abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51742131
Waarom zeggen mensen dat toch altijd als ze een lang/lastig woord horen. En dan maken ze het ook altijd nog langer door er opleiding of medewerker achter te zetten zodat ze nog meer punten krijgen of zodat mensen het helemaal niet kunnen raden!!21 leuk man.

tering galgje spelers
pi_51742168
  maandag 23 juli 2007 @ 11:28:21 #3
118586 KeessieK
Timmerdude.. :)
pi_51742181
je kan niet tegen je verlies, zeg dat dan..
pi_51742188
quote:
Op maandag 23 juli 2007 11:28 schreef KeessieK het volgende:
je kan niet tegen je verlies, zeg dat dan..
Wtf is nou weer een ventielfabriekmedewerker
  maandag 23 juli 2007 @ 11:29:10 #5
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_51742195
Ik vermoed dat dit een hottentottententententoonstelling- en andere galgje-woorden opsomtopic wordt

Ze hebben sinds kort geloof ik ook een belspel-galgje
pi_51742286
quote:
Op maandag 23 juli 2007 11:28 schreef tonks het volgende:

[..]

ventielfabriekmedewerker
Dat zou een leuk scrabble woord zijn.... 3x de woord waarde
pi_51742315
quote:
Op maandag 23 juli 2007 11:28 schreef tonks het volgende:

[..]

Wtf is nou weer een ventielfabriekmedewerker
Autobandventieldopjesfabrieksmedewerker
pi_51742331
quote:
Op maandag 23 juli 2007 11:33 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Autobandventieldopjesfabrieksmedewerker
Dat zou een leuk galgje woord zijn
  maandag 23 juli 2007 @ 11:34:19 #9
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_51742343
Zo tering die is inderdaad zeer vervelend

"Ja das een leuk scrabblewoord" hihi

"EN JIJ BENT NU EEN POTENTIEEL KANDIDAAT OM EEN MUILPEER TE MOGEN ONTVANGEN JA !? JIJ LOMPE BOERENLUL MET JE SCRABBLEWOORDEN. LET OP MIJN (!) WOORDEN, JIJ BUNGELT BINNEKORT ZELF AAN DIE CHOLERAGALG VAN JE "
Still Pimpin' .. Ahaaight
pi_51742391
Voor scrabble is het misschien leuk, maar het scrabblebord is niet oneindig lang, dus "hottentottententententoonstellingen" gaat echt niet passen.

Bij galgje kan je beter een heel kort woord nemen, of een woord met een onlogische lettervolgorde lange woorden zoals genoemd in de OP zijn makkelijk te raden. OOIEVAAR is een moeilijk galgjewoord. En ook worden als "kot" "pak" "kit" ed zijn erg moeilijk.

Tot zover mijn uiteenzetting
pi_51742533
quote:
Op maandag 23 juli 2007 11:35 schreef freecell het volgende:
Voor scrabble is het misschien leuk, maar het scrabblebord is niet oneindig lang, dus "hottentottententententoonstellingen" gaat echt niet passen.

Bij galgje kan je beter een heel kort woord nemen, of een woord met een onlogische lettervolgorde lange woorden zoals genoemd in de OP zijn makkelijk te raden. OOIEVAAR is een moeilijk galgjewoord. En ook worden als "kot" "pak" "kit" ed zijn erg moeilijk.

Tot zover mijn uiteenzetting
pi_51742661
pi_51742669
negenhondernegenennegentigtriljardnegenhonderdnegenennegentigtriljoennegenhonderdnegenennegentigbiljardnegenhonderdnegenennegentigbiljoennegenhonderdennegenennegentigmiljardnegenhonderdnegenennegentigmiljoennegenhonderdennegenennegentigduizendnegenhondendnegenennegentig
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
pi_51742698
"incontinentiestoornis"
  maandag 23 juli 2007 @ 11:52:30 #15
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_51742912
quote:
Op maandag 23 juli 2007 11:46 schreef McKillem het volgende:
"incontinentiestoornis"
incontinentiestoornismedewerker
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
pi_51742941
quote:
"incontinentiestoornis"
Kan niet, bij scrabble heb je maar 7 letters + één op tafel die je ook gebruikt.
"Stoornis" zou je dus kunnen leggen, maar je krijgt er nooit "incontinentie" voor.

Daarbij is het ook geen woord. Een incontinentiestoornis kan namelijk niet. Je kan wel incontinent zijn en dat is inderdaad een stoornis, maar bij een "incontinentiestoornis" zou je incontinentie verstoord zijn. Dat lijkt me geen probleem, dan ben je weer normaal.

"normaal" mag trouwens weer wel bij scrabble
pi_51742994
quote:
"incontinentiestoornis"
Wel vraag ik me af hoe je juist op dit woord komt
  maandag 23 juli 2007 @ 11:55:05 #18
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_51742999
quote:
Op maandag 23 juli 2007 11:53 schreef freecell het volgende:

[..]

Kan niet, bij scrabble heb je maar 7 letters + één op tafel die je ook gebruikt.
"Stoornis" zou je dus kunnen leggen, maar je krijgt er nooit "incontinentie" voor.

Daarbij is het ook geen woord. Een incontinentiestoornis kan namelijk niet. Je kan wel incontinent zijn en dat is inderdaad een stoornis, maar bij een "incontinentiestoornis" zou je incontinentie verstoord zijn. Dat lijkt me geen probleem, dan ben je weer normaal.

Je bent zeker een vrouw? Altijd maar zeuren en zeggen dat het niet kan.
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
  maandag 23 juli 2007 @ 11:58:12 #19
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_51743117
quote:

[..]

Zo hey, en dat allemaal zonder woordenboek? Bolleboos !
Still Pimpin' .. Ahaaight
  maandag 23 juli 2007 @ 11:58:20 #20
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51743123
quote:

[..]

"Incontinentie" kan uiteraard wel gelegd worden. Speler A legt het woord "continent". Speler B legt er "in" voor en "ie" achter. Om dan ook nog "stoornis" er achter te leggen lukt volgens mij niet, vanwege de beperkte breedte van het bord.

En verder heb je gelijk. Lange woorden passen niet op Scrabble en lange woorden zijn tevens eenvoudig te raden met galgje, omdat bijna elke letter prijs is. Korte woorden zijn moeilijker, hoewel een professionele Galgje-speler zich houdt aan het minimumaanal van vijf letters.Mijn favoriete woord: accuzuur.
pi_51743206
quote:
Op maandag 23 juli 2007 11:58 schreef Pool het volgende:

[..]

"Incontinentie" kan uiteraard wel gelegd worden. Speler A legt het woord "continent". Speler B legt er "in" voor en "ie" achter. Om dan ook nog "stoornis" er achter te leggen lukt volgens mij niet, vanwege de beperkte breedte van het bord.

En verder heb je gelijk. Lange woorden passen niet op Scrabble en lange woorden zijn tevens eenvoudig te raden met galgje, omdat bijna elke letter prijs is. Korte woorden zijn moeilijker, hoewel een professionele Galgje-speler zich houdt aan het minimumaanal van vijf letters.Mijn favoriete woord: accuzuur.
Continent heeft al te veel letters. (namelijk 9)
pi_51743246
quote:
Op maandag 23 juli 2007 11:58 schreef Nawien het volgende:

[..]

Zo hey, en dat allemaal zonder woordenboek? Bolleboos !

Ik heb zo mijn momenten

(en ik scrabble soms al speel ik eigenlijk nooit galgje)
  maandag 23 juli 2007 @ 12:03:51 #23
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51743325
quote:
Op maandag 23 juli 2007 12:00 schreef freecell het volgende:

[..]

Nou, goed, nog een stapje erbij dan. Iemand legt "tin" of "ent" en vervolgens dus continent.
pi_51743377
quote:
Op maandag 23 juli 2007 12:00 schreef freecell het volgende:

[..]

tin met con en ent ervoor
of ent met contin ervoor..

Kan dus wel, in meerdere stappen.
pi_51743537
quote:
Op maandag 23 juli 2007 12:03 schreef Pool het volgende:

[..]

Nou, goed, nog een stapje erbij dan. Iemand legt "tin" of "ent" en vervolgens dus continent.
Jeps, met tin of ent moet het lukken
Ik heb ooit eens aquariumvis gelegd

Dat begon geloof ik met "qua" of met "aqua"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')