abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51712371
Ik heb een vraag:

Ik ben sinds januari aan het lijnen en ben nu 16 kilo afgevallen. Vanochtend stond ik op de weegschaal en die gaf 3 kilo meer aan dan maandag. We hebben een analoge weegschaal, dus die kan niet kapot zijn, lijkt me.
Ik heb deze week wat extra gesport (5x ipv 3x) en verder normaal gegeten. Ik baal als een stekker, want in al die weken ben ik nog nooit aangekomen.
Heeft iemand enig idee hoe het kan dat ik in een week tijd zoveel ben aangekomen? Een vriendin had het over spieren die zwaarder zijn dan vet, maar ik kan me niet voorstellen dat ik in een week tijd 3 kilo aan spier ben aangekomen
Wat is nu wijsheid? Minder gaan eten? Ik wil namelijk niet op Sonja Bakker hoeveelheden uitkomen, ben bang dat ik daarmee mijn stofwisseling stil leg.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dropvetertje20 op 22-07-2007 14:00:22 ]
pi_51712403
Misschien een combinatie van meer spieren en vocht vasthouden?
Ik weet het ook niet.
  zondag 22 juli 2007 @ 10:36:53 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51712412
Kom anders even langs in de dieetclub of in slank de zomer in. Daar kunnen ze je vast verder helpen . Is het mogelijk dat je vocht vasthoudt? Word je ongesteld (al is 3 kg ook dan erg veel) of heb je veel zout gegeten deze week? Het zou me niets verbazen als je morgen of overmorgen toch gewoon weer 85 of eventueel 86 weegt. Want 3 kg is wel erg veel als je weinig anders hebt gedaan dan normaal.

En oh ja: well done! 16 kg in een half jaar .
Niet meer actief op Fok!
pi_51712434
constipatie?
  zondag 22 juli 2007 @ 10:41:32 #5
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_51712466
ben dan geen vrouw maar, goed
mijn gewicht fluctueert elke dag, soms wel 2,5 kilo :S
en ik probeer juist aan te komen :/

sterk veranderend gewicht omhoog+omlaag kan soms op suiker duiden...
maar idd vocht kan ook

en goed joh 16 Kg
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_51712548
Viking: Ik ben anderhalve week geleden ongesteld geweest, dus dat is het niet. Ik heb ook niet het idee dat ik vocht vasthoud.

Computergirl: Echt constipatie niet, 't gaat allemaal wel wat moeizamer, maar dat is al een paar weken. Ik probeer nu meer vezels te eten.

Marcel: Ik weet wel dat ik 's avonds vaak veel zwaarder ben dan 's ochtends, maar dat mijn gewicht per dag zo schommelt, heb ik nog niet meegemaakt. Suiker denk ik niet. Dan heb je meer klachten en ik heb verder nergens last van (behalve spierpijn )
  zondag 22 juli 2007 @ 10:53:04 #7
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_51712575
met dit warme<-->koude weer kan t zoiezo wel goed schelen,
als je gaat zweten ben je zo n liter(kilo) vocht kwijt.. dat kan wel deels het verschil zijn
vooral smorgens, net uit bed, snachts zweet/adem je zo n liter of meer weg.
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |&lt;-- draai zelf je platen
  zondag 22 juli 2007 @ 10:55:50 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51712612
Wijsheid is om gewoon door te gaan met waar je mee bezig was.
Mss is je stoelgang gewoon even wat minder deze week.
Of hou je ineens vocht vast door het weer en een beetje zouter eten.

Een analoge weegschaal wil nog wel eens verschillen hoor, althans... bij mij wel, dat wijzertje bleef steeds van net voor tot net over de 0 dansen. Daarom juist heb ik een digitale gehaald.

Ik zou me niet druk maken, gewoon doen wat je deed, mss wat meer water drinken voor zowel je stoelgang als om te proberen vocht af te drijven en volgende week weer op de weegschaal gaan staan. Goeie kans dat je dan weer terug op de 85 zit.
pi_51712628
maar zie je het verschil in de spiegel eigenlijk? Zo niet, waarom dan je druk maken over een getal op de weegschaal
Ik weeg mij 1 keer per week op zondag om het een beetje in de gaten te houden, ik weet dat ik doordeweeks altijd zwaarder ben oa omdat ik dan ontbijt met all-bran (vezels nemen veel vocht op/houden vocht vast in je darmen daarom werken ze zo goed voor je spijsvertering)
Qua gewicht fluctueer ik ook wel een kilo of 2, ik kijk in de spiegel of ik verschil zie, zo niet: boeiend
pi_51712713
Misschien maak ik me ook wel gewoon te druk en moet ik gewoon een weekje niet wegen. Ik drink al veel water, 2 tot 2.5 liter per dag. Ik zal weer aan de groene thee gaan (vochtafdrijvend toch??)

Computergirl: Ik zie eigenlijk geen verschil in de spiegel, maar ik zag zelf pas dat ik afgevallen was toen er al zo'n 10 kilo af was. Natuurlijk voelde ik het wel aan mijn kleren.

Heel erg bedankt voor jullie tips, ik was er helemaal chagrijnig van vanochtend. Ik vertrouw er nu maar op dat het weer goedkomt!
  zondag 22 juli 2007 @ 11:08:02 #11
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_51712768
Ten eerste ben ik absoluut geen fan van de weegschaal maar kijk ik liever in de spiegel.

Maar het kan goed zijn dat je meer spierweefsel hebt aangemaakt omdat je 5x hebt gesport.
Spierweefsel is zwaarder dan vet. Dit kan je gewichtstoename verklaren.
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_51712998
ik weeg ook constant tussen de 73 en 77 ofzo, ik probeer niet aan te komen noch af te vallen dus ik denk dat het wel normaal is om een beetje te flucteren.
pi_51713184
ik weeg me nooit, en ben er heilig van overtuigd dat als je maar gewoon gezond eet en voldoende beweegt je lichaam het 'eigen' natuurlijke formaat heeft. de een is nu eenmaal dikker of dunner dan de ander, anders zou het maar saai zijn. en het is normaal dat je lichaam wat fluctueert qua gewicht, dus ik zou me er niet druk om maken
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 22 juli 2007 @ 12:05:20 #14
181126 MouzurX
Misschien?
pi_51713794
quote:
Op zondag 22 juli 2007 11:08 schreef -En4Cer- het volgende:
Ten eerste ben ik absoluut geen fan van de weegschaal maar kijk ik liever in de spiegel.

Maar het kan goed zijn dat je meer spierweefsel hebt aangemaakt omdat je 5x hebt gesport.
Spierweefsel is zwaarder dan vet. Dit kan je gewichtstoename verklaren.
Een bolle spiegel zeker?

Maare ik verander ook wel 2/2,5kg in een paar dagen hoor... ligt er maar net aan wat je ervoor hebt gedaan enz...
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_51714453
Seksen?
pi_51715237
Vocht vasthouden is niet ongewoon met deze weersomstandigheden.

En ik geef je een tip als je aan het afvallen bent, ga aub niet elke dag op die weegschaal staan...
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')