aangifte doen?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:20 schreef R0elio het volgende:
verhaal waar ik goed pissig van word.
zou ik niet moeten zien.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
Sorry hoor (en ja ik heb nu zelf ook een poes) maar dan moet je hem gewoon niet buitenlatenwant als in mijn tuin een poes of kat komt schiet ik met luchtbugs, op mijn erf, tuin, balkon moeten ze niet komen, en als mijn poes buiten loopt en gepakt word als ie in andermans tuin komt, so be it
En nee mijn poes komt absoluut NIET naar buiten
Nee hoor, maar ik erger me zoooo verschrikkelijk aan die kattenschijt en pies....maar zelf heb ik wel een lief klein pluizebolletjequote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:31 schreef R0elio het volgende:
Aangifte doen, ik zal morgen eens binnen lopen, online kan ik alleen aangifte doen van diefstal, inbraak of vernieling. Eens kijken wat meneer agent zegt.
Admiraal, vanwaar die haat tegen een kat in je tuin?
Het meest vervelende wat ie kan doen is piesen/schijten en dat ondergraven maar je zult ook niet alle vogels die wat laten vallen in je tuin neerschieten, of vergis ik me.
Dat is een kant van het verhaal, de andere is:quote:Agenten bemiddelen na onrust over katten
door Olger Koopman
WEZEP - De politie in Wezep gaat proberen de kattentwist in het nieuwbouwwijkje bij de Glenn Millsschool te sussen.
In het wijkje is onrust ontstaan nadat duidelijk werd dat een buurtbewoner katten in een kooitje vangt en vervolgens via de dierenambulance naar het asiel in Harderwijk stuurt. Een aantal kattenbezitters vindt de methode van de buurman dierenmishandeling, omdat de katten zich in blinde paniek bezeren aan de kooi. De man zelf vindt dat hij volledig in zijn recht staat. De overlast van katten zou de spuigaten uitlopen en de vangkooi een humane manier zijn om daar van af te komen.
Eergisteren hebben twee katteneigenaren zich op het Wezepse politiebureau gemeld. "Ze wilden aangifte doen, maar we hebben uitgelegd dat het allemaal nogal gecompliceerd is," zegt woordvoerder Bert Top.
"Juridisch gezien is het moeilijk hard te maken dat het om dierenmishandeling gaat. De belangrijkste vraag die je dan moet beantwoorden, is of er opzet in het spel is."
De politie heeft de katteneigenaren aangeraden om de kwestie voor te leggen aan de Landelijke Inspectie Dierenmishandeling. "Zij hebben meer expertise in huis," aldus Top.
Intussen probeert de politie de twee partijen dichter bij elkaar te brengen. "Bemiddeling is in veel gevallen de beste remedie, maar daar is wel een beetje goede wil voor nodig. De wijkagent neemt het probleem onder zijn hoede en gaat proberen om met beide partijen afspraken te maken. Lukt dat allemaal niet, dan nemen we afhankelijk van het oordeel van de inspectie proces verbaal op. Dan wordt dit misschien een slepende zaak, wat we natuurlijk dolgraag voorkomen," aldus de woordvoerder.
quote:Als andermans kat u overlast bezorgt, kunt u de eigenaar juridisch aanspreken wegens een ‘onrechtmatige daad’.
Eigenlijk zou elke eigenaar ervoor moeten zorgen dat zijn kat niet buiten de eigen tuin komt.
Consumentenbond
Auto's horen ook vrij te kunnen rijden.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:45 schreef NorthernStar het volgende:
Katten horen vrij te kunnen lopen. Mensen die er problemen mee hebben zijn neuroten imo.
Als je dat echt vind, moet je ze niet in huis nemen als HUISdier.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:45 schreef NorthernStar het volgende:
Katten horen vrij te kunnen lopen. Mensen die er problemen mee hebben zijn neuroten imo.
lopen?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:42 schreef Jarno het volgende:
Wat doet je kat dan ook in de tuin van de buurman eigenlijk?
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:47 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als je dat echt vind, moet je ze niet in huis nemen als HUISdier.
Domme vergelijking.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:46 schreef Adelante het volgende:
[..]
Auto's horen ook vrij te kunnen rijden.
En dat moet iedereen dan ook maar opeens vinden?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:49 schreef R0elio het volgende:
Mijn kat loopt door de buurman zijn tuin, ligt soms een beetje in het gras en zit achter vlindertjes enzo aan. Ik vind het altijd wel schattig hoe hij door die tuin rent.
Wat ook in dat artikel staat, je kan contact opnemen met het Landelijke Inspectie Dierenmishandeling. Misschien dat zij advies hebben.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:49 schreef R0elio het volgende:
Anyway, dank voor alle respons, heb in ieder geval een idee wat ik ertegen kan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |