abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 september 2007 @ 15:19:26 #51
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_53545602
waarom doe je nu je theorie-exmaen, als de kans dat je niet binnen een jaar slaagt vrij groot is?
ik heb ook altijd pech.. :'(
pi_53548217
Vraag me ook af waarom je theorie hebt gedaan na een paar lessen. je kan beter wachten tot je een les of 40 heb gedaan.
No bitch to me
pi_53549788
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 17:03 schreef TornadoDK het volgende:
Vraag me ook af waarom je theorie hebt gedaan na een paar lessen. je kan beter wachten tot je een les of 40 heb gedaan.
Heb de komende week al 10 lessen voor te beginnen (2-3 per week) en eventuele vervolglessen die ik heel betaalbaar kon krijgen en wil hierna (januari of februari) een eerste CBR examen proberen om mocht ik hiervoor zakken (wat ik uiteraard niet hoop) dan kan ik mbv een medische verklaring een vervroegd BNOR examen doen, niet dat BNOR makkelijker is maar mischien geeft dit net de doorslag. Moet toch ergens (opnieuw) beginnen want iedere maand dat ik niet les of niks doe is een maand theorie weggegooid. De reden waarom ik nu op theorie gegaan ben is dat ik nu nog alles goed geleerd hebt, als ik het theorie examen zou uitstellen is de kans groot dat ik veel leerstof ga vergeten en zou zakken voor de theorie, en dat zou ik erg zonde vinden. (er waren enkele kadidaten gezakt voor de theorie)
  vrijdag 28 september 2007 @ 22:08:17 #54
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_53556032
Succes met je rijlessen en Gefeliciteerd met het halen van je theorie!


De rest duurt misschien iets langer maar dat gaat zeker ook lukken!

zelf heb ik ooit mijn theorie gehaald maar die is al heel lang geleden verlopen...
  vrijdag 28 september 2007 @ 23:06:26 #55
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_53557407
27 euro per uur slechts? Da's mazzelen, bij m'n rijlessen in 2003 moest ik 35 euro per uur neerlappen - gelukkig wel in 1x geslaagd na 40 lesuren.

Een hogere leeftijd hoeft absoluut geen beletsel te vormen voor het behalen van het rijbewijs; m'n tante behaalde op haar 48e nog glansrijk haar rijbewijs. Het verkeer is anno 2007 wél een stuk complexer geworden.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_53558263
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:12 schreef Kreator het volgende:
Iemand die na 150 (!!!!) lessen nog niet kan autorijden, mogen ze van mij verbieden om gewoon verder te oefenen, wat ook de reden van die 150 lessen mag zijn. Je kan het kennelijk niet en dus moet je het niet doen. Je bent een levensgevaarlijk opbstakel op de weg, mocht je een keer per ongeluk een goeie dag hebben en je rijbewijs halen....
Waarom snappen sommige mensen toch niet dat een rijbewijs alleen is weggelegd voor mensen die kunnen autorijden (of iets wat daarop lijkt, want zonder enig verkeersinzicht is het al mogelijk je papiertje te halen)....
Jij bent er zeker zo een die zijn rijbewijs in 30 lessen heeft gehaald, al honderden uren op dezelfde weg ervaring heeft kunnen opdoen en mensen nog steeds elke ochtend snijdt, bumperkleeft en geen voorrang verleent.

Regelmatig zie ik mensen die al jaren hun rijbewijs en een sloot aan ervaring hebben terwijl ze niet kunnen rijden. Wat maakt het dan nog uit of iemand in 30 lessen toevallig slaagt of 150 lessen heeft gehad verspreid over 20 jaar? Kennelijk heeft TS een aantal keren de beslissing gemaakt om weer te gaan lessen om daarna tot de conclusie te komen er nog niet klaar voor te zijn. Elke keer zakt de kennis weg, maar als hij nu binnen de 50 lessen slaagt is hij even goed als de gemiddelde automobilist.

Inzicht moet komen. Je kan 200 keer iets verkeerd doen, maar zodra het goed gaat zit je gebakken.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_53559239
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 23:38 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Jij bent er zeker zo een die zijn rijbewijs in 30 lessen heeft gehaald, al honderden uren op dezelfde weg ervaring heeft kunnen opdoen en mensen nog steeds elke ochtend snijdt, bumperkleeft en geen voorrang verleent.

Regelmatig zie ik mensen die al jaren hun rijbewijs en een sloot aan ervaring hebben terwijl ze niet kunnen rijden. Wat maakt het dan nog uit of iemand in 30 lessen toevallig slaagt of 150 lessen heeft gehad verspreid over 20 jaar? Kennelijk heeft TS een aantal keren de beslissing gemaakt om weer te gaan lessen om daarna tot de conclusie te komen er nog niet klaar voor te zijn. Elke keer zakt de kennis weg, maar als hij nu binnen de 50 lessen slaagt is hij even goed als de gemiddelde automobilist.

Inzicht moet komen. Je kan 200 keer iets verkeerd doen, maar zodra het goed gaat zit je gebakken.
Ben ik helemaal met je eens.

Vind het zowieso knap van TS dat hij niet opgeeft maar gewoon doorzet!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  Official ESF Kreviewer zaterdag 29 september 2007 @ 00:26:48 #58
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_53559515
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 23:38 schreef Neuralnet het volgende:
Jij bent er zeker zo een die zijn rijbewijs in 30 lessen heeft gehaald, al honderden uren op dezelfde weg ervaring heeft kunnen opdoen en mensen nog steeds elke ochtend snijdt, bumperkleeft en geen voorrang verleent.
30? Ik ben toch zeker geen infantiel. Mijn autorijbewijs had ik na 10 lessen, motor na 7. Niet dat dat er toe doet, maar 150 is gewoon teveel. Dan kun je het niet. Simpel. Trek je conclusies. Koop een fiets. Ga iets nuttigs met je leven doen. Je insinuatie dat ik slecht rijd omdát ik minder lessen heb gehad is net zoiets belachelijks als niet meer bij Total tanken om de strijd in Birma te steunen.
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 23:38 schreef Neuralnet het volgende:
Inzicht moet komen. Je kan 200 keer iets verkeerd doen, maar zodra het goed gaat zit je gebakken.
...als we het over een potje blackjack in het casino hebben zeg ik: Prima, jouw geld. Doe wat je wil. Maar we praten over het besturen van een voertuig van 1000+ kg, met andere verkeersdeelnemers. Denk niet dat een rouwende moeder zo blij zal zijn met het excuus dat je nog 199x een fout inzicht mag hebben na het kapotrijden van haar kind.
  zaterdag 29 september 2007 @ 13:28:30 #59
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53566211
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 00:26 schreef Kreator het volgende:

[..]

30? Ik ben toch zeker geen infantiel. Mijn autorijbewijs had ik na 10 lessen, motor na 7. Niet dat dat er toe doet, maar 150 is gewoon teveel. Dan kun je het niet.
Wat een ongeloofelijke onzin. De ene of de andere rijschool is een wereld van verschil. Als jij na 10 rijlessen je rijbewijs had, durf ik eerlijk gezegd niet zo meteen bij jou in de auto te stappen hoor.
quote:
...als we het over een potje blackjack in het casino hebben zeg ik: Prima, jouw geld. Doe wat je wil. Maar we praten over het besturen van een voertuig van 1000+ kg, met andere verkeersdeelnemers. Denk niet dat een rouwende moeder zo blij zal zijn met het excuus dat je nog 199x een fout inzicht mag hebben na het kapotrijden van haar kind.
Roekeloos rijden is totaal iets anders. Dáár maak je ongelukken mee. Waarom zouden mensen die net hun rijbewijs hebben en binnen een bepaalde leeftijd zitten een hogere verzekeringspremie hebben denk je? Oh... nou dan...

Ik heb zelf er ook wat langer over gedaan (5e keer geslaagd), en dat anwb rijleskamp is alleen geschikt voor mensen die stiekem al auto rijden (boerenzonen, bouwvakkers etc. iedereen kent wel zo iemand).
Nou, daar is het bij mij de eerste 3 keer al misgegaan, veel te snel op examen, kutrijleraar (je hebt niets te kiezen daar).... toen 1,5 jaar niet gelest en toen nog twee keer op examen. Maar liever wat meer ervaring opdoen en meer lessen, dan na 10 lessen alleen de openbare weg op als het aan mij ligt.

@ TS, ga aub niet (!) naar een anwb rijleskamp, da's echt weggegooid geld!
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_53566616
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 13:28 schreef maedel het volgende:


@ TS, ga aub niet (!) naar een anwb rijleskamp, da's echt weggegooid geld!
Weet er alles van, heb ooit eens aan zo'n rijleskamp meegedaan, nooit meer werd ik ingedeeld bij een of ander Surinaamse tuttebel die nog geen 3 woorden Nederlands sprak en bij iedere kruising de motor gruwelijk liet afslaan. Ben er toen mee gekapt en heb besloten dat ik voortaan alleen maar lespakketten van 10 lessen neem (met eventueel een optie op extra pakket) Heb nu een (1 mans) rijschool gevonden die zich voor 100 % inzet en openheid van zaken geeft waarom hij heel lage lestarieven hanteerd (hij vertelde mij zelfs in detail waar het examen geld tot op de euro nauwkeurig naartoe gaat) En heeft nog een vrij goede slagings beoordeling op de CBR site. Komende woensdag na het intake gesprek meteen de eerste les nemen (voor mij uiteraard al de zoveelste)
pi_53567533
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 00:26 schreef Kreator het volgende:
Je insinuatie dat ik slecht rijd omdát ik minder lessen heb gehad is net zoiets belachelijks als niet meer bij Total tanken om de strijd in Birma te steunen.
Pot - ketel.
Jouw insinuatie dat TS een slechte verkeersdeelnemer zou zijn omdat 150+ lessen niet haalbaar waren is net zo belachelijk.
quote:
...als we het over een potje blackjack in het casino hebben zeg ik: Prima, jouw geld. Doe wat je wil. Maar we praten over het besturen van een voertuig van 1000+ kg, met andere verkeersdeelnemers. Denk niet dat een rouwende moeder zo blij zal zijn met het excuus dat je nog 199x een fout inzicht mag hebben na het kapotrijden van haar kind.
Dus iemand die iets de eerste keer niet perfect handelt is niet geschikt om een rijbewijs te mogen bezitten?
Het maakt me niet uit hoevaak iemand examen moet doen, al doet deze er 100 keer over, als het goed is slaag je. Als het niet goed is zak je, volgende keer beter. En als je de volgende keer wel slaagt is het toch goed? (net als diegene die de eerste keer is geslaagd)

Btw, voor C en CE was ik voor beide pas na twee keer geslaagd (na 50 rij-uren totaal).
Maakt dat mij ook een beroerde chauffeur?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 29 september 2007 @ 15:37:05 #62
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_53568969
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:24 schreef Ridocar het volgende:
Btw, voor C en CE was ik voor beide pas na twee keer geslaagd
Dat is toch wel ff wat anders dan 150 lessen, vind je niet?

Stelletje linkse boomknuffelaars.
pi_53569275
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 13:28 schreef maedel het volgende:

[..]

Wat een ongeloofelijke onzin. De ene of de andere rijschool is een wereld van verschil. Als jij na 10 rijlessen je rijbewijs had, durf ik eerlijk gezegd niet zo meteen bij jou in de auto te stappen hoor.
[..]
Ow en bij de TS stap je wel in als ie straks z'n papiertje heeft na 200 lessen?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_53569404
Ik ben het wel eens met Kreator, na zoveel lessen en nog geen papiertje moet je je conclusie trekken en een andere oplossing gaan zoeken. Het zijn niet zozeer de klevers die ongelukken veroorzaken, maar meer de onzekere rijders. Van iemand die asociaal rijdt kun je nog wel een inschatting maken, maar onzekere mensen hebben de neiging iets totaal onverwachts te doen. Heb het vaak genoeg gezien op de weg, ondanks dat ik nog 'maar' drie jaar rond rij.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_53569919
Niemand kan goed rijden na het behalen van zijn rijbewijs. Je bent niet voor niks nog 5 jaar lang beginnend bestuurder. Alles draait om het niveau waarop je startbekwaam genoemd kan worden: op de hoogte van alle regels en relatief veilig kunnen rijden zonder anderen in gevaar te brengen. Er staat geen vast aantal lessen voor. Kan je op een gegeven moment veilig genoeg rijden, dan kan je veilig genoeg rijden en verdien je je rijbewijs.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_53573100
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 15:59 schreef Steeven het volgende:
Ik ben het wel eens met Kreator, na zoveel lessen en nog geen papiertje moet je je conclusie trekken en een andere oplossing gaan zoeken. Het zijn niet zozeer de klevers die ongelukken veroorzaken, maar meer de onzekere rijders. [..]
.. en jonge bestuurders die net hun rijbewijs hebben en denken dat ze goed kunnen rijden. Dat zijn nog de gevaarlijkste gevallen.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  zaterdag 29 september 2007 @ 19:23:57 #67
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53573572
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 15:53 schreef American_Nightmare het volgende:
Ow en bij de TS stap je wel in als ie straks z'n papiertje heeft na 200 lessen?
Als ik zou moeten kiezen, stap ik inderdaad liever bij een 40+er met 200 uur rijervaring in de auto dan bij een blaaskaak met 10 uur rijervaring.
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 15:59 schreef Steeven het volgende:
Het zijn niet zozeer de klevers die ongelukken veroorzaken, maar meer de onzekere rijders.
Euh, inderdaad, dat bewijzen die compleet in elkaar gefrommelde motorkappen dagelijks langs de snelweg wel weer
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_53578984
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 19:03 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

.. en jonge bestuurders die net hun rijbewijs hebben en denken dat ze goed kunnen rijden. Dat zijn nog de gevaarlijkste gevallen.
Heb je het tegen mij? Want ik voel me niet aangesproken, maar zo ja, ik zeg nergens dat ik koning van de weg ben. Ik rij gewoon verantwoordelijk, vaak iets harder dan mag (km of 10) maar niet klevend of iets dergelijks. Ik maak dagelijks mee hoe onzekere mensen levensgevaarlijk bezig zijn. Dat ze em er zomaar voor gooien vooral, terwijl jij 120-130 rijdt en zij 80-100. Ik denk dat als je na zoveel rijlessen nog niet geschikt bent de weg op te gaan, je beter de bus kunt pakken.
quote:
Euh, inderdaad, dat bewijzen die compleet in elkaar gefrommelde motorkappen dagelijks langs de snelweg wel wee
Wat net zo goed zou kunnen komen van onzeker rijgedrag.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_53579400
Iemand die met 30 lessen slaagt kan net zo onzeker overkomen als iemand die na 150 lessen slaagt. Beiden hebben een soortgelijk niveau. Startbekwaam. Meer niet. De echte rijervaring moet sowieso na het rijbewijs komen. Hoeveel rijlessen je ook gehad hebt.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  zondag 30 september 2007 @ 10:32:27 #70
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53583827
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 23:28 schreef Steeven het volgende:
Dat ze em er zomaar voor gooien vooral, terwijl jij 120-130 rijdt en zij 80-100. [..]
Is dat onzeker of onnozel?
Bovendien zie ik dat vrachtwagenchauffeurs dagelijks doen...
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 23:28 schreef Steeven het volgende:
Wat net zo goed zou kunnen komen van onzeker rijgedrag.
Volgens mij is een verfrommelde motorkap het bewijs dat iemand te weinig afstand heeft gehouden. Hoe dan ook...
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_53584049
quote:
Op zondag 30 september 2007 10:32 schreef maedel het volgende:


Is dat onzeker of onnozel?
Bovendien zie ik dat vrachtwagenchauffeurs dagelijks doen...
Daar hou je toch rekening mee? die kunnen/mogen toch ook niet harder. Van auto mag je best verwachten dat die sneller invoegd
quote:
Volgens mij is een verfrommelde motorkap het bewijs dat iemand te weinig afstand heeft gehouden. Hoe dan ook...
Of dat iemand te langzaam invoegd
No bitch to me
pi_53584446
quote:
Is dat onzeker of onnozel?
Bovendien zie ik dat vrachtwagenchauffeurs dagelijks doen...
Laatst reed ik op een tweebaans snelweg. Je mocht er 100km/u rijden, ik reed er 110 op de rechterrijstrook (iedereen reed lekker door zeg maar). Op den duur komt er rechts van me een invoegstrook met daarop een rode Opel Kadet. Ik zit daar vlak schuin achter, waarna ie ineens naar links gaat, mij ziet en weer naar rechts moet uitwijken. Ik ga er voorbij en zie die Kadet meteen na mij zn auto weer de rijbaan opgooien, waarna de auto achter mij, die net zo hard reed als ik, moest uitwijken naar de linkerrijstrook, waar gelukkig niemand reed. Dat is niet onnozel, dat is gewoon onzeker, want de invoegstrook kwam tot een einde en die muts had gewoon moeten remmen en wachten tot het een veilig moment was. Maar nee, ze moest en zou invoegen want stel je voor. Dat soort lui is het ergste op de weg.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_53585242
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:17 schreef Steeven het volgende:

Laatst reed ik op een tweebaans snelweg. Je mocht er 100km/u rijden, ik reed er 110 op de rechterrijstrook (iedereen reed lekker door zeg maar). Op den duur komt er rechts van me een invoegstrook met daarop een rode Opel Kadet. Ik zit daar vlak schuin achter, waarna ie ineens naar links gaat, mij ziet en weer naar rechts moet uitwijken. Ik ga er voorbij en zie die Kadet meteen na mij zn auto weer de rijbaan opgooien, waarna de auto achter mij, die net zo hard reed als ik, moest uitwijken naar de linkerrijstrook, waar gelukkig niemand reed. Dat is niet onnozel, dat is gewoon onzeker, want de invoegstrook kwam tot een einde en die muts had gewoon moeten remmen en wachten tot het een veilig moment was. Maar nee, ze moest en zou invoegen want stel je voor. Dat soort lui is het ergste op de weg.
Niet om je aan te vallen hoor, maar je had toch kunnen anticiperen op deze situatie? Ter linkerzijde van je was de weg vrij. Als je dan ziet dat er een auto wil invoegen terwijl daar geen ruimte voor is dan is het een kleine moeite om naar links uit te wijken, lijkt me zo. Overigens had die muts gewoon moeten opletten, natuurlijk. Maar als je auto in de prak ligt is het een schrale troost te bedenken dat jij technisch gezien geen fout hebt gemaakt.
pi_53586301
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:59 schreef the_mind het volgende:

[..]

Niet om je aan te vallen hoor, maar je had toch kunnen anticiperen op deze situatie? Ter linkerzijde van je was de weg vrij. Als je dan ziet dat er een auto wil invoegen terwijl daar geen ruimte voor is dan is het een kleine moeite om naar links uit te wijken, lijkt me zo. Overigens had die muts gewoon moeten opletten, natuurlijk. Maar als je auto in de prak ligt is het een schrale troost te bedenken dat jij technisch gezien geen fout hebt gemaakt.
Als die muts schuin naast me rijdt en ik harder rij, dan ga ik gewoon rechtdoor, waarna als zij gewoon extra gas geeft er prima tussen kan. Wat ze nu deed was niet kijken en 2x er tussen gooien. Normaal gesproken zou ik wel van rijbaan wisselen, voor een meer soepele doorstroming, maar dan doe ik dat van afstand en niet op het laatste moment.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_53586622
Ik geloof je wel hoor, maar het moet me wel van het hart dat ik dat probleem nog nooit gehad heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')