abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51884314
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 00:13 schreef Logical het volgende:
Hier koken we het kraanwater altijd en laten het dan afkoelen alvorens het te gebruiken...
zo deden wij het ook, niet doorlaten koken minutenlang, gewoon met de waterkoker , in de karaf, af laten koelen, poeder erin, voor 24 uur aan gemaakt dan dus, deksel erop (of alvast verdelen over de flesjes) en in de koelkast.

die overdreven doorgevoerde hygiene werkt volgens mij juist allergieen in de hand, en nee, niet ieder allergisch kind is een produkt van een overhygienische ouder, voor we dat weer krijgen
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:51:31 #152
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51887267
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:11 schreef milagro het volgende:

[..]

zo deden wij het ook, niet doorlaten koken minutenlang, gewoon met de waterkoker , in de karaf, af laten koelen, poeder erin, voor 24 uur aan gemaakt dan dus, deksel erop (of alvast verdelen over de flesjes) en in de koelkast.

die overdreven doorgevoerde hygiene werkt volgens mij juist allergieen in de hand, en nee, niet ieder allergisch kind is een produkt van een overhygienische ouder, voor we dat weer krijgen
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_51889078
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:51 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ben ik overigens de enige die kraanwater lekkerderder vind dan bronwater?
ik vind bronwater zo zacht, alsof het water al in de mond geweest is en terug 'losgelaten' in het glas

niet dat ik ooit heb lopen klooien en viezen met water of zo uiteraard , ik raad dat uitgespuugd water zo aanvoelt/ smaakt
pi_51889268
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:40 schreef milagro het volgende:

[..]

ben ik overigens de enige die kraanwater lekkerderder vind dan bronwater?
ik vind bronwater zo zacht, alsof het water al in de mond geweest is en terug 'losgelaten' in het glas

niet dat ik ooit heb lopen klooien en viezen met water of zo uiteraard , ik raad dat uitgespuugd water zo aanvoelt/ smaakt
Nee, je bent niet de enige! Ik vind bronwater (vooral spa blauw dan) niet lekker. Ik vind het smaken alsof je een glas water naast je bed hebt en s'ochtends zo'n dorst hebt dat je een slok neemt.

Je hebt weleens mensen die "duur" lopen doen met een flesje bronwater, maar ik heb gewoon kraanwater in een flesje in mn koelkast staan!
pi_51889666
oh ik koop wel spa, hoor, als ik onderweg ben en ik heb dorst drink ik het liefst water, maar dan moet het wel ijskoud zijn, dan proef je dat zachte niet zo.

maar kraanwater, dat harde ervan, vind ik dus juist het lekkere, je voelt tenminste wat je keel in glijden .... ......... .........
pi_51890662
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:54 schreef milagro het volgende:
oh ik koop wel spa, hoor, als ik onderweg ben en ik heb dorst drink ik het liefst water, maar dan moet het wel ijskoud zijn, dan proef je dat zachte niet zo.

maar kraanwater, dat harde ervan, vind ik dus juist het lekkere, je voelt tenminste wat je keel in glijden .... ......... .........
Nee ik vind spa het niet lekker. Als ik dan water koop is het een ander merk. Maar goed, jij drinkt dus graag water en als je geen kraan in de buurt hebt dan koop je het.
Je hebt ook mensen die spa juist lekkerder vinden,
Zo ken ik een verhaal van een kantoor waar de baas gewoon frisdrank (flessen cola, fanta, enzo) betaalt voor zijn medewerkers. Maar zij bestellen dus altijd flessen spa blauw. Hij vindt dat dan weer onzin en heeft als proef die flessen gevuld met kraanwater. Niemand die het doorhad!
Maar dat is wel erg offtopic.

OT; ik weet ook niet beter dan eerst koken en dan geven. Ook als je het voor 1 flesje doet. Na (ik geloof) 6 maanden mag je dan gewoon uit de kraan geven.
pi_51890856
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 16:21 schreef Pixels24 het volgende:

[..]

Nee ik vind spa het niet lekker. Als ik dan water koop is het een ander merk. Maar goed, jij drinkt dus graag water en als je geen kraan in de buurt hebt dan koop je het.
Je hebt ook mensen die spa juist lekkerder vinden,
Zo ken ik een verhaal van een kantoor waar de baas gewoon frisdrank (flessen cola, fanta, enzo) betaalt voor zijn medewerkers. Maar zij bestellen dus altijd flessen spa blauw. Hij vindt dat dan weer onzin en heeft als proef die flessen gevuld met kraanwater. Niemand die het doorhad!
Maar dat is wel erg offtopic.

OT; ik weet ook niet beter dan eerst koken en dan geven. Ook als je het voor 1 flesje doet. Na (ik geloof) 6 maanden mag je dan gewoon uit de kraan geven.
ik denk dat het altijd wel zonder koken kan, maar ja, to be sure to be sure, net als je de flesjes steriliseert, en speentjes en zo.

zou je dat niet doen, overleeft je kind het ook wel denk ik
maar gewoon to be sure to be sure, lege flesjes spa gooi ik na een poosje vullen met kraanwater ook weg, is ws ook nergens voor nodig, slechts het idee.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 17:25:35 #158
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51892764
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:11 schreef milagro het volgende:

[..]

Er schijnen (in Amerika) een aantal baby's te zijn overleden aan een bacterie die zich vermenigvuldigd in aangemaakte flesvoeding (als je het lang van te voren klaarmaakt).
Twee en half jaar geleden was daarom het advies om het voor pasgeborenen per flesje klaar te maken.

Aldus mijn CB toendertijd.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 17:30:52 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51892902
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 16:26 schreef milagro het volgende:

[..]

ik denk dat het altijd wel zonder koken kan, maar ja, to be sure to be sure, net als je de flesjes steriliseert, en speentjes en zo.

zou je dat niet doen, overleeft je kind het ook wel denk ik
maar gewoon to be sure to be sure, lege flesjes spa gooi ik na een poosje vullen met kraanwater ook weg, is ws ook nergens voor nodig, slechts het idee.
Nou echt wel, de herhaaldelijk hervulde flesjes spa op mijn bureau vertonen allemaal stuk voor stuk een groen waasje op de bodem na verloop van (lange) tijd.
Komt wrsch omdat ik het flesje nooit helemaal leeg maak en er altijd wel wat water in blijft zitten. Niet zo gek dus om ze af en toe te vernieuwen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 17:34:58 #160
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_51893014
Hier is inmiddels de kraamhulp 2 dagen aanwezig en word het flesje gemaakt met kraanwater en opgewarmd in de magnetron.
In het ziekenhuis werden de kant en klaar flesjes van nutrilon gebruikt.
Onze Isa doet het er goed op en heeft nog geen last van krampjes e.d. dus voorlopig gaan we zo lekker verder. Hier worden de flesjes trouwens ook per voeding gemaakt.
Mama van Isa en Ties
pi_51893251
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 17:25 schreef Leah het volgende:

[..]

Er schijnen (in Amerika) een aantal baby's te zijn overleden aan een bacterie die zich vermenigvuldigd in aangemaakte flesvoeding (als je het lang van te voren klaarmaakt).
Twee en half jaar geleden was daarom het advies om het voor pasgeborenen per flesje klaar te maken.

het schijnt ja, men zegt ja en enkele babies tja, shit happens, miljoenen babies overlijden niet door aangemaakte flesvoedin
en dan een advies volgens jouw CB, tja, dat kan, maar die CB adviezen verschillen nogal eens en ik deed destijds gewoon wat mijn eigen gezonde verstand me ingaf, en dat heeft me niet in de steek gelaten .

flesvoeding maak je meestal per 24 uur aan, niets aan het handje dan.
ik moet de ouder nog tegenkomen die een maand vooruit werkt in deze
  vrijdag 27 juli 2007 @ 19:33:40 #162
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51895993
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 17:43 schreef milagro het volgende:

[..]

het schijnt ja, men zegt ja en enkele babies tja, shit happens, miljoenen babies overlijden niet door aangemaakte flesvoedin
en dan een advies volgens jouw CB, tja, dat kan, maar die CB adviezen verschillen nogal eens en ik deed destijds gewoon wat mijn eigen gezonde verstand me ingaf, en dat heeft me niet in de steek gelaten .

flesvoeding maak je meestal per 24 uur aan, niets aan het handje dan.
ik moet de ouder nog tegenkomen die een maand vooruit werkt in deze
Ik maakte het bij de eerste ook per 24 uur aan. Het ging juist om die 24 uur, in het geval van pasgeborenen .Hell, ik heb ruim 15 jaar flesjes gemaakt, en al die kinderen leven nog, voor zover ik weet.
Inzichten veranderen zo ongeveer elke maand, IK vond het op dat moment niet zoveel moeite om het dan per flesje klaar te maken. Ook een kwestie van mijn eigen gezonde verstand .
pi_51897478
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 17:25 schreef Leah het volgende:

[..]

Dat nieuws was er in de tijd dat Sven geboren is (mei 2003). De kraamhulp vertelde dat dat het nieuwe advies was. Maar op de pakken Nutrilon stond gewoon dat het nog voor 24 uur aangemaakt kon worden en dat hebben wij ook altjd gewoon gedaan. Als het maar goed afgesloten bewaard werd.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  vrijdag 27 juli 2007 @ 21:00:07 #164
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51898223
Dan hebben ze dat advies nog een aardig tijdje aangehouden . Ik deed het met van die poedertorentjes, ging ook prima.
Maar goed, ik vond het prettig om op safe te spelen, zeker met een prematuur kind.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 21:01:34 #165
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51898259
Ik meen me trouwens te herinneren dat het in de tijd van de jongste ook op de pakken Nutrilon 1 stond, op Nutrilon 2 niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')