abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51756434
Even een vraagje hier, wellicht hebben jullie hier een antwoord op...(mijn huisbaas is momenteel op vakantie).
In mijn huidige huis heb ik een internet+bellen abonnement van KPN. Nu was het de bedoeling dat ik die mee zou nemen naar mn toekomstige huis, maar daar is geen telefoonaansluiting in het appartement zelf Beneden bij de meterkast zit wel zo`n ptt-aansluitging, maar waar die naartoe loopt (mogelijk naar leegstaande winkelruimte op de beganen grond).

Even wat vraagjes:
- Ben je als verhuurde verplicht om elke woning een telefoonaansluiting te geven (lijkt me dat dat voor het mobiele tijdperk wal zo handig was, en aangezien t een woning uit de jaren 30 is)?
- Stel dat die ptt-aansluiting niet van de winkel is, mag ik deze dan doortrekken (hier staat niks over in t contract, wel over antenne-aansluiting)?
- Wanneer het niet mogelijk is om in een nieuwe woning het huidige internetabonnement door te laten gaan, welke mogelijkheden zijn er dan? Blijf ik aan het contract vast zitten?
pi_51756515
Hmmm dacht dat KPN verplicht was iedere woning te voorzien van een lijntje, tenzij je in echt onbewoond gebied woont, is al eens een topic over geweest
pi_51756588
Het is gewoon in de stad. Woning (of laat zeggen huis) heeft wel een aansluiting. Maar mijn appertement niet...

Ik ga op zoek naar het eerdere topic
  maandag 23 juli 2007 @ 19:10:04 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51756733
Ik gooi dit even naar WGR omdat ik denk dat mensen daar mss iets weten over de rechten die je hebt.

Overigens vergeet je in de OP nog 1 optie, zelf een nieuwe telefoonaansluiting aan laten leggen in het geval de verhuurder daar idd niet toe verplicht is.
pi_51758030
quote:
Op maandag 23 juli 2007 19:06 schreef lieksepieks het volgende:
Het is gewoon in de stad. Woning (of laat zeggen huis) heeft wel een aansluiting. Maar mijn appertement niet...
Is het wel echt aparte woonruimte? Of was het in het verleden samen een woning (winkel met woning erboven als geheel)? En is het wel echt gesplitst in twee verschillende ruimten?
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  maandag 23 juli 2007 @ 20:30:34 #6
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_51759750
Vaak is er bij binnenkomst plaats voor meerdere aansluitingen; ikzelf heb er 1 gelegd (dmv netwerkkabel naar boven naar mijn kamer), waardoor ik zowel vaste telefonie als internet via DSL heb.
quote:
Wanneer het niet mogelijk is om in een nieuwe woning het huidige internetabonnement door te laten gaan, welke mogelijkheden zijn er dan? Blijf ik aan het contract vast zitten?
Helaas wel, behalve als je buiten het gebied van de aanbieder komt te wonen, dan zullen zij vaak het contract verbreken.
Je moet -mocht het inderdaad echt niet kunnen- hopen op wat coulance van de de internetaanbieder.

[ Bericht 56% gewijzigd door Sjowhan op 23-07-2007 20:36:02 (toevoeging) ]
  maandag 23 juli 2007 @ 21:06:15 #7
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_51761445
Gewoon de KPN laten komen, tot aan de aansluiting in jouw huis betalen zij.
In mijn vorige appartement werkte de aansluiting niet meer, dat hebben ze kosteloos opnieuw aangelegd en in mijn huidige huis zat ook geen aansluiting, hebben ze gratis de kabel buiten opgegraven en naar binnen toe aangelegd.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  maandag 23 juli 2007 @ 21:23:40 #8
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_51762188
Als je KPN internet en bellen hebt.. .een zogenaamd InternetPlusbellen abonnement dan heb je geen vaste telefoonlijn meer nodig. Je telefonie verloopt via VoIP over je ADSL lijn

Wanneer je verhuist wordt er alleen een ADSL-aansluiting voor je gereerdgemaakt, je sluit je ExperiaBox hierop aan en je kunt bellen..
Gewoon aansluiten op het IS/Ra punt, punt waar telefoonaansluiting het huis binnenkomt.
Splitter is in dit geval ook niet nodig.
keep up the good work!
pi_51773825
quote:
Op maandag 23 juli 2007 21:23 schreef krn176 het volgende:
Als je KPN internet en bellen hebt.. .een zogenaamd InternetPlusbellen abonnement dan heb je geen vaste telefoonlijn meer nodig. Je telefonie verloopt via VoIP over je ADSL lijn

Wanneer je verhuist wordt er alleen een ADSL-aansluiting voor je gereerdgemaakt, je sluit je ExperiaBox hierop aan en je kunt bellen..
Gewoon aansluiten op het IS/Ra punt, punt waar telefoonaansluiting het huis binnenkomt.
Splitter is in dit geval ook niet nodig.
lees het topic ff wil je.......
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_51781869
quote:
Op maandag 23 juli 2007 19:47 schreef 700MB het volgende:

[..]

Is het wel echt aparte woonruimte? Of was het in het verleden samen een woning (winkel met woning erboven als geheel)? En is het wel echt gesplitst in twee verschillende ruimten?
Het is een huis uit de jaren 30, de winkel heeft een eigen voordeur. Dus denk dat het oorspronkelijk toch bedoelt was als aparte verhuur.

Denk dat ik het beste eerst contact met de huisbaas moet hebben...en KPN.

Wat raakt een mens gewent aan een voorziening als internet he....
pi_51782156
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 13:45 schreef lieksepieks het volgende:
Wat raakt een mens gewent aan een voorziening als internet he....
geen idee, gebruik het nooit
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_51782247
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 13:54 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

geen idee, gebruik het nooit

Weet nog dat ik als tienermeisje stiekem achter het internet ging als mn vader niet thuis was...(er niet bij stilstaan dat hij ook zoiets als een geschiedenis kon nakijken ) omdat het toen nog met telefoontikken ging ...
En nu, is het toch een dagelijks communicatiemiddel...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')