Wtf is nou weer een ventielfabriekmedewerkerquote:Op maandag 23 juli 2007 11:28 schreef KeessieK het volgende:
je kan niet tegen je verlies, zeg dat dan..
Autobandventieldopjesfabrieksmedewerkerquote:Op maandag 23 juli 2007 11:28 schreef tonks het volgende:
[..]
Wtf is nou weer een ventielfabriekmedewerker
Dat zou een leuk galgje woord zijnquote:Op maandag 23 juli 2007 11:33 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Autobandventieldopjesfabrieksmedewerker
quote:Op maandag 23 juli 2007 11:35 schreef freecell het volgende:
Voor scrabble is het misschien leuk, maar het scrabblebord is niet oneindig lang, dus "hottentottententententoonstellingen" gaat echt niet passen.
Bij galgje kan je beter een heel kort woord nemen, of een woord met een onlogische lettervolgorde lange woorden zoals genoemd in de OP zijn makkelijk te raden. OOIEVAAR is een moeilijk galgjewoord. En ook worden als "kot" "pak" "kit" ed zijn erg moeilijk.
Tot zover mijn uiteenzetting
incontinentiestoornismedewerkerquote:Op maandag 23 juli 2007 11:46 schreef McKillem het volgende:
"incontinentiestoornis"
Kan niet, bij scrabble heb je maar 7 letters + één op tafel die je ook gebruikt.quote:Op maandag 23 juli 2007 11:46 schreef McKillem het volgende:
"incontinentiestoornis"
Wel vraag ik me af hoe je juist op dit woord komtquote:Op maandag 23 juli 2007 11:46 schreef McKillem het volgende:
"incontinentiestoornis"
Je bent zeker een vrouw? Altijd maar zeuren en zeggen dat het niet kan.quote:Op maandag 23 juli 2007 11:53 schreef freecell het volgende:
[..]
Kan niet, bij scrabble heb je maar 7 letters + één op tafel die je ook gebruikt.
"Stoornis" zou je dus kunnen leggen, maar je krijgt er nooit "incontinentie" voor.
Daarbij is het ook geen woord. Een incontinentiestoornis kan namelijk niet. Je kan wel incontinent zijn en dat is inderdaad een stoornis, maar bij een "incontinentiestoornis" zou je incontinentie verstoord zijn. Dat lijkt me geen probleem, dan ben je weer normaal.
"normaal" mag trouwens weer wel bij scrabble
Zo hey, en dat allemaal zonder woordenboek? Bolleboos !quote:Op maandag 23 juli 2007 11:53 schreef freecell het volgende:
[..]
Kan niet, bij scrabble heb je maar 7 letters + één op tafel die je ook gebruikt.
"Stoornis" zou je dus kunnen leggen, maar je krijgt er nooit "incontinentie" voor.
Daarbij is het ook geen woord. Een incontinentiestoornis kan namelijk niet. Je kan wel incontinent zijn en dat is inderdaad een stoornis, maar bij een "incontinentiestoornis" zou je incontinentie verstoord zijn. Dat lijkt me geen probleem, dan ben je weer normaal.
"Incontinentie" kan uiteraard wel gelegd worden. Speler A legt het woord "continent". Speler B legt er "in" voor en "ie" achter.quote:Op maandag 23 juli 2007 11:53 schreef freecell het volgende:
[..]
Continent heeft al te veel letters. (namelijk 9)quote:Op maandag 23 juli 2007 11:58 schreef Pool het volgende:
[..]
"Incontinentie" kan uiteraard wel gelegd worden. Speler A legt het woord "continent". Speler B legt er "in" voor en "ie" achter.Om dan ook nog "stoornis" er achter te leggen lukt volgens mij niet, vanwege de beperkte breedte van het bord.
En verder heb je gelijk. Lange woorden passen niet op Scrabble en lange woorden zijn tevens eenvoudig te raden met galgje, omdat bijna elke letter prijs is. Korte woorden zijn moeilijker, hoewel een professionele Galgje-speler zich houdt aan het minimumaanal van vijf letters.Mijn favoriete woord: accuzuur.![]()
quote:Op maandag 23 juli 2007 11:58 schreef Nawien het volgende:
[..]
Zo hey, en dat allemaal zonder woordenboek? Bolleboos !![]()
Nou, goed, nog een stapje erbij dan.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:00 schreef freecell het volgende:
[..]
Continent heeft al te veel letters. (namelijk 9)
tin met con en ent ervoorquote:Op maandag 23 juli 2007 12:00 schreef freecell het volgende:
[..]
Continent heeft al te veel letters. (namelijk 9)
Jeps, met tin of ent moet het lukkenquote:Op maandag 23 juli 2007 12:03 schreef Pool het volgende:
[..]
Nou, goed, nog een stapje erbij dan.Iemand legt "tin" of "ent" en vervolgens dus continent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |