Jammer dat ik echt wel klaar ben met dit programma. Echt. De gedichtjes, de acties, het gedoe.. dat was best gaaf! Maar ik ben het politieke klimaat van 'achter' wel zo spuugzat.
Er is niemand meer in mijn totale omgeving die er ook maar 1 minuut mee te maken wil hebben en er is echt niemand meer waarbij ik erover begin.
Ik geloof best dat er kijkers bij zijn gekomen, dat merk ik ook op dit forum.
Maar die aanwas zijn niet de mensen waar ik me fijn bij voel. Niet eens meer waar ik het gewoon op een prettige wijze mee oneens kan zijn. Het zijn de mensen die om een totaal andere reden vanuit een totaal andere vorm van kijken met dit programma verbonden zijn geraakt.
Dit voelt een beetje als de oude buurt van vroeger waar je jaren later van ontdekt dat bijna alle oudbewoners weg zijn. En de import spreekt een totaal andere taal.
En dat begint nu hier ook vaker en vaker (de goeie daargelaten)
Bij het kijken ( en luisteren) naar de tv beelden ( wat ik ook steeds minder vaak doe) voelde ik bij het begin de walging opkomen. Nee, ik heb er niets meer mee. Had ook geen behoefte om de troep af te kijken. En hier is het lachen, hier is het lol. Maar ook steeds vaker het besef van manipulatie op een waanzinnig niveau.
Het is steeds erger en erger en erger geworden.
En het heeft op steeds meer mensen een moedeloos effect.
Stoppen met direct streamen hielp even. Minder tv kijken ook. Maar nu , na zondag... na het blijven van Natasia en dan vandaag als toetje de domme koe Anita..... ik heb het echt met de redactie gehad. Wat een zooitje kneuzen! Mensen waar ik in mijn gewone leven voor geen geld ter wereld mee omga. Mensen voor wie ik minachting heb. Erge minachting.
Lieke had op zijn allerminst een excuus verdient.
Gewoon uit principe. Maar dat kon die rode aardbei Anita niet in haar kersenpitje krijgen. Vervormd mens!