abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52062473
TVP
  maandag 6 augustus 2007 @ 21:53:55 #152
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_52152210
quote:
Op maandag 23 juli 2007 23:18 schreef VrouwelijkICE het volgende:
Hey,

Ik vraag me af of jullie ouders geld voor jullie opzij letten als jullie later gaan studeren of op kamers gaan (of hebben ze dat al gedaan en ben je nu al op kamers).

Mijn moeder beweert dus dat ik dat helemaal zelf moet betalen later en dat zij geen cent voor me opzij schuift. Dus studiekosten, kamer, inrichting, opleiding, boeken. Als ik zeg dat ik het geld niet heb zegt ze dat ik maar moet gaan werken. Maar zelfs dan red ik dat niet hoor.

Is dit nou normaal?
Hoe gaat dat bij jullie thuis?
Scheelt dat je als vrouw zijnde met een paar dagen "bijbeunen" een behoorlijk maandsalaris kan verdienen .

ff zonder gein, m'n ma loopt ook continu te mekkeren dat ik meer moet sparen etc, wordt dr echt moet van. Maarja, ben dan ook niet van plan om binnenkort te vertrekken uit huis.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:07:19 #153
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_52163815
Werk nu 2 jaar full-time en dan kan je toch aardig veel sparen als je nog gewoon thuis woont
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
pi_52225729
Krijg/heb alles gekregen.
Alleen als ik het verneuk of andere opleiding wil moet ik het zelf betalen.
Ik zwaai naar dieren.
pi_52229183
Vanaf mijn 18e heb ik alles zelf betaald, maar ik hoefde mijn ouders geen kostgeld te betalen. Ze hebben me op m'n 16e al verteld (toen de 1e keer collegegeld betaald moest worden) dat die studiefinanciering geen party fonds was, en dat ik dat geld ook daadwerkelijk voor mijn studie moest gebruiken.

Dit is al wel een aantal jaren geleden, maar ik vindt het wel een nette constructie, pas als je op jezelf gaat krijg je in de gaten wat "kost en inwoning" je ouders heeft kost. Met een bijbaantje kom je een heel eind, zeker als je thuis woont. (op kamers is een ander verhaal, maar dan springen de meeste ouders ook wel bij dacht ik) Als je zo oud bent moet je ook wel wat financiële verantwoordelijkheid kunnen dragen vinnik, en je eigen boontjes doppen.
Heb je mijn minicity al bezocht?
pi_52229329
Ik hoefde niks te betalen afgelopen twee jaar, gebruikte mijn stufie gewoon als extra zakgeld.
Straks ga ik op mezelf wonen, dus moet ik het gebruiken om de huur te betalen. Ik red het er alleen niet mee, dus mijn ouders steunen mij door maandelijks wat over te maken . Verder betalen ze ook het collegegeld, de boeken en de zorgverzekering voor me. Ik ga daarnaast wel nog werken en misschien wat bijlenen, zodat ik nog wel kan uitgaan, kleding kan kopen enz.

En omdat ik straks op mezelf ga, mag ik de rekening aanbreken waarop mijn ouders hebben gespaard voor als ik het huis uit zou gaan. Dat gebruik ik om meubels etc te kopen en als reserve voor als ik een maand wat minder geld heb.
pi_52232619
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:09 schreef Geerd het volgende:
Krijg/heb alles gekregen.
Alleen als ik het verneuk of andere opleiding wil moet ik het zelf betalen.
Juiste gang van zaken.
Kinderbijslag op door de coffeeshop nigga.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 17:45:52 #158
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_52234118
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:06 schreef Sapstengel het volgende:
Ik hoefde niks te betalen afgelopen twee jaar, gebruikte mijn stufie gewoon als extra zakgeld.
Straks ga ik op mezelf wonen, dus moet ik het gebruiken om de huur te betalen. Ik red het er alleen niet mee, dus mijn ouders steunen mij door maandelijks wat over te maken . Verder betalen ze ook het collegegeld, de boeken en de zorgverzekering voor me. Ik ga daarnaast wel nog werken en misschien wat bijlenen, zodat ik nog wel kan uitgaan, kleding kan kopen enz.

En omdat ik straks op mezelf ga, mag ik de rekening aanbreken waarop mijn ouders hebben gespaard voor als ik het huis uit zou gaan. Dat gebruik ik om meubels etc te kopen en als reserve voor als ik een maand wat minder geld heb.
dus ipv dat je dat geld wat je als zakgeld gebruikt had opzij had gelegt voor het moment waarop je op je zelf gaat wonen heb je het gewoon op gebruikt en je hebt ook geen bijbaantje
happen naar de baas
pi_52235052
Ja, wat moest ik er anders mee. 70 euro p.m. schiet niet echt op.

Ik heb nu idd geen werk, ben gestopt met mijn eerste opleiding en heb het volgende schooljaar fulltime gewerkt tot anderhalve maand geleden. Hierdoor heb ik wel aardig kunnen sparen. Ik heb ontslag genomen toen ik zomervakantie wilde en omdat ik volgend jaar in een andere plaats ga wonen heb ik nog geen werk. Dat wil ik daar gaan zoeken wanneer ik er woon.
pi_52247453
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 14:10 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Okee maar 2000 euro is elke maand 160 euro aan de kant leggen
waarom moet dat 20 jaar van te voren ipv 1 jaar

Nou ja.. misschien heeft niet iedereen dat over..
maar hoop niet dat dat mensen zijn met uitkering, met plasma tv, met bmw
Niet iedereen is zo rijk.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_52247465
Ik heb na de middelbare school geen cent meer van mijn ouders gehad.
pi_52247499
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 07:20 schreef saaw het volgende:
jezus wat krijgen veel mensen alles gesponsord van hun ouders
het is niet alsof mijn ouders het niet hebben hoor, maar het is makkelijk te redden!

ik krijg niks van mn ouders, gewoon stufi + lening IB a 180 in de maand, maakt 700
en dan nog een beetje werken maakt 1000 euro in de maand totaal
Hoe kom jij aan VIJF HONDERD TWINTIG euro stufi
pi_52247507
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 02:43 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik heb na de middelbare school geen cent meer van mijn ouders gehad.
Sliep je onder een brug of woonde je nog wel thuis ?
pi_52247517
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 02:47 schreef W00fer het volgende:

[..]

Sliep je onder een brug of woonde je nog wel thuis ?
Ik was vrij snel vertrokken.
pi_52248987
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 07:20 schreef saaw het volgende:
jezus wat krijgen veel mensen alles gesponsord van hun ouders
het is niet alsof mijn ouders het niet hebben hoor, maar het is makkelijk te redden!

ik krijg niks van mn ouders, gewoon stufi + lening IB a 180 in de maand, maakt 700
en dan nog een beetje werken maakt 1000 euro in de maand totaal
Ik vind het wel grappig om te horen zeggen dat veel mensen gesponsord krijgen door je ouders. Qua situatie in Nederland kan ik het nog eventueel verstaan; daar krijg je studiefinanciering en kan je een studielening aanvragen, dus zoals jij stelt krijg je 700¤ per maand. Studiefinanciering komt namelijk ook van je ouders, maar dan via belastingsgeld. Als je géén stufi zou hebben, dan kom je zelfstandig rond.

Hier is niets krijgen van je ouders daadwerkelijk 0¤ per maand beschikbaar hebben, als je alleen gaat wonen dan krijg je je kindergeld en dan kom je aan een 125¤. That's it. Huursubsidies en dergelijke bestaan niet, dus die kan je ook niet krijgen. Een kot huren kan niet, want op een studentenkot kan je je niet domiciliëren. Je moet dus een appartement / huisje huren, en dat is minstens 4à500¤ / maand. Volledig zelfstandig gaan wonen is er hier dus niet bij als je nog studeert.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')