Misschien dat mensen weten wat voor rechtenik heb in dit geval, want het begint nu een beetje vervelend te worden... Het verhaal:
Er was iets mis met mn scherm van mijn laptop. Na bellen met de helpdesk van Asus kwam eruit dat hij gerepareerd moest worden en aangezien er nog garantie op zat zou dit kosteloos gedaan worden door Asus. Laptop wordt opgehaald en een week later weer terug gebracht. Tot dusver lijkt het een geval van prima service van de kant van Asus
![]()
Maar... vervolgens blijkt dat na de eerste reparatie mijn accu niet meer opgeladen wordt. Asus weer gebeld en van alles geprobeerd. Niks hielp en uiteindelijk moest mijn laptop weer opgestuurd worden. Weer een week later is de laptop terug en vol verwachting start ik de laptop op. Yes
![]()
de batterij laadt weer op en het scherm doet nog steeds normaal.
Maar... na een half uur valt de laptop opeens uit. Ik denk nog dat het gewoon toeval is, maar daarna valt hij regelmatig uit (tijdens normaal gebruik). Weer gebeld naar de helpdesk en zelfs XP opnieuw erop gezet. Maar niks hielp
![]()
Nu hebben ze er een special case van gemaakt bij Asus, maar vervolgens heb ik twee dagen niks meer gehoord (laptop is niet opgehaald...). Nu ben ik van plan om
weer te gaan bellen, maar ik vroeg me af wat de wetgeving is rondom garantie in dit geval?
Heb ik bijvoorbeeld nu recht op een nieuwe laptop (na drie keer reparatie)? Kan ik dat zomaar eisen, of mag ik uberhaupt blij zijn dat mijn laptop gemaakt wordt?