abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 september 2007 @ 15:19:26 #51
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_53545602
waarom doe je nu je theorie-exmaen, als de kans dat je niet binnen een jaar slaagt vrij groot is?
ik heb ook altijd pech.. :'(
pi_53548217
Vraag me ook af waarom je theorie hebt gedaan na een paar lessen. je kan beter wachten tot je een les of 40 heb gedaan.
Graag verwijderen
pi_53549788
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 17:03 schreef TornadoDK het volgende:
Vraag me ook af waarom je theorie hebt gedaan na een paar lessen. je kan beter wachten tot je een les of 40 heb gedaan.
Heb de komende week al 10 lessen voor te beginnen (2-3 per week) en eventuele vervolglessen die ik heel betaalbaar kon krijgen en wil hierna (januari of februari) een eerste CBR examen proberen om mocht ik hiervoor zakken (wat ik uiteraard niet hoop) dan kan ik mbv een medische verklaring een vervroegd BNOR examen doen, niet dat BNOR makkelijker is maar mischien geeft dit net de doorslag. Moet toch ergens (opnieuw) beginnen want iedere maand dat ik niet les of niks doe is een maand theorie weggegooid. De reden waarom ik nu op theorie gegaan ben is dat ik nu nog alles goed geleerd hebt, als ik het theorie examen zou uitstellen is de kans groot dat ik veel leerstof ga vergeten en zou zakken voor de theorie, en dat zou ik erg zonde vinden. (er waren enkele kadidaten gezakt voor de theorie)
  vrijdag 28 september 2007 @ 22:08:17 #54
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_53556032
Succes met je rijlessen en Gefeliciteerd met het halen van je theorie!


De rest duurt misschien iets langer maar dat gaat zeker ook lukken!

zelf heb ik ooit mijn theorie gehaald maar die is al heel lang geleden verlopen...
  vrijdag 28 september 2007 @ 23:06:26 #55
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_53557407
27 euro per uur slechts? Da's mazzelen, bij m'n rijlessen in 2003 moest ik 35 euro per uur neerlappen - gelukkig wel in 1x geslaagd na 40 lesuren.

Een hogere leeftijd hoeft absoluut geen beletsel te vormen voor het behalen van het rijbewijs; m'n tante behaalde op haar 48e nog glansrijk haar rijbewijs. Het verkeer is anno 2007 wél een stuk complexer geworden.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_53558263
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:12 schreef Kreator het volgende:
Iemand die na 150 (!!!!) lessen nog niet kan autorijden, mogen ze van mij verbieden om gewoon verder te oefenen, wat ook de reden van die 150 lessen mag zijn. Je kan het kennelijk niet en dus moet je het niet doen. Je bent een levensgevaarlijk opbstakel op de weg, mocht je een keer per ongeluk een goeie dag hebben en je rijbewijs halen....
Waarom snappen sommige mensen toch niet dat een rijbewijs alleen is weggelegd voor mensen die kunnen autorijden (of iets wat daarop lijkt, want zonder enig verkeersinzicht is het al mogelijk je papiertje te halen)....
Jij bent er zeker zo een die zijn rijbewijs in 30 lessen heeft gehaald, al honderden uren op dezelfde weg ervaring heeft kunnen opdoen en mensen nog steeds elke ochtend snijdt, bumperkleeft en geen voorrang verleent.

Regelmatig zie ik mensen die al jaren hun rijbewijs en een sloot aan ervaring hebben terwijl ze niet kunnen rijden. Wat maakt het dan nog uit of iemand in 30 lessen toevallig slaagt of 150 lessen heeft gehad verspreid over 20 jaar? Kennelijk heeft TS een aantal keren de beslissing gemaakt om weer te gaan lessen om daarna tot de conclusie te komen er nog niet klaar voor te zijn. Elke keer zakt de kennis weg, maar als hij nu binnen de 50 lessen slaagt is hij even goed als de gemiddelde automobilist.

Inzicht moet komen. Je kan 200 keer iets verkeerd doen, maar zodra het goed gaat zit je gebakken.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_53559239
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 23:38 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Jij bent er zeker zo een die zijn rijbewijs in 30 lessen heeft gehaald, al honderden uren op dezelfde weg ervaring heeft kunnen opdoen en mensen nog steeds elke ochtend snijdt, bumperkleeft en geen voorrang verleent.

Regelmatig zie ik mensen die al jaren hun rijbewijs en een sloot aan ervaring hebben terwijl ze niet kunnen rijden. Wat maakt het dan nog uit of iemand in 30 lessen toevallig slaagt of 150 lessen heeft gehad verspreid over 20 jaar? Kennelijk heeft TS een aantal keren de beslissing gemaakt om weer te gaan lessen om daarna tot de conclusie te komen er nog niet klaar voor te zijn. Elke keer zakt de kennis weg, maar als hij nu binnen de 50 lessen slaagt is hij even goed als de gemiddelde automobilist.

Inzicht moet komen. Je kan 200 keer iets verkeerd doen, maar zodra het goed gaat zit je gebakken.
Ben ik helemaal met je eens.

Vind het zowieso knap van TS dat hij niet opgeeft maar gewoon doorzet!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  Official ESF Kreviewer zaterdag 29 september 2007 @ 00:26:48 #58
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_53559515
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 23:38 schreef Neuralnet het volgende:
Jij bent er zeker zo een die zijn rijbewijs in 30 lessen heeft gehaald, al honderden uren op dezelfde weg ervaring heeft kunnen opdoen en mensen nog steeds elke ochtend snijdt, bumperkleeft en geen voorrang verleent.
30? Ik ben toch zeker geen infantiel. Mijn autorijbewijs had ik na 10 lessen, motor na 7. Niet dat dat er toe doet, maar 150 is gewoon teveel. Dan kun je het niet. Simpel. Trek je conclusies. Koop een fiets. Ga iets nuttigs met je leven doen. Je insinuatie dat ik slecht rijd omdát ik minder lessen heb gehad is net zoiets belachelijks als niet meer bij Total tanken om de strijd in Birma te steunen.
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 23:38 schreef Neuralnet het volgende:
Inzicht moet komen. Je kan 200 keer iets verkeerd doen, maar zodra het goed gaat zit je gebakken.
...als we het over een potje blackjack in het casino hebben zeg ik: Prima, jouw geld. Doe wat je wil. Maar we praten over het besturen van een voertuig van 1000+ kg, met andere verkeersdeelnemers. Denk niet dat een rouwende moeder zo blij zal zijn met het excuus dat je nog 199x een fout inzicht mag hebben na het kapotrijden van haar kind.
  zaterdag 29 september 2007 @ 13:28:30 #59
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53566211
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 00:26 schreef Kreator het volgende:

[..]

30? Ik ben toch zeker geen infantiel. Mijn autorijbewijs had ik na 10 lessen, motor na 7. Niet dat dat er toe doet, maar 150 is gewoon teveel. Dan kun je het niet.
Wat een ongeloofelijke onzin. De ene of de andere rijschool is een wereld van verschil. Als jij na 10 rijlessen je rijbewijs had, durf ik eerlijk gezegd niet zo meteen bij jou in de auto te stappen hoor.
quote:
...als we het over een potje blackjack in het casino hebben zeg ik: Prima, jouw geld. Doe wat je wil. Maar we praten over het besturen van een voertuig van 1000+ kg, met andere verkeersdeelnemers. Denk niet dat een rouwende moeder zo blij zal zijn met het excuus dat je nog 199x een fout inzicht mag hebben na het kapotrijden van haar kind.
Roekeloos rijden is totaal iets anders. Dáár maak je ongelukken mee. Waarom zouden mensen die net hun rijbewijs hebben en binnen een bepaalde leeftijd zitten een hogere verzekeringspremie hebben denk je? Oh... nou dan...

Ik heb zelf er ook wat langer over gedaan (5e keer geslaagd), en dat anwb rijleskamp is alleen geschikt voor mensen die stiekem al auto rijden (boerenzonen, bouwvakkers etc. iedereen kent wel zo iemand).
Nou, daar is het bij mij de eerste 3 keer al misgegaan, veel te snel op examen, kutrijleraar (je hebt niets te kiezen daar).... toen 1,5 jaar niet gelest en toen nog twee keer op examen. Maar liever wat meer ervaring opdoen en meer lessen, dan na 10 lessen alleen de openbare weg op als het aan mij ligt.

@ TS, ga aub niet (!) naar een anwb rijleskamp, da's echt weggegooid geld!
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_53566616
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 13:28 schreef maedel het volgende:


@ TS, ga aub niet (!) naar een anwb rijleskamp, da's echt weggegooid geld!
Weet er alles van, heb ooit eens aan zo'n rijleskamp meegedaan, nooit meer werd ik ingedeeld bij een of ander Surinaamse tuttebel die nog geen 3 woorden Nederlands sprak en bij iedere kruising de motor gruwelijk liet afslaan. Ben er toen mee gekapt en heb besloten dat ik voortaan alleen maar lespakketten van 10 lessen neem (met eventueel een optie op extra pakket) Heb nu een (1 mans) rijschool gevonden die zich voor 100 % inzet en openheid van zaken geeft waarom hij heel lage lestarieven hanteerd (hij vertelde mij zelfs in detail waar het examen geld tot op de euro nauwkeurig naartoe gaat) En heeft nog een vrij goede slagings beoordeling op de CBR site. Komende woensdag na het intake gesprek meteen de eerste les nemen (voor mij uiteraard al de zoveelste)
pi_53567533
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 00:26 schreef Kreator het volgende:
Je insinuatie dat ik slecht rijd omdát ik minder lessen heb gehad is net zoiets belachelijks als niet meer bij Total tanken om de strijd in Birma te steunen.
Pot - ketel.
Jouw insinuatie dat TS een slechte verkeersdeelnemer zou zijn omdat 150+ lessen niet haalbaar waren is net zo belachelijk.
quote:
...als we het over een potje blackjack in het casino hebben zeg ik: Prima, jouw geld. Doe wat je wil. Maar we praten over het besturen van een voertuig van 1000+ kg, met andere verkeersdeelnemers. Denk niet dat een rouwende moeder zo blij zal zijn met het excuus dat je nog 199x een fout inzicht mag hebben na het kapotrijden van haar kind.
Dus iemand die iets de eerste keer niet perfect handelt is niet geschikt om een rijbewijs te mogen bezitten?
Het maakt me niet uit hoevaak iemand examen moet doen, al doet deze er 100 keer over, als het goed is slaag je. Als het niet goed is zak je, volgende keer beter. En als je de volgende keer wel slaagt is het toch goed? (net als diegene die de eerste keer is geslaagd)

Btw, voor C en CE was ik voor beide pas na twee keer geslaagd (na 50 rij-uren totaal).
Maakt dat mij ook een beroerde chauffeur?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 29 september 2007 @ 15:37:05 #62
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_53568969
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:24 schreef Ridocar het volgende:
Btw, voor C en CE was ik voor beide pas na twee keer geslaagd
Dat is toch wel ff wat anders dan 150 lessen, vind je niet?

Stelletje linkse boomknuffelaars.
pi_53569275
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 13:28 schreef maedel het volgende:

[..]

Wat een ongeloofelijke onzin. De ene of de andere rijschool is een wereld van verschil. Als jij na 10 rijlessen je rijbewijs had, durf ik eerlijk gezegd niet zo meteen bij jou in de auto te stappen hoor.
[..]
Ow en bij de TS stap je wel in als ie straks z'n papiertje heeft na 200 lessen?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_53569404
Ik ben het wel eens met Kreator, na zoveel lessen en nog geen papiertje moet je je conclusie trekken en een andere oplossing gaan zoeken. Het zijn niet zozeer de klevers die ongelukken veroorzaken, maar meer de onzekere rijders. Van iemand die asociaal rijdt kun je nog wel een inschatting maken, maar onzekere mensen hebben de neiging iets totaal onverwachts te doen. Heb het vaak genoeg gezien op de weg, ondanks dat ik nog 'maar' drie jaar rond rij.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_53569919
Niemand kan goed rijden na het behalen van zijn rijbewijs. Je bent niet voor niks nog 5 jaar lang beginnend bestuurder. Alles draait om het niveau waarop je startbekwaam genoemd kan worden: op de hoogte van alle regels en relatief veilig kunnen rijden zonder anderen in gevaar te brengen. Er staat geen vast aantal lessen voor. Kan je op een gegeven moment veilig genoeg rijden, dan kan je veilig genoeg rijden en verdien je je rijbewijs.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_53573100
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 15:59 schreef Steeven het volgende:
Ik ben het wel eens met Kreator, na zoveel lessen en nog geen papiertje moet je je conclusie trekken en een andere oplossing gaan zoeken. Het zijn niet zozeer de klevers die ongelukken veroorzaken, maar meer de onzekere rijders. [..]
.. en jonge bestuurders die net hun rijbewijs hebben en denken dat ze goed kunnen rijden. Dat zijn nog de gevaarlijkste gevallen.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  zaterdag 29 september 2007 @ 19:23:57 #67
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53573572
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 15:53 schreef American_Nightmare het volgende:
Ow en bij de TS stap je wel in als ie straks z'n papiertje heeft na 200 lessen?
Als ik zou moeten kiezen, stap ik inderdaad liever bij een 40+er met 200 uur rijervaring in de auto dan bij een blaaskaak met 10 uur rijervaring.
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 15:59 schreef Steeven het volgende:
Het zijn niet zozeer de klevers die ongelukken veroorzaken, maar meer de onzekere rijders.
Euh, inderdaad, dat bewijzen die compleet in elkaar gefrommelde motorkappen dagelijks langs de snelweg wel weer
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_53578984
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 19:03 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

.. en jonge bestuurders die net hun rijbewijs hebben en denken dat ze goed kunnen rijden. Dat zijn nog de gevaarlijkste gevallen.
Heb je het tegen mij? Want ik voel me niet aangesproken, maar zo ja, ik zeg nergens dat ik koning van de weg ben. Ik rij gewoon verantwoordelijk, vaak iets harder dan mag (km of 10) maar niet klevend of iets dergelijks. Ik maak dagelijks mee hoe onzekere mensen levensgevaarlijk bezig zijn. Dat ze em er zomaar voor gooien vooral, terwijl jij 120-130 rijdt en zij 80-100. Ik denk dat als je na zoveel rijlessen nog niet geschikt bent de weg op te gaan, je beter de bus kunt pakken.
quote:
Euh, inderdaad, dat bewijzen die compleet in elkaar gefrommelde motorkappen dagelijks langs de snelweg wel wee
Wat net zo goed zou kunnen komen van onzeker rijgedrag.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_53579400
Iemand die met 30 lessen slaagt kan net zo onzeker overkomen als iemand die na 150 lessen slaagt. Beiden hebben een soortgelijk niveau. Startbekwaam. Meer niet. De echte rijervaring moet sowieso na het rijbewijs komen. Hoeveel rijlessen je ook gehad hebt.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  zondag 30 september 2007 @ 10:32:27 #70
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53583827
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 23:28 schreef Steeven het volgende:
Dat ze em er zomaar voor gooien vooral, terwijl jij 120-130 rijdt en zij 80-100. [..]
Is dat onzeker of onnozel?
Bovendien zie ik dat vrachtwagenchauffeurs dagelijks doen...
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 23:28 schreef Steeven het volgende:
Wat net zo goed zou kunnen komen van onzeker rijgedrag.
Volgens mij is een verfrommelde motorkap het bewijs dat iemand te weinig afstand heeft gehouden. Hoe dan ook...
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_53584049
quote:
Op zondag 30 september 2007 10:32 schreef maedel het volgende:


Is dat onzeker of onnozel?
Bovendien zie ik dat vrachtwagenchauffeurs dagelijks doen...
Daar hou je toch rekening mee? die kunnen/mogen toch ook niet harder. Van auto mag je best verwachten dat die sneller invoegd
quote:
Volgens mij is een verfrommelde motorkap het bewijs dat iemand te weinig afstand heeft gehouden. Hoe dan ook...
Of dat iemand te langzaam invoegd
Graag verwijderen
pi_53584446
quote:
Is dat onzeker of onnozel?
Bovendien zie ik dat vrachtwagenchauffeurs dagelijks doen...
Laatst reed ik op een tweebaans snelweg. Je mocht er 100km/u rijden, ik reed er 110 op de rechterrijstrook (iedereen reed lekker door zeg maar). Op den duur komt er rechts van me een invoegstrook met daarop een rode Opel Kadet. Ik zit daar vlak schuin achter, waarna ie ineens naar links gaat, mij ziet en weer naar rechts moet uitwijken. Ik ga er voorbij en zie die Kadet meteen na mij zn auto weer de rijbaan opgooien, waarna de auto achter mij, die net zo hard reed als ik, moest uitwijken naar de linkerrijstrook, waar gelukkig niemand reed. Dat is niet onnozel, dat is gewoon onzeker, want de invoegstrook kwam tot een einde en die muts had gewoon moeten remmen en wachten tot het een veilig moment was. Maar nee, ze moest en zou invoegen want stel je voor. Dat soort lui is het ergste op de weg.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_53585242
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:17 schreef Steeven het volgende:

Laatst reed ik op een tweebaans snelweg. Je mocht er 100km/u rijden, ik reed er 110 op de rechterrijstrook (iedereen reed lekker door zeg maar). Op den duur komt er rechts van me een invoegstrook met daarop een rode Opel Kadet. Ik zit daar vlak schuin achter, waarna ie ineens naar links gaat, mij ziet en weer naar rechts moet uitwijken. Ik ga er voorbij en zie die Kadet meteen na mij zn auto weer de rijbaan opgooien, waarna de auto achter mij, die net zo hard reed als ik, moest uitwijken naar de linkerrijstrook, waar gelukkig niemand reed. Dat is niet onnozel, dat is gewoon onzeker, want de invoegstrook kwam tot een einde en die muts had gewoon moeten remmen en wachten tot het een veilig moment was. Maar nee, ze moest en zou invoegen want stel je voor. Dat soort lui is het ergste op de weg.
Niet om je aan te vallen hoor, maar je had toch kunnen anticiperen op deze situatie? Ter linkerzijde van je was de weg vrij. Als je dan ziet dat er een auto wil invoegen terwijl daar geen ruimte voor is dan is het een kleine moeite om naar links uit te wijken, lijkt me zo. Overigens had die muts gewoon moeten opletten, natuurlijk. Maar als je auto in de prak ligt is het een schrale troost te bedenken dat jij technisch gezien geen fout hebt gemaakt.
pi_53586301
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:59 schreef the_mind het volgende:

[..]

Niet om je aan te vallen hoor, maar je had toch kunnen anticiperen op deze situatie? Ter linkerzijde van je was de weg vrij. Als je dan ziet dat er een auto wil invoegen terwijl daar geen ruimte voor is dan is het een kleine moeite om naar links uit te wijken, lijkt me zo. Overigens had die muts gewoon moeten opletten, natuurlijk. Maar als je auto in de prak ligt is het een schrale troost te bedenken dat jij technisch gezien geen fout hebt gemaakt.
Als die muts schuin naast me rijdt en ik harder rij, dan ga ik gewoon rechtdoor, waarna als zij gewoon extra gas geeft er prima tussen kan. Wat ze nu deed was niet kijken en 2x er tussen gooien. Normaal gesproken zou ik wel van rijbaan wisselen, voor een meer soepele doorstroming, maar dan doe ik dat van afstand en niet op het laatste moment.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_53586622
Ik geloof je wel hoor, maar het moet me wel van het hart dat ik dat probleem nog nooit gehad heb.
  zondag 30 september 2007 @ 15:15:45 #76
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53590847
quote:
Op zondag 30 september 2007 12:48 schreef Steeven het volgende:

[..]

Als die muts schuin naast me rijdt en ik harder rij, dan ga ik gewoon rechtdoor, waarna als zij gewoon extra gas geeft er prima tussen kan. Wat ze nu deed was niet kijken en 2x er tussen gooien. Normaal gesproken zou ik wel van rijbaan wisselen, voor een meer soepele doorstroming, maar dan doe ik dat van afstand en niet op het laatste moment.
ik zou wel eens willen weten hoeveel rijlessen jij hebt gehad
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  zondag 30 september 2007 @ 15:19:35 #77
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53590964
quote:
Op zondag 30 september 2007 10:51 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Daar hou je toch rekening mee? die kunnen/mogen toch ook niet harder. Van auto mag je best verwachten dat die sneller invoegdt
[..]
Sterker nog, ze mogen op dat stuk snelweg niet eens inhalen...
Maar ja, ze doen het toch. Sorry, ik heb daar dan toch minder op gerekend....
En ik heb het niet over invoegen, ik heb het over strook wisselen.
quote:
Of dat iemand te langzaam invoegdt
het fenomeen veel te korte invoegstrook, ken je dat?
Dat komt in Nederland nog al eens voor. Op het stuk snelweg dat ik dagelijks rij zitten er twee. En de dagelijkse automobilist gaat daar keurig naar links om invoegers de ruimte te geven.
Dat heeft niks met onzekerheid te maken, dat heeft te maken met "einde invoegstrook, begin viaduct zonder vluchtstrook".
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_53591938
TS, succes met je hernieuwde poging.
Ik zou echter in jouw situatie gewoon in een automaat gaan lessen, dit vereist stukken minder aandacht voor de handelingen in de auto en dan kun je je iig concentreren op je mede-weggebruikers en anticiperen op wat er buiten de auto gebeurt.

Mocht je na het behalen van een rijbewijs voor een auto met automaat nog steeds een enorme behoefte hebben om niet beperkt te worden in je autokeuze ga dan eerst eens een jaartje in die automaat rijden, dan kun je daarna altijd nog proberen een "gewoon" rijbewijs te halen.
Dan ben je iig vertrouwd met handelingen op snelheid en is het waarschijnlijk minder lastig daar een extra handeling (schakelen) aan toe te voegen.
Als het water je aan de lippen staat, moet je zorgen dat je goed kunt zwemmen.
pi_53593147
quote:
Op zondag 30 september 2007 15:19 schreef maedel het volgende:


Sterker nog, ze mogen op dat stuk snelweg niet eens inhalen...
Maar ja, ze doen het toch. Sorry, ik heb daar dan toch minder op gerekend....
En ik heb het niet over invoegen, ik heb het over strook wisselen.
Misschien moet je dan voortaan maar van de weg afblijven, als je er geen rekening mee houd dat vrachtwagens inhalen. Hoe irritant ook je weet toch dat ze het doen.
quote:
het fenomeen veel te korte invoegstrook, ken je dat?
Dat komt in Nederland nog al eens voor. Op het stuk snelweg dat ik dagelijks rij zitten er twee. En de dagelijkse automobilist gaat daar keurig naar links om invoegers de ruimte te geven.
Dat heeft niks met onzekerheid te maken, dat heeft te maken met "einde invoegstrook, begin viaduct zonder vluchtstrook".
Je moet ook naar links kunnen, zo niet dan heeft degene die invoegd pech en moet die gewoon even wachten en niet zijn auto zomaar de weg opgooien.
Graag verwijderen
  zondag 30 september 2007 @ 17:00:43 #80
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53593888
quote:
Op zondag 30 september 2007 16:36 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Misschien moet je dan voortaan maar van de weg afblijven, als je er geen rekening mee houd dat vrachtwagens inhalen. Hoe irritant ook je weet toch dat ze het doen.
Dus jij vind het normaal dat er ondanks een inhaalverbod ingehaald wordt? Overigens hou ik daar uiteraard wel rekening mee, maar ik vind het nog steeds wel een fout van de vrachtwagenchauffeur.
Dat ik dan van de weg af zou moeten blijven is natuurlijk complet onzin. Heb jij eigenlijk wel een rijbewijs?
Wat een onnozelheid zeg...
quote:
Je moet ook naar links kunnen, zo niet dan heeft degene die invoegd pech en moet die gewoon even wachten en niet zijn auto zomaar de weg opgooien.
nee, maar hoe ga je dat dan in de praktijk oplossen? Optrekken naar 120 op 4m invoegstrook ofzo?
Of 100m in z'n achteruit en opnieuw beginnen?
Sorry, maar dan duw ik 'm liever met 80 km/u ervoor hoor...

Oh, en invoegt is met een t
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_53594125
Als ik al die rijtips van de betweters hier serieus moet nemen tijdens mijn volgende examen kan ik haast niet meer zakken.

Zal komende woensdag mijn bevinden van zowel het intake gesprek alsook de eerste rijles (met de nieuwe instrukteur) hier bekendmaken.
pi_53595393
quote:
Op zondag 30 september 2007 17:00 schreef maedel het volgende:


Dus jij vind het normaal dat er ondanks een inhaalverbod ingehaald wordt? Overigens hou ik daar uiteraard wel rekening mee, maar ik vind het nog steeds wel een fout van de vrachtwagenchauffeur.
Dat ik dan van de weg af zou moeten blijven is natuurlijk complet onzin. Heb jij eigenlijk wel een rijbewijs?
Wat een onnozelheid zeg...
nee als je eens leert lezen zie je dat ik dat niet normaal vind.
Eerst zeg je dat je er geen rekening mee houdt en nu opeens weer wel?? wat is nou, wordt toch eens een keer duidelijk.
en ja ik heb al 2 jaar mijn rijbewijs. ruim 30.000km gereden en geen 1 ongeluk gehad of veroorzaakt.
quote:
nee, maar hoe ga je dat dan in de praktijk oplossen? Optrekken naar 120 op 4m invoegstrook ofzo?
Of 100m in z'n achteruit en opnieuw beginnen?
Sorry, maar dan duw ik 'm liever met 80 km/u ervoor hoor...

Oh, en invoegt is met een t
Dat ligt maar net aan de situatie. soms kan je nog de weg, soms laten ze je voor en soms moet je even wachten.
Nu komen we weer terug bij het probleem, van die twijfelaars.
Die weten niet wat ze moeten en dat is gevaarlijk. wil je ze voorlaten blijven ze wachten wil je daarna stevig doortrekken dan komen ze opeens de weg op. dat is nou het probleem ze twijfelen heel erg en zijn daarom onvoorspelbaar en daarom gevaarlijk.


Maar dit is het laatste wat ik erover zeg. jij leest toch maar wat je wil lezen met zo'n type kan je niet discussieren. Dus hou ik er maar mee op.
Graag verwijderen
pi_53596004
Laten we elkaar op de weg gewoon een handje helpen. Er rijden mensen met 40 jaar ervaring, maar ook mensen die net hun rijbewijs hebben. Iedereen maakt fouten en iedereen twijfelt wel eens. Uiteindelijk gaat het erom dat we ons veilig vervoeren en ongelukken kunnen voorkomen door andermans fouten op te vangen. Vergeet bij het wisselen van rijstrook vooral de richtingaanwijzer niet.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  zondag 30 september 2007 @ 18:57:48 #84
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53596677
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:04 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

nee als je eens leert lezen zie je dat ik dat niet normaal vind.
Eerst zeg je dat je er geen rekening mee houdt en nu opeens weer wel?? wat is nou, wordt toch eens een keer duidelijk.
en ja ik heb al 2 jaar mijn rijbewijs. ruim 30.000km gereden en geen 1 ongeluk gehad of veroorzaakt.
Nou nou, ik zeg dat ik wel rekening mee houdt, maar er niet op hoef te rekenen. Jij zou ook beter je best mogen doen qua lezen hoor
quote:
Maar dit is het laatste wat ik erover zeg. jij leest toch maar wat je wil lezen met zo'n type kan je niet discussieren. Dus hou ik er maar mee op.
Zo? Pissig?
Ik vind het een beetje raar dat jij mensen die in een situatie het enige doen dat ze kunnen onzeker noemt...
Ik spreek je over een jaar of 10 en 300K+ km (net als ik) wel weer hè
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  zondag 30 september 2007 @ 19:47:39 #85
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_53597875
Met alle respect TS maar ik begrijp niet waarom je nog de kans krijgt om en rijbewijs te halen. Je snapt toch zelf ook wel dat je een gevaar op de weg zal zijn
pi_53597952
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:57 schreef maedel het volgende:

[..]

Nou nou, ik zeg dat ik wel rekening mee houdt, maar er niet op hoef te rekenen. Jij zou ook beter je best mogen doen qua lezen hoor
[..]

Zo? Pissig?
Ik vind het een beetje raar dat jij mensen die in een situatie het enige doen dat ze kunnen onzeker noemt...
Ik spreek je over een jaar of 10 en 300K+ km (net als ik) wel weer hè
ik ben niet pissig hoor (kwam er misschien wel een beetje lullig uit)

Laten we het er maar op houden dat we een andere mening hebben en dat we er niet uit komen.

Wat ik wel nog even wel zeggen, is dat het niet over 1 manoeuvre maar over het hele rijgedrag. en dat ik vind dat mensen die onzeker rijden een gevaar op de weg zijn omdat ze te onvoorspelbaar zijn
Graag verwijderen
pi_53604580
quote:
Met alle respect TS maar ik begrijp niet waarom je nog de kans krijgt om en rijbewijs te halen. Je snapt toch zelf ook wel dat je een gevaar op de weg zal zijn
Daarmee zeg je eigenlijk dat je geen vertrouwen hebt in de examinering van het CBR. Het CBR kan niet zien hoeveel lessen iemand heeft gehad. Dus als zij concluderen dat TS goed genoeg rijdt voor een rijbewijs en jij toch van mening bent dat hij een gevaar op de weg is, dan zeg je gewoon dat het CBR willekeurig mensen onterecht een rijbewijs geeft.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_53610592
quote:
het fenomeen veel te korte invoegstrook, ken je dat?
Dat komt in Nederland nog al eens voor. Op het stuk snelweg dat ik dagelijks rij zitten er twee. En de dagelijkse automobilist gaat daar keurig naar links om invoegers de ruimte te geven.
Dat heeft niks met onzekerheid te maken, dat heeft te maken met "einde invoegstrook, begin viaduct zonder vluchtstrook".
Officieel gezien hoef je niet van rijstrook te wisselen, maar moet de invoeger gewoon goed opletten. Voor de doorstroming zou het echter prettig zijn als mensen wel naar links gaan als het kan. Maar meestal geven de mensen op de invoegstrook niet genoeg gas en komen zo in de problemen.
quote:
ik zou wel eens willen weten hoeveel rijlessen jij hebt gehad
Een gemiddeld aantal, wat boeit dat?
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_53624802
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:31 schreef Neuralnet het volgende:
Laten we elkaar op de weg gewoon een handje helpen. Er rijden mensen met 40 jaar ervaring, maar ook mensen die net hun rijbewijs hebben. Iedereen maakt fouten en iedereen twijfelt wel eens. Uiteindelijk gaat het erom dat we ons veilig vervoeren en ongelukken kunnen voorkomen door andermans fouten op te vangen. Vergeet bij het wisselen van rijstrook vooral de richtingaanwijzer niet.
Wijze taal

Mensen die zo naar het verkeer kijken snappen hoe het werkt en hebben (doorgaans) veel uren op de weg erop zitten. Leef en laat leven, het verkeer hangt sowieso al aan elkaar van de bijna-ongelukken.

Verder vraag ik me ook af waar iedereen het idee vandaan haalt dat ze kunnen oordelen over de rijkwaliteiten van een ander. Terwijl iedereen toch weet dat ik het enige juiste referentie-punt ben. Ik rij werkelijk waar als een zonnetje
  maandag 1 oktober 2007 @ 19:46:25 #90
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53624835
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 19:45 schreef Blapiet het volgende:
Verder vraag ik me ook af waar iedereen het idee vandaan haalt dat ze kunnen oordelen over de rijkwaliteiten van een ander. Terwijl iedereen toch weet dat ik het enige juiste referentie-punt ben. Ik rij werkelijk waar als een zonnetje
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_53628652
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 02:38 schreef Fusionfreak het volgende:
Wil na ruim 15 jaar niet meer gereden te hebben opnieuw gaan rijlessen, is het waar dat het voor iemand van boven de 40 moeilijker is om het te halen dan voor een leerling van pakweg 20 jaar?

Heb al 2 keer theorie en 7 keer prakktijk gehad, maar voor de praktijk examens telkens gezakt. Helaas zijn mijn 2 theoriecertificaten niet meer geldig (uit 1988 en 1993)
Mijn moeder was 46 heeft in 1 keer haar rijbewijs gehaald. Theorie in 2 keer
pi_53665425
Heb vandaag kennisgemaakt met mijn nieuwe instrukteur en een proefles gedaan (die ik overgens gratis heb mogen doen) Hij vond dat ik over genoeg basis rijkennis beschikt om toch kans te maken op een rijbewijs. Hij hoefde mij alleen maaar hier en daar te corrigeren (geen grote ingreep oid) Komende week nog twee lessen om te bespreken welke aanpak het beste bij mij past. Moest bij deze (vrij nieuwe auto) wel even wennen aan de versnellingspook, maar deze begrijp ik nu inmiddels. Hij zei dat het voor mij toch mogelijk is dat ik bij een gewoon CBR examen kan slagen, anders wilt hij ervoor zorgen dat ik vervroegd op BNOR of anders een BTAA examen kan doen. Maar dat is voor latere zorg.
  Official ESF Kreviewer woensdag 3 oktober 2007 @ 12:48:19 #93
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_53665875
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:28 schreef Fusionfreak het volgende:
Moest bij deze (vrij nieuwe auto) wel even wennen aan de versnellingspook, maar deze begrijp ik nu inmiddels.
De eerste versnelling zat rechtsonder?
pi_53722574
Vandaag weer rijles gehad bij de nieuwe instrukteur, en niet zomaar eentje. De instukteur is behoorlijk royaal als het op lestijden aankomt, hij liet mij ruim 90 minuten rijden en nam alle tijd voor mij. Een ander pluspunt is dat er geen andere kandidaten op de achterbank meerijden (hij vind privacy en tijd voor leerling zeer belangrijk) heb inmiddels al 2 nieuwe lessen gepland. Waar vind je nog een rijschool die 27 euro per les vraagt en daarbij niet te beroerd is om 90 minuten te rijden.

Het kijken, gasdosering en schakelen op de snelweg van de 4 naar de 5 en omgekeerd moet nog aan gewerkt worden.

Als alles meezit zit er in januari of februari een examen in.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 07:03:00 #95
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53737977
Nou, dat klinkt of je het goed getroffen hebt met die rijschool!
Goed bezig
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 6 oktober 2007 @ 08:22:28 #96
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53738108
Dat gaat helemaal goedkomen met jou
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_53738186
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:48 schreef Kreator het volgende:

[..]

De eerste versnelling zat rechtsonder?
Bij mij wel.
Nouja, niet rechts, maar wel onderin

(automaat)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_53767257
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 15:44 schreef Fusionfreak het volgende:
27 euro per les vraagt en 90 minuten rijden.
pi_53769266
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 16:19 schreef BazzieK het volgende:

[..]



Wat ' ', ik betaalde een paar jaar terug nog 35 euro per uur, zijn prijs is lang niet slecht hoor .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_53769407
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 17:38 schreef Steeven het volgende:

[..]

Wat ' ', ik betaalde een paar jaar terug nog 35 euro per uur, zijn prijs is lang niet slecht hoor .
Dat snap ik, ik bedoelde ook dat het absurd laag is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')