FOK!forum / Klaagbaak / Internet van Het Net (Helpdesk ¤ 0,45 p/m)
OnnoMzaterdag 21 juli 2007 @ 11:26
Ik voel me een sukkel, of de mensen van Het Net zijn gewoon heel slim.

Ik heb net vandaag internet mogen ontvangen, en zoals voor vele bekend is moet je bij de eerste keer gebruik, je account en gegevens registeren en activeren.

Het wilde maar niet lukken, en er werd aangegeven dat mijn instellingen verkeerd waren.

Ik wist toch heel zeker dat ik alles correct had ingevuld.

Dus nam ik contact op met de helpdesk van het net.

13 minuten wachten, en bleek dat het wachtwoord verkeerd was.. wat een i bleek te zijn zag ik aan voor een l
de enige hoofdletter in de wachtwoordreeks, ja want de hoofdletter I en de kleine letter l zijn nou eenmaal hetzelfde.
vdvorstzaterdag 21 juli 2007 @ 11:31
Het Net is iets waar je nooit aan moet beginnen,
ze zeggen dat het maandelijks opzegbaar is ofzo? bij ons heeft het bijna 1 jaar geduurt.

gewoon het net blokkeren op je rekening werkt uiteindelijk het beste, ze weten daar echt niet waar ze mee bezig zijn. De medewerkers weten van elkaar niet waar ze je mee hebben geholpen, ze beloven maar doen niks!

echt, ga er meteen weg! of je vind het misschien niet erg dat internet 3, 4 keer per week uitvalt, of nog vaker, en dat je gewoon moet blijven betalen
MdMa98zaterdag 21 juli 2007 @ 11:32
je had natuurlijk de i of I kunnen proberen
Cuegirlliezaterdag 21 juli 2007 @ 11:34
en die helpdesk kost nu toch geen 0.45 cent meer.. dacht dat dat allemaal teruggedrongen was naar 1 cent ofzo.
Achja en het werkt nu (toch??) het had veel erger kunnen lopen.
OnnoMzaterdag 21 juli 2007 @ 11:35
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 11:31 schreef vdvorst het volgende:
Het Net is iets waar je nooit aan moet beginnen,
ze zeggen dat het maandelijks opzegbaar is ofzo? bij ons heeft het bijna 1 jaar geduurt.

gewoon het net blokkeren op je rekening werkt uiteindelijk het beste, ze weten daar echt niet waar ze mee bezig zijn. De medewerkers weten van elkaar niet waar ze je mee hebben geholpen, ze beloven maar doen niks!

echt, ga er meteen weg! of je vind het misschien niet erg dat internet 3, 4 keer per week uitvalt, of nog vaker, en dat je gewoon moet blijven betalen
klinkt wel heel erg haha

ik merk het wel
Cuegirlliezaterdag 21 juli 2007 @ 11:38
Volgens mij is t pas sindskort dat t maandelijks opzegbaar is. Tenminste ze maken er nu reclame voor heb t nog nie nagekeken (ga ik denk ik ook nie doen )
Daarvoor is t altijd 1 jaar geweest.
OnnoMzaterdag 21 juli 2007 @ 11:41
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 11:34 schreef Cuegirllie het volgende:
en die helpdesk kost nu toch geen 0.45 cent meer.. dacht dat dat allemaal teruggedrongen was naar 1 cent ofzo.
Achja en het werkt nu (toch??) het had veel erger kunnen lopen.
Gaat er niet om.

Het is alsof je voor het eerst bij iemand op bezoek gaat, en je word als vuil behandelt.
Het feit dat je 45 cent betaald vind ik ronduit asociaal.

En dan dat wachtwoord, 8 tekens waarvan 1 een hoofdletter en dan net de i/L
Cuegirlliezaterdag 21 juli 2007 @ 11:43
Thats the story of the helpdesk.
Ik weet t hoe t daar gaat, zelf bij de kpn (ddsl) gezeten, dus hokkie ernaast. Tuulk kan t alelmaal veel beter, maar vanuit hoger wordt t ook niet zo geregelt.

Je moet je aanwennen dat wanneer je belt en je krijgt een shagrijnig mens aan de tel, gewoon ophangen en opnieuw bellen Krijg je veel betere hulp
Godtjezaterdag 21 juli 2007 @ 11:45
En nu? Dit klinkt niet als een DIG vraag of iets.

> KLB
dj_kozaterdag 21 juli 2007 @ 11:46
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 11:31 schreef vdvorst het volgende:
Het Net is iets waar je nooit aan moet beginnen,
ze zeggen dat het maandelijks opzegbaar is ofzo? bij ons heeft het bijna 1 jaar geduurt.

gewoon het net blokkeren op je rekening werkt uiteindelijk het beste, ze weten daar echt niet waar ze mee bezig zijn. De medewerkers weten van elkaar niet waar ze je mee hebben geholpen, ze beloven maar doen niks!

echt, ga er meteen weg! of je vind het misschien niet erg dat internet 3, 4 keer per week uitvalt, of nog vaker, en dat je gewoon moet blijven betalen
Ik draai nu inmiddels 2 jaar hetnet ADSL, en ik heb nog nooit storing gehad, ik zit bijna elke dag op internet en download ook veel, maar wat jij beweerd klopt gewoon niet
Matrixxxzaterdag 21 juli 2007 @ 11:48
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 11:43 schreef Cuegirllie het volgende:
Thats the story of the helpdesk.
Ik weet t hoe t daar gaat, zelf bij de kpn (ddsl) gezeten, dus hokkie ernaast. Tuulk kan t alelmaal veel beter, maar vanuit hoger wordt t ook niet zo geregelt.

Je moet je aanwennen dat wanneer je belt en je krijgt een shagrijnig mens aan de tel, gewoon ophangen en opnieuw bellen Krijg je veel betere hulp
en dan weer eerst 5 minuten door die geautomatiseerde menu's ploegen zeker? Ze zorgen maar dat ze hun werk goed doen, daar krijgen ze voor betaald.

* Matrixxx ook ervaring heeft met incompetente helpdeskmedewerkers
Cuegirlliezaterdag 21 juli 2007 @ 11:52
Tuulk ze zouden idd gewoon hun werk moeten doen en goed. Maarja dat gebeurd niet altijd. En wil je dan zo eigenwijs zijn om gewoon dom tegen zo'n niet helpende kerel/wijf aan te blijven praten, terwij lje met 10 minuten geholpen klaar bent als je nog een keer belt?
Tja tis maar wat je liever hebt.
Matrixxxzaterdag 21 juli 2007 @ 13:31
Vaak ben ik wel zo goed op de hoogte dat ik weet op welke manier ze me moeten helpen. Als ik dan merk dat ze gewoon m'n tijd zitten te verdoen door niet op te letten zeg ik daar ook wat van. Over 't algemeen staan ze dan met hun bek vol tanden en is't probleem binnen de kortste keren opgelost.
Duvekoaterzaterdag 21 juli 2007 @ 14:36
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 11:48 schreef Matrixxx het volgende:

[..]

* Matrixxx ook ervaring heeft met incompetente helpdeskmedewerkers
De eerste competente moet ik nog meemaken, vrienden van mij werken bij KPN en als ik al die verhalen hoor is het niet meer dan normaal om je klanten als stront te behandelen ze maken er zelfs een sport van om zo met klanten om te gaan

Helpdesk
aaipodzaterdag 21 juli 2007 @ 14:53
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:36 schreef Duvekoater het volgende:

[..]

De eerste competente moet ik nog meemaken, vrienden van mij werken bij KPN en als ik al die verhalen hoor is het niet meer dan normaal om je klanten als stront te behandelen ze maken er zelfs een sport van om zo met klanten om te gaan

Helpdesk
'


Nou nou dat valt ook wel mee. Ik werk er zelf ook en zo erg is het echt niet.

En HetNet is overigens voor ouderen tokkies en niet blanke autotochtonen danwel allochtonen. Mensen die voor een duppie op de eerste rang willen zitten want je betaald waarschijnlijk geen drol voor je abbo. Dat moet toch ergens gecompenseerd worden want voor niets gaat de zon op
Duvekoaterzaterdag 21 juli 2007 @ 15:08
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:53 schreef aaipod het volgende:

[..]


Nou nou dat valt ook wel mee. Ik werk er zelf ook en zo erg is het echt niet.
Ok zal het wat nuanceren ze geven geen reet om de klant zo beter? zeg niet dat het puur hun schuld is management maakt het geloof ik ook weinig uit, want de klanten komen toch wel, dus ze nemen ook geen maatregelen.
Cuegirlliezaterdag 21 juli 2007 @ 15:10
het managment daar zit grotendeels t probleem in .
Heel veel medewerkers doen wat ze kunen om de klanten te helpen hoor. Het is niet zo van ik zit hier om geld te verdienen (ja ook wel antuurlijk). Maar ik hielp ze zoveel ik kon . Heb aantal keren toch zo'n half uur na werktijd gezeten om iemand online te krijgen terwijl ik net zo hard had kunnen
zeggen, we zijn dicht bel morgen terug.

Tis maar net wie je aan de lijn krijgt.
aaipodzaterdag 21 juli 2007 @ 15:12
Klopt wel een beetje. Ze hebben het abbo toch al en als ze problemen hebben moeten ze toch wel bellen om het opgelost te krijgen. Er word natuurlijk wel wat aan gedaan. Immers mensen die tevreden zijn en een band krijgen met het bedrijf zeggen zouden minder snel overstappen naar de concurrent. Maar helaas is dit nog niet helemaal wat het moet zijn
700MBzaterdag 21 juli 2007 @ 16:17
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 11:41 schreef OnnoM het volgende:
Het feit dat je 45 cent betaald vind ik ronduit asociaal.
Wat naief. HetNet is toch zeker geen liefdadige instelling?
Duvekoaterzaterdag 21 juli 2007 @ 16:22
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 16:17 schreef 700MB het volgende:

[..]

Wat naief. HetNet is toch zeker geen liefdadige instelling?
Nee je moet je klanten een poot uitdraaien omdat jij een fout maakt
Mr.Noodlezaterdag 21 juli 2007 @ 16:40
Maar geen jaarcontract, maar een maandcontract bij ADSL van HETNET

En het is trouwens je eigen onkunde dat je het niet ziet, komop zeg je kan zelf toch ook wat goochelen met die wachtwoorden als het niet overeenkomt.. Er zit nogal wat verschil tussen een i of I of l..
The_Terminatorzaterdag 21 juli 2007 @ 17:03
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:36 schreef Duvekoater het volgende:

[..]

De eerste competente moet ik nog meemaken, vrienden van mij werken bij KPN en als ik al die verhalen hoor is het niet meer dan normaal om je klanten als stront te behandelen ze maken er zelfs een sport van om zo met klanten om te gaan

Helpdesk
Die vrienden lullen uit hun nek of zijn ondertussen al weg bij de KPN. Als je dat namelijk doet dan kun je er van op aan dat je een exit gesprek met je manager krijgt. Je hebt je gewoon aan de regels te houden, en een van die regels is dat je klanten netjes behandeld.
Mr.Noodlezaterdag 21 juli 2007 @ 17:05
Toch is het in dit geval nog steeds de eigen onkunde... servicenummer mag best wat kosten, zeker voor die onnozele vragen...
Cuegirlliezaterdag 21 juli 2007 @ 17:06
haha ja.. als je kijkt wat er soms langs komt. DAn snap je dat de medewerkers t op een gegeven moment helemaal gehad hebben..
thedude0zaterdag 21 juli 2007 @ 17:08
Als je je scheel wilt betalen aan niets dan is het net een goede keuze. En dan durven ze het ook nog snel surfen te noemen
Duvekoaterzaterdag 21 juli 2007 @ 17:33
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 17:03 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Die vrienden lullen uit hun nek of zijn ondertussen al weg bij de KPN. Als je dat namelijk doet dan kun je er van op aan dat je een exit gesprek met je manager krijgt. Je hebt je gewoon aan de regels te houden, en een van die regels is dat je klanten netjes behandeld.
Mja ik had het al wat genuanceerd, maar het is gewoon zo dat ze niks om de klant geven en de sporadische medewerker die dat wel wil

En het zal wel aan mij liggen dan maar een service nummer heet niet voor niks zo, beetje service richting de klant hoef je toch niet direct winst op te maken, als je er zo graag geld voor wil vragen zorg dan tenminste dat mensen niet een kwartier of vaak nog langer moeten wachten voor ze iemand aan de lijn hebben die genoeg verstand heeft/bereid is om je te helpen.
Mr.Noodlezaterdag 21 juli 2007 @ 17:42
Wat lul je nou, TS is toch geholpen. Hij kon de fout zelf niet ontdekken, medewerker heeft em geholpen en heeft nu internet..
700MBzaterdag 21 juli 2007 @ 19:01
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 16:22 schreef Duvekoater het volgende:
Nee je moet je klanten een poot uitdraaien omdat jij een fout maakt
In 99% van de gevallen is de reden van het telefoontje er een die niet de schuld van HetNet is. Zo ook in dit geval.
jeroen25zaterdag 21 juli 2007 @ 20:35
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 19:01 schreef 700MB het volgende:
[..]
In 99% van de gevallen is de reden van het telefoontje er een die niet de schuld van HetNet is. Zo ook in dit geval.
Dat HetNet gebruikt maakt van een lettertype waar I en l gelijk zijn is wel de fout van HetNet.
Je zou TS hoogstens kunnen aanrekenen dat hij hier niet aan dacht.
Het_Biertjezaterdag 21 juli 2007 @ 20:37
dan lag het toch niet aan Het Net? je zou een topic over je eigen stupiditeit kunnen openen?
gebrokenglaszaterdag 21 juli 2007 @ 20:43
Nou dit vind ik niet jouw schuld. ze moeten bij Het Net gewoon het wachtwoord in fatsoenlijk monospaced lettertype doen waar in je duidelijk alle letters herkent. De 0 met een streep erdoor enzo.
Mr.Noodlezaterdag 21 juli 2007 @ 20:50
Er is duidelijk onderscheid in het wachtwoord, TS moet z'n leesbril gebruiken.. en een "i" is wel degelijk een kleine letter "i" met een punt er boven, dan heb je nog de kleine letter "l"(eo) of de hoofdletter "I"(saak). bij de l(eo) zit een klein lusje aan de onderkant, de hoofdletter I(saak) is één rechte balk naar beneden..

Maar dankbaarheid is ver te zoeken soms. voor hetzelfde geldt hadden ze je een nieuw wachtwoord verstuurd waar je een week voor moest wachten...
#ANONIEMzaterdag 21 juli 2007 @ 21:19
Wees blij dat je geen Tele2 hebt
Mijn zus kreeg 2 maanden geleden enzo ook haar modem en sinds gister heeft ze het pas werkend
McKillemzaterdag 21 juli 2007 @ 21:21
Mensen die Het Net nemen.
#ANONIEMzaterdag 21 juli 2007 @ 21:35
Het Net was een jaar of 7 geleden toch wel een puike provider
thedude0zaterdag 21 juli 2007 @ 21:39
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 21:35 schreef Max-Westerman het volgende:
Het Net was een jaar of 7 geleden toch wel een puike provider
Was dat toen niet de enige nederlandse provider die geen fup had maar echte datalimieten ?
Cuegirlliezaterdag 21 juli 2007 @ 21:43
ja hetnet heeft heel lang datalimieten ghad.. Deze zijn vorig jaar pas echt helemaal afgeschaft
Elixabetezaterdag 21 juli 2007 @ 21:56
Internet gekregen?
Ik kreeg een DVD van Multikabel om internet te instaleren
Trustenzaterdag 21 juli 2007 @ 22:21
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 21:19 schreef Max-Westerman het volgende:
Wees blij dat je geen Tele2 hebt
Mijn zus kreeg 2 maanden geleden enzo ook haar modem en sinds gister heeft ze het pas werkend
Ons hebben ze juist 5x in een maand tijd super geholpen...en je bent ook hartstikke snel in gesprek met een medewerker. Alleen met een modem dat het niet meer doet als het geen stroom heeft gehad kan je lang bezig blijven