abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 november 2007 @ 10:21:55 #101
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_54644968
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:18 schreef WheeleE het volgende:
Stiekem kijk ik als ik ergens een speelgoedafdeling tegenkom bij de V&D ofzo, altijd even bij de Lego-dozen, vooral de grote. Eigenlijk wil ik dan gewoon zo'n doos kopen, maarja, ze kijken me thuis dan zo raar aan .
Ik ook Maar ik doe het wel hoor Ik heb inmiddels heel veel Harry Potterlego, en ik heb nog drie grote dozen staan hier om in elkaar te zetten Waaronder dat leuke witte huis, en inmiddels zag ik hier in DLD ook een stadshuis uit die serie. Die komt er vast ook nog wel
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 16 november 2007 @ 10:26:30 #102
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_54645062
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:21 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik ook Maar ik doe het wel hoor Ik heb inmiddels heel veel Harry Potterlego, en ik heb nog drie grote dozen staan hier om in elkaar te zetten Waaronder dat leuke witte huis, en inmiddels zag ik hier in DLD ook een stadshuis uit die serie. Die komt er vast ook nog wel
Hahahaha, dan ben ik dus ook niet de enige . Blijft mooi spul . En altijd maar hopen dat er in een afgelegen speelgoedwinkel een nostalgische doos staat uit 1990 ^^ .
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 november 2007 @ 10:29:06 #103
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_54645096
Helaas bouwt mijn zoontje (7) tegenwoordig zelf zijn setjes in elkaar
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_54647068
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:29 schreef Rewimo het volgende:
Helaas bouwt mijn zoontje (7) tegenwoordig zelf zijn setjes in elkaar
Dan geef je hem de verkeerde dozen. Je moet altijd setjes geven die wat boven zijn kunnen liggen, dan heb je een legitieme reden om te helpen .
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 november 2007 @ 11:58:52 #105
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_54647151
Helpen? Niks helpen, ik zette ze in elkaar (bij voorkeur als ie in bed lag )
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_54984690
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 21:41 schreef Jegorex het volgende:
Mijn opa en oma hadden een hele oude lego trekker
[ afbeelding ]

Zelf had heb ik moderner spul van rond de tijd dat de 9V trein net nieuw was.
Hee, die had ik ook (en heel erg veel van de generatie daarvoor)
Take on the situation, but not the torment ...
pi_54984724
Ik had vroeger een soort ruimtevrachtschip in elkaar geknutseld.In de vrachtruimte kon ik dan mijn snoep verstoppen.Dat waren leuke tijden.
pi_54984769
Deze had ik ook:










En nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer. Al die sets die er na kwamen zijn geen echte lego :-)
Take on the situation, but not the torment ...
pi_55052348
Ik heb ook bakken vol met lego, Hopelijk gaat mijn dochter er ook mee spelen, en ppa wel helpen natuurlijk...haha...Zo geweldig spul....
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 5 december 2007 @ 21:50:01 #110
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55066413
Lego heb me wat afgebouwd, ik bouwde meestal het grootste huis me een enorme muur om mn tuin privacy
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_55155910
Lego heb ook op zolder dozen staan bouwde vroeger ook van die steden zoals 1 pagina hiervoor <3 misschien ook maar eens foto's digitaliseren
  donderdag 13 december 2007 @ 21:14:48 #112
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_55254663
tvp
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_55255051
Voor wie toch heimwee heeft na vroeger, gewoon met lego gaan spelen, je bent niet de enigste
  donderdag 13 december 2007 @ 22:34:49 #114
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_55256756
quote:
Op donderdag 13 december 2007 21:33 schreef iemanss het volgende:
Voor wie toch heimwee heeft naar vroeger, gewoon met Lego gaan spelen, je bent niet de enigste
Ik zie me zelf in de wachtkamer van de tandarts niet zo snel met Lego spelen
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 13 december 2007 @ 23:55:30 #115
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_55258820
Van mijn vader kreeg ik best vaak Lego, met Sinterklaas, verjaardagen en ook tijdens de kermis omdat ik nergens in durfde (Was nog erg jong...) Gingen we naar de speelgoedwinkel en kreeg ik gewoon voor meer dan 200 gulden aan Lego

Een kleine selectie van mijn Lego:










Kreeg ik in de schoen[!!] met Sinterklaas


Voor mijn zwemdiploma




Mijn zus kreeg 'm, maar ik moest 'm in elkaar zetten









En deze twee kreeg ik voor het niet durven ingaan van een kermisattractie, wat was ik er weken zoet mee
\/ \/ \/



Gelukkig is alle Lego bewaard gebleven, heb het al een tijd niet meer aangeraakt, wat eigenlijk best wel zonde is...
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  vrijdag 14 december 2007 @ 11:09:20 #116
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_55264725
Lego!

In de laatste klas van de basisschool heb ik nog een spreekbeurt over Lego gedaan en heb ik van Lego een heel pakket aan informatie en dingetjes gekregen. Mijn ouders hebben me ook meegenomen naar Legoland in Denemarken en hoewel ik nog erg jong was kan ik het me nog goed herinneren! Lego zit in m'n bloed!

Op mijn slaapkamer had ik een plaat van 1.50x2m met mijn Legoland erop. Voor m'n verjaardag kwamen opa en oma langs en opa was vergeten me een kadootje te kopen dus hij trok z'n beurs en gaf me 300 Gulden! Ik had nog nooit zoveel geld gezien! Met dat geld ging ik met m'n vader naar de (onafhankelijke) speelgoedwinkel en bestelde een electrische Lego goederentrein. Ongeduldig als ik was ging ik een paar dagen laten langs de Speelboom en kocht een Lego TGV omdat m'n ouders mij wel vertrouwde met dat geld. M'n vader was te principieel om de bestelling van de onafhankelijke speelgoedwinkel op te zeggen en een paar weken later had ik 2 treinen.

Mijn oom was electronish systeemontwerper en bouwde een stoplichtsysteem voor mijn treinen. In een 2x4 blokje had ie gaatjes geboord met 2 ledjes erin en een kastje met schakelaartjes. Als het licht op rood stond stopte de trein ook omdat hij stukjes uit de tussenrail had geknipt die ook via het schakelkastje ging. Als het donker was zag het er echt mooi uit met alle lampjes in huizen en straatlampen.

De mooiste legotrein ooit:

alleen die van mij had een middenrail voor de stroom...
reset
pi_55265356
Oh fantastisch allemaal. Ook sinds kleine jongen met Lego in de weer geweest. Ik was helemaal gek van de oude ruimte serie, die hierboven ook allemaal stonden. En dat ging maar door in de loop van de jaren. Kwamen steeds meer nieuwe ruimte reeksen.


Al die onderdelen heb ik nog allemaal, welliswaar in een grote doos. Ook heb ik nog een mapje ergens met alle boekjes. Misschien eens leuk om nog eens door te kijken Ik zie dat ook een hoop Fabuland doosjes heb gehad, kon me dat helemaal niet meer herinneren, maar die onderdelen en de figuurtjes kwamen me direct bekend voor

Nadat we verhuist waren kreeg ik een hele zolder voor mij alleen waar een speciale grote tafel werd gemaakt in een L vorm waar ik met een modeltrein en Lego aan de slag kon. Zo prachtig

OMG. Kom nog veel meer spul tegen die ik ooit gehad heb. Waaronder deze F1 wagen Beter dan die moderne Ferrari gesponsorde modellen met kant en klare zijkanten etc.



Een aantal jaar daarna heb ook heel lang gespeeld met de Aquazone/nauts serie:


Nu heb ik nog een drietal dozen vol losse onderdelen en bij familie op zolder heb ik nog tientallen Techno dozen staan. Wegens ruimtegebrek kan ik die helaas niet meer bouwen en ergens neerzetten. Dus dan maar in de doos op zolder

Dit was een van mijn eerste Technic modellen


Nu heeft m'n zus kids en die komen nu in de leeftijd (5-6) dat ze erg geïnteresseerd raken in Lego. Dus als we op bezoek gaan dan is het altijd feest Hele doos ommieteren en dan maar lekker van alles bouwen

Ze hebben ook veel Playmobil, ook prachtig alleen kan je daar weinig aan bouwen.

[ Bericht 3% gewijzigd door DaFrenk op 14-12-2007 11:48:57 ]
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  vrijdag 14 december 2007 @ 12:15:58 #118
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_55266625
GVD, kutLEGO, ik moet een legosteen digitaal modelleren, en ik heb 1 maat niet kunnen vinden. Ik LEGO heel lief aankijken enzo.. zeggen ze dat 't een bedrijfsgeheim is. 't is dat ik geen schuifmaat thuis heb
  † In Memoriam † vrijdag 14 december 2007 @ 19:10:37 #119
25682 2cv
Niet subtiel
pi_55275558
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:15 schreef dubidub het volgende:
GVD, kutLEGO, ik moet een legosteen digitaal modelleren, en ik heb 1 maat niet kunnen vinden. Ik LEGO heel lief aankijken enzo.. zeggen ze dat 't een bedrijfsgeheim is. 't is dat ik geen schuifmaat thuis heb
Welke legosteen ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 14 december 2007 @ 19:58:10 #120
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_55276828
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 19:10 schreef 2cv het volgende:

[..]

Welke legosteen ?
2x2 hoog.
  vrijdag 14 december 2007 @ 22:03:54 #121
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_55279698
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 19:58 schreef dubidub het volgende:

[..]

2x2 hoog.
http://ldd.lego.com/
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  vrijdag 21 december 2007 @ 14:28:13 #122
81894 godigita
Trollercoaster
pi_55442222
jaaa, lego!
  vrijdag 21 december 2007 @ 16:27:16 #123
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_55444076
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 22:03 schreef donroyco het volgende:

[..]

http://ldd.lego.com/
Dat is dus juist niet de bedoeling. Ik meot het blokje modelleren. Maar het is al gelukt.
  zaterdag 29 december 2007 @ 23:20:56 #124
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_55637903
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:18 schreef WheeleE het volgende:
-knip-
Stiekem kijk ik als ik ergens een speelgoedafdeling tegenkom bij de V&D ofzo, altijd even bij de Lego-dozen, vooral de grote. Eigenlijk wil ik dan gewoon zo'n doos kopen, maarja, ze kijken me thuis dan zo raar aan .
Gewoon doen! En als de cassiere dan vraagt of het een cadeautje is, zeg je gewoon dat het voor jezelf is. Ik heb eens in de winkel de inhoud van een doos leeggekiept in mijn rugzak, omdat de doos zo groot was dat ik die in de regen nooit droog zou kunnen vervoeren. Dus rugzak open, doos opgenscheuren, inhoud erin proppen en de doos met een glimlach weer overhandigen, met de mededeling dat ze in de winkel vast een hele mooie papierkliko hebben.

Ik heb mijn hele leven al met Lego gespeeld. Het gros daarvan staat nu nog bij mijn moeder, maar een aantal sets heb ik toch hier in de kast staan. Zoals deze:
, en de .

Ik ben altijd wel met Lego blijven spelen, maar heb een aantal jaar weinig tot geen sets meer gekocht. Totdat ik deze trein kocht. Vroeger wilde ik altijd al een electrische trein, maar deze heb ik zowel van Sinterklaas als van mijn ouders nooit gekregen.

Toen is het kriebelen weer begonnen en inmiddels heb ik mijn schade wel ingehaald.

Ik ben mijn collectie Adventurers aan het compleet maken en dat is inmiddels aardig gelukt. Mijn voorliefde voor oude beschavingen heeft zich ook uitgebreid naar de Vikingen, de Islanders en de Eskimo's. Daarnaast heb ik ook zowat de hele collectie Tiny Turbo's compleet. Tot slot ben ik ook een groot fan van de Creator en Designer series. Bij deze laatste twee zitten geen stickers of poppetjes, gewoon een hoop steentjes waarbij je je eigen fantasie ook kunt laten werken.

Mijn grootste trots zijn onderstaande sets. Voor de Black Cat heb ik maandenlang al mijn zakgeld, oppasgeld en extraatjes opzij gezet en toen ik EINDELIJK genoeg geld had, was hij niet meer in de winkel te krijgen. In heel Tilburg heb ik destijds alle speelgoedwinkels gehad, maar nergens meer aan te komen. Ongeveer een jaar geleden toch via Marktplaats weten te bemachtingen. De monorailsets zijn geweldig. Vooral vriendjes van onze junior vinden ze geweldig. Dat soort Lego maken ze tegenwoordig niet meer. Dan is het geweldig om daarmee te kunnen spelen.
, , en de .

Regelmatig breek ik de wat grotere sets af en komt er een andere voor in de plaats, omdat ik niet genoeg ruimte heb om alles op te kunnen bouwen. Als er dan vriendjes of vriendinnetjes komen spelen, staan ze vaak kwijlend voor de kast met de vraag aan junior of dat allemaal van hem is. Zijn antwoord is standaard dat dit allemaal van Sjeekie_Beekie is, en dat zijn Lego boven op zijn kamer staat. Vriendjes en vriendinnetjes snappen het vaak niet, maar komen wel het liefst bij ons spelen, omdat wij zoveel in de kast hebben staan. Al mogen ze niet met alle sets spelen. Sommige dingen zijn om naar te kijken, maar de Krokante Krab, daar is iedereen dol op. Mijn broer kon er geen genoeg van krijgen.


Onder de kerstboom rijdt deze trein, omgebouwd naar het 9V systeem natuurlijk:


Af en toe komt mijn Mindstorms doos tevoorschijn om een beetje aan te klooien, dat is een geweldige set. De technic serie is mij altijd wel blijven trekken, op de kast liggen de Dune buggy/Tractor en de Combine Harvester nog op me te wachten. Als ik weer heel veel tijd over heb, dan begin ik daar als eerste mee.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_55645382
lego helemaal geen tijd voor! voetbal is het enigste wat ik deed en trainen.
AFC AJAX
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')