deze? Of volgende week... wat je maar uitkomt. Maar je mag ook morgen zeggen dat je niet meer terugkomt. Dat recht heb je als je in de proeftijd zit.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:20 schreef Dozis het volgende:
welke week bedoel je?
quote:Ontslag nemen tijdens proeftijd
Ik zit nog in mijn proeftijd. Kan ik zomaar ontslag nemen?
De proeftijd in uw arbeidscontract is bedoeld als kennismakingsperiode. Daarom zijn veel regels tijdens de proeftijd wat minder streng. U mag bijvoorbeeld per direct, zonder opzegtermijn, ontslag nemen. Omdat u het werk of uw collega's niet leuk vindt of omdat u toch een betere baan kunt vinden. De reden doet er eigenlijk niet toe. Wel moet u de reden voor uw werkgever opschrijven als die daarom vraagt.
U mag zelfs al ontslag nemen voordat u met het werk begonnen bent. Maar als uw werkgever kosten heeft gemaakt om u aan te nemen (bijvoorbeeld voor een medische keuring of een psychologische test), dan kan hij die kosten op u proberen te verhalen.
Bedenk wel dat u meestal geen WW-uitkering krijgt als u zelf ontslag neemt en u nog geen andere baan hebt.
wat dan?quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:32 schreef Pascal86 het volgende:
Je ziet niet in dat dit consequenties heeft voor de toekomst
Ach laat hem toch... hopelijk leert ie ervan. En anders stoot ie zijn neus nog wel een keer in de toekomstquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:32 schreef Pascal86 het volgende:
Wat een flapdrol ben je.
Je neemt een vakantie baan.
Je hebt niet aangegeven dat je op vakantie gaat
Je geeft maar liefts 1 week en 6 dagen van te voren aandat je op vakantie gaat
Je wilt ontslag nemen omdat je wilt weglopen voor je problemen
Je ziet niet in dat dit consequenties heeft voor de toekomst
En dan ook nog hulp vragen?
Neequote:
Je gaat toch niet "vakken vullen bij de AH" opgeven als referentie als je weet dat je daar ontslag hebt genomen? En aangezien het gewoon een bijbaantje is waar hij ook nog eens na minder dan 2 maanden mee is gekapt laat het niet echt een gat in zijn CV achter (voor zover hij die al heeft) waar recruiters geïnteresseerd in de stock replenishment markt van op zullen kijken denk ik zo.quote:Referenties?
En er wordt ook nooit gevraagd wat je in die tussentijd hebt gedaan?quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:51 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Nee
[..]
Je gaat toch niet "vakken vullen bij de AH" opgeven als referentie als je weet dat je daar ontslag hebt genomen? En aangezien het gewoon een bijbaantje is waar hij ook nog eens na minder dan 2 maanden mee is gekapt laat het niet echt een gat in zijn CV achter (voor zover hij die al heeft) waar recruiters geïnteresseerd in de stock replenishment markt van op zullen kijken denk ik zo.
Dat het nogal dom, zo niet asociaal is om het zo te doen is wel zo, maar het lijkt me niet dat hij zich druk kan maken om een slechte referentie in deze.
Ja, maar een "gat" van 2 maanden in de vakantie zal niet echt onoverkomelijk zijn denk ik zo, het is niet echt alsof hij (al) in de serieuze banen business zit.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:53 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
En er wordt ook nooit gevraagd wat je in die tussentijd hebt gedaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |