Vorig topic:quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:20 schreef R0elio het volgende:
Terwijl ik dit typ ben ik nog steeds witheet van woede maar tegelijkertijd ook bang dat het volgende nog eens gaat gebeuren en ik dan te laat ben. Ik vraag me af of mijn buurman wel mijn kat mag vangen in een val en wat ik daar tegen kan doen.
Het verhaal:
Sinds gisteravond was ik mijn katertje (Billie, 1,5 jaar) kwijt. Hij blijft wel vaker eens een nachtje weg maar is dan altijd smorgens aan de deur te vinden. Vanmorgen niet, en toen ik vanmiddag thuis kwam nog steeds niet. Ik had me al ongerust gemaakt op het werk en werd dat nog erger. Ik alle straten in de buurt af om te kijken dat hij niet aangereden was en tenslotte maar eens flink staan schreeuwen op mijn terras.
Op een gegeven moment hoor ik een flauw gemiauw uit de tuin van de buren komen, ik sneaky de tuin in geklommen en kwam erachter dat hij mijn kat had gevangen in een klein kooitje met wat voer/melk als lokmiddel. Ik mijn kat eruit gehaald en vervolgens verhaal gaan halen.
Wat bleek, hij heeft meerdere vallen staan en als hij een kat vangt brengt hij die naar de politie die hem vervolgens naar het asiel brengen .. hij heeft met zijn poten van mijn kat af te blijven. Overigens, vroegen hij en zijn vrouw zich af, waar ik het lef vandaan haalde zomaar hun tuin in te lopen.
Je begrijpt dat met alle emoties hier geen goed gesprek te voeren was (ik was zoooo boos) en onze relatie dus compleet verbruid is.
Nu vroeg ik me af, of wat deze buurman doet wel mag. En wat ik ertegen zou kunnen doen.
Mijn kat binnen houden is geen optie, en ik kan hem ook niet leren niet die tuin in te lopen ...
Iemand vergelijkbare ervaring (van beide kanten) en misschien zelfs wat ideeen?
En waar staat nu precies dat mijn kat niet mag rondlopen in de buurt?quote:
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:02 schreef ijsmeis het volgende:
Maar het hef in eigen handen nemen en het niet op een normale manier oplossen kan naar mijn inziens niet. Simpel.
quote:U hebt gezocht op hef:
RESULTAAT (maximaal 20 woorden)
hef (de ~)
1 bezinksel van vloeistoffen
quote:U hebt gezocht op heft:
RESULTAAT (maximaal 20 woorden)
heft (het ~, ~en)
1 handvat van een mes => hecht
Mijn baby vang jij niet met melk, hij is namelijk allergisch voor lelijke exibitionistische pubermeisjes met vet piekhaar en een te grote bek zoals jijquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:53 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ach, ik vind jankende baby's irritant. De volgende keer ga ik die van jou ook vangen met wat melk () en naar een kinderdump brengen.
Boehoehoe.
Welk merk/typequote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:06 schreef Vivi het volgende:
[..]
Mijn baby vang jij niet met melk, hij is namelijk allergisch voor lelijke exibitionistische pubermeisjes met vet piekhaar en een te grote bek zoals jij
Anyway, mijn ex had het toch goed bekeken, zijn hond vrat gewoon elke kat op de het waagde zijn poot over de schutting te steken. Niet dat die katten van mij zo nodig dood hoefden hoor. Maar het was wel doeltreffend.
Kweetniet, de kat was niet meer echt in elkaar te puzzelenquote:
Och, wees gerust. Ik zou de baby vast niet eens vast durven pakken als het op jou lijktquote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:06 schreef Vivi het volgende:
[..]
Mijn baby vang jij niet met melk, hij is namelijk allergisch voor lelijke exibitionistische pubermeisjes met vet piekhaar en een te grote bek zoals jij
Anyway, mijn ex had het toch goed bekeken, zijn hond vrat gewoon elke kat op de het waagde zijn poot over de schutting te steken. Niet dat die katten van mij zo nodig dood hoefden hoor. Maar het was wel doeltreffend.
Dat valt meer onder kinderachtig gedragquote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:10 schreef SuperWeber het volgende:
Wat ook wel leuk zo zijn is iets van 80-100 muizen gaan houden (=lichaamsgewicht van 10 katten ruwweg) en ze dan ook los laten lopen bij de buren, "want anders beperk ik ze in hun vrijheid"...
Ik was al gerust, was dat niet duidelijk?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:11 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Och, wees gerust. Ik zou de baby vast niet eens vast durven pakken als het op jou lijkt.
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:06 schreef Vivi het volgende:
Ik vind het kinderachtig dat jouw kat op mijn terrein loopt...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:11 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dat valt meer onder kinderachtig gedrag.
Ik maakte het nog even extra duidelijk. Je bent immers blond.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:11 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik was al gerust, was dat niet duidelijk?
En jij blind, blijkbaar. Meisje, houd nu maar op met jezelf belachelijk te maken, je bent nog zo heerlijk kinderlijk en puberaalquote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:13 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik maakte het nog even extra duidelijk. Je bent immers blond.
"Voor de gezelligheid"quote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:15 schreef JimmieTheSaint het volgende:
Weet je wat ik me net realiseer, dat ik eig helemaal geen echte hekel aan katten heb, maar een hekel aan het type mensen dat graag een kat/katten heeft als huisdier.
Lekker makkelijk... Komt zo'n kat zijn visitekaartje afgeven voordat 'ie wat uitvreet bij je buren? We hebben hier van meerdere katten last in de buurt, maar het is totaal onbekend wie de eigenaar van welke kat is. De katten achtervolgen is geen optie en ik heb ze ook niet gezien met een adres-cilinder aan de halsband.quote:Het is logisch dat het baasje opdraait voor de schade die zijn of haar huisdier maakt. Zoals ik al zei, wordt er een vis gevangen, dan koop ik een nieuwe.
Mag je in Amerika niet gewoon op beide schieten??quote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:18 schreef popolon het volgende:
Ik ben erg blij met de kat van de buurman in de tuin. Hij weet die irritante konijnen uit m'n tuin te houden.
Als er iets is wat je niet in je tuin wilt hebben zijn het konijnen.
Zodra de kat niet meer komt zal ik het zelf moeten doen, en dan leeft zo'n konijn ook niet echt lang.![]()
Het enige soort dier waar ik van houd hoort warm, vet en in plak/worst vorm op m'n bord te liggen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:17 schreef SuperWeber het volgende:
Als ik het me goed herinner hou jij ook niet van honden![]()
Voor konijnen hebben we een val, een zogenaamde 'killer trap'. En die zet ik niet uit voor katten.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:19 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Mag je in Amerika niet gewoon op beide schieten??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |