ehm nee, ik probeer gewoon m'n wijsheid uit den sterren te halenquote:Op donderdag 19 juli 2007 02:48 schreef Pietklaaso het volgende:
Sterren?
ben je homo ofzo?
Je wil gewoon van al die sterren rondjes maken![]()
Kansloos en al helemaaal niet grappig.quote:Op donderdag 19 juli 2007 02:48 schreef Pietklaaso het volgende:
Sterren?
ben je homo ofzo?
Je wil gewoon van al die sterren rondjes maken![]()
Heldquote:Op donderdag 19 juli 2007 02:56 schreef MrHoodigan het volgende:
Er is volgens mij niks mooiers dan op een zwoele zomerse heldere nacht naar de sterren kijken, lekker de geur van zomeravond/nacht buiten.
Jammer idd dat je door zo'n telescoop niet veel van de sterren kunt genieten door de licht vervuiling. Ik ben ooit in een professioneel gebouw geweest met een inmens grote telescoop die vet duur was. Die mensen klaagde ook over de lichtvervuiling, maar ze konden niet verplaatsen. En dat was 9 á 10 jaar geleden.
Ik was toen 10, maar als ik aan sterren kijken en telescopen denk denk ik aan toen, was zo'n soort open avond van de Sterrenwacht ofzow. Ik was mee met me vader want die vond dat wel interresant.
Ik denk ik zeg t ff
quote:Op donderdag 19 juli 2007 02:55 schreef Dibble het volgende:
[..]
ehm nee, ik probeer gewoon m'n wijsheid uit den sterren te halen![]()
Aaaaahh koetsjiee Koetsjieeequote:Op donderdag 19 juli 2007 03:08 schreef geenaam het volgende:
[..]
Kansloos en al helemaaal niet grappig.![]()
Aaaaahh Jochie kan het niet hebben als iemand zijn post afkraakt..quote:
Ik troost jou omdat je zoeeen jankerd bent je moet me juist bedankenquote:Op donderdag 19 juli 2007 03:45 schreef geenaam het volgende:
[..]
Aaaaahh Jochie kan het niet hebben als iemand zijn post afkraakt..![]()
Dankje..quote:Op donderdag 19 juli 2007 03:45 schreef Pietklaaso het volgende:
[..]
Ik troost jou omdat je zoeeen jankerd bent je moet me juist bedanken
Inderdaad. Je kunt natuurlijk ook veel beter alle nachtelijke verlichting van spaarlampen laten voorzienquote:Leuke weetjes? Ik vind het persoonlijk zwaar imbeciel dat hier nog niet een politicus mee aan de wandel is gegaan.
Waarom? Gewoon totaal geen verlichting, probleem opgelost. Heel nederland verlicht.quote:Op donderdag 19 juli 2007 08:42 schreef Wakinyan het volgende:
[..]
Inderdaad. Je kunt natuurlijk ook veel beter alle nachtelijke verlichting van spaarlampen laten voorzien
Wat een kut idee.quote:Op donderdag 19 juli 2007 05:46 schreef BaajGuardian het volgende:
Wel jammer dat dit topic zo'n klein gedeelte ervan omvat.
Ik heb weleens de berekening gemaakt dat zouden we alle lichten op de planeet snachts uitdoen, zouden we net zoveel licht vangen (wat anders afgekaatst word) als wanneer we de lichten aan zouden hebben, sterker nog de energie die gebruikt word om snachts de lichten aan te houden, zou gebruikt kunnen worden om overdag alle machines ter wereld te laten draaien, sterker nog.. de reden en het enige argument dat dit niet gebeurd is omdat mensen zonodig ook snachts moeten werken.
Leuke weetjes? Ik vind het persoonlijk zwaar imbeciel dat hier nog niet een politicus mee aan de wandel is gegaan.
Ja want het is natuurlijk veel slimmer om onnodig energie te verbruiken.quote:
Zou je die berekening kunnen posten?quote:Op donderdag 19 juli 2007 05:46 schreef BaajGuardian het volgende:
Wel jammer dat dit topic zo'n klein gedeelte ervan omvat.
Ik heb weleens de berekening gemaakt dat zouden we alle lichten op de planeet snachts uitdoen, zouden we net zoveel licht vangen (wat anders afgekaatst word) als wanneer we de lichten aan zouden hebben, sterker nog de energie die gebruikt word om snachts de lichten aan te houden, zou gebruikt kunnen worden om overdag alle machines ter wereld te laten draaien, sterker nog.. de reden en het enige argument dat dit niet gebeurd is omdat mensen zonodig ook snachts moeten werken.
Leuke weetjes? Ik vind het persoonlijk zwaar imbeciel dat hier nog niet een politicus mee aan de wandel is gegaan.
Gaat moeilijk aangezien het niet een berekening in de zin van calculaties is maar gebaseerd op simpele logica.quote:Op donderdag 19 juli 2007 09:22 schreef dubidub het volgende:
[..]
Zou je die berekening kunnen posten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |