Bronquote:Hoogste gebouw ter wereld nu in Dubai
DUBAI - Een toren in aanbouw in Dubai heeft zaterdag een hoogte van 512,1 meter bereikt. De Burj Dubai is daardoor het hoogste gebouw ter wereld. Dit heeft projectontwikkelaar Emaar laten weten.
Tot nu toe was de Taipei 101 het hoogste gebouw ter wereld.
De toren in de Taiwanese hoofdstad is 508 meter hoog.
Verdiepingen
De Burj Dubai heeft al 141 verdiepingen, meer dan elk ander gebouw ter wereld. Het hoogste gebouw ter wereld moet in 2008 af zijn. Met de bouw was in 2004 begonnen. Een Zuid-Koreaanse aannemer zet het gebouw neer voor 1 miljard dollar.
De Burj Dubai is een prestigeproject van het olierijke Dubai, een van zeven Verenigde Arabische Emiraten aan de Perzische Golf. De toren is onderdeel van een nieuwe wijk, de Downtown Burj Dubai, met 30.000 woningen en het grootste winkelcentrum ter wereld. Het geheel moet 20 miljard dollar gaan kosten.
Het dak van deze toren komt op 643 meter, de antennes komen tot een hoogte van 818 meter.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:55 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
512 Meter hoe hoog zal de volgende toren worden?
Je kan er mee adverteren. En het verkoopt. Hoe groter hoe beter.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:10 schreef Hathor het volgende:
Ik heb nooit begrepen wat er nou zo prestigieus is aan het in bezit hebben van het hoogste gebouw ter wereld, wat levert het nou verder op dan een dagje teletekst?
Ik geloof dat ze in Tokio daar bezig mee zijn.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:13 schreef liquid-orange het volgende:
Wanner komt het eerste gebouw van een kilometer hoog?
Dat komt er aan, ook in Dubai uiteraard. Althans, de plannen zijn er, het kan nog wel even duren voordat het daadwerkelijk klaar is.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:13 schreef liquid-orange het volgende:
Wanner komt het eerste gebouw van een kilometer hoog?
Moeten ze vooral doen op die breuklijn.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:14 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze in Tokio daar bezig mee zijn.
Het trekt toeristen en zakenmensen naar je stad.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:10 schreef Hathor het volgende:
Ik heb nooit begrepen wat er nou zo prestigieus is aan het in bezit hebben van het hoogste gebouw ter wereld, wat levert het nou verder op dan een dagje teletekst?
Eerst maar 'es afwachten hoe hoog deze wordt.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:55 schreef Martijn_77 het volgende:
512 Meter hoe hoog zal de volgende toren worden?
Volgens mij niet hoor.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:14 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze in Tokio daar bezig mee zijn.
wolkenkrabbers kunnen uitstekend tegen aardbevingen hoor.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Moeten ze vooral doen op die breuklijn.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |