ik zou wel eens willen weten hoeveel rijlessen jij hebt gehadquote:Op zondag 30 september 2007 12:48 schreef Steeven het volgende:
[..]
Als die muts schuin naast me rijdt en ik harder rij, dan ga ik gewoon rechtdoor, waarna als zij gewoon extra gas geeft er prima tussen kan. Wat ze nu deed was niet kijken en 2x er tussen gooien. Normaal gesproken zou ik wel van rijbaan wisselen, voor een meer soepele doorstroming, maar dan doe ik dat van afstand en niet op het laatste moment.
Sterker nog, ze mogen op dat stuk snelweg niet eens inhalen...quote:Op zondag 30 september 2007 10:51 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Daar hou je toch rekening mee? die kunnen/mogen toch ook niet harder. Van auto mag je best verwachten dat die sneller invoegdt
[..]
het fenomeen veel te korte invoegstrook, ken je dat?quote:Of dat iemand te langzaam invoegdt
Misschien moet je dan voortaan maar van de weg afblijven, als je er geen rekening mee houd dat vrachtwagens inhalen. Hoe irritant ook je weet toch dat ze het doen.quote:Op zondag 30 september 2007 15:19 schreef maedel het volgende:
Sterker nog, ze mogen op dat stuk snelweg niet eens inhalen...
Maar ja, ze doen het toch. Sorry, ik heb daar dan toch minder op gerekend....
En ik heb het niet over invoegen, ik heb het over strook wisselen.
Je moet ook naar links kunnen, zo niet dan heeft degene die invoegd pech en moet die gewoon even wachten en niet zijn auto zomaar de weg opgooien.quote:het fenomeen veel te korte invoegstrook, ken je dat?
Dat komt in Nederland nog al eens voor. Op het stuk snelweg dat ik dagelijks rij zitten er twee. En de dagelijkse automobilist gaat daar keurig naar links om invoegers de ruimte te geven.
Dat heeft niks met onzekerheid te maken, dat heeft te maken met "einde invoegstrook, begin viaduct zonder vluchtstrook".
Dus jij vind het normaal dat er ondanks een inhaalverbod ingehaald wordt? Overigens hou ik daar uiteraard wel rekening mee, maar ik vind het nog steeds wel een fout van de vrachtwagenchauffeur.quote:Op zondag 30 september 2007 16:36 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Misschien moet je dan voortaan maar van de weg afblijven, als je er geen rekening mee houd dat vrachtwagens inhalen. Hoe irritant ook je weet toch dat ze het doen.
nee, maar hoe ga je dat dan in de praktijk oplossen? Optrekken naar 120 op 4m invoegstrook ofzo?quote:Je moet ook naar links kunnen, zo niet dan heeft degene die invoegd pech en moet die gewoon even wachten en niet zijn auto zomaar de weg opgooien.
nee als je eens leert lezen zie je dat ik dat niet normaal vind.quote:Op zondag 30 september 2007 17:00 schreef maedel het volgende:
Dus jij vind het normaal dat er ondanks een inhaalverbod ingehaald wordt? Overigens hou ik daar uiteraard wel rekening mee, maar ik vind het nog steeds wel een fout van de vrachtwagenchauffeur.
Dat ik dan van de weg af zou moeten blijven is natuurlijk complet onzin. Heb jij eigenlijk wel een rijbewijs?
Wat een onnozelheid zeg...
Dat ligt maar net aan de situatie. soms kan je nog de weg, soms laten ze je voor en soms moet je even wachten.quote:nee, maar hoe ga je dat dan in de praktijk oplossen? Optrekken naar 120 op 4m invoegstrook ofzo?![]()
Of 100m in z'n achteruit en opnieuw beginnen?![]()
Sorry, maar dan duw ik 'm liever met 80 km/u ervoor hoor...
Oh, en invoegt is met een t
Nou nou, ik zeg dat ik wel rekening mee houdt, maar er niet op hoef te rekenen. Jij zou ook beter je best mogen doen qua lezen hoorquote:Op zondag 30 september 2007 18:04 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
nee als je eens leert lezen zie je dat ik dat niet normaal vind.
Eerst zeg je dat je er geen rekening mee houdt en nu opeens weer wel?? wat is nou, wordt toch eens een keer duidelijk.
en ja ik heb al 2 jaar mijn rijbewijs. ruim 30.000km gereden en geen 1 ongeluk gehad of veroorzaakt.
Zo? Pissig?quote:Maar dit is het laatste wat ik erover zeg. jij leest toch maar wat je wil lezen met zo'n type kan je niet discussieren. Dus hou ik er maar mee op.
ik ben niet pissig hoor (kwam er misschien wel een beetje lullig uit)quote:Op zondag 30 september 2007 18:57 schreef maedel het volgende:
[..]
Nou nou, ik zeg dat ik wel rekening mee houdt, maar er niet op hoef te rekenen. Jij zou ook beter je best mogen doen qua lezen hoor
[..]
Zo? Pissig?
Ik vind het een beetje raar dat jij mensen die in een situatie het enige doen dat ze kunnen onzeker noemt...
Ik spreek je over een jaar of 10 en 300K+ km (net als ik) wel weer hè
Daarmee zeg je eigenlijk dat je geen vertrouwen hebt in de examinering van het CBR. Het CBR kan niet zien hoeveel lessen iemand heeft gehad. Dus als zij concluderen dat TS goed genoeg rijdt voor een rijbewijs en jij toch van mening bent dat hij een gevaar op de weg is, dan zeg je gewoon dat het CBR willekeurig mensen onterecht een rijbewijs geeft.quote:Met alle respect TS maar ik begrijp niet waarom je nog de kans krijgt om en rijbewijs te halen. Je snapt toch zelf ook wel dat je een gevaar op de weg zal zijn
Officieel gezien hoef je niet van rijstrook te wisselen, maar moet de invoeger gewoon goed opletten. Voor de doorstroming zou het echter prettig zijn als mensen wel naar links gaan als het kan. Maar meestal geven de mensen op de invoegstrook niet genoeg gas en komen zo in de problemen.quote:het fenomeen veel te korte invoegstrook, ken je dat?
Dat komt in Nederland nog al eens voor. Op het stuk snelweg dat ik dagelijks rij zitten er twee. En de dagelijkse automobilist gaat daar keurig naar links om invoegers de ruimte te geven.
Dat heeft niks met onzekerheid te maken, dat heeft te maken met "einde invoegstrook, begin viaduct zonder vluchtstrook".
Een gemiddeld aantal, wat boeit dat?quote:ik zou wel eens willen weten hoeveel rijlessen jij hebt gehad
Wijze taalquote:Op zondag 30 september 2007 18:31 schreef Neuralnet het volgende:
Laten we elkaar op de weg gewoon een handje helpen. Er rijden mensen met 40 jaar ervaring, maar ook mensen die net hun rijbewijs hebben. Iedereen maakt fouten en iedereen twijfelt wel eens. Uiteindelijk gaat het erom dat we ons veilig vervoeren en ongelukken kunnen voorkomen door andermans fouten op te vangen. Vergeet bij het wisselen van rijstrook vooral de richtingaanwijzer niet.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 19:45 schreef Blapiet het volgende:
Verder vraag ik me ook af waar iedereen het idee vandaan haalt dat ze kunnen oordelen over de rijkwaliteiten van een ander. Terwijl iedereen toch weet dat ik het enige juiste referentie-punt ben. Ik rij werkelijk waar als een zonnetje![]()
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 02:38 schreef Fusionfreak het volgende:
Wil na ruim 15 jaar niet meer gereden te hebben opnieuw gaan rijlessen, is het waar dat het voor iemand van boven de 40 moeilijker is om het te halen dan voor een leerling van pakweg 20 jaar?
Heb al 2 keer theorie en 7 keer prakktijk gehad, maar voor de praktijk examens telkens gezakt. Helaas zijn mijn 2 theoriecertificaten niet meer geldig (uit 1988 en 1993)
De eerste versnelling zat rechtsonder?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:28 schreef Fusionfreak het volgende:
Moest bij deze (vrij nieuwe auto) wel even wennen aan de versnellingspook, maar deze begrijp ik nu inmiddels.
Bij mij wel.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:48 schreef Kreator het volgende:
[..]
De eerste versnelling zat rechtsonder?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:44 schreef Fusionfreak het volgende:
27 euro per les vraagt en 90 minuten rijden.![]()
quote:
Dat snap ik, ik bedoelde ook dat het absurd laag is.quote:Op zondag 7 oktober 2007 17:38 schreef Steeven het volgende:
[..]
Wat '', ik betaalde een paar jaar terug nog 35 euro per uur, zijn prijs is lang niet slecht hoor
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |