abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51673038
Terwijl ik dit typ ben ik nog steeds witheet van woede maar tegelijkertijd ook bang dat het volgende nog eens gaat gebeuren en ik dan te laat ben. Ik vraag me af of mijn buurman wel mijn kat mag vangen in een val en wat ik daar tegen kan doen.

Het verhaal:
Sinds gisteravond was ik mijn katertje (Billie, 1,5 jaar) kwijt. Hij blijft wel vaker eens een nachtje weg maar is dan altijd smorgens aan de deur te vinden. Vanmorgen niet, en toen ik vanmiddag thuis kwam nog steeds niet. Ik had me al ongerust gemaakt op het werk en werd dat nog erger. Ik alle straten in de buurt af om te kijken dat hij niet aangereden was en tenslotte maar eens flink staan schreeuwen op mijn terras.

Op een gegeven moment hoor ik een flauw gemiauw uit de tuin van de buren komen, ik sneaky de tuin in geklommen en kwam erachter dat hij mijn kat had gevangen in een klein kooitje met wat voer/melk als lokmiddel. Ik mijn kat eruit gehaald en vervolgens verhaal gaan halen.

Wat bleek, hij heeft meerdere vallen staan en als hij een kat vangt brengt hij die naar de politie die hem vervolgens naar het asiel brengen .. hij heeft met zijn poten van mijn kat af te blijven. Overigens, vroegen hij en zijn vrouw zich af, waar ik het lef vandaan haalde zomaar hun tuin in te lopen.

Je begrijpt dat met alle emoties hier geen goed gesprek te voeren was (ik was zoooo boos) en onze relatie dus compleet verbruid is.

Nu vroeg ik me af, of wat deze buurman doet wel mag. En wat ik ertegen zou kunnen doen.
Mijn kat binnen houden is geen optie, en ik kan hem ook niet leren niet die tuin in te lopen ...

Iemand vergelijkbare ervaring (van beide kanten) en misschien zelfs wat ideeen?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:24:21 #2
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51673155
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:20 schreef R0elio het volgende:
verhaal waar ik goed pissig van word.
aangifte doen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_51673200
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:24 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

aangifte doen?
ja dat denk ik ook.

wat een dwaas zeg
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:25:54 #4
3185 Adelante
To let it go now
pi_51673202
Vang je buurvrouw en lever d'r af bij de eerste de beste pooier in de stad.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_51673206
Sorry hoor (en ja ik heb nu zelf ook een poes) maar dan moet je hem gewoon niet buitenlaten want als in mijn tuin een poes of kat komt schiet ik met luchtbugs, op mijn erf, tuin, balkon moeten ze niet komen, en als mijn poes buiten loopt en gepakt word als ie in andermans tuin komt, so be it

En nee mijn poes komt absoluut NIET naar buiten
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:27:41 #6
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51673248
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
Sorry hoor (en ja ik heb nu zelf ook een poes) maar dan moet je hem gewoon niet buitenlaten want als in mijn tuin een poes of kat komt schiet ik met luchtbugs, op mijn erf, tuin, balkon moeten ze niet komen, en als mijn poes buiten loopt en gepakt word als ie in andermans tuin komt, so be it

En nee mijn poes komt absoluut NIET naar buiten
zou ik niet moeten zien.
pi_51673313
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zou ik niet moeten zien.
tis dat me paintbalgun op is
pi_51673361
Aangifte doen, ik zal morgen eens binnen lopen, online kan ik alleen aangifte doen van diefstal, inbraak of vernieling. Eens kijken wat meneer agent zegt.

Admiraal, vanwaar die haat tegen een kat in je tuin?
Het meest vervelende wat ie kan doen is piesen/schijten en dat ondergraven maar je zult ook niet alle vogels die wat laten vallen in je tuin neerschieten, of vergis ik me.
pi_51673412
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:31 schreef R0elio het volgende:
Aangifte doen, ik zal morgen eens binnen lopen, online kan ik alleen aangifte doen van diefstal, inbraak of vernieling. Eens kijken wat meneer agent zegt.

Admiraal, vanwaar die haat tegen een kat in je tuin?
Het meest vervelende wat ie kan doen is piesen/schijten en dat ondergraven maar je zult ook niet alle vogels die wat laten vallen in je tuin neerschieten, of vergis ik me.
Nee hoor, maar ik erger me zoooo verschrikkelijk aan die kattenschijt en pies....maar zelf heb ik wel een lief klein pluizebolletje van 8 weken
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 20:35:40 #10
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_51673496
Ik heb eventjes gezocht
quote:
Agenten bemiddelen na onrust over katten
door Olger Koopman

WEZEP - De politie in Wezep gaat proberen de kattentwist in het nieuwbouwwijkje bij de Glenn Millsschool te sussen.

In het wijkje is onrust ontstaan nadat duidelijk werd dat een buurtbewoner katten in een kooitje vangt en vervolgens via de dierenambulance naar het asiel in Harderwijk stuurt. Een aantal kattenbezitters vindt de methode van de buurman dierenmishandeling, omdat de katten zich in blinde paniek bezeren aan de kooi. De man zelf vindt dat hij volledig in zijn recht staat. De overlast van katten zou de spuigaten uitlopen en de vangkooi een humane manier zijn om daar van af te komen.

Eergisteren hebben twee katteneigenaren zich op het Wezepse politiebureau gemeld. "Ze wilden aangifte doen, maar we hebben uitgelegd dat het allemaal nogal gecompliceerd is," zegt woordvoerder Bert Top.

"Juridisch gezien is het moeilijk hard te maken dat het om dierenmishandeling gaat. De belangrijkste vraag die je dan moet beantwoorden, is of er opzet in het spel is."

De politie heeft de katteneigenaren aangeraden om de kwestie voor te leggen aan de Landelijke Inspectie Dierenmishandeling. "Zij hebben meer expertise in huis," aldus Top.

Intussen probeert de politie de twee partijen dichter bij elkaar te brengen. "Bemiddeling is in veel gevallen de beste remedie, maar daar is wel een beetje goede wil voor nodig. De wijkagent neemt het probleem onder zijn hoede en gaat proberen om met beide partijen afspraken te maken. Lukt dat allemaal niet, dan nemen we afhankelijk van het oordeel van de inspectie proces verbaal op. Dan wordt dit misschien een slepende zaak, wat we natuurlijk dolgraag voorkomen," aldus de woordvoerder.
Dat is een kant van het verhaal, de andere is:
quote:
Als andermans kat u overlast bezorgt, kunt u de eigenaar juridisch aanspreken wegens een ‘onrechtmatige daad’.

Eigenlijk zou elke eigenaar ervoor moeten zorgen dat zijn kat niet buiten de eigen tuin komt.

Consumentenbond
pi_51673595
Aangifte doen klinkt als een goed plan, in ieder geval kan je het melden op het bureau.

Kan je je kat niet binnenhouden tot je bij de politie bent geweest?

En persoonlijk zou ik proberen om de relatie met je buurman iets beter te maken, niet omdat hij zo'n beminnelijke persoonlijkheid is, maar om er voor te zorgen dat hij JOUW kat weer loslaat, mocht hij hem ooit weer vangen.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:39:11 #12
102466 cappp
Ondertitel
pi_51673596
Ik had niet eens een verhaal met hem aangeknoopt, maar hem bewerkt met een kooitje. Knap dat je hebt ingehouden

Katten
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:40:45 #13
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_51673640
Lijn 'm aan. Let wel dat het touw niet zo lang is dat 'ie aan de andere kant blijft bungelen als 'ie over de schutting springt.
Ik ga naar huis.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:40:57 #14
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51673643
Mensen die vogeltjes hebben doen dit heel vaak (duivenmelkers sowieso) meestal maken ze een kat gewoon af, die buurman van jou brengt ze echt niet naar het asiel.

Je kunt hem wel af leren in zijn tuin te komen, maar daar moet je buurman eigenlijk bij helpen, gewoon steeds natgooien, maar goed, dat zal ie niet doen.

Je zult toch weinig kunnen doen, je buurmen heeft je kat geen pijn gedaan en je kan niet bewijzen dat hij hem af wilde maken of wat dan ook, aangifte haalt geen zak uit, alleen als er in de buurt een kattenmoordenaar rondloopt, zou het kunnen dat ze er iets aan doen.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_51673677
Wat doet je kat dan ook in de tuin van de buurman eigenlijk?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 20:45:35 #16
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_51673773
Katten horen vrij te kunnen lopen. Mensen die er problemen mee hebben zijn neuroten imo.
pi_51673777
Beestje een chip geven zien ze bij het asiel dat ie van jou is...
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:46:44 #18
3185 Adelante
To let it go now
pi_51673804
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:45 schreef NorthernStar het volgende:
Katten horen vrij te kunnen lopen. Mensen die er problemen mee hebben zijn neuroten imo.
Auto's horen ook vrij te kunnen rijden.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_51673819
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:45 schreef NorthernStar het volgende:
Als je dat echt vind, moet je ze niet in huis nemen als HUISdier.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:48:11 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51673845
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:42 schreef Jarno het volgende:
Wat doet je kat dan ook in de tuin van de buurman eigenlijk?
lopen?
pi_51673872
Mijn kat loopt door de buurman zijn tuin, ligt soms een beetje in het gras en zit achter vlindertjes enzo aan. Ik vind het altijd wel schattig hoe hij door die tuin rent.

Ik ga toch aangifte doen, ook al doen ze er niets mee, het staat dan wel geregistreerd.
Ik zit nog een beetje met de onrechtmatige daad en overlast, hoe bepaal je overlast, dat is net zo lastig als opzet bewijzen. Dus in beide zaken (hij met overlast, ik met mijn kat kwijt) is het lastig gelijk te krijgen. Opzet bewijzen is eigenlijk wel makkelijk, hij lokt ze tenslotte met voer in het kooitje dus opzettelijk gevangen.

Ik zal wel nog een keer met mijn buurman gaan praten, zoals Freecell voorstelt, misschien dat hij een oogje toe kan knijpen voor mijn kat maar ik ben bang van niet. Ach, niet geprobeerd is sowieso mislukt. Ik ga hier wel nog ff mee wachten, wordt er nog steeds kwaad van als ik er aan denk.

Aanlijnen en hem uit de tuin houden zijn 2 dingen die erg lastig gaan zijn. En die beperking wil ik mijn kat eigenlijk ook niet opleggen, van de andere kant, straks is ie ineens weg, en daar zou ik meer problemen mee hebben.

Anyway, dank voor alle respons, heb in ieder geval een idee wat ik ertegen kan doen.

Oh ja, gechipt is die al, dus als ze hem ergens tegenkomen waar ze een lezer hebben komt het wel goed, maar die tijd in het kooitje is ook zeer vervelend voor het beestje.
pi_51673876
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:47 schreef Jarno het volgende:

[..]

Als je dat echt vind, moet je ze niet in huis nemen als HUISdier.
en zo is het maar net, ik heb een HUISdier en geen WIJKdier....
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 20:49:44 #23
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_51673891
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:46 schreef Adelante het volgende:

[..]

Auto's horen ook vrij te kunnen rijden.
Domme vergelijking.

Heb je ook problemen met vogelpoep of heb je de hele tuin laten overkappen? Laat staan al die insekten die in en uit lopen, er een rommeltje van maken, of bomen die hun blaadjes laten vallen, die moeten helemaal dood natuurlijk.

Sluit jezelf op in een steriele kamer als je zo last hebt van een kattekeuteltje. Hebben de normale mensen ook geen last van je. Imo dan.
pi_51673914
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:49 schreef R0elio het volgende:
Mijn kat loopt door de buurman zijn tuin, ligt soms een beetje in het gras en zit achter vlindertjes enzo aan. Ik vind het altijd wel schattig hoe hij door die tuin rent.
En dat moet iedereen dan ook maar opeens vinden?
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 20:51:42 #25
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_51673950
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:49 schreef R0elio het volgende:

Anyway, dank voor alle respons, heb in ieder geval een idee wat ik ertegen kan doen.
Wat ook in dat artikel staat, je kan contact opnemen met het Landelijke Inspectie Dierenmishandeling. Misschien dat zij advies hebben.

En doe anders wat die andere mensen ook doen, de politie inschakelen voor bemiddeling. Als het resultaat is dat hij je kat met rust laat is het doel bereikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')