55 schreef releaze het volgende:
overigens heb ik begrepen dat zwervers een staatsuitkering genieten van een eurootje of 800 per maand en met bedelen ook nog aardig wat verdienen.
Nou, het zal misschien geen EUR 800 zijn, maar ver zit je er niet naast. Van de site van de gemeente Amsterdam haal ik de volgende info:

Een dak- of thuisloze ontvangt in principe 50% van het minimumloon (EUR 618,43). Als de betrokkene alleenstaand is en een erkend postadres en gebruik maakt van een gemeentelijke aanbod voor nachtopvang bij bijvoorbeeld het Leger des Heils of HVO, dan kan een toeslag van 10% (EUR 120,12) worden verleend. Boven op de toeslag van 10% kunt u een premie verdienen. De premie bedraagt EUR 1200,- op jaarbasis en wordt maandelijks uitbetaald met EUR 100,- per maand. Deze premie is gericht op het verbeteren van uw sociaal maatschappelijk functioneren bijvoorbeeld als u een traject of programma volgt bij de Jellinek of een andere erkende instelling. Of u voor een premie in aanmerking komt bepaalt het team Daklozen van de Dienst Werk en Inkomen. Voor informatie kunt u terecht bij het team Daklozen, Herengracht 124, inloopspreekuur: ma. di. do. van 13.15 tot 14.30 uur, telefoon 3463661, of belt met het Callcenter van de Dienst Werk en Inkomen, telefoon 3463636.

Dus in het geval van een basisuitkering plus toeslag voor nachtopvang kom je aan EUR 738,55. En daar kan evt. nog een bonus van EUR 100 per maand boijkomen, zit je aan EUR 838,55.

En dan komen eventuele inkomsten van bedelen, krantenverkoop of diefstal nog bij!

Die lui zouden mij moeten geven !
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')