Anders zou ik het niet vragen.quote:Op zondag 22 juli 2007 16:16 schreef mariskasl het volgende:
serieus?
Ook de gehakt die al bijna 2 maand over datum is?quote:Op zondag 22 juli 2007 16:17 schreef miss_dynastie het volgende:
Prima om te eten joh, met invriezen zorg je er juist voor dat je het langer kan bewaren. Eet smakelijk
Ja. Met invriezen 'verleg' je die datum in feite. Je kan het zeker een half jaar in de vriezer bewaren, als het al niet langer is.quote:Op zondag 22 juli 2007 16:18 schreef Messenga het volgende:
[..]
Ook de gehakt die al bijna 2 maand over datum is?
Gehakt is nog goed hoorquote:Op zondag 22 juli 2007 16:15 schreef Messenga het volgende:
Ik zag in de vriezer gehakt liggen wat tot 28-5-2007 houdbaar was, en kipfilet voor tot vandaag. Is dat nou nog goed om te eten? of moet ik het maar weggooien?
Ik ben nu ook twee weken alleen thuis, en tover van alles uit de vrieskast. Ik leef nog steeds dus het zal wel goed zijnquote:Op zondag 22 juli 2007 16:17 schreef Messenga het volgende:
[..]
Anders zou ik het niet vragen.
* Messenga is net 18 en voor 3 weken alleen thuis met vriendinlief.
Dus iets wat tot vandaag houdbaar in de vriezer zit is nog minimaal 2 maand goed?quote:Op zondag 22 juli 2007 16:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Gehakt is nog goed hoor
En die kipfilet zeker. Als je die in de koelkast had bewaard had 'ie nog goed geweest tot vandaag. Dus als 'ie in de vrizer heeft gelegen helemaal
Stond niets over op.quote:Op zondag 22 juli 2007 16:46 schreef -Luxury- het volgende:
Soms staat er ook hoelang je het in de vriezer kunt bewaren. Heb je daar al naar gekeken?
Als je geen zwakke weerstand hebt kun je sowieso veel hebben.
Ik kook nog niet zovaakquote:Op zondag 22 juli 2007 16:52 schreef Aventura het volgende:
Denk eens logisch na!
Waarom zouden er vriezers bestaan als de houdbaarheidsdatum op de sticker nog steeds zou gelden?
Wel zit er verschil tussen vriezers. Een een-en 2 sterrenvriezer kun je niet gebruiken voor vlees en groenten e.d. Een driesterren alleen voor ingevroren spullen. Een viersterren kun je ook gebruiken om dingen in te vriezen. Een beetje vriesgedeelte of vrieskast kan dat wel.
Zelf, direct na aankoop.quote:Op zondag 22 juli 2007 16:47 schreef Ole het volgende:
Is dit al ingevroren gekocht of zelf ingevroren?
Nah, het kan echt zeker weten nog wel. Ik heb al jaren een vriezer. En heb veel ervaring met het invriezen van vlees. Er zit geregeld een paar maanden tussen in vriezer mikken en opeten.quote:Op zondag 22 juli 2007 16:54 schreef Messenga het volgende:
[..]
Ik kook nog niet zovaak
[..]
Zelf, direct na aankoop.
Oke, dankje welquote:Op zondag 22 juli 2007 16:58 schreef Aventura het volgende:
[..]
Nah, het kan echt zeker weten nog wel. Ik heb al jaren een vriezer. En heb veel ervaring met het invriezen van vlees. Er zit geregeld een paar maanden tussen in vriezer mikken en opeten.
Gewoon eruit nemen, in de koelkast leggen en laten ontdooien. Indien minder tijd, dan even in de ontdooistand in de magnetron:)
Ja..maandje of 2-3.quote:Op zondag 22 juli 2007 16:39 schreef Messenga het volgende:
[..]
Dus iets wat tot vandaag houdbaar in de vriezer zit is nog minimaal 2 maand goed?
Of in een waterdichte plastic zak en dan in een bak met koud water (geen warm). Dan is het redelijk snel ontdooit, en klaar voor gebruik. Sneller als wanneer je het in de koelkast legt.quote:Op zondag 22 juli 2007 16:58 schreef Aventura het volgende:
Gewoon eruit nemen, in de koelkast leggen en laten ontdooien. Indien minder tijd, dan even in de ontdooistand in de magnetron:)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |