Zou ook genoegen nemen met 9 miljoen als je een speler hebt waar je ook 20 voor kunt krijgen. Dat die zak van een zaakwaarnemer van Suarez nu een arbitragezaak aanspant zegt nog niet dat iedere speler/zaakwaarnemer zo in mekaar zit trouwens. Het komt er dus op neer dat alleen de topclubs het onderste uit de kan moeten halen, en de mindere goden maar genoegen moeten nemen met een fooi, voor soortgelijke spelers?quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Het is juist fout van clubs als Heerenveen (Afonso Alves), FCT (Orlando Engelaar, Karim El Ahmadi) en FCG (Luis Suarez) dat zij denken nu ook belachelijke bedragen te vragen voor hun spelers. Kijk, het voordeel is nu dat een Afonso Alves behouden blijft voor Heerenveen, maar de arbitragezaak van Luis Suarez kan zijn ogen openen. Wanneer de arbitragezaak uitpakt in het voordeel van Luis Suarez, denk ik dat Afonso Alves bij een lucratief aanbod van een kapitaalkrachtigere club, ook weleens een arbitragezaak zou kunnen aanspannen.
Ajax behoort wél tot de Europese subtop, in tegenstelling tot de door mij genoemde clubs, en kan zich dus vergelijken met clubs als FC Porto. Voor spelers van Heerenveen, FCT en FCG is Ajax nog een overduidelijk stap omhoog, men moet zichzelf niet gelijkwaardig achten.quote:
Ben ik niet met je eens.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:35 schreef Solstice het volgende:
Het verschil tussen Valencia en Ajax is niet veel kleiner als het verschil tussen Ajax en Groningen.
Waarom is dat relevant?quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:38 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens.
Ajax speelt jaarlijks voor de landstitel, FCG zal dit nooit doen. Ajax speelt geregeld in de CL, dit zal FCG nooit doen. Valencia speelt zelden om de titel en komt in de CL hoogstens een ronde verder dan Ajax, verschil is alleen het salaris, maar dat verschil is even groot tussen FCG en Ajax.
FCG moet zichzelf niet overschatten, 10 miljoen euro voor Luis Suarez (en 20 miljoen euro Afonso) is gekkenwerk en als de speler daarom een arbitragezaak aanspant, is dat nog terecht ook. Voorzitters zijn de realiteit uit het oog verloren, waar de spelers de dupe van worden. Natuurlijk mag een club vragen hoeveel het wil, maar als het onredelijk is, zal er een arbitragezaak volgen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:43 schreef venomsnake het volgende:
Dat Groningen een minder grote club is als Ajax betekent niet dat je je beste speler in jaren voor een appel en een ei moet verkopen aan Ajax. Groningen heeft natuurlijk gewoon het recht om de hoofdprijs te vragen en zou dom zijn als ze dat niet deden.![]()
Nogmaals, liefst zie ik een échte linksbuiten naar Ajax komen, aangezien het waarschijnlijk een driespitsen-systeem gaat worden bij Ajax. Luis Suarez zag ik wel zitten als één van de twee spitsen in een 4-4-2-variant, maar als linksbuiten niet. Toch denk ik dat Henk ten Cate hem wel graag wilt hebben, dus krijgen we hoe dan ook deze arbitragezaak en mocht Luis Suarez deze winnen, dan zullen vele spelers zijn voorbeeld volgen.quote:Als Ajax er niet zoveel voor over heeft dan moeten ze verder zoeken naar een betaalbare kracht.
Nu komt er dus hoogstwaarschijnlijk een arbitragezaak, zonde als je het mij vraagt. Maar het is niet anders. Ik vind het goed dat Groningen Suarez niet voor een appel en ei laat vertrekken, en het liefst Suarez wil behouden.
Misschien ook wel spelers van Ajax.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:55 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
dan zullen vele spelers zijn voorbeeld volgen.
Die kans zit er in, in feite zijn de zaken van Frank & Ronald de Boer en Hatem Trabelsi de voorlopers van deze zaak, beide keren won Ajax. Alleen heb ik ditmaal het gevoel dat Luis Suarez in zijn gelijk zal worden gesteld.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:57 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Misschien ook wel spelers van Ajax.![]()
Een speler aan zijn contract houden is niet onredelijk. Wat voor waarde hebben contracten anders nog?quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:55 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
FCG moet zichzelf niet overschatten, 10 miljoen euro voor Luis Suarez (en 20 miljoen euro Afonso) is gekkenwerk en als de speler daarom een arbitragezaak aanspant, is dat nog terecht ook. Voorzitters zijn de realiteit uit het oog verloren, waar de spelers de dupe van worden. Natuurlijk mag een club vragen hoeveel het wil, maar als het onredelijk is, zal er een arbitragezaak volgen.
Ik denk dat topclubs niet zo arrogant moeten zijn om te denken dat ze overal zomaar even kunnen komen shoppen, voor minder dan de vraagprijs. Hoeveel zou Ajax denk jij vragen als ze Afonso zouden hebben? Is hij dat dan niet waard alleen omdat hij voor Heerenveen speelt? Vind dat belachelijk eigenlijk. Zo krijg je juist dat de grotere clubs altijd groot blijven en de kleinere clubs nooit kunnen aanhaken. Dat Heerenveen het er wel uit weet te slepen hebben ze al bewezen bij Samaras trouwens, dus er is niks onredelijks aan om 20 miljoen te vragen voor de topscorer van Nederland.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:55 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
FCG moet zichzelf niet overschatten, 10 miljoen euro voor Luis Suarez (en 20 miljoen euro Afonso) is gekkenwerk en als de speler daarom een arbitragezaak aanspant, is dat nog terecht ook. Voorzitters zijn de realiteit uit het oog verloren, waar de spelers de dupe van worden. Natuurlijk mag een club vragen hoeveel het wil, maar als het onredelijk is, zal er een arbitragezaak volgen.
Daarom hoop ik ook dat Suarez een keiharde nee te horen krijgt straks. Moet maar is afgelopen zijn dat kleinere clubs altijd de dupe zijn van de grotere. Als er nou straks duidelijk wordt gemaakt dat het zo niet werkt kunnen andere kleine clubs hun spelers ook eindelijk is aan hun contract houden, in plaats van altijd maar met lage bedragen genoegen te moeten nemen.quote:Nogmaals, liefst zie ik een échte linksbuiten naar Ajax komen, aangezien het waarschijnlijk een driespitsen-systeem gaat worden bij Ajax. Luis Suarez zag ik wel zitten als één van de twee spitsen in een 4-4-2-variant, maar als linksbuiten niet. Toch denk ik dat Henk ten Cate hem wel graag wilt hebben, dus krijgen we hoe dan ook deze arbitragezaak en mocht Luis Suarez deze winnen, dan zullen vele spelers zijn voorbeeld volgen.
Dat gevoel van jou zegt mij niet zoveel MONTANA. Volgens mij heb je al heel wat kratjes bier naar PyTh moeten sturen..quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:59 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Alleen heb ik ditmaal het gevoel dat Luis Suarez in zijn gelijk zal worden gesteld.
Niet alleen naar hemquote:Op woensdag 25 juli 2007 14:07 schreef venomsnake het volgende:
Volgens mij heb je al heel wat kratjes bier naar PyTh moeten sturen..
32 miljoen voor Sneijder is heel redelijk!quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:11 schreef PinhoSouza het volgende:
Ajax mag wel 32 miljoen vragen voor Sneijder, maar Groningen mag niet teveel vragen voor Suarez?
Beiden mogen ze het, maar het is compleet onrealistisch. Wanneer Ajax direct 6 miljoen had geboden, was het binnen een paar dagen rond geweest.quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:11 schreef PinhoSouza het volgende:
Ajax mag wel 32 miljoen vragen voor Sneijder, maar Groningen mag niet teveel vragen voor Suarez?
Vergelijk de overstap van FCG naar Ajax met die van Ajax naar Manchester United, als de speelr echt per se die stap wilt maken, is hij onhoudbaar. Er zijn nu eenmaal grote verschillen, sportief én financieel. Het is naïef om te veronderstellen dat de clubs alles bepalen, dat de clubs kunnen vragen wat ze willen en dat een Luis Suarez onder contract bij FCG hetzelfde zou moeten kosten als een Luis Suarez onder contract bij (bijvoorbeeld) Ajax.quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:02 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Een speler aan zijn contract houden is niet onredelijk. Wat voor waarde hebben contracten anders nog?
Zodra spelers een contract ondertekenen, weten ze toch hoelang ze in principe aan een club gebonden kunnen blijven?
Valencia speelt nooit om de titel??? Valencia is dit milennium net zo vaak kampioen van Spanje geworden als Ajax van Nederland! Valencia haalde bovendien een CL-finale en won een UEFA-Cup! Tel daarbij de betere competitie en de veel hogere salarissen en het lijkt me duidelijk dat die verschillen net zo groot zijn als die tussen Ajax en Groningen...quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:38 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Valencia speelt zelden om de titel en komt in de CL hoogstens een ronde verder dan Ajax, verschil is alleen het salaris, maar dat verschil is even groot tussen FCG en Ajax.
En dat is juist de reden waarom deze arbitragezaak niet gewonnen wordt door Ajax/zaakwaarnemer. Noem mij maar eens een voorbeeld van een speler die dit wel heeft gewonnen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Het is juist fout van clubs als Heerenveen (Afonso Alves), FCT (Orlando Engelaar, Karim El Ahmadi) en FCG (Luis Suarez) dat zij denken nu ook belachelijke bedragen te vragen voor hun spelers. Kijk, het voordeel is nu dat een Afonso Alves behouden blijft voor Heerenveen, maar de arbitragezaak van Luis Suarez kan zijn ogen openen. Wanneer de arbitragezaak uitpakt in het voordeel van Luis Suarez, denk ik dat Afonso Alves bij een lucratief aanbod van een kapitaalkrachtigere club, ook weleens een arbitragezaak zou kunnen aanspannen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |