abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51593186
Hoi

Ik heb een baan als vakkenvuller bij een winkel en ik wilde graag op vakantie.Ik heb 1 week en 6 dagen van tevoren aangegeven dat ik wilde weggaan voor een week.Maar mijn baas zei dat er geen invallers voor mij waren. Nu is dat een groot probleem want het is belangrijk dat ik wegga in die week. Maar niemand kan voor mij invallen. Daarom wil ik ontslag nemen (zo belangrijk is het ).Maar er is een soort van opzegtermijn van 2 maanden. Ik zit nu nog in mijn proeftijd van 2 maanden.Is het niet zo dat je dan meteen ontslag kan nemen met onmiddelijke ingang? Zo wel kan iemand me dan zeggen waar dat staat. En als dat niet zo is, wat gebeurt er als ik gewoon die week niet kom opdagen?

Alvast bedankt voor de moeite
Life`s a bitch, just learn to fuck it.
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:19:31 #2
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_51593234
als je in de proeftijd zit kun je elk moment weglopen, om vervolgens nooit meer terug te keren. Maar het is wel even netjes als je de week even af maakt

succes!
* I intend to live forever, so far so good! *
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 juli 2007 @ 14:19:41 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_51593241
Hart voor de zaak. Jij komt er wel.
pi_51593249
Netjes dat je maar liefst een week en 6 dagen vantevoren hebt aangegeven dat je vakantie wil.
pi_51593258
welke week bedoel je?
Life`s a bitch, just learn to fuck it.
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:20:19 #6
80966 Ryoga
Mada mada dane
pi_51593267
als je in je proeftijd zit zou dat volgens mij moeten kunnen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. ligt er een beetje aan waar je voor hebt getekend. ik zou je contract nog eens nalezen.
I was here
here I was
was I here?
Yes, I was
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:20:52 #7
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_51593283
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:20 schreef Dozis het volgende:
welke week bedoel je?
deze? Of volgende week... wat je maar uitkomt. Maar je mag ook morgen zeggen dat je niet meer terugkomt. Dat recht heb je als je in de proeftijd zit.

Tis niet netjes maar ok...
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:23:20 #8
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_51593370
inderdaad, je kan elk moment opstappen zonder problemen. Alleen als je volgende werkgever zou bellen voor referenties, kan je je wel voorstellen dat dit bedrijf je niet hoog heeft staan, met de daaropvolgende consequenties
www.wildpianoz.nl Wild Pianoz Show.
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:24:21 #9
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_51593412
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=34661
quote:
Ontslag nemen tijdens proeftijd

Ik zit nog in mijn proeftijd. Kan ik zomaar ontslag nemen?

De proeftijd in uw arbeidscontract is bedoeld als kennismakingsperiode. Daarom zijn veel regels tijdens de proeftijd wat minder streng. U mag bijvoorbeeld per direct, zonder opzegtermijn, ontslag nemen. Omdat u het werk of uw collega's niet leuk vindt of omdat u toch een betere baan kunt vinden. De reden doet er eigenlijk niet toe. Wel moet u de reden voor uw werkgever opschrijven als die daarom vraagt.

U mag zelfs al ontslag nemen voordat u met het werk begonnen bent. Maar als uw werkgever kosten heeft gemaakt om u aan te nemen (bijvoorbeeld voor een medische keuring of een psychologische test), dan kan hij die kosten op u proberen te verhalen.

Bedenk wel dat u meestal geen WW-uitkering krijgt als u zelf ontslag neemt en u nog geen andere baan hebt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_51593576
Een werkgever kan je op staande voet ontslag geven, Als werknemer heb jij het recht om ontslag te nemen op staande voet en dr is geen ruk wat hij daar aan kan doen.....

suc6 op je vakantie !
don't drink and drive but smoke and fly
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:32:48 #11
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_51593723
Wat een flapdrol ben je.

Je neemt een vakantie baan.
Je hebt niet aangegeven dat je op vakantie gaat
Je geeft maar liefts 1 week en 6 dagen van te voren aan dat je op vakantie gaat
Je wilt ontslag nemen omdat je wilt weglopen voor je problemen
Je ziet niet in dat dit consequenties heeft voor de toekomst

En dan ook nog hulp vragen?
Because they will last that long.
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:41:54 #12
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_51594121
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:32 schreef Pascal86 het volgende:

wat dan?
[KNE]-Mod
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:42:14 #13
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_51594135
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:32 schreef Pascal86 het volgende:
Wat een flapdrol ben je.

Je neemt een vakantie baan.
Je hebt niet aangegeven dat je op vakantie gaat
Je geeft maar liefts 1 week en 6 dagen van te voren aan dat je op vakantie gaat
Je wilt ontslag nemen omdat je wilt weglopen voor je problemen

En dan ook nog hulp vragen?
Ach laat hem toch... hopelijk leert ie ervan. En anders stoot ie zijn neus nog wel een keer in de toekomst
pi_51594189
als je in je proeftijd zit hoef je geen reden te geven... kan je gewoon zeggen ik kom niet meer.
pi_51594368
Aangenomen dat je geen vast contract hebt, is een proeftijd van twee maanden onwettig en mag deze ten hoogste 1 maand zijn. In deze proeftijd mogen zowel werkgever als werknemer de overeenkomst beëindigen.

Verder ben je best wel een flapdrol als je echt denkt dat je op tijd bent als je minder dan twee weken je vakantie doorgeeft, je baas nog probeert vervanging te regelen en je dan tóch nog probeert te drukken!
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:48:28 #16
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_51594407
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:41 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

wat dan?
Kun je dat zelf niet bedenken?

Referenties?
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:51:32 #17
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_51594539
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:48 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Kun je dat zelf niet bedenken?
Nee
quote:
Referenties?
Je gaat toch niet "vakken vullen bij de AH" opgeven als referentie als je weet dat je daar ontslag hebt genomen? En aangezien het gewoon een bijbaantje is waar hij ook nog eens na minder dan 2 maanden mee is gekapt laat het niet echt een gat in zijn CV achter (voor zover hij die al heeft) waar recruiters geïnteresseerd in de stock replenishment markt van op zullen kijken denk ik zo.

Dat het nogal dom, zo niet asociaal is om het zo te doen is wel zo, maar het lijkt me niet dat hij zich druk kan maken om een slechte referentie in deze.
[KNE]-Mod
pi_51594568
Je wil vast vrij voor het NK-jumpen in walibi.. aangezien het zo belangrijk voor je is..
Rookworst zonder "R" is ookworst!
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:53:00 #19
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_51594607
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:51 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Nee
[..]

Je gaat toch niet "vakken vullen bij de AH" opgeven als referentie als je weet dat je daar ontslag hebt genomen? En aangezien het gewoon een bijbaantje is waar hij ook nog eens na minder dan 2 maanden mee is gekapt laat het niet echt een gat in zijn CV achter (voor zover hij die al heeft) waar recruiters geïnteresseerd in de stock replenishment markt van op zullen kijken denk ik zo.

Dat het nogal dom, zo niet asociaal is om het zo te doen is wel zo, maar het lijkt me niet dat hij zich druk kan maken om een slechte referentie in deze.
En er wordt ook nooit gevraagd wat je in die tussentijd hebt gedaan?

Geloof me, het kan wel degelijk een factor zijn, maar met deze instelling zal hij toch nooit een serieuse baan krijgen waarbij dat soort dingen zullen worden gevraagd
pi_51594612
Schreeuwerige TT gewijzigd.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 18 juli 2007 @ 15:13:05 #21
54408 Parzival
Where it happens
pi_51595365
Of je gaat gewoon WERKEN voor je centen.. pleurt op met vakantie .. vakantie is voor mietjes! ff een weekje van te voren wat meedelen.. denk eens aan een ander ipv jezelf.. tering zeg.. ik mag hopen dat de piloot of buschauffeur of machinist of taxi chauffeur of etc.. die je naar je vakantie bestemming zou brengen hetzelfde idee heeft als jij!..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  woensdag 18 juli 2007 @ 15:15:02 #22
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_51595397
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:53 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

En er wordt ook nooit gevraagd wat je in die tussentijd hebt gedaan?
Ja, maar een "gat" van 2 maanden in de vakantie zal niet echt onoverkomelijk zijn denk ik zo, het is niet echt alsof hij (al) in de serieuze banen business zit.

Toegegeven; als je kunt laten zien dat je bezig bent geweest staat dat mooi, maar dit gemis zal heus niet gelijk als een gemis worden gezien in dit geval. Alleen wij weten nu dat hij bewust iets heeft laten vallen op deze manier, maar als hij de hele "baan" verzwijgt zal men er niet echt snel achter komen...

(Er even van uit gaande dat TS inderdaad nog niet echt in het traject van serieuzere banen en sollicitaties zit.)
[KNE]-Mod
pi_51596053
Ts kan toch ook gewoon zeggen dat hij in die vakantie niet heeft gewerkt. K neem aan dat het om een vakantiebaan gaat
pi_51599763
Geef bij je baas aan dat je per sé op vakantie wil, zo erg dat je anders zelfs wil stoppen met voor hem te werken. Dan heeft hij de keuze: hij laat jou op vakantie gaan en heeft je daarna weer terug, of hij is je gelijk kwijt.
bye
pi_51600037
Haha, en jij denkt dat er daarna geen verziekte sfeer op het werk is? Nee, dat is echt geen optie.

Afgezien van het feit dat als ik werkgever was, de TS per direct kon vertrekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')