abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 oktober 1999 @ 07:54:00 #1
691 luciano
ondertitelloos
pi_200161
Kan iemand mij nou eens uitleggen hoe het zit met het weekbudget?
Ik dacht dat ik aardig kon rekenen , VWO en 8en/9s/en10en voorzowel wiskunde 1 als wiskunde 2 , maar ik vat hem niet meer helemaal , of beter gezegd ik vat hem helemaal niet meer !
Op de officiele BB=pagina's (flash site) staat dat het aanvangs budget F3.50p.p.p.d.is Per week zou dat zijn: 9x7xF3.50= F220.50
ok , een rommelig begin , dus dat blijkt achteraf F196 te zijn , zie pagina9 , want daar wordt gezegd dat als de opdracht was mislukt het budget F98 geweest zou zijn , dus terugrekenend , dus was het startbudget F196
Na de eerste geslaagde opdracht , inzet 50% is het budget dus nu 150%xF196=F294 , wederom volgens pagina9.
Op pagina 16 lees ik dat na de tweede geslaagde opdracht (wederom inzet 50%) het budget wederom met 50% verhoogd mag worden , naar ...F294!?
Maar dit was reeds F294 , dus zou het volgens mij 150%xF294=F441 moeten zijn!
En dan heb ik nog niet eens de tussentijdse verhoging van het weekbudget , n.a.v. de teruggesturde kaartjes van de ballonnen meegeteld!
Na de laatste mislukte opdracht , (inzet 25%) , zou er dus 75%xF441=F330,75 moeten zijn!?
Ik las ergens in een topic dat er nu deze week maar F147 te besteden zou zijn???????
Toch een aardig verschil!
bedragP x 150%=bedragQ x 150%=bedragR x 75% =bedragS , is het huidige bedrag. Als je voor bedrag S dus 147 invult , dan wordt bedrag R dus 196 , daarna wordt bedrag Q dus ±130 en uiteindelijk wordt bedrag P dan (het beginbudget van BB) dus ±87gulden??????

WIE O WIE gaat mij dat nou eens uitleggen/voorrekenen!?
P.S. ik hoop niet dat dat bedrag van F147 onjuist is , maar dan nog als ik van het beginbedrag van F196 uitga , wat volgens mij klopt , dan , nogmaals ,zou er dus nu F196 x 150% x 150% x 75% = FF330.75 te besteden zijn!
Overigens hoop ik ook niet dat ik al te veel rekenfouten/blunders heb gemaakt , want dan ben ik toch genoodzaakt mijn VWO-diploma + bijbehorende cijferlijst bij te sluiten!!!
HELP , HELP , HELP !

pi_200162
Het eerstgenoemde bedrag was kennelijk op 8 bewoners berekend 8 x 7 x 3,50 = f 196

Kennelijk blijft de f 196 ook elke week het basisbedrag waarop de aanpassing nav de weekopdracht wordt berekend:

f 196 - f 49 (25 %) = f 147

[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 13 Oktober 1999).]

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  woensdag 13 oktober 1999 @ 08:07:00 #3
691 luciano
ondertitelloos
pi_200163
Dat is inderdaad de enige optie die ik in ieder geval over het hoofd heb gezien , en zou wel eens kunnen kloppen , want na diverse gewonnen opdrachten , en na diverse nominaties zou er een dusdanig budget kunnen ontstaan , dat er elke dag pizza/chinees/shoarma/McDonald's besteld zou kunnen worden!
  woensdag 13 oktober 1999 @ 10:14:00 #4
471 squeeky
Limbo! & Fok! Chatter!
pi_200164
Het klopt. Voor elke week beginnen ze weer met de basis van 3,50 pp. en hiermee wordt gegokt.

Helaas niet 3,50 +50% +50% -25%. Als de weekopdrachten immmers goed gaan zou dit een absurd hoog budget opleveren (in de ogen van V.) Immers dan zou V. de controle over back to basic verliezen (overigens nog niet veel van gemerkt, cd speler, nu muziekinstallatie).

pi_200165
Bovendien wordt het weekbudget natuurlijk elke week uitgegeven aan boodschappen, zodat ze de daaropvolgende week weer met nul beginnen.
pi_200166
Ik kan me inderdaad herinneren dat het weekbudget voor 8 personen geldt.
Ooit eerder genoemd.

Ach laat Sabbels maar inkopen.
" mmmmh die 100 gulden daar moeten we maar veel fruit van kopen voor 8 man "...
Ik denk eerder aan alles bij de ALDI halen en zeker geen fruit...way 2 expensive...

For All We Know R The Soapies Watching Us in Another Dimension <P>
pi_200167
Fijn dit topic! Ik begreep al een tijdje niets meer van het budget en was al van plan een topic te openen. Lang leve FOK!
Is iedereen zo dom of ben ik zo slim?
pi_200168
Bart is echt de voedingsexpert.
Brood voor ijzer en zout, want da ben je nodig...(ik dacht trouwens dat ze dat moesten bakken, waarom wil hij het dan bestellen.
Of nog genialer: tomaten in blik. Hij heeft zeker dat onderzoek gelezen dat dat goed is voor je testosteron aanmaak, ik dacht niet dat Bart nog meer testosteron hoefde te hebben.
En veel vet natuurlijk.
Zie hier het ideale Voedingspatroon van de BB-er.

Bientje wil fruit, of nee, doe toch maar pillen. Da's wel zo makkelijk, nie?

Ben benieuwd wat ons Willem van deze geniale ideeen vindt, misschien kan hij van die vitamine pillen nog een lekkere souffle maken.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_200169
Kan iemand mij dan vertellen waarom ze de brood-ingrediënten en rijst/pasta GRATIS krijgen??? Dan moet je toch wel met 100 piek een week kunnen overleven?
I really don't get it!!

In de wo-avond zei Bart nl.: "rijst en pasta, ja, maar dat krijgen we toch wel" waarop Mona instemmend antwoorde
Dit heb ik ter controle in de herhaling van wo-nacht beluisterd en hij zei echt dat rijst/pasta gratis is

Is dit regel 435 ofzo???

pi_200170
Volgens mij krijgen ze ook vlees gratis. Ik kan me gezien de reacties van de bewoners vorige week bij het ontvangen van bloedworst tenminste niet voorstellen dat ze dat zelf besteld hadden.
  donderdag 14 oktober 1999 @ 19:57:00 #11
215 misterDre
Paint it black!
pi_200171
quote:
[b]%
WIE O WIE gaat mij dat nou eens uitleggen/voorrekenen!?
P.S. ik hoop niet dat dat bedrag van F147 onjuist is , maar dan nog als ik van het beginbedrag van F196 uitga , wat volgens mij klopt , dan , nogmaals ,zou er dus nu F196 x 150% x 150% x 75% = FF330.75 te besteden zijn!

Als je deze formule zou toepassen dan kunnen de bewoners in december Cas Spijkers komen laten koken.
Gelukkig staat het budget na de vrijdag inkopen weer op nul. (tenminste wanneer het gehele bedag verbruikt is).

pi_200172
Ik heb vanaf begin af aan dat hele budget nooit echt begrepen. In één van de eerste afleveringen werd zelfs genoemd dat ze hun sigaretten zelf moesten betalen en nu hoor ik weer dat ze dat van familie krijgen.
Als de familie nu ook even de rest van het boodschappenlijstje langs komen brengen, kunnen ze in BB tenminste lekker gaan gokken, of sparen....voor later....
Don't ever save anything for a special occasion. Being alive is the special occasion.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')