Beetje crosspost, maar toch:
Broertje-op-huis-van-ouders-laten-passen-zorgt-voor-gezondheidsschade-en-post-Himalayavorming.
Het stuk vreten (17) is nu 2 weken alleen thuis met zijn vriendinnetje (15?), ik tref aan: twee volle weken aan kranten en zaterdagedities samen met een bonte verzameling reclamefolders en poststukken als een gletsjer achter de deur gesmeerd (het valt dus binnen en verspreid zichzelf), de geur van rottend/drogend vlees ("kattenvoerbakjes, schoonmaken, in de zomer? W'rom zou ik?"), een keuken die oogt alsof er een illegale slachting is geweest, and in broad daylight it looked like a bunch of dead guys had a cookout.
Ik gisteren maar begonnen met het goede voorbeeld na het eten door de afwas te gaan opruimen en de vaatwasser weer in te ruimen, de pannen en de keuken te gaan schrobben, meneer drukt zijn snor en vlucht naar boven met vriendin (batsen, hangen, WOW spelen, ik weet het niet, hoef het ook niet zo nodig te weten).
Afspraak gemaakt: ik doe de keuken, jij stofzuigt en doet de was in de machine.
Vanacht om kwart voor 1 gingen de engeltjes naar bed
![]()
Ik vraag of ze de was nog in de machine gedaan hebben, waarop ik gemompel terug krijg. Ik neem aan dat het niet teveel moeite is geweest. Ik zeg dat ik dan wel stofzuig de volgende dag.
Ik ga een kwartier later naar bed, kijk nog even in de wasmachine: leeg. Was opruimen bestaat volgens mijn broertje uit een handdoek die als vloerdoek is gebruikt in de douche over een stoel in de tuin hangen, in de badkamer tref ik een berg wasgoed aan.
Vanmorgen was ik reeds om half 6 al wakker, en ben maar gaan douchen rond 6 uur. Hierna heb ik de was in de machine gestopt, het huis stofzuig-klaar gemaakt en de planten water gegeven (deze stonden met vereende krachten hun slappe bladeren op en neer te zwaaien met een spandoek "Geef ons drinken") om vervolgens de muziek goed hard aan te zetten en met alle deuren open (ik hou best van frisse lucht zegmaar) te gaan stofzuigen. Ik heb nog geen respons, maar ben benieuwd naar meneer zijn humeur de komende dag. Ik ga zo lekker nog een broodje in mijn mik duwen en mijn kleding strijken, mijn dag is hoe dan ook niet echt kapot meer te krijgen. Ik heb het licht zien worden, ik heb vogels in de tuin kunnen bekijken onder het genot van een lekkere koffie en muziek op de achtergrond