Pas op met serotonine-precursors.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:43 schreef Isegrim het volgende:
5-HTP, L-triptofaan.
http://en.wikipedia.org/wiki/5-HTP
http://en.wikipedia.org/wiki/Tryptophan
Dat is geen dopamine-kick, maar een kick van endorfines.quote:Op zondag 5 augustus 2007 11:24 schreef Solitarias het volgende:
Intensief sporten - in de zone zitten - doorgaan tot je pijngrens -- en dan de dopamine-kick!
Ik heb al menig junk gesproken die graag 100 eur zou willen betalen voor een ampul van mijn bloed in die toestand!...
Ik neem het ook enkel na MDMA.quote:Op zondag 5 augustus 2007 01:57 schreef billy-bob het volgende:
[..]
Pas op met serotonine-precursors.
Wanneer je meer dan je ADH van vitamine B6 binnenkrijgt, wordt dit in je lever en hersenen gebruikt om deze precursoren om te zetten in serotonine. Maar serotonine in je bloedbaan geeft o.a. kans op cardiofibrose en diarree. Om de tryptofaansupplementen tevens meer kans te geven langs je bloed-brein barriere te komen om daar gebruikt te worden voor de aanmaak van serotonine zul je of geen overtollig B6 moeten eten of een stof die Carbidopa heet moeten innemen die de omzetting in de lever remt. Tenzij je heel goed je vitamine inname in de gaten kan houden, denk ik dat iedereen zich moet afvragen of het wel verstandig is met L-tryptofaan en 5-HTP te lopen fucken... ik neem het in ieder geval uitsluitend als ik een keer MDMA heb genomen, alleen dan is het belangrijk genoeg, maar als mood enhancer lijkt het me geen goed plan.
bron
Vertel mij eens wat er riskant is aan St Janskruid?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:54 schreef Noodly het volgende:
Net als Sint-Jans Kruid, een soort alternatief anti-depressivum, maar dat is ook riskant. En een rededelijk 'drastische' stap zeg maar![]()
Idd.quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:14 schreef Isegrim het volgende:
Lieve diertjes zijn ook goed voor je stemming.
Het "de wereld is soms best nog mooi"lieve beestjes topic :P
Het kan er voor zorgen dat de anticonceptiepil niet meer betrouwbaar is en het mag geloof ik ook niet bij bepaalde antibiotica, maar dat laatste weet ik niet zeker.quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:12 schreef Spacehamster het volgende:
- Als je vrouwelijk bent dan kan sintjanskruid je cyclus in de war schoppen. Je wordt sneller ongesteld. Erg lastig als je aan de pil bent.
- Er waren nog wat lastige dingen met andere medicijnen....vergeten...
Wahtever, kwestie van nomenclatuur.....quote:Op zondag 5 augustus 2007 11:28 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat is geen dopamine-kick, maar een kick van endorfines.
Dat is net zo riskant als bijv. Zoloft, een niet-homeopatisch middel met bij mij dezelfde werking als jij omschrijft.quote:Op zondag 5 augustus 2007 14:55 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Vertel mij eens wat er riskant is aan St Janskruid?
Ik heb 't zelf geslikt in 'n depressieve periode, ik merkte niet veel verschil. Behalve dat de emotionele pieken en dalen wat werden afgetopt. Je leeft dus 'n beetje in 'n grijs gebied.
Daarbij is 't homeopathisch, en als je je gewoon aan de dosering houdt is er niets aan de hand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |