frutselgevaldingen.....ik heb er een kast vol vanquote:Op donderdag 19 juli 2007 11:45 schreef DennisMoore het volgende:
En de draadeinden afdekken met zo'n frutselgevalding, en dan terugproppen.
ik zou het maar wel snel doen ja, je hebt anders binnen de kortste keren kortsluitingquote:Op donderdag 19 juli 2007 12:20 schreef Jippo het volgende:
Omdat er over de hele centraaldoos is gespoten (spack) is het nogal lastig om het afdekplaatje hiervan te verwijderen en een kroonsteentje of lasdop te plaatsen en terug te stoppen. Voorlopig heb ik de draden gewoon omgebogen zodat ze zeg maar tegen het plafond aan liggen en het plaatje geplaatst. Is dit heel erg gevaarlijk als in: onmiddelijk verwijderen of zal het zo'n vaart niet lopen?
gewoon lekker laten lopen........quote:Op donderdag 19 juli 2007 12:20 schreef Jippo het volgende:
Omdat er over de hele centraaldoos is gespoten (spack) is het nogal lastig om het afdekplaatje hiervan te verwijderen en een kroonsteentje of lasdop te plaatsen en terug te stoppen. Voorlopig heb ik de draden gewoon omgebogen zodat ze zeg maar tegen het plafond aan liggen en het plaatje geplaatst. Is dit heel erg gevaarlijk als in: onmiddelijk verwijderen of zal het zo'n vaart niet lopen?
Die dingen zijn dus gemaakt om vast te schroeven met een van de twee schroeven in het deksel van je centraaldoos. Geen gaten boren dus...quote:Op donderdag 19 juli 2007 12:22 schreef Orval het volgende:
[..]
Schroef in het plafond, lipje erover en op zijn plek duwen, kind kan de was doen. Twijfel je over hoe je uit gaat komen teken dan op een oud stukje hout het gat wat bedekt dient te worden, plaats de schoef en pionier lekker een beetje voordat je straks 8 gaten in je plafond hebt.....maar ook geen 100 keer proberen anders mol je dat ding
succes![]()
klopt, maar dan moet je we een boutje hebben die er goed oppast en de kop moet groot genoeg zijn anders valt je plaatje eraf. Je kunt er ook gewoon met een beetje kracht een schroef in rossen (weet ik uit ervaringquote:Op donderdag 19 juli 2007 13:27 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Die dingen zijn dus gemaakt om vast te schroeven met een van de twee schroeven in het deksel van je centraaldoos. Geen gaten boren dus...
Blabla, ding past altijd, geen schroeven er in rossen en waarom in godsnaam het risico nemen om door leidingen heen te boren zo dcht bij een centraaldoos en dan erachter komen dat het kapje de doos niet afdekt...quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:50 schreef Orval het volgende:
[..]
klopt, maar dan moet je we een boutje hebben die er goed oppast en de kop moet groot genoeg zijn anders valt je plaatje eraf. Je kunt er ook gewoon met een beetje kracht een schroef in rossen (weet ik uit ervaring) maar dan verneuk je natuurlijk we de schroefraad in de centraaldoos en kun je er de volgende keer weer moeilijker iets inzetten. Aangezien de topicopener niet weet hoe een afdekplaatje werkt neem ik aan dat ze ook geen geschikt boutje in huis heeft, dus zou ik een sfoefje aanraden....probleem ook opgelost, centraaldoos niet naar de klote en iedereen blij
![]()
Die schroefjes kun je gewoon los halen bij de praxis, Alle lengtes en verschillende koppen. Bij de afdeling elektra.quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:50 schreef Orval het volgende:
[..]
klopt, maar dan moet je we een boutje hebben die er goed oppast en de kop moet groot genoeg zijn anders valt je plaatje eraf. Je kunt er ook gewoon met een beetje kracht een schroef in rossen (weet ik uit ervaring) maar dan verneuk je natuurlijk we de schroefraad in de centraaldoos en kun je er de volgende keer weer moeilijker iets inzetten. Aangezien de topicopener niet weet hoe een afdekplaatje werkt neem ik aan dat ze ook geen geschikt boutje in huis heeft, dus zou ik een sfoefje aanraden....probleem ook opgelost, centraaldoos niet naar de klote en iedereen blij
![]()
blablabla........wat nou blablabla........ff relax gast..........en als je een centraaldoos hebt dan zie je waar de leidingen lopen en ben je een lullo als je er eentje raakt.........en die kapjes zijn heel groot.....je moet ook niet een meter naast je doos gaan zitten he.quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:02 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Blabla, ding past altijd, geen schroeven er in rossen en waarom in godsnaam het risico nemen om door leidingen heen te boren zo dcht bij een centraaldoos en dan erachter komen dat het kapje de doos niet afdekt...
klopt.....maar meestal wil je zulke dingen meteen af hebben en heb je geen zin om eerst naar de praxis te rijden om dan een uur in de rij te staan voor één schroefje.....in die tijd heb je er sneller eentje naast gezet.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 07:41 schreef 911GT2 het volgende:
[..]
Die schroefjes kun je gewoon los halen bij de praxis, Alle lengtes en verschillende koppen. Bij de afdeling elektra.
Maar ik zou zeggen draai op zijn minst effe een isolatie tapje er omheen. Liever natuurlijk gewoon een kroon steentje.
Je kan henm trouwens gewoon los schroeven, spack is niet echt sterk of zo...
Zal ik het nog een keer in Jip en Janneke taal uitleggen. Die kapjes zijn speciaal gemaakt om te bevestigen met de twee schroefjes waar gewoon bij iedereen al het deksel van de centraaldoos mee vastzit. Je hoeft dus niet naar de Praxis, je hoeft niet alle draden uit je centraaldoos te trekken om te zien waar ze heen gaan en je hoeft niet het risico te lopen dat je gaten dicht hoeft te maken als je toch een keer besluit om er een lamp op te hangen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 08:35 schreef Orval het volgende:
[..]
blablabla........wat nou blablabla........ff relax gast..........en als je een centraaldoos hebt dan zie je waar de leidingen lopen en ben je een lullo als je er eentje raakt.........en die kapjes zijn heel groot.....je moet ook niet een meter naast je doos gaan zitten he.
dankje wel, nu snap ik het eindelijk ook.....en ik altijd maar denken dat die gaatje ervoor waren zodat de spinnetjes droog konden zitten als de badkamer zou doorlekkenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:37 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Zal ik het nog een keer in Jip en Janneke taal uitleggen. Die kapjes zijn speciaal gemaakt om te bevestigen met de twee schroefjes waar gewoon bij iedereen al het deksel van de centraaldoos mee vastzit. Je hoeft dus niet naar de Praxis, je hoeft niet alle draden uit je centraaldoos te trekken om te zien waar ze heen gaan en je hoeft niet het risico te lopen dat je gaten dicht hoeft te maken als je toch een keer besluit om er een lamp op te hangen.
Ow, nou... sorry hoor... Ik wist niet dat ik met een ervaringsdeskundige te maken hadquote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:03 schreef Orval het volgende:
[..]
maar 9 van de10 keer heeft er over de doos al een lamp gehangen en is het dekseltje er niet meer, en heeft men net even niet het juiste schrioefje in huis, dan zet je er even eentje naast als je snel klaar wilt zijn.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:10 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Ow, nou... sorry hoor... Ik wist niet dat ik met een ervaringsdeskundige te maken had![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |