vind zelf Storm Of The Light's Bane een meesterlijk album, verder ken ik er niet echt veel van.... maar tis wel lekker rauw en melodieus...
alleen vind ik de achtergrond van voormand Jon Nodveidt wat minder charmant.... hij heeft samen met een vriend van em een homo vermoord en zit hiervoor nu 4 jaar in de gevangenis, en hij heeft nog 6 jaar te gaan.....
daarnaast was ie ook nog een van de kopstukken van de MLO... een of andere lijpe satanistische beweging...
Tsja, criminaliteit is overal in de death en vooral black metal scene. Bard Faust van Emperor vermoorde ook een homo, Grisnack vermoorde Euronymous... zo blijf je bezig. Gewoon van de muziek genieten en niet te veel over na denken.
volgens Nuclear Blast is die komende Dissection DVD weer een teken van leven van de band...... maar de band zelf heeft er nix aan gedaan.... is gewoon een compilatie van oude live opnamen
quote:Tsja.....blijkbaar toch wel, die gast van Burzum heeft ook meerdere albums in de gevangenis opgenomen en uitgebracht. En dan zeggen ze dat de Nederlandse gevangenen het luxe hebben!
Op dinsdag 12 februari 2002 15:58 schreef Xhorder het volgende:
Idd een hele goede band. Ik hoorde laatst dat Jon in z'n cel een gitaar mag hebben en dus weer nieuwe nummers schrijft. Ben benieuwd hoe ze dat gaan opnemen, ik neem aan dat de gevangenissen in Zweden geen eigen studio hebben
Verder inderdaad een zeer strakke en technisch goede band, zowel The Somberlain als Storm Of The Light's Bane zijn nog regelmatig in mijn cd-speler te vinden!
Zoals de Count!
beetje simpele, saaie muziek maken op een keyboardje...
quote:Nee, zal wel niet....hij heeft een gitaar gekregen!
Op vrijdag 26 april 2002 23:07 schreef Summoner het volgende:beetje simpele, saaie muziek maken op een keyboardje...
Trouwens.....als dat een acoustische gitaar is zitten we alsnog met de gebakken peren
quote:haha, dat valt wel mee denk ik. Het zou ook een tof akoestisch album kunnen worden in de stijl van Ulver of Empyrium...
Op vrijdag 26 april 2002 23:18 schreef thecrook het volgende:[..]
Nee, zal wel niet....hij heeft een gitaar gekregen!
Trouwens.....als dat een acoustische gitaar is zitten we alsnog met de gebakken peren
![]()
Maarre, wisten jullie dat niet over die moorden? Lees The Lords of Chaos er maar eens op na, staat een hoop info in. (en nu niet alles even serieus nemen natuurlijk)
quote:Burzum maakt strontmuziek die zelfs deze term niet waard is en genegeerd moet worden. Als black metal muzikant was Grishnack een waardig lid van de community, maar mensen die zoals ik veel naar 'true' black metal luisteren zullen echt niet ontkennen dat rauwe en primitieve blackmetal veel muzikale vaardigheden van de muzikanten vereist. Het is de sfeer die telt. De count kan genoeg sfeer oproepen dmv black metal, maar een goede muzikant is hij niet. Dat heeft hij bewezen met die waardeloze, saaie keyboardalbums die genadeloos door de critics afgezeken werden.
Op zaterdag 27 april 2002 17:20 schreef Elegy het volgende:
Burzum maakt nu voornamelijk darkambientMaarre, wisten jullie dat niet over die moorden? Lees The Lords of Chaos er maar eens op na, staat een hoop info in. (en nu niet alles even serieus nemen natuurlijk)
Enne, Lords of Chaos staat vol met fouten. De Count bijvoorbeeld heeft via een internet bericht es een paar bladzijden die over hem gingen gecorrigeerd...
quote:Och, zoveel ken ik er niet van
Op zaterdag 27 april 2002 17:43 schreef Summoner het volgende:[..]
Burzum maakt strontmuziek die zelfs deze term niet waard is en genegeerd moet worden.
quote:Ja, ik had ook al gehoord dat het stijf stond van de fouten en roddels
Enne, Lords of Chaos staat vol met fouten. De Count bijvoorbeeld heeft via een internet bericht es een paar bladzijden die over hem gingen gecorrigeerd...
quote:houden zo.
Op zaterdag 27 april 2002 18:19 schreef Elegy het volgende:[..]
Och, zoveel ken ik er niet van
quote:hehe, idd. maar ondanks dit HET boek om te lezen als je wilt weten wat de metal wereld op z'n kop zette begin jaren '90.
[..]Ja, ik had ook al gehoord dat het stijf stond van de fouten en roddels
Tis eigenlijk een soort "black Privé"
Waarom? Omdat het het enigste is...
Ik snap niet dat Aardschok nog aandacht besteed aan deze misdadigers. Alles wijst er op dat Jon Nödtveidt niks in het gevang geleerd heeft. Maar de toekomst zal het ons leren. Zelf denkt hij sterker dan ooit terug te keren. Volgend jaar komt hij terug en dan 'zal hij de wereld in een chaos laten storten.'
Waarschijnlijk was hij zwaar onder invloed van enkele verboden genotsmiddelen toen hij het interview via de mail beantwoordde .
Lees het interview zelf eens, je zult je rot lachen. Dat heb ik gedaan in elk geval.
Ik heb mijn mening over de Scandinavische extreme metalscene in elk geval niet kunnen veranderen.
Er lopen wat idioten rond aldaar.
quote:Staat ook op Storm Of The Light,s Bane
Op dinsdag 12 februari 2002 14:53 schreef Shivo het volgende:
Where dead angels lie is een absolute klassieker (de EP waar dat nummer op staat is sowieso geweldig). Jammer van die zanger, dat wist ik niet.
quote:ehm, dat is At the gates hoor
Op dinsdag 12 februari 2002 14:31 schreef Spike5000 het volgende:
ok, wat vinden jullie van deze allesoverheerschende Gothenburg Metal-band.........
quote:Heb hem naast me liggen, die kerel lijkt wel Ozzy Osbourne in zijn jonge jaren
Lees het interview zelf eens, je zult je rot lachen. Dat heb ik gedaan in elk geval.
Heb je trouwens ook die foto's gezien bij Strapping Young lad? REchtsboven, die 2e rechte. Gene Hoglan en die gitarist, dat zijn de echte metalbikkeldikzakbeesten En dan met zo'n wintermuts, prachtig.
En dan noemen ze Jon een "zware jongen", pfff
quote:ja, precies die mensen hebben zelfspot en zo hoort het ook!
Op zondag 9 maart 2003 16:34 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Heb hem naast me liggen, die kerel lijkt wel Ozzy Osbourne in zijn jonge jaren
Heb je trouwens ook die foto's gezien bij Strapping Young lad? REchtsboven, die 2e rechte. Gene Hoglan en die gitarist, dat zijn de echte metalbikkeldikzakbeesten
En dan met zo'n wintermuts, prachtig.
En dan noemen ze Jon een "zware jongen", pfff
quote:Iig beter dan de mensen die "stoer" proberen over te komen op bandfoto's.
Op zondag 9 maart 2003 16:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
ja, precies die mensen hebben zelfspot en zo hoort het ook!
Ik kan hem ook moeilijk serieus nemen, maar als hij echt met zo'n geweldig, innovatief album op de proppen komt zal ik z'n waanzin negeren.
Graag een dubbelcd met cd 1 een Storm of the Light's Bane II en cd2 volledig akkoestisch zoals de drie tracks op The Somberlain!!
En als ze gaan touren dan ben ik er zeker WEL bij, fucking hell hoe vaak ze al hebben afgezegd voor de Baroeg. Hebben ze uberhaupt wel eens in Nederland gespeeld? Die tour met Gorgoroth is toen ook al afgelast
Nu iedereen nog even duimen dat die randdebiel niet weer een moord begaat en we kunnen over een jaartje weer genieten van de beste metalband van de jaren '90!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |