abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51738943
Ik heb een aantrekkelijke auto gezien op autotrader. Nadeel is alleen dat die ver weg staat (250km enkele weg) en ik niemand weet die een goed oordeel over deze auto kan geven. Uiteraard ken ik de verkopende garage niet (tweedehands verkoop, bovag en NAP lid).
Mijn eigen garage heb ik het volste vertrouwen in, het liefst zag ik dat zij de auto in mijn opdracht aankopen. Is dat gebruikelijk? Ik weet dat het in Duitsland geen probleem is; daar zeg je gewoon tegen de garage van je keuze wat je zoekt (bv; bmw 316; 80k; max 3 jaar oud; voor ¤16000) en zij zoeken hem dan voor je.

Ik zal straks mijn dealer eens bellen, maar graag had ik eens geweten of ik geen absurde vraag ga stellen.
pi_51739085
Ik zie het probleem niet, waarom niet gewoon een dagje inplannen om die auto zelf te bezichtigen en te beoordelen? Ik rij rustig naar de andere kant van het land om een auto te bezichtigen en proefrit te doen.
Nu verwacht je dat jou garage er tijd in gaat steken (kost ook geld) en als het dan straks niet is wat je ervan verwacht?
  maandag 23 juli 2007 @ 07:52:44 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_51739142
Ik zou het niet doen. Het maakt je auto veel duurder. Je garage krijgt namelijk korting bij die ander, verkoopt hem wel aan jou voor de vraagprijs en legt er wat op voor de verleende diensten. Ga gewoon zelf een dagje kijken en neem iemand mee die er verstand van heeft. Scheelt muchos dineiros.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_51739251
Ervaringen leren mij dat de auto je niet meer gaat kosten.
Als je maar duidelijke afspraken maakt met je eigen garage.
Duidelijk afspreken dat je de auto voor die prijs, waar die ergens anders te koop voor staat, bij hem wilt af nemen.

Het is niet handig als je auto 250 km vandaan komt.
Stel je hebt problemen binnen de garantie periode en je wilt terug naar de garage.
Niet handig als je dan 250km moet rijden.
En er lastig als rijden bijvoorbeeld niet gaat.

Gewoonnaar je eigen garage gaan dus, en duidelijke afspraken maken over hoe of wat6.
Gek is het in ieder geval niet als je eer naar vraagt.
Gebeurt wel meer bij garage's.

trouwens, welke auto heb je gezien?
pi_51739323
quote:
Op maandag 23 juli 2007 07:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik zou het niet doen. Het maakt je auto veel duurder. Je garage krijgt namelijk korting bij die ander, verkoopt hem wel aan jou voor de vraagprijs en legt er wat op voor de verleende diensten. Ga gewoon zelf een dagje kijken en neem iemand mee die er verstand van heeft. Scheelt muchos dineiros.
Hoe kom je erbij dat de garage van TS korting krijgt bij deze aankoop?
Huh?
pi_51744527
quote:
Op maandag 23 juli 2007 08:29 schreef Donders het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat de garage van TS korting krijgt bij deze aankoop?
Merendeel van de garage's kan de auto dan kopen voor een handelaars prijs.
Op basis hiervan kunnen zij de auto weer verkopen met winst aan de particulier.
pi_51746728
quote:
Op maandag 23 juli 2007 12:43 schreef deliberator het volgende:

[..]

Merendeel van de garage's kan de auto dan kopen voor een handelaars prijs.
Op basis hiervan kunnen zij de auto weer verkopen met winst aan de particulier.
Daar heb ik nog nooit van gehoord! Ben dagelijks bezig met auto handel en dit is echt onzin. Het enige voordeel wat je hebt is dat er verschil zit in btw/marge, dat wordt belastingtechnisch weer opgelost! Je betaalt precies hetzelfde!
Huh?
pi_51747964
quote:
Op maandag 23 juli 2007 14:01 schreef Donders het volgende:

[..]

Daar heb ik nog nooit van gehoord! Ben dagelijks bezig met auto handel en dit is echt onzin. Het enige voordeel wat je hebt is dat er verschil zit in btw/marge, dat wordt belastingtechnisch weer opgelost! Je betaalt precies hetzelfde!
Tja, dat kan wel.
Ik antwoord puur op basis van eigen ervaring.
Maar goed, het uiteindelijke antwoord blijft hetzelfde voor TS.
Hij hoeft niet meer te betalen dan de auto nu al kost.
pi_51753016
Het werd me al door meerdere mensen afgeraden om via de eigen dealer te werken. En ik heb er geen probleem mee om 250km te rijden voor een auto, ik wil alleen dat het een betrouwbare koop is.
Nu ben ik vanmiddag naar een Lancer van 2003 gaan kijken, sedan, 31000 op de teller. Ziet er prima uit, maar toch had ik liever een stationwagon. Deze sedan kost ¤11900,- en staat op 70km afstand.
Ik weet nog twee wagons te staan in sport uitvoering, net wat leuker dan de sedan. Die hebben allebei wat meer gelopen.
Even op een rijtje:
Sedan, ¤11900,-, 31000 gelopen, uit 2003-08, 70km afstand (bovag&NAP)
Wagon, ¤10950,- 57000 gelopen, uit 2003-11, 250km afstand (bovag&NAP)
Wagon, ¤13250,- 60000 gelopen, uit 2003-10, 130km afstand (bovag&NAP)

Als ik zoek op Mitsubishi Lancers 2003-2004, dan vind ik auto's van ¤10950 tot ¤14500 en kmstanden van 23000 tot 74000. Wist ik nu maar zeker dat die wagon van ¤10950 betrouwbaar was (ik ken niemand met voldoende autokennis om me bij te staan), dan kocht ik die. De auto bevalt me en de prijs is bijzonder goed, en daar wringt hem de schoen. Een (relatief) jonge auto, weinig km's en de goedkoopste van het moment. Zou de auto niet na 10000km uit elkaar vallen? Ik ben van Mitsubishi uitermate tevreden, maar ook daar hebben ze maandagochtenden....helaas.
De garage die de goedkoopste auto aanbiedt, is nergens te vinden in garagetesten of dealerreviews. Ik heb dus geen flauw idee of ik daar een goede kans maak een betrouwbare auto uit te halen. De keuze is dus erg moeilijk. Nu kan ik natuurlijjk zaterdag langs beide bedrijven rijden (liggen op 1 route), maar ja, wat is wijsheid?

Als iemand weet of descendre in Kampen (www.descendre-auto.nl) en Garage Gijsberts in Elst (www.garagegijsberts.nl) te goeder trouw zijn en de klant niet bednoderen, dan hoor ik dat heel graag.
pi_51794470
Ik heb een soortgelijke situatie gehad, alleen was de andere dealer wel dichterbij waardoor ik de auto wel eerst heb gezien.

Had een mooie occasion zien staan bij een dealer in de buurt. Hier zijn wij echt ontzettend slecht behandeld, moest bijvoorbeeld zo ongeveer op m'n knieën om behalve een offerte ook een proefrit te mogen maken.

Ben daardoor naar mijn eigen dealer gestapt en gevraagd of hij die auto ook kon leveren. Hij levert hem nu volgende week af en hij was nog goedkoper ook dan bij de andere dealer.

Lastige van jouw situatie lijkt me dat je geen idee wat voor auto het is, als je niet eerst zelf gaat kijken.
pi_51797452
Nou, ik denk dat ik een goed alternatief heb gevonden. Een Wagon (gewone, geen sports) uit 2003 met iets van 60000 gelopen voor ¤12000,-. Die staat bij een Mitsubishi dealer op 150km afstand en valt onder diamondclass (garantie van Mitsu), Bovag & NAP. En ze geven een nette inruilprijs (foto's gemaild). Ik heb een paar keer met ze gebeld en ga eind van de week kijken :-)
De dealer geeft toch wel vertrouwen, hebben een goede recensie op garagetest.nl. Dus ik ben er in principe uit, als de auto een beetje knap uitziet wordt hem dit.
pi_51893178
Wat ruil je in dan? Als je niks inruilt gaat de prijs namelijk al omlaag. Je kunt dus wellicht beter je eigen auto particulier verkopen.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')