abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:29:19 #1
34586 kepler
No bounce, no play
pi_51593606
Misschien dat mensen weten wat voor rechtenik heb in dit geval, want het begint nu een beetje vervelend te worden... Het verhaal:

Er was iets mis met mn scherm van mijn laptop. Na bellen met de helpdesk van Asus kwam eruit dat hij gerepareerd moest worden en aangezien er nog garantie op zat zou dit kosteloos gedaan worden door Asus. Laptop wordt opgehaald en een week later weer terug gebracht. Tot dusver lijkt het een geval van prima service van de kant van Asus

Maar... vervolgens blijkt dat na de eerste reparatie mijn accu niet meer opgeladen wordt. Asus weer gebeld en van alles geprobeerd. Niks hielp en uiteindelijk moest mijn laptop weer opgestuurd worden. Weer een week later is de laptop terug en vol verwachting start ik de laptop op. Yes de batterij laadt weer op en het scherm doet nog steeds normaal.

Maar... na een half uur valt de laptop opeens uit. Ik denk nog dat het gewoon toeval is, maar daarna valt hij regelmatig uit (tijdens normaal gebruik). Weer gebeld naar de helpdesk en zelfs XP opnieuw erop gezet. Maar niks hielp

Nu hebben ze er een special case van gemaakt bij Asus, maar vervolgens heb ik twee dagen niks meer gehoord (laptop is niet opgehaald...). Nu ben ik van plan om weer te gaan bellen, maar ik vroeg me af wat de wetgeving is rondom garantie in dit geval?

Heb ik bijvoorbeeld nu recht op een nieuwe laptop (na drie keer reparatie)? Kan ik dat zomaar eisen, of mag ik uberhaupt blij zijn dat mijn laptop gemaakt wordt?
The line is a dot to you!
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:47:59 #2
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_51594391
nee, het is niet de bedoeling dat je laptop tig keer gerepareerd moet gaan worden als gevolg van 1 foute reparatie. Ik heb zoeits gehoord op de radio over een soort gelijk gedoe. Volgensmij kun je het beste NU bij samen met de laptop een aangetekende brief sturen dat je idd EIST dat of je laptop nu correct gerepareerd wordt of je je geld terug eist of een nieuwe laptop krijgt....

iets in die volgorde
pi_51601576
Heh, ik heb iets vergelijkbaars gehad, ze zijn gewoon gruweeelijk traag en ze notifieren je niet dat TNT voor de deur gaat staan met je laptop dus dat kost je ook altijd een extra dag.

Ik had een vergelijkbaar probleem, mijn laptop kon opstarten maar sloot na 5 minuten spontaan af met de lader of zonder lader. Dus ik bellen, RMA formulier retour gestuurd, vervolgens twee weken niets gehoord, dus ik weer bellen. Durven ze te beweren dat ze het RMA formulier nog niet hebben gekregen terwijl ik in mijn inbox een bevestiging heb gekregen. Uiteindelijk opgehaald, moederbord en beeldscherm vervangen. Ik ontvang hem thuis, blijkt dat mijn wifi kaart eruit is gehaald met het moederbord... Dus weer opsturen en een week later heb ik mijn laptop weer. Nu wel goed gerepareerd.

Ik geloof dat ze tot 500 euro vergoeden als je laptop niet meer gemaakt kan worden, dus hangt er een beetje vanaf wat je wilt.
  woensdag 18 juli 2007 @ 20:40:19 #4
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51605187
Het laatste probleem met een Asus heeft me 9 maanden gekost... Suc6
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  woensdag 18 juli 2007 @ 21:01:06 #5
34586 kepler
No bounce, no play
pi_51605854
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 20:40 schreef thaduck het volgende:
Het laatste probleem met een Asus heeft me 9 maanden gekost... Suc6
ze hebben dus de vorige twee keer prima werk geleverd, jammer dat de laptop steeds weer kapot was...

Ik ga morgen gewoon bellen voor de TNT en als hij dan weer kapot terugkomt ga ik gewoon een nieuwe eisen
The line is a dot to you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')