Dat denk ik ook niet maar hij zal meer opbrengen dat de geboden 3,5 lijkt mij.quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:48 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Denk niet dat Luis Suarez komend seizoen nog bij FCG speelt, wie de arbitragezaak ook wint.
Zie het wel gebeuren dat Feyenoord vóór de arbitragezaak overeenstemming bereikt met FCG, waardoor het Luis Suarez voor de neus van Ajax wegkaapt en een aanvalsmaatje voor Roy Makaay binnenhaalt.quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:56 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet maar hij zal meer opbrengen dat de geboden 3,5 lijkt mij.
In dat geval zou Feyenoord het gevaarlijkste aanvalskoppel van Nederland hebben maar zoals je al zei, geloof niet dat ie blijft, ik zou me als supporter van FCG toch behoorlijk in de zeik genomen voelen als ie dadelijk nog gewoon in het shirt van FCG zou spelen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:04 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zie het wel gebeuren dat Feyenoord vóór de arbitragezaak overeenstemming bereikt met FCG, waardoor het Luis Suarez voor de neus van Ajax wegkaapt en een aanvalsmaatje voor Roy Makaay binnenhaalt.
Hehe, dat zou ik wel mooi vinden om eerlijk te zijn..quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:04 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zie het wel gebeuren dat Feyenoord vóór de arbitragezaak overeenstemming bereikt met FCG, waardoor het Luis Suarez voor de neus van Ajax wegkaapt en een aanvalsmaatje voor Roy Makaay binnenhaalt.
Frank en Ronald de Boer speelden na hun staking ook weer voor Ajax, evenals Hatem Trabelsi.quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:07 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
In dat geval zou Feyenoord het gevaarlijkste aanvalskoppel van Nederland hebben maar zoals je al zei, geloof niet dat ie blijft, ik zou me als supporter van FCG toch behoorlijk in de zeik genomen voelen als ie dadelijk nog gewoon in het shirt van FCG zou spelen.
Ik snap alleen niet waarom al die ajaxlui 4/ 5 mln genoeg vinden, terwijl een Babel 16 oplevert (en de club daardoor ook meer te besteden heeft). Het is graag of niet. Gisteren ging het daar in de 'voorbeschouwing' voor de oefenpot van Ajax ook over. Het is maar gewoon dat als een club komt die veel te weinig biedt, je een speler toch moet laten gaan.quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:11 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Frank en Ronald de Boer speelden na hun staking ook weer voor Ajax, evenals Hatem Trabelsi.
Maar goed, verwacht dat Luis Suarez sowieso wel vetrekt, of de arbitragezaak nou wordt gewonnen of niet.
FCG zal heus wel meer krijgen dan 3,5 miljoen euro, maar niet extreem veel meer, 5 miljoen euro lijkt me.
Omdat zij uit hun clubbelang kijken, net zoals jij uit het jouwe. Om eerlijk te zijn, als Babel 18/19 miljoen oplevert moet Suarez ook gewoon minimaal rond de 10 miljoen opbrengen, vind ik als neutrale partij. Wil Ajax dat er niet voor betalen, laat hem dan nog maar een jaar goed presteren en voor zo'n bedrag naar het buitenland gaan.quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:24 schreef Grulez het volgende:
[..]
Ik snap alleen niet waarom al die ajaxlui 4/ 5 mln genoeg vinden, terwijl een Babel 16 oplevert (en de club daardoor ook meer te besteden heeft). Het is graag of niet. Gisteren ging het daar in de 'voorbeschouwing' voor de oefenpot van Ajax ook over. Het is maar gewoon dat als een club komt die veel te weinig biedt, je een speler toch moet laten gaan.
Dat bedrag voor Babel was natuurlijk veels te hoog. Babel is echt geen 16 mln waard (mijns inziens). Maar ik denk dat als je Suarez wilt kopen, je wel rond de 7 miljoen neer moet leggen ja. En terecht ook. Groningen heeft die jongen ontdekt, en hij heeft een heel goed seizoen gespeeld. En daarnaast weet Groningen ook dat Ajax genoeg geld heeft, en verlegen zit om een goede linksbuiten (al betwijfel ik of Suarez dat is).quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:24 schreef Grulez het volgende:
[..]
Ik snap alleen niet waarom al die ajaxlui 4/ 5 mln genoeg vinden, terwijl een Babel 16 oplevert (en de club daardoor ook meer te besteden heeft). Het is graag of niet. Gisteren ging het daar in de 'voorbeschouwing' voor de oefenpot van Ajax ook over. Het is maar gewoon dat als een club komt die veel te weinig biedt, je een speler toch moet laten gaan.
Het bedrag voor Babel is voor Nederlandse begrippen misschien veel te hoog, maar zoveel kun je in het buitenland op het moment nou eenmaal voor zulke spelers krijgen. Dus is het gewoon normaal om zo'n bedrag ook te vragen. Ook vanuit Gronings oogpunt gezien, je bent natuurlijk gek als je aan Nederlandse clubs minder vraagt voor zo'n speler dan je van een buitenlandse club zou kunnen krijgen. Zo'n speler als Suarez levert nu denk ik al, maar zeker na nog een jaar goed presteren makkelijk 10 miljoen euro op.quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:29 schreef S-Two het volgende:
[..]
Dat bedrag voor Babel was natuurlijk veels te hoog. Babel is echt geen 16 mln waard (mijns inziens). Maar ik denk dat als je Suarez wilt kopen, je wel rond de 7 miljoen neer moet leggen ja. En terecht ook. Groningen heeft die jongen ontdekt, en hij heeft een heel goed seizoen gespeeld. En daarnaast weet Groningen ook dat Ajax genoeg geld heeft, en verlegen zit om een goede linksbuiten (al betwijfel ik of Suarez dat is).
LFC betaalde veel teveel voor Ryan Babel, maar dat betekent toch niet dat Ajax ook maar veel teveel moet betalen voor Luis Suarez? Als iemand wordt gehaald voor 1 miljoen euro en een onwerkbare situatie creëert bij zijn werkgever, dan lijkt het me toch onlogisch dat er 6 á 7 miljoen euro voor betaald zal worden.quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:28 schreef Solstice het volgende:
[..]
Omdat zij uit hun clubbelang kijken, net zoals jij uit het jouwe. Om eerlijk te zijn, als Babel 18/19 miljoen oplevert moet Suarez ook gewoon minimaal rond de 10 miljoen opbrengen, vind ik als neutrale partij. Wil Ajax dat er niet voor betalen, laat hem dan nog maar een jaar goed presteren en voor zo'n bedrag naar het buitenland gaan.
Het is niet zo dat de Nederlandse transfermarkt afgesloten is van de rest ofzo, als een speler als Suarez dus 10 miljoen waard is in het buitenland, ben je gek als je dat er ook niet voor vraagt in Nederland. Als je ziet met wat voor bedragen er voor soortgelijke spelers wordt gegooid in het buitenland is hij dat dus gewoon waard. Wil Ajax dat niet betalen, heeft Groningen groot gelijk als ze nee zeggen. Een bod als 3,5 miljoen euro komt denk ik niet eens in de buurt van wat zo'n jongen in het buitenland op zou leveren.quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:36 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
LFC betaalde veel teveel voor Ryan Babel, maar dat betekent toch niet dat Ajax ook maar veel teveel moet betalen voor Luis Suarez? Als iemand wordt gehaald voor 1 miljoen euro en een onwerkbare situatie creëert bij zijn werkgever, dan lijkt het me toch onlogisch dat er 6 á 7 miljoen euro voor betaald zal worden.
quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:36 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
LFC betaalde veel teveel voor Ryan Babel, maar dat betekent toch niet dat Ajax ook maar veel teveel moet betalen voor Luis Suarez? Als iemand wordt gehaald voor 1 miljoen euro en een onwerkbare situatie creëert bij zijn werkgever, dan lijkt het me toch onlogisch dat er 6 á 7 miljoen euro voor betaald zal worden.
Er is geen enkele club, ook niet in het buitenland, bereid om 10 miljoen euro neer te leggen voor Luis Suarez.quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:41 schreef Solstice het volgende:
[..]
Het is niet zo dat de Nederlandse transfermarkt afgesloten is van de rest ofzo, als een speler als Suarez dus 10 miljoen waard is in het buitenland, ben je gek als je dat er ook niet voor vraagt in Nederland. Als je ziet met wat voor bedragen er voor soortgelijke spelers wordt gegooid in het buitenland is hij dat dus gewoon waard. Wil Ajax dat niet betalen, heeft Groningen groot gelijk als ze nee zeggen. Een bod als 3,5 miljoen euro komt denk ik niet eens in de buurt van wat zo'n jongen in het buitenland op zou leveren.
Dat gebeurt toch wel, hoe de arbitragezaak ook afloopt. De barsten zijn al zichtbaar, een breuk is onvermijdelijk.quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:43 schreef Grulez het volgende:
[..]
![]()
Dus een speler moet gewoon een onwerkbare situatie creeeren (wat hier volgens mij nieteens het geval is) en dan kan je voor een fooi op de eerste rij zitten?
Hij is toch HET talent van Uruguay, en ik heb 20-jarige Zuid-Amerikaanse talenten die niks beter waren voor veel meer weg zien gaan. Dus voor mij is hij die 10 miljoen gewoon minimaal waard. Zeker als je kijkt dat een Darren Bent bijvoorbeeld al over de 20 miljoen waard is. Of Nugent bijvoorbeeld. Is Babel dan zoveel talentvoller dat hij 3 x zoveel waard is als Suarez, want volgens mij ontlopen die beide elkaar niet zoveel. Voordat Liverpool het ervoor neertelde had je trouwens ook hetzelfde gezegd over die 18 miljoen voor Babel.quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:44 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Er is geen enkele club, ook niet in het buitenland, bereid om 10 miljoen euro neer te leggen voor Luis Suarez.
Misschien volgend seizoen, maar dan speelt hij niet meer bij FCG.
Lijkt mij dat FCG beter eieren voor haar geld kan kiezen, want een vertrek lijkt mij zo goed als zeker.
Je moet het sowieso niet vergelijken met de situatie in Engeland, daar wordt bijna altijd teveel betaald en al helemaal als een speler over de Engelse nationaliteit beschikt.quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:48 schreef Solstice het volgende:
[..]
Hij is toch HET talent van Uruguay, en ik heb 20-jarige Zuid-Amerikaanse talenten die niks beter waren voor veel meer weg zien gaan. Dus voor mij is hij die 10 miljoen gewoon minimaal waard. Zeker als je kijkt dat een Darren Bent bijvoorbeeld al over de 20 miljoen waard is. Of Nugent bijvoorbeeld. Is Babel dan zoveel talentvoller dat hij 3 x zoveel waard is als Suarez, want volgens mij ontlopen die beide elkaar niet zoveel. Voordat Liverpool het ervoor neertelde had je trouwens ook hetzelfde gezegd over die 18 miljoen voor Babel.
Dan hebben jullie maar geluk met de houding van Sneijder.quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:45 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch wel, hoe de arbitragezaak ook afloopt. De barsten zijn al zichtbaar, een breuk is onvermijdelijk.
Hier sluit ik me volledig bij aan!quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:29 schreef S-Two het volgende:
[..]
Dat bedrag voor Babel was natuurlijk veels te hoog. Babel is echt geen 16 mln waard (mijns inziens). Maar ik denk dat als je Suarez wilt kopen, je wel rond de 8 miljoen neer moet leggen ja. En terecht ook. Groningen heeft die jongen ontdekt, en hij heeft een heel goed seizoen gespeeld. En daarnaast weet Groningen ook dat Ajax genoeg geld heeft, en verlegen zit om een goede linksbuiten (al betwijfel ik of Suarez dat is).
Hoezo? We hadden minimaal 20 miljoen euro kunnen vangen, volgend jaar niet eens de helft. De financieel directeur zal dus niet blij zijn, de algemeen directeur wel. Ajax heeft mét Wesley Sneijder veel meer kans op succes(sen), dat lijkt me duidelijk. Bij FCG is de situatie exact hetzelfde, alleen wil Luis Suarez per se weg.quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:51 schreef Grulez het volgende:
[..]
Dan hebben jullie maar geluk met Sneijder.
Uhm... waar baseer jij dat op? Nijland laat juist doorschemeren dat Suarez het echt niet erg zou vinden om nog een jaar te blijven, máár dat Suarez graag deze stap wil maken...quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:51 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Luis Suarez is talentvol, maar wil per se weg. Er is dus een onwerkbare situatie gecreëerd.
Moet je wel, omdat Engeland ook gewoon deel uitmaakt van de transfermarkt. Spelers als Engelaar waren bijvoorbeeld een paar jaar terug ook niet meer waard dan 2/3 miljoen, maar door de situatie in Engeland is zijn prijs ook omhooggegaan naar minstens 7 miljoen euro geloof ik. Karim El Ahmadi was zelfs niet eens bespreekbaar voor 6 miljoen. Alles wat er hier maar ook op de buitenlandse transfermarkt gebeurd heeft gewoon invloed op elkaar. Je kunt het ook zien bij Babel, 10 miljoen was voor Nederlandse begrippen gewoon een erg goed bedrag, maar van Geel heeft goed door wat er in de buitenlandse markt allemaal speelt en weet gewoon dat dat niet meer de transferprijs is voor dat soort spelers. Huntelaar is voor 9 miljoen naar Ajax gegaan, daar zou Heerenveen op het moment ook 20 miljoen voor gevraagd hebben, net als ze nu bij Alves doen. De prijzen zijn gewoon veranderd.quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:51 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Je moet het sowieso niet vergelijken met de situatie in Engeland, daar wordt bijna altijd teveel betaald en al helemaal als een speler over de Engelse nationaliteit beschikt.
Luis Suarez is talentvol, maar wil per se weg. Er is dus een onwerkbare situatie gecreëerd en daardoor is zijn transferwaarde gezakt, 10 miljoen krijgt FCG er echt niet voor.
Mark my words.
Maar goed, even voor de duidelijkheid: ik heb het niet zo op die arbitragezaken en van mij hoeft hij ook niet naar Ajax te komen, ik zie liever een échte linksbuiten komen en dat is Luis Suarez niet.
Het is juist fout van clubs als Heerenveen (Afonso Alves), FCT (Orlando Engelaar, Karim El Ahmadi) en FCG (Luis Suarez) dat zij denken nu ook belachelijke bedragen te vragen voor hun spelers. Kijk, het voordeel is nu dat een Afonso Alves behouden blijft voor Heerenveen, maar de arbitragezaak van Luis Suarez kan zijn ogen openen. Wanneer de arbitragezaak uitpakt in het voordeel van Luis Suarez, denk ik dat Afonso Alves bij een lucratief aanbod van een kapitaalkrachtigere club, ook weleens een arbitragezaak zou kunnen aanspannen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:07 schreef Solstice het volgende:
[..]
Moet je wel, omdat Engeland ook gewoon deel uitmaakt van de transfermarkt. Spelers als Engelaar waren bijvoorbeeld een paar jaar terug ook niet meer waard dan 2/3 miljoen, maar door de situatie in Engeland is zijn prijs ook omhooggegaan naar minstens 7 miljoen euro geloof ik. Karim El Ahmadi was zelfs niet eens bespreekbaar voor 6 miljoen. Alles wat er hier maar ook op de buitenlandse transfermarkt gebeurd heeft gewoon invloed op elkaar. Je kunt het ook zien bij Babel, 10 miljoen was voor Nederlandse begrippen gewoon een erg goed bedrag, maar van Geel heeft goed door wat er in de buitenlandse markt allemaal speelt en weet gewoon dat dat niet meer de transferprijs is voor dat soort spelers. Huntelaar is voor 9 miljoen naar Ajax gegaan, daar zou Heerenveen op het moment ook 20 miljoen voor gevraagd hebben, net als ze nu bij Alves doen. De prijzen zijn gewoon veranderd.
En Sneijder niet te vergeten.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Het is juist fout van clubs als Heerenveen (Afonso Alves), FCT (Orlando Engelaar, Karim El Ahmadi) en FCG (Luis Suarez) dat zij denken nu ook belachelijke bedragen te vragen voor hun spelers. Kijk, het voordeel is nu dat een Afonso Alves behouden blijft voor Heerenveen, maar de arbitragezaak van Luis Suarez kan zijn ogen openen. Wanneer de arbitragezaak uitpakt in het voordeel van Luis Suarez, denk ik dat Afonso Alves bij een lucratief aanbod van een kapitaalkrachtigere club, ook weleens een arbitragezaak zou kunnen aanspannen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |