abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3137871
ok, wat vinden jullie van deze allesoverheerschende Gothenburg Metal-band......

vind zelf Storm Of The Light's Bane een meesterlijk album, verder ken ik er niet echt veel van.... maar tis wel lekker rauw en melodieus...

alleen vind ik de achtergrond van voormand Jon Nodveidt wat minder charmant.... hij heeft samen met een vriend van em een homo vermoord en zit hiervoor nu 4 jaar in de gevangenis, en hij heeft nog 6 jaar te gaan.....
daarnaast was ie ook nog een van de kopstukken van de MLO... een of andere lijpe satanistische beweging...

dinsdag 12 februari 2002 @ 14:49:43 #2
18913 DOMINIUM
_= METELBELGIER =_
pi_3138184
Beestig goede groep, alleen jammer van die zanger dus.
'Storm of the light's bane' is ook m.i. de beste cd van hun.
De rest van de groep heeft een nieuwe project maar kan nu niet op de naam komen.
Hell is from here to eternity
pi_3138247
Where dead angels lie is een absolute klassieker (de EP waar dat nummer op staat is sowieso geweldig). Jammer van die zanger, dat wist ik niet.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 12 februari 2002 @ 15:28:07 #4
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_3138853
Goede band. Ook The Somberlain is een goed album, vooral de eerste twee nummers. Dissection is toch wel een van de pioniers in het melodische death metal genre, al is de band natuurlijk veel meer black metal georienteerd dan bands als Dark Tranquility en In Flames. Als je van Death/Black houdt is het werk van Dissection verplichte kost. IMO ofcourse...

Tsja, criminaliteit is overal in de death en vooral black metal scene. Bard Faust van Emperor vermoorde ook een homo, Grisnack vermoorde Euronymous... zo blijf je bezig. Gewoon van de muziek genieten en niet te veel over na denken.

pi_3139319
Idd een hele goede band. Ik hoorde laatst dat Jon in z'n cel een gitaar mag hebben en dus weer nieuwe nummers schrijft. Ben benieuwd hoe ze dat gaan opnemen, ik neem aan dat de gevangenissen in Zweden geen eigen studio hebben
... na vijf jaar
pi_3139361
hij mag wel muziek schrijven en zelfs opnemen ja...... maar ik denk dat er geen nieuw album komt.....

volgens Nuclear Blast is die komende Dissection DVD weer een teken van leven van de band...... maar de band zelf heeft er nix aan gedaan.... is gewoon een compilatie van oude live opnamen

pi_3978571
quote:
Op dinsdag 12 februari 2002 15:58 schreef Xhorder het volgende:
Idd een hele goede band. Ik hoorde laatst dat Jon in z'n cel een gitaar mag hebben en dus weer nieuwe nummers schrijft. Ben benieuwd hoe ze dat gaan opnemen, ik neem aan dat de gevangenissen in Zweden geen eigen studio hebben
Tsja.....blijkbaar toch wel, die gast van Burzum heeft ook meerdere albums in de gevangenis opgenomen en uitgebracht. En dan zeggen ze dat de Nederlandse gevangenen het luxe hebben!

Verder inderdaad een zeer strakke en technisch goede band, zowel The Somberlain als Storm Of The Light's Bane zijn nog regelmatig in mijn cd-speler te vinden!

vrijdag 26 april 2002 @ 23:07:49 #8
18413 Summoner
pi_3978636
Als de gevangenis Jon's muzikale gave maar niet heeft teruggebracht tot extreem laaaaaaaag niveau.

Zoals de Count!

beetje simpele, saaie muziek maken op een keyboardje...

pi_3978752
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 23:07 schreef Summoner het volgende:

beetje simpele, saaie muziek maken op een keyboardje...

Nee, zal wel niet....hij heeft een gitaar gekregen!

Trouwens.....als dat een acoustische gitaar is zitten we alsnog met de gebakken peren

vrijdag 26 april 2002 @ 23:25:32 #10
18413 Summoner
pi_3978808
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 23:18 schreef thecrook het volgende:

[..]

Nee, zal wel niet....hij heeft een gitaar gekregen!

Trouwens.....als dat een acoustische gitaar is zitten we alsnog met de gebakken peren

haha, dat valt wel mee denk ik. Het zou ook een tof akoestisch album kunnen worden in de stijl van Ulver of Empyrium...
  zaterdag 27 april 2002 @ 17:20:35 #11
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_3984083
Burzum maakt nu voornamelijk darkambient

Maarre, wisten jullie dat niet over die moorden? Lees The Lords of Chaos er maar eens op na, staat een hoop info in. (en nu niet alles even serieus nemen natuurlijk)

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_3984178
Tja, roerige tijden, black metal begin jaren '90.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
  zaterdag 27 april 2002 @ 17:43:43 #13
18413 Summoner
pi_3984215
quote:
Op zaterdag 27 april 2002 17:20 schreef Elegy het volgende:
Burzum maakt nu voornamelijk darkambient

Maarre, wisten jullie dat niet over die moorden? Lees The Lords of Chaos er maar eens op na, staat een hoop info in. (en nu niet alles even serieus nemen natuurlijk)

Burzum maakt strontmuziek die zelfs deze term niet waard is en genegeerd moet worden. Als black metal muzikant was Grishnack een waardig lid van de community, maar mensen die zoals ik veel naar 'true' black metal luisteren zullen echt niet ontkennen dat rauwe en primitieve blackmetal veel muzikale vaardigheden van de muzikanten vereist. Het is de sfeer die telt. De count kan genoeg sfeer oproepen dmv black metal, maar een goede muzikant is hij niet. Dat heeft hij bewezen met die waardeloze, saaie keyboardalbums die genadeloos door de critics afgezeken werden.

Enne, Lords of Chaos staat vol met fouten. De Count bijvoorbeeld heeft via een internet bericht es een paar bladzijden die over hem gingen gecorrigeerd...

zaterdag 27 april 2002 @ 18:19:36 #14
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_3984441
quote:
Op zaterdag 27 april 2002 17:43 schreef Summoner het volgende:

[..]

Burzum maakt strontmuziek die zelfs deze term niet waard is en genegeerd moet worden.

Och, zoveel ken ik er niet van
quote:
Enne, Lords of Chaos staat vol met fouten. De Count bijvoorbeeld heeft via een internet bericht es een paar bladzijden die over hem gingen gecorrigeerd...
Ja, ik had ook al gehoord dat het stijf stond van de fouten en roddels Tis eigenlijk een soort "black Privé"
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  zondag 28 april 2002 @ 02:40:32 #15
18413 Summoner
pi_3988865
quote:
Op zaterdag 27 april 2002 18:19 schreef Elegy het volgende:

[..]

Och, zoveel ken ik er niet van

houden zo.
quote:
[..]

Ja, ik had ook al gehoord dat het stijf stond van de fouten en roddels Tis eigenlijk een soort "black Privé"

hehe, idd. maar ondanks dit HET boek om te lezen als je wilt weten wat de metal wereld op z'n kop zette begin jaren '90.

Waarom? Omdat het het enigste is...

pi_8980889
Als ik het (e-mail)interview in Aardschok met de zanger van deze band lees dan vind ik het niet gek dat ie vast zit. Die man hoort in het leipenhuis! Spijt heeft die idioot niet van zijn daden. En nu wordt Faust (ook een geflipte moordenaar) van Emperor de nieuwe drummer van Dissection.

Ik snap niet dat Aardschok nog aandacht besteed aan deze misdadigers. Alles wijst er op dat Jon Nödtveidt niks in het gevang geleerd heeft. Maar de toekomst zal het ons leren. Zelf denkt hij sterker dan ooit terug te keren. Volgend jaar komt hij terug en dan 'zal hij de wereld in een chaos laten storten.'
Waarschijnlijk was hij zwaar onder invloed van enkele verboden genotsmiddelen toen hij het interview via de mail beantwoordde .
Lees het interview zelf eens, je zult je rot lachen. Dat heb ik gedaan in elk geval.

Ik heb mijn mening over de Scandinavische extreme metalscene in elk geval niet kunnen veranderen.

Er lopen wat idioten rond aldaar.

zondag 9 maart 2003 @ 16:19:55 #17
42858 Stormblast
Executeerd u mij.
pi_8981850
quote:
Op dinsdag 12 februari 2002 14:53 schreef Shivo het volgende:
Where dead angels lie is een absolute klassieker (de EP waar dat nummer op staat is sowieso geweldig). Jammer van die zanger, dat wist ik niet.
Staat ook op Storm Of The Light,s Bane persoonlijk vind ik van dat album Night,s Blood geweldig en Dead Angels ook
Turn My Eyes From This World, This Dying Place Is So Absurd.
pi_8982088
quote:
Op dinsdag 12 februari 2002 14:31 schreef Spike5000 het volgende:
ok, wat vinden jullie van deze allesoverheerschende Gothenburg Metal-band......

...

ehm, dat is At the gates hoor
  zondag 9 maart 2003 @ 16:34:35 #19
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8982272
quote:
Lees het interview zelf eens, je zult je rot lachen. Dat heb ik gedaan in elk geval.
Heb hem naast me liggen, die kerel lijkt wel Ozzy Osbourne in zijn jonge jaren

Heb je trouwens ook die foto's gezien bij Strapping Young lad? REchtsboven, die 2e rechte. Gene Hoglan en die gitarist, dat zijn de echte metalbikkeldikzakbeesten En dan met zo'n wintermuts, prachtig.

En dan noemen ze Jon een "zware jongen", pfff

pi_8982587
quote:
Op zondag 9 maart 2003 16:34 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Heb hem naast me liggen, die kerel lijkt wel Ozzy Osbourne in zijn jonge jaren

Heb je trouwens ook die foto's gezien bij Strapping Young lad? REchtsboven, die 2e rechte. Gene Hoglan en die gitarist, dat zijn de echte metalbikkeldikzakbeesten En dan met zo'n wintermuts, prachtig.

En dan noemen ze Jon een "zware jongen", pfff

ja, precies die mensen hebben zelfspot en zo hoort het ook!
  zondag 9 maart 2003 @ 22:43:00 #21
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8993051
quote:
Op zondag 9 maart 2003 16:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

ja, precies die mensen hebben zelfspot en zo hoort het ook!

Iig beter dan de mensen die "stoer" proberen over te komen op bandfoto's.
  zondag 9 maart 2003 @ 23:00:38 #22
18413 Summoner
pi_8993633
Die man is gewoon blijven hangen in de periode 91-94. De meesten van de grootheden uit de Black Metal scene in Noorwegen, en ook de meeste voormalig leden van de Inner Circle zijn enigzins tot bezinning gekomen.

Ik kan hem ook moeilijk serieus nemen, maar als hij echt met zo'n geweldig, innovatief album op de proppen komt zal ik z'n waanzin negeren.

pi_8993905
Ik ken zelf alleen het album The Somberlain van ze. Best lekkere muziek Vooral die akoestische nummers zijn zeer mooi om naar te luisteren.
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  woensdag 14 januari 2004 @ 18:19:47 #24
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_16259757
Ik weet niet hoe lang al, maar Jon is in ieder geval op vrije voeten. En volop bezig met de terugkeer van Dissection, Faust heeft al aangegeven dat hij niet doorgaat met Dissection omdat het conceptueel niet bij hem zou passen. Hopen dat Jon snel nieuwe muzikanten vindt, kan me geen reet schelen wat hij allemaal uitspookt(e), Storm of The Light's Bane is nog steeds mijn favoriete metal-album.

Graag een dubbelcd met cd 1 een Storm of the Light's Bane II en cd2 volledig akkoestisch zoals de drie tracks op The Somberlain!!

En als ze gaan touren dan ben ik er zeker WEL bij, fucking hell hoe vaak ze al hebben afgezegd voor de Baroeg. Hebben ze uberhaupt wel eens in Nederland gespeeld? Die tour met Gorgoroth is toen ook al afgelast

Nu iedereen nog even duimen dat die randdebiel niet weer een moord begaat en we kunnen over een jaartje weer genieten van de beste metalband van de jaren '90!!!

Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
  maandag 21 juni 2004 @ 01:31:27 #25
9613 Seborik
I, Voyager
pi_20055919
Ik ben nu wel een beetje verliefd op Storm of The Light's Bane.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')