abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 oktober 2007 @ 17:49:43 #101
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_53769511
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 17:45 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Dat snap ik, ik bedoelde ook dat het absurd laag is.

Ah, ik dacht al .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_53842887
Vandaag voor mijn doen best wel een ''stevige'' rijles gehad, de instrukteur kwam 5 minuten te laat maar gaf uiteindelijk toch ruim 20 minuten extra. Had bij de vorige rijles wat problemen met de 4e en 5e versnelling, deze keer ging het perfect op de snelweg. Echter er is weer een nieuw probleem (eigenlijk al een oud probleem) Ik geef telkens te veel gas nadat ik de koppeling ingetrapt hebt, schijnbaar heb ik niet altijd de grip te pakken tussen gas geven en koppelen. Maar heb wel gemerkt waar het probleem zit en tijdens deze les ging dat ook al beter, de komende 2 lessen gaan we hierop trainen en de bijzondere verrichtingen (bocht achteruit en achteruit in parkeervak zetten) Wordt zeker vervolgt, heb deze week (vrijdag) en de komende week weer 2 lessen op het programma staan.

O,ja na afloop kreeg ik ook het blad Reflector (tijdschrijft voor rijinstrukteurs) Hier staan allerlij artikelen in hoe het achter de schermen van het CBR en de rijscholen werkt, heel interessant leesvoer met zeer veel info.
pi_53890751
Heb vandaag wel een heel goede rijles gehad, het probleem met die gasdosering tov die koppeling is voor een groot deel opgelost, snap nu hoe het werkt. Soms gaat het wel eens mis, maar er zit duidelijk schot in de zaak. Hebben op een parkeerplaats bijondere verrichtingen geoefend (met paaltjes als referentie punten) en dat ging erg goed, hierna achteruit geparkkeerd tussen twee auto's. Het laatste 20 minuten helemaal zelfstanding naar huis moeten rijden (zonder aanwijzing) en dat ging heel relax (het licht begint aan te gaan qua gas en koppeling) Alleen toen ik thuis kwam en achteruit moest inparkeren sloeg de motor af omdat er twee meiden midden op de weg met hun fietsen stonden waardoor ik even schrok en hierdoor de motor afsloeg, maar dat is dan ook het enigste conflictpunt waar ik even in paniek raakte.

Volgende week weer 2 lessen op het programma staan.

Aanvulling, ik mag binnenkort gratis een soort TTT/Rijtest doen waarin door een andere (soort examinator) bekeken wordt of ik vervroegd op BNOR kan of toch een gewoon CBR examen, dit heeft te maken met mijn ADHD en nervositeit. De bijzondere verrichtingen deed ik zeer netjes volgens de instrukteur, als je maar rustig werkt met (slippende) koppeling. Mischien wordt ik dan op het echte examen vrijgesteld van de bijzondere verrichtingen.

Mijn instrukteur voelt zich echt betrokken bij zijn leerlingen gezien dat hij ontzettend veel moeite doet voor mij.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fusionfreak op 12-10-2007 18:21:40 ]
pi_53990945
Vandaag een eigen verklaring opgehaald, en morgen na de rijles naar een (andere) dokter (16 uur) voor een aantekening. Intussen heb ik nog eens met het CBR gebeld over hoe zo'n keuring in zijn werk gaat, blijkt dat toen ze mijn gegevens nog eens erbij haalde dat ik maar liefst 8 examen aanvragen op mijn naam heb staan die zijn geweest tussen 1989 en 1993. Kan het eigenlijk niet geloven dat ik al 8 keer gezakt ben. Er is mij verteld dat ik alleen nog maar op BNOR kan gaan, eigenlijk verheug ik mij op het BNOR examen.

8 keer gezakt, dacht zelf dat ik er 5 had gehad! :
pi_53998286
Niet meer aan denken hoeveel je ooit gezakt bent. Je bent een nieuwe reeks lessen begonnen en daar horen nieuwe examens bij. Toen was toen. Nu doe je een nieuwe rijopleiding. Zodra je instructeur vindt dat je er klaar voor bent heb je kans om je rijbewijs te halen. Prima dat er meteen met BNOR gestart wordt. De rust die ze daar nemen is wellicht net de rust die je nodig hebt.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_53999046
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 21:58 schreef Neuralnet het volgende:
Niet meer aan denken hoeveel je ooit gezakt bent. Je bent een nieuwe reeks lessen begonnen en daar horen nieuwe examens bij. Toen was toen. Nu doe je een nieuwe rijopleiding. Zodra je instructeur vindt dat je er klaar voor bent heb je kans om je rijbewijs te halen. Prima dat er meteen met BNOR gestart wordt. De rust die ze daar nemen is wellicht net de rust die je nodig hebt.
Maar voordat ik op BNOR kan moet ik eerst een eigen verklaring laten invullen door een andere arts, want ik heb voor jaren terug medicijnen gebruikt tegen ADHD maar de laatste 10 jaar niet meer, ben bang dat er een negative uitslag gaat komem en ik niet op BNOR examen mag, ook wordt er bekeken of ik een rijtest moet doen waarbij gekeken wordt of ik wel op exmnen mag. Ik ben wanhopig, het lijkt wel alsof er een complot tegen mij gaande is, ik wil alleen maar mijn rijbewijs halen.
pi_53999220
Rustig blijven en even afwachten. Mocht het zo zijn dat de uitslag negatief is, probeer er dan achter te komen wat er moet gebeuren om een positieve uitslag te krijgen. Van een complot is echt geen sprake. Misschien valt het allemaal wel mee.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_53999641
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 22:27 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

, het lijkt wel alsof er een complot tegen mij gaande is, ik wil alleen maar mijn rijbewijs halen.
nou nou nou nu overdrijf je toch wel iets hoor
pi_54000101
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 22:54 schreef erikkll het volgende:

[..]

nou nou nou nu overdrijf je toch wel iets hoor
Je hebt wel gelijk, heb net nog met mijn instrukteur gebeld (tot 23 uur) en hij stelde mij gerust dat het niet zo'n vaart loopt, mocht er een rijtest komen dat hoef ik niet beter te rijden dan een doorsnee rijles (het is geen examen!) Maar toch dit maakt mij erg onzeker waardoor ik mischien weer onnodig fouten ga maken tijdens de komende rijlessen. Mijn huidige instrukteur is erg tervreden over mij en besteedt ook erg veel tijd in mij (door mij extra lestijd te geven). alleen vind hij het jammer dat ik het nooit eerder kenbaar heb gemaakt bij de vorige rijscholen en eerdere examens. Maar ondanks alles zie ik toch wel licht aan het einde van de lange tunnel.
pi_54003904
Goed bezig, zo te horen!

Succes met je rijlessen en met dat examen komt het vast wel goed.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 18 oktober 2007 @ 09:12:06 #111
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_54004614
Bij die keuring vooral niets over complotten tegen jou roepen. Dat zal eerder tot een negatieve uitslag leiden dan ADHD medicijnen die je tien jaar geleden slikte.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_54008636
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 09:12 schreef Dromer het volgende:
Bij die keuring vooral niets over complotten tegen jou roepen. Dat zal eerder tot een negatieve uitslag leiden dan ADHD medicijnen die je tien jaar geleden slikte.
Bedankt voor de tip, wilde al over een vermeende complot beginnen, maar zal dat maar liever niet doen. Wel zal ik aangeven dat ik naast ADHD ook afgekeurd bent vanwege ernstige vorm van autisme, maar daar heb ik nog ooit medicijnen voor hoeven te gebruiken.

Neem tevens mijn medisch dossier mee van het GAK (nu heet het UWV)

Mijn instrukteur heeft nog zo'n leerling gehad, maar dan met een lichte spastich in een van zijn handen en hij mocht ook op examen, maar die keuring bij mij is gewoon een formaliteit zodat het CBR zowel mij als de instrukteur geen verwijt kan maken dat ik iets zou verzwijgen tijdens een echt examen.
pi_54009645
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:39 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, wilde al over een vermeende complot beginnen, maar zal dat maar liever niet doen. Wel zal ik aangeven dat ik naast ADHD ook afgekeurd bent vanwege ernstige vorm van autisme, maar daar heb ik nog ooit medicijnen voor hoeven te gebruiken.

Neem tevens mijn medisch dossier mee van het GAK (nu heet het UWV)

Mijn instrukteur heeft nog zo'n leerling gehad, maar dan met een lichte spastich in een van zijn handen en hij mocht ook op examen, maar die keuring bij mij is gewoon een formaliteit zodat het CBR zowel mij als de instrukteur geen verwijt kan maken dat ik iets zou verzwijgen tijdens een echt examen.
Een psychische aandoening is zeker geen belemmering om een rijbewijs te kunnen halen.
Ik ben ook een autisme-stoornis, Ondertussen wel m'n motor- auto- en groot rijbewijs gehaald.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_54013665
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:39 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Een psychische aandoening is zeker geen belemmering om een rijbewijs te kunnen halen.
Ik ben ook een autisme-stoornis, Ondertussen wel m'n motor- auto- en groot rijbewijs gehaald.
Ben net terug van de keuring en de arts vind mij toch geschikt om auto te mogen rijden, alle testen (ogen, bloeddruk, en urine waren goed) Hij heeft even mij dossier doorgelezen en als aantekening geschreven dat ik vanwege psychische klachten volledig arbeids ongeschikt ben, hopelijk wordt dat door het CBR niet opgevat als 100 procent ongeschikt om auto te mogen rijden.
pi_54013853
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 17:29 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Ben net terug van de keuring en de arts vind mij toch geschikt om auto te mogen rijden, alle testen (ogen, bloeddruk, en urine waren goed) Hij heeft even mij dossier doorgelezen en als aantekening geschreven dat ik vanwege psychische klachten volledig arbeids ongeschikt ben, hopelijk wordt dat door het CBR niet opgevat als 100 procent ongeschikt om auto te mogen rijden.
goh, dus toch geen complot tegen je
pi_54014848
Zie je wel, het valt best mee. Nu een arts je geschikt heeft verklaard staat niks je meer in de weg om gewoon voor dat rijbewijs te gaan. Blijven doorzetten.
pi_54017519
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 18:36 schreef Neuralnet het volgende:
Zie je wel, het valt best mee. Nu een arts je geschikt heeft verklaard staat niks je meer in de weg om gewoon voor dat rijbewijs te gaan. Blijven doorzetten.
Dit heeft de arts precies aangekruist.

vraag A) Heeft de aanvrager zich gelegitimeerd?...JA

Vraag B) Zijn er bij de anamnese en uw algemeen lichamelijk onderzoek van de aanvrager verschijnselen gevonden of vermoedens gerezen, die zouden wijzen op ongeschiktneid tot het besturen van motorvoertuigen? ....NEE

Vraag C) Hoe is de algemene fysieke toestand?...GOED

Vraag D) Beschikt de aanvrager volgens uw oordeel over voldoende gebruik van zijn wervelkolom en zijn vier ledematen voor het besturen van motorvoertuigen?....JA

Vraag E) Bestaat er een beperking van het gezichtsveld?...NEE

Vraag F) Wat is de uitkomst van het urine of bloed onderzoek?...Negatief

Omdat de aantekening van de notitie in tegenspraak is met het antwoord bij vraag A weet ik niet waarom de arts de tekst van mijn GAK/UWV dossier in de notitie vermeld heeht, mij arbeids ongeschiktheid heeft toch niks met rijschiktheid te maken!?

Waar let de CBR arts op, bij de kruisjes van vragen A t/m F of de notitie?
pi_54024214
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 20:46 schreef Fusionfreak het volgende:

Omdat de aantekening van de notitie in tegenspraak is met het antwoord bij vraag A weet ik niet waarom de arts de tekst van mijn GAK/UWV dossier in de notitie vermeld heeht, mij arbeids ongeschiktheid heeft toch niks met rijschiktheid te maken!?
vraag A is of je je gelegitimeerd hebt, wat voor notitie moet hij daarbij verder maken dan?
pi_54024786
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 01:51 schreef erikkll het volgende:

[..]

vraag A is of je je gelegitimeerd hebt, wat voor notitie moet hij daarbij verder maken dan?
Hij schreef dit in de toeliching...

Patient is volledig arbeidsongeschikt op grond van psychische klachten ongeschikt[/]

Hij heeft waarschijnlijk mijn GAK/UWV dossier als uitgangspunt genomen.

Correctie, ik bedoelde vraag B
pi_54025742
Vraag B en de notitie staan los van elkaar.
In vraag B wordt de lichamelijke toestand onderzocht, in de notitie staan de bevindingen van de geestelijke toestand.

Overigens denk ik niet dat het een afkeur wordt op grond van de notitie. Autorijden is niet hetzelfde als werken (of het moet je werk worden, koerier of chauffeur) Maar dan nog denk ik niet dat je hierop afgekeurd gaat worden.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_54043514
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 17:29 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

in dat geval.. hij heeft waarschijnljik aangegeven dat je arbeidsongeschikt bent vanwege psychische klachten, omdat daaruit kan bljiken dat je fysiek wel in staat bent auto te rijden.
pi_54043672
Als je na 7 keer examen nog niet je rijbewijs hebt moet je toch echt een nadenken of je wel kan autorijden. Dan kan je wel door de keurig heenkomen maar als je er niks van bakt achter het stuur kan je bloeddruk nog zo goed zijn of je urine nog zo gezond, als je het niet kan kan je het niet.
pi_54043903
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 23:49 schreef Unhuman het volgende:
Als je na 7 keer examen nog niet je rijbewijs hebt moet je toch echt een nadenken of je wel kan autorijden. Dan kan je wel door de keurig heenkomen maar als je er niks van bakt achter het stuur kan je bloeddruk nog zo goed zijn of je urine nog zo gezond, als je het niet kan kan je het niet.
Eerst schreef je dat ik maar beter de hele dag binnen kan zitten. Volgens mijn instrukteur kan ik het wel goed, ik ga door tot het bittere einde, ben er bijna 20 jaar mee bezig en zie die als mijn levenswerk om het te halen!

Indien ik in het uiterste geval alsnog ongeschikt zou vinden ga ik in ertegen in beroep en vraag ik een herkeuring aan bij een andere arts bovendien zal ik een advocaat in de arm nemen om de besliising van het CBR aan te vechten.

Trouwens ik ben al 8 keer opgeweest.
pi_54045533
Rustig! Laat je toch niet zo opnaaien. Het CBR heeft nog niet besloten. Wacht nou maar even af en geniet ondertussen van het rijden.
pi_54045753
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 23:58 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Eerst schreef je dat ik maar beter de hele dag binnen kan zitten. Volgens mijn instrukteur kan ik het wel goed, ik ga door tot het bittere einde, ben er bijna 20 jaar mee bezig en zie die als mijn levenswerk om het te halen!

Indien ik in het uiterste geval alsnog ongeschikt zou vinden ga ik in ertegen in beroep en vraag ik een herkeuring aan bij een andere arts bovendien zal ik een advocaat in de arm nemen om de besliising van het CBR aan te vechten.

Trouwens ik ben al 8 keer opgeweest.
Stop ermee. Ik heb liever niet, en ik spreek denk ik namens alle automobilisten, dat je deelneemt aan hetzelfde verkeer als wij. Gun ons ook een rustig verkeersbeeld en stop ermee. Ik probeer toch ook niet om astronaut te worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')