abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 september 2007 @ 15:15:45 #76
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53590847
quote:
Op zondag 30 september 2007 12:48 schreef Steeven het volgende:

[..]

Als die muts schuin naast me rijdt en ik harder rij, dan ga ik gewoon rechtdoor, waarna als zij gewoon extra gas geeft er prima tussen kan. Wat ze nu deed was niet kijken en 2x er tussen gooien. Normaal gesproken zou ik wel van rijbaan wisselen, voor een meer soepele doorstroming, maar dan doe ik dat van afstand en niet op het laatste moment.
ik zou wel eens willen weten hoeveel rijlessen jij hebt gehad
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  zondag 30 september 2007 @ 15:19:35 #77
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53590964
quote:
Op zondag 30 september 2007 10:51 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Daar hou je toch rekening mee? die kunnen/mogen toch ook niet harder. Van auto mag je best verwachten dat die sneller invoegdt
[..]
Sterker nog, ze mogen op dat stuk snelweg niet eens inhalen...
Maar ja, ze doen het toch. Sorry, ik heb daar dan toch minder op gerekend....
En ik heb het niet over invoegen, ik heb het over strook wisselen.
quote:
Of dat iemand te langzaam invoegdt
het fenomeen veel te korte invoegstrook, ken je dat?
Dat komt in Nederland nog al eens voor. Op het stuk snelweg dat ik dagelijks rij zitten er twee. En de dagelijkse automobilist gaat daar keurig naar links om invoegers de ruimte te geven.
Dat heeft niks met onzekerheid te maken, dat heeft te maken met "einde invoegstrook, begin viaduct zonder vluchtstrook".
pi_53591938
TS, succes met je hernieuwde poging.
Ik zou echter in jouw situatie gewoon in een automaat gaan lessen, dit vereist stukken minder aandacht voor de handelingen in de auto en dan kun je je iig concentreren op je mede-weggebruikers en anticiperen op wat er buiten de auto gebeurt.

Mocht je na het behalen van een rijbewijs voor een auto met automaat nog steeds een enorme behoefte hebben om niet beperkt te worden in je autokeuze ga dan eerst eens een jaartje in die automaat rijden, dan kun je daarna altijd nog proberen een "gewoon" rijbewijs te halen.
Dan ben je iig vertrouwd met handelingen op snelheid en is het waarschijnlijk minder lastig daar een extra handeling (schakelen) aan toe te voegen.
Als het water je aan de lippen staat, moet je zorgen dat je goed kunt zwemmen.
pi_53593147
quote:
Op zondag 30 september 2007 15:19 schreef maedel het volgende:

Sterker nog, ze mogen op dat stuk snelweg niet eens inhalen...
Maar ja, ze doen het toch. Sorry, ik heb daar dan toch minder op gerekend....
En ik heb het niet over invoegen, ik heb het over strook wisselen.
Misschien moet je dan voortaan maar van de weg afblijven, als je er geen rekening mee houd dat vrachtwagens inhalen. Hoe irritant ook je weet toch dat ze het doen.
quote:
Dat komt in Nederland nog al eens voor. Op het stuk snelweg dat ik dagelijks rij zitten er twee. En de dagelijkse automobilist gaat daar keurig naar links om invoegers de ruimte te geven.
Dat heeft niks met onzekerheid te maken, dat heeft te maken met "einde invoegstrook, begin viaduct zonder vluchtstrook".
Je moet ook naar links kunnen, zo niet dan heeft degene die invoegd pech en moet die gewoon even wachten en niet zijn auto zomaar de weg opgooien.
Graag verwijderen
  zondag 30 september 2007 @ 17:00:43 #80
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53593888
quote:
Op zondag 30 september 2007 16:36 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Misschien moet je dan voortaan maar van de weg afblijven, als je er geen rekening mee houd dat vrachtwagens inhalen. Hoe irritant ook je weet toch dat ze het doen.
Dus jij vind het normaal dat er ondanks een inhaalverbod ingehaald wordt? Overigens hou ik daar uiteraard wel rekening mee, maar ik vind het nog steeds wel een fout van de vrachtwagenchauffeur.
Dat ik dan van de weg af zou moeten blijven is natuurlijk complet onzin. Heb jij eigenlijk wel een rijbewijs?
Wat een onnozelheid zeg...
quote:
Je moet ook naar links kunnen, zo niet dan heeft degene die invoegd pech en moet die gewoon even wachten en niet zijn auto zomaar de weg opgooien.
nee, maar hoe ga je dat dan in de praktijk oplossen? Optrekken naar 120 op 4m invoegstrook ofzo?
Of 100m in z'n achteruit en opnieuw beginnen?
Sorry, maar dan duw ik 'm liever met 80 km/u ervoor hoor...

Oh, en invoegt is met een t
pi_53594125
Als ik al die rijtips van de betweters hier serieus moet nemen tijdens mijn volgende examen kan ik haast niet meer zakken.

Zal komende woensdag mijn bevinden van zowel het intake gesprek alsook de eerste rijles (met de nieuwe instrukteur) hier bekendmaken.
pi_53595393
quote:
Op zondag 30 september 2007 17:00 schreef maedel het volgende:

Dus jij vind het normaal dat er ondanks een inhaalverbod ingehaald wordt? Overigens hou ik daar uiteraard wel rekening mee, maar ik vind het nog steeds wel een fout van de vrachtwagenchauffeur.
Dat ik dan van de weg af zou moeten blijven is natuurlijk complet onzin. Heb jij eigenlijk wel een rijbewijs?
Wat een onnozelheid zeg...
nee als je eens leert lezen zie je dat ik dat niet normaal vind.
Eerst zeg je dat je er geen rekening mee houdt en nu opeens weer wel?? wat is nou, wordt toch eens een keer duidelijk.
en ja ik heb al 2 jaar mijn rijbewijs. ruim 30.000km gereden en geen 1 ongeluk gehad of veroorzaakt.
quote:
nee, maar hoe ga je dat dan in de praktijk oplossen? Optrekken naar 120 op 4m invoegstrook ofzo?
Of 100m in z'n achteruit en opnieuw beginnen?
Sorry, maar dan duw ik 'm liever met 80 km/u ervoor hoor...

Oh, en invoegt is met een t
Dat ligt maar net aan de situatie. soms kan je nog de weg, soms laten ze je voor en soms moet je even wachten.
Nu komen we weer terug bij het probleem, van die twijfelaars.
Die weten niet wat ze moeten en dat is gevaarlijk. wil je ze voorlaten blijven ze wachten wil je daarna stevig doortrekken dan komen ze opeens de weg op. dat is nou het probleem ze twijfelen heel erg en zijn daarom onvoorspelbaar en daarom gevaarlijk.

Maar dit is het laatste wat ik erover zeg. jij leest toch maar wat je wil lezen met zo'n type kan je niet discussieren. Dus hou ik er maar mee op.
Graag verwijderen
pi_53596004
Laten we elkaar op de weg gewoon een handje helpen. Er rijden mensen met 40 jaar ervaring, maar ook mensen die net hun rijbewijs hebben. Iedereen maakt fouten en iedereen twijfelt wel eens. Uiteindelijk gaat het erom dat we ons veilig vervoeren en ongelukken kunnen voorkomen door andermans fouten op te vangen. Vergeet bij het wisselen van rijstrook vooral de richtingaanwijzer niet.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  zondag 30 september 2007 @ 18:57:48 #84
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53596677
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:04 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

nee als je eens leert lezen zie je dat ik dat niet normaal vind.
Eerst zeg je dat je er geen rekening mee houdt en nu opeens weer wel?? wat is nou, wordt toch eens een keer duidelijk.
en ja ik heb al 2 jaar mijn rijbewijs. ruim 30.000km gereden en geen 1 ongeluk gehad of veroorzaakt.
Nou nou, ik zeg dat ik wel rekening mee houdt, maar er niet op hoef te rekenen. Jij zou ook beter je best mogen doen qua lezen hoor
quote:
Maar dit is het laatste wat ik erover zeg. jij leest toch maar wat je wil lezen met zo'n type kan je niet discussieren. Dus hou ik er maar mee op.
Zo? Pissig?
Ik vind het een beetje raar dat jij mensen die in een situatie het enige doen dat ze kunnen onzeker noemt...
Ik spreek je over een jaar of 10 en 300K+ km (net als ik) wel weer hè
  zondag 30 september 2007 @ 19:47:39 #85
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_53597875
Met alle respect TS maar ik begrijp niet waarom je nog de kans krijgt om en rijbewijs te halen. Je snapt toch zelf ook wel dat je een gevaar op de weg zal zijn
pi_53597952
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:57 schreef maedel het volgende:

[..]

Nou nou, ik zeg dat ik wel rekening mee houdt, maar er niet op hoef te rekenen. Jij zou ook beter je best mogen doen qua lezen hoor
[..]

Zo? Pissig?
Ik vind het een beetje raar dat jij mensen die in een situatie het enige doen dat ze kunnen onzeker noemt...
Ik spreek je over een jaar of 10 en 300K+ km (net als ik) wel weer hè
ik ben niet pissig hoor (kwam er misschien wel een beetje lullig uit)

Laten we het er maar op houden dat we een andere mening hebben en dat we er niet uit komen.

Wat ik wel nog even wel zeggen, is dat het niet over 1 manoeuvre maar over het hele rijgedrag. en dat ik vind dat mensen die onzeker rijden een gevaar op de weg zijn omdat ze te onvoorspelbaar zijn
Graag verwijderen
pi_53604580
quote:
Met alle respect TS maar ik begrijp niet waarom je nog de kans krijgt om en rijbewijs te halen. Je snapt toch zelf ook wel dat je een gevaar op de weg zal zijn
Daarmee zeg je eigenlijk dat je geen vertrouwen hebt in de examinering van het CBR. Het CBR kan niet zien hoeveel lessen iemand heeft gehad. Dus als zij concluderen dat TS goed genoeg rijdt voor een rijbewijs en jij toch van mening bent dat hij een gevaar op de weg is, dan zeg je gewoon dat het CBR willekeurig mensen onterecht een rijbewijs geeft.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_53610592
quote:
Officieel gezien hoef je niet van rijstrook te wisselen, maar moet de invoeger gewoon goed opletten. Voor de doorstroming zou het echter prettig zijn als mensen wel naar links gaan als het kan. Maar meestal geven de mensen op de invoegstrook niet genoeg gas en komen zo in de problemen.
quote:
ik zou wel eens willen weten hoeveel rijlessen jij hebt gehad
Een gemiddeld aantal, wat boeit dat?
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_53624802
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:31 schreef Neuralnet het volgende:
Laten we elkaar op de weg gewoon een handje helpen. Er rijden mensen met 40 jaar ervaring, maar ook mensen die net hun rijbewijs hebben. Iedereen maakt fouten en iedereen twijfelt wel eens. Uiteindelijk gaat het erom dat we ons veilig vervoeren en ongelukken kunnen voorkomen door andermans fouten op te vangen. Vergeet bij het wisselen van rijstrook vooral de richtingaanwijzer niet.
Wijze taal

Mensen die zo naar het verkeer kijken snappen hoe het werkt en hebben (doorgaans) veel uren op de weg erop zitten. Leef en laat leven, het verkeer hangt sowieso al aan elkaar van de bijna-ongelukken.

Verder vraag ik me ook af waar iedereen het idee vandaan haalt dat ze kunnen oordelen over de rijkwaliteiten van een ander. Terwijl iedereen toch weet dat ik het enige juiste referentie-punt ben. Ik rij werkelijk waar als een zonnetje
  maandag 1 oktober 2007 @ 19:46:25 #90
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53624835
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 19:45 schreef Blapiet het volgende:
Verder vraag ik me ook af waar iedereen het idee vandaan haalt dat ze kunnen oordelen over de rijkwaliteiten van een ander. Terwijl iedereen toch weet dat ik het enige juiste referentie-punt ben. Ik rij werkelijk waar als een zonnetje
pi_53628652
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 02:38 schreef Fusionfreak het volgende:
Wil na ruim 15 jaar niet meer gereden te hebben opnieuw gaan rijlessen, is het waar dat het voor iemand van boven de 40 moeilijker is om het te halen dan voor een leerling van pakweg 20 jaar?

Heb al 2 keer theorie en 7 keer prakktijk gehad, maar voor de praktijk examens telkens gezakt. Helaas zijn mijn 2 theoriecertificaten niet meer geldig (uit 1988 en 1993)
Mijn moeder was 46 heeft in 1 keer haar rijbewijs gehaald. Theorie in 2 keer
pi_53665425
Heb vandaag kennisgemaakt met mijn nieuwe instrukteur en een proefles gedaan (die ik overgens gratis heb mogen doen) Hij vond dat ik over genoeg basis rijkennis beschikt om toch kans te maken op een rijbewijs. Hij hoefde mij alleen maaar hier en daar te corrigeren (geen grote ingreep oid) Komende week nog twee lessen om te bespreken welke aanpak het beste bij mij past. Moest bij deze (vrij nieuwe auto) wel even wennen aan de versnellingspook, maar deze begrijp ik nu inmiddels. Hij zei dat het voor mij toch mogelijk is dat ik bij een gewoon CBR examen kan slagen, anders wilt hij ervoor zorgen dat ik vervroegd op BNOR of anders een BTAA examen kan doen. Maar dat is voor latere zorg.
  Official ESF Kreviewer woensdag 3 oktober 2007 @ 12:48:19 #93
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_53665875
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:28 schreef Fusionfreak het volgende:
Moest bij deze (vrij nieuwe auto) wel even wennen aan de versnellingspook, maar deze begrijp ik nu inmiddels.
De eerste versnelling zat rechtsonder?
pi_53722574
Vandaag weer rijles gehad bij de nieuwe instrukteur, en niet zomaar eentje. De instukteur is behoorlijk royaal als het op lestijden aankomt, hij liet mij ruim 90 minuten rijden en nam alle tijd voor mij. Een ander pluspunt is dat er geen andere kandidaten op de achterbank meerijden (hij vind privacy en tijd voor leerling zeer belangrijk) heb inmiddels al 2 nieuwe lessen gepland. Waar vind je nog een rijschool die 27 euro per les vraagt en daarbij niet te beroerd is om 90 minuten te rijden.

Het kijken, gasdosering en schakelen op de snelweg van de 4 naar de 5 en omgekeerd moet nog aan gewerkt worden.

Als alles meezit zit er in januari of februari een examen in.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 07:03:00 #95
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53737977
Nou, dat klinkt of je het goed getroffen hebt met die rijschool!
Goed bezig
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 6 oktober 2007 @ 08:22:28 #96
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53738108
Dat gaat helemaal goedkomen met jou
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_53738186
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:48 schreef Kreator het volgende:

[..]

De eerste versnelling zat rechtsonder?
Bij mij wel.
Nouja, niet rechts, maar wel onderin

(automaat)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_53767257
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 15:44 schreef Fusionfreak het volgende:
27 euro per les vraagt en 90 minuten rijden.
pi_53769266
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 16:19 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Wat ' ', ik betaalde een paar jaar terug nog 35 euro per uur, zijn prijs is lang niet slecht hoor .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_53769407
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 17:38 schreef Steeven het volgende:

[..]

Wat ' ', ik betaalde een paar jaar terug nog 35 euro per uur, zijn prijs is lang niet slecht hoor .
Dat snap ik, ik bedoelde ook dat het absurd laag is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')