abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51815438
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:26 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Het is juist fout van clubs als Heerenveen (Afonso Alves), FCT (Orlando Engelaar, Karim El Ahmadi) en FCG (Luis Suarez) dat zij denken nu ook belachelijke bedragen te vragen voor hun spelers. Kijk, het voordeel is nu dat een Afonso Alves behouden blijft voor Heerenveen, maar de arbitragezaak van Luis Suarez kan zijn ogen openen. Wanneer de arbitragezaak uitpakt in het voordeel van Luis Suarez, denk ik dat Afonso Alves bij een lucratief aanbod van een kapitaalkrachtigere club, ook weleens een arbitragezaak zou kunnen aanspannen.
Zou ook genoegen nemen met 9 miljoen als je een speler hebt waar je ook 20 voor kunt krijgen. Dat die zak van een zaakwaarnemer van Suarez nu een arbitragezaak aanspant zegt nog niet dat iedere speler/zaakwaarnemer zo in mekaar zit trouwens. Het komt er dus op neer dat alleen de topclubs het onderste uit de kan moeten halen, en de mindere goden maar genoegen moeten nemen met een fooi, voor soortgelijke spelers?
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:33:14 #202
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_51815466
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:30 schreef Grulez het volgende:

[..]

En Sneijder niet te vergeten.
Ajax behoort wél tot de Europese subtop, in tegenstelling tot de door mij genoemde clubs, en kan zich dus vergelijken met clubs als FC Porto. Voor spelers van Heerenveen, FCT en FCG is Ajax nog een overduidelijk stap omhoog, men moet zichzelf niet gelijkwaardig achten.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_51815569
Het verschil tussen Valencia en Ajax is niet veel kleiner als het verschil tussen Ajax en Groningen.
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:38:30 #204
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_51815655
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:35 schreef Solstice het volgende:
Het verschil tussen Valencia en Ajax is niet veel kleiner als het verschil tussen Ajax en Groningen.
Ben ik niet met je eens.

Ajax speelt jaarlijks voor de landstitel, FCG zal dit nooit doen. Ajax speelt geregeld in de CL, dit zal FCG nooit doen. Valencia speelt zelden om de titel en komt in de CL hoogstens een ronde verder dan Ajax, verschil is alleen het salaris, maar dat verschil is even groot tussen FCG en Ajax.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_51815806
Valencia speelt in een betere competitie waar hogere bedragen betaalt worden, wat sportief en financiëel dus een stap hogerop is. Spanje is waarschijnlijk land nr. 1 of 2, Nederland 7 of 8. Valencia kan de CL winnen, terwijl Ajax blij moet zijn als ze de kwalificaties doorkomen. Dan hebben we het nog maar niet over andere geïnteresseerde Real Madrid natuurlijk.
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:43:10 #206
121310 venomsnake
El Saltador
pi_51815873
Dat Groningen een minder grote club is als Ajax betekent niet dat je je beste speler in jaren voor een appel en een ei moet verkopen aan Ajax. Groningen heeft natuurlijk gewoon het recht om de hoofdprijs te vragen en zou dom zijn als ze dat niet deden.
Als Ajax er niet zoveel voor over heeft dan moeten ze verder zoeken naar een betaalbare kracht.
Nu komt er dus hoogstwaarschijnlijk een arbitragezaak, zonde als je het mij vraagt. Maar het is niet anders. Ik vind het goed dat Groningen Suarez niet voor een appel en ei laat vertrekken, en het liefst Suarez wil behouden.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_51815948
Mee eens, venomsnake.
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:51:56 #208
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_51816280
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:38 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens.

Ajax speelt jaarlijks voor de landstitel, FCG zal dit nooit doen. Ajax speelt geregeld in de CL, dit zal FCG nooit doen. Valencia speelt zelden om de titel en komt in de CL hoogstens een ronde verder dan Ajax, verschil is alleen het salaris, maar dat verschil is even groot tussen FCG en Ajax.
Waarom is dat relevant?
Als je nog een lopend contract heb, kan je daar aan gehouden worden. Wat is anders de waarde van het contract? Je kan er als club voor kiezen dat een bepaalde speler in principe niet te koop is. Meer vragen dan de echte waarde, is dan absoluut je goed recht. Na Bosman zijn de minder kapitaalkrachtige clubs al in een slechtere concurrentiepositie gekomen.

Dat de werksituatie niet echt gelukkig is, staat daar ook buiten. Hoe de vork precies in de steel zit, weet ik niet, maar een breuk forceren met je werkgever is sowieso stijlloos. Dat heeft niets met ambitie te maken. Het contract waar je nu zo hardnekkig vanaf probeert te komen, heb je in eerste instantie zelf met je volle verstand ondertekend.
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:55:25 #209
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_51816412
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:43 schreef venomsnake het volgende:
Dat Groningen een minder grote club is als Ajax betekent niet dat je je beste speler in jaren voor een appel en een ei moet verkopen aan Ajax. Groningen heeft natuurlijk gewoon het recht om de hoofdprijs te vragen en zou dom zijn als ze dat niet deden.
FCG moet zichzelf niet overschatten, 10 miljoen euro voor Luis Suarez (en 20 miljoen euro Afonso) is gekkenwerk en als de speler daarom een arbitragezaak aanspant, is dat nog terecht ook. Voorzitters zijn de realiteit uit het oog verloren, waar de spelers de dupe van worden. Natuurlijk mag een club vragen hoeveel het wil, maar als het onredelijk is, zal er een arbitragezaak volgen.
quote:
Als Ajax er niet zoveel voor over heeft dan moeten ze verder zoeken naar een betaalbare kracht.
Nu komt er dus hoogstwaarschijnlijk een arbitragezaak, zonde als je het mij vraagt. Maar het is niet anders. Ik vind het goed dat Groningen Suarez niet voor een appel en ei laat vertrekken, en het liefst Suarez wil behouden.
Nogmaals, liefst zie ik een échte linksbuiten naar Ajax komen, aangezien het waarschijnlijk een driespitsen-systeem gaat worden bij Ajax. Luis Suarez zag ik wel zitten als één van de twee spitsen in een 4-4-2-variant, maar als linksbuiten niet. Toch denk ik dat Henk ten Cate hem wel graag wilt hebben, dus krijgen we hoe dan ook deze arbitragezaak en mocht Luis Suarez deze winnen, dan zullen vele spelers zijn voorbeeld volgen.
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:57:02 #210
121310 venomsnake
El Saltador
pi_51816479
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:55 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

dan zullen vele spelers zijn voorbeeld volgen.
Misschien ook wel spelers van Ajax.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:59:38 #211
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_51816577
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:57 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Misschien ook wel spelers van Ajax.
Die kans zit er in, in feite zijn de zaken van Frank & Ronald de Boer en Hatem Trabelsi de voorlopers van deze zaak, beide keren won Ajax. Alleen heb ik ditmaal het gevoel dat Luis Suarez in zijn gelijk zal worden gesteld.
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:02:47 #212
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_51816696
quote:

[..]

FCG moet zichzelf niet overschatten, 10 miljoen euro voor Luis Suarez (en 20 miljoen euro Afonso) is gekkenwerk en als de speler daarom een arbitragezaak aanspant, is dat nog terecht ook. Voorzitters zijn de realiteit uit het oog verloren, waar de spelers de dupe van worden. Natuurlijk mag een club vragen hoeveel het wil, maar als het onredelijk is, zal er een arbitragezaak volgen.
Een speler aan zijn contract houden is niet onredelijk. Wat voor waarde hebben contracten anders nog?
Zodra spelers een contract ondertekenen, weten ze toch hoelang ze in principe aan een club gebonden kunnen blijven?
pi_51816741
quote:

[..]

Ik denk dat topclubs niet zo arrogant moeten zijn om te denken dat ze overal zomaar even kunnen komen shoppen, voor minder dan de vraagprijs. Hoeveel zou Ajax denk jij vragen als ze Afonso zouden hebben? Is hij dat dan niet waard alleen omdat hij voor Heerenveen speelt? Vind dat belachelijk eigenlijk. Zo krijg je juist dat de grotere clubs altijd groot blijven en de kleinere clubs nooit kunnen aanhaken. Dat Heerenveen het er wel uit weet te slepen hebben ze al bewezen bij Samaras trouwens, dus er is niks onredelijks aan om 20 miljoen te vragen voor de topscorer van Nederland.
quote:
Nogmaals, liefst zie ik een échte linksbuiten naar Ajax komen, aangezien het waarschijnlijk een driespitsen-systeem gaat worden bij Ajax. Luis Suarez zag ik wel zitten als één van de twee spitsen in een 4-4-2-variant, maar als linksbuiten niet. Toch denk ik dat Henk ten Cate hem wel graag wilt hebben, dus krijgen we hoe dan ook deze arbitragezaak en mocht Luis Suarez deze winnen, dan zullen vele spelers zijn voorbeeld volgen.
Daarom hoop ik ook dat Suarez een keiharde nee te horen krijgt straks. Moet maar is afgelopen zijn dat kleinere clubs altijd de dupe zijn van de grotere. Als er nou straks duidelijk wordt gemaakt dat het zo niet werkt kunnen andere kleine clubs hun spelers ook eindelijk is aan hun contract houden, in plaats van altijd maar met lage bedragen genoegen te moeten nemen.
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:07:16 #214
121310 venomsnake
El Saltador
pi_51816894
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:59 schreef M0NTANA het volgende:

[..]
Alleen heb ik ditmaal het gevoel dat Luis Suarez in zijn gelijk zal worden gesteld.
Dat gevoel van jou zegt mij niet zoveel MONTANA. Volgens mij heb je al heel wat kratjes bier naar PyTh moeten sturen..
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:10:51 #215
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_51817022
Hoeveel bracht Gijs Luirink ook alweer op trouwens?
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:11:22 #216
186558 PinhoSouza
Lighttown My Town
pi_51817048
Ajax mag wel 32 miljoen vragen voor Sneijder, maar Groningen mag niet teveel vragen voor Suarez?
http://www.marcobinnekamp.nl
Lighttown Madness
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:13:52 #217
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_51817151
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:07 schreef venomsnake het volgende:

Volgens mij heb je al heel wat kratjes bier naar PyTh moeten sturen..
Niet alleen naar hem
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_51817273
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:11 schreef PinhoSouza het volgende:
Ajax mag wel 32 miljoen vragen voor Sneijder, maar Groningen mag niet teveel vragen voor Suarez?
32 miljoen voor Sneijder is heel redelijk!
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_51817415
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:11 schreef PinhoSouza het volgende:
Beiden mogen ze het, maar het is compleet onrealistisch. Wanneer Ajax direct 6 miljoen had geboden, was het binnen een paar dagen rond geweest.
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:23:02 #220
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_51817514
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:02 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Een speler aan zijn contract houden is niet onredelijk. Wat voor waarde hebben contracten anders nog?
Zodra spelers een contract ondertekenen, weten ze toch hoelang ze in principe aan een club gebonden kunnen blijven?
Vergelijk de overstap van FCG naar Ajax met die van Ajax naar Manchester United, als de speelr echt per se die stap wilt maken, is hij onhoudbaar. Er zijn nu eenmaal grote verschillen, sportief én financieel. Het is naïef om te veronderstellen dat de clubs alles bepalen, dat de clubs kunnen vragen wat ze willen en dat een Luis Suarez onder contract bij FCG hetzelfde zou moeten kosten als een Luis Suarez onder contract bij (bijvoorbeeld) Ajax.
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:24:13 #221
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_51817558
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:13 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Niet alleen naar hem
pi_51817863
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:38 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Valencia speelt zelden om de titel en komt in de CL hoogstens een ronde verder dan Ajax, verschil is alleen het salaris, maar dat verschil is even groot tussen FCG en Ajax.
Valencia speelt nooit om de titel??? Valencia is dit milennium net zo vaak kampioen van Spanje geworden als Ajax van Nederland! Valencia haalde bovendien een CL-finale en won een UEFA-Cup! Tel daarbij de betere competitie en de veel hogere salarissen en het lijkt me duidelijk dat die verschillen net zo groot zijn als die tussen Ajax en Groningen...

Sorry, maar Ajax denkt nog altijd meer te zijn dan het is. In Nederland top maar niet de beste, in Europa een goede middenmoter. Niet meer, niet minder.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:41:18 #223
184022 bof
turn & burn
pi_51818026
De verhouding is een beetje zoek bij Ajax. Die rastaverdediger/bankzitter Slyngaard moet 2 miljoen opleveren. Tegelijkertijd willen ze Suarez hebben voor 3,5 miljoen.
pi_51819538
Wanneer halen jullie ajacieden eens dat blok beton voor je kop weg. Jullie willen het ook gewoon niet begrijpen volgens mij. Als ik de reacties zo lees MOETEN wij als kleinere club elk bod maar accepteren en met het geld dat we krijgen onze handen dichtknijpen zodat we nog een jaar of 2 jaar kunnen overleven. Je hebt het nadeel dat de clubs in NL weten dat je veel geld te besteden hebt na de transfers van Babel, De Mul en die andere waar ik de naam even van kwijt ben. Dan gaat de vraagprijs alleen maar omhoog. Tevens is de vergelijking tussen Babel en Suarez wel degelijk te maken. Je kan alleen maar zeggen dat hij iets meer ervaring heeft opgedaan in de eredivisie maar verder heeft hij echt niet meer gepresteerd als Suarez. En dan mag Groningen wel een iets kleinere club zijn, maar dan mag je zeer zeker ook zulke bedragen vragen. En als ze dat niet willen betalen hebben ze pech en moeten ze maar verder zoeken.
Of je nu wint of verliest, Grunn fan ben je niet voor even maar voor heel je leven..
pi_51819619
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:26 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Het is juist fout van clubs als Heerenveen (Afonso Alves), FCT (Orlando Engelaar, Karim El Ahmadi) en FCG (Luis Suarez) dat zij denken nu ook belachelijke bedragen te vragen voor hun spelers. Kijk, het voordeel is nu dat een Afonso Alves behouden blijft voor Heerenveen, maar de arbitragezaak van Luis Suarez kan zijn ogen openen. Wanneer de arbitragezaak uitpakt in het voordeel van Luis Suarez, denk ik dat Afonso Alves bij een lucratief aanbod van een kapitaalkrachtigere club, ook weleens een arbitragezaak zou kunnen aanspannen.
En dat is juist de reden waarom deze arbitragezaak niet gewonnen wordt door Ajax/zaakwaarnemer. Noem mij maar eens een voorbeeld van een speler die dit wel heeft gewonnen.

Zoals je zelf al aangeeft, wanneer hij dit wint dan staat alles op zijn kop en is geen enkel contract meer geldig en financieel waardeloos geworden voor de clubs. Dit zou dus een complete leegloop en doodsteek zijn voor de NL competitie.
Of je nu wint of verliest, Grunn fan ben je niet voor even maar voor heel je leven..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')