Nou als je hier in Berlijn waar ik woon tegen elke zwerver nee moet gan zeggen die om geld vraagt, ben je meer tijd kwijt aan die kansarme mensen dan aan je normale bezigheden, daar negeer ik ze ook altijd!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 03:28 schreef Dennis_enzo het volgende:
Zit je in de metro, komt er zo'n zwerver bij iedereen vragen of hij centjes mag. In plaats van gewoon nee te zeggen, is iedereen opeens druk bezig met uit het raam te staren, bloeien er spontaan conversaties op tussen mensen en gaat de walkman extra hard om maar een excuus te hebben de zwerver te negeren.
Zo hypocriet vind ik dat! De helft van die mensen is vast het type dat op feestjes (of op fok) altijd een grote bek heeft over die niesnutten, 'en dat ze een schop onder hun hol kunnen krijgen!', maar als er dan een voor hen staat zijn ze te bang om ook maar gewoon nee te zeggen. Hoe kansloos een zwerver ook is, je kan hem op z'n minst aankijken, het is tenslotte ook een mens. Tenzij je een 'respect moet verdienen' figuur bent, maar dan ben je nog kanslozer dan alle zwervers bij elkaar![]()
Als zij dat willen dan doen ze dat maar van hun eigen geld lijkt mij zo. Als zij zoveel bier zuipen dat ze in hun broek pissen en geen geld voor eten meer hebben dan is dat gewoon debiel en daar ga ik dan niet extra aan meebetalen. Ze krijgen tenslotte al een bijstandsuitkering die van ons belastinggeld wordt betaald.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:43 schreef no1uknow het volgende:
Het argument om geen geld aan zwervers te geven omdat ze er drugs/alcohol van gaan kopen vind ik zo'n onzin
Láát die mensen lekker drugs/alcohol kopen, als zij daar toch gelukkig van worden..
Het is een psychologische test van The A-Team.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:10 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Ik beschouw het dan ook als een psychologische test. Wie zwicht? Zwicht je omdat je zijn/haar leugen gelooft? Zwicht je omdat je niet als een klootzak/bitch wil overkomen? Durf je geen 'nee' te zeggen? Zwicht je omdat je alle andere mensen naar hun beurs ziet/hoort grijpen en niet achter wil blijven?
maar the A-Team is toch heulemaal niet echt?quote:Op donderdag 26 juli 2007 12:42 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Het is een psychologische test van The A-Team.
Die zwerver is stiekem Hannibal Smith en als je wat geeft dan lossen ze je problemen op en hoef je achteraf niets te betalen daarvoor.
![]()
The greatest trick The A-team ever pulled was convincing the world they didn't existquote:Op donderdag 26 juli 2007 12:44 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
[..]
maar the A-Team is toch heulemaal niet echt?![]()
Dan moet je maar niet in zon armoe stad gaan wonen :pquote:Op donderdag 26 juli 2007 11:56 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
En waar ik me nog het meest aan erger zijn die vrouwen die rondlopen op Berlijn hbf, s-bahn stationen en zelfs IN de Mc Donalds, met een briefje en iedereen vragen "you speak english? you speak english?" Meestal zeg ik dan, yes I do, and you? krijg ik een papiertje in mn handen gedrukt en dan zeg ik no interest, bitches met hun kinderen beetje om geld vragen. Laat ze terug gaan naar hun eigen land en daar werken!
onee dat maakt het een stuk beter!quote:Op donderdag 26 juli 2007 13:36 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Dan moet je maar niet in zon armoe stad gaan wonen :p
Nou, het zal misschien geen EUR 800 zijn, maar ver zit je er niet naast. Van de site van de gemeente Amsterdam haal ik de volgende info:quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:55 schreef releaze het volgende:
overigens heb ik begrepen dat zwervers een staatsuitkering genieten van een eurootje of 800 per maand en met bedelen ook nog aardig wat verdienen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |