abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51579558
quote:
'Jaap uit De Gouden Kooi is acteur'
Gepost door Ferry (Veerboot) - Bron: De Telegraaf e.a.
Gepubliceerd: dinsdag 17 juli 2007 @ 18:32.
King JaapDe geruchten dat het televisieprogramma De Gouden Kooi deels in scène is gezet, worden sterker. Uit een filmpje op YouTube (zie onder), met beelden afkomstig van de livestream van het programma, zou dit blijken. Bewoner Jaap zou daarin toegeven dat hij wordt geregisseerd door de programmamakers en zich van hen grensoverschrijdend moet gedragen.

'King Jaap', de zwaarlijvige student uit het programma, deed de bekentenis snikkend tegen mede-villabewoner Brian. Dat gebeurde nadat hij gisteren een boete van 1000 euro en 100.000 euro op een eventuele jackpot had gekregen van de programmaleiders. Dat was omdat hij zich samen met met andere bewoners schuldig had gemaakt aan fysieke geweldpleging.

Op de beelden is te zien hoe Jaap in de tuin roept: "Fucking duizend euro naar de tering. Weet je hoeveel geld dat voor mij is? Kutzooi! (...) Ik ga echt iedereen inschakelen op het thuisfront. Ik moet echt zo snel mogelijk weten hoe dat zit met m'n contract."

"Ik heb geen toekomst en geen leven. Kutzooi. Het enige wat ik heb, is m'n uniekheid door m'n overgewicht, m'n insteek, m'n apartheid, m'n humor... dat. (...) Hier reageer ik zo slecht op. Ik zou echt denken van... hier met dat contract. Ik zoek het wel uit."

"Tering-Talpa. Fucking hell. Hoe kunnen ze het doen. Ik ben echt boos. Fucking teringlijders. Ik doe echt geen ene moer meer. Ik vind het niet normaal. Voor alles wat ik fucking hebben zitten doen hier. Kutzooi. Ik loop mezelf te verlagen en te verkopen voor Talpa. 'Jaap doe dit', 'Jaap doe dat'. Ik word gewoon fucking gebruikt man."

Snikkend vervolgt hij: "En Jaap doet het voor de fucking kijkcijfers. Dat doet Jaap. Dat doet me fucking pijn man. 'Jaap werk mee aan dit complot'. 'Jaap we hebben dit idee, dat doe jij wel'. En Jaap doet het."

Daarna werd het gesprek ineens afgekapt door de regie van het programma en was alleen nog een overzichtsshot van de villa te zien. Volgens veel internetgebruikers hét bewijs dat Jaap inderdaad een acteur is. Waarom moest het gesprek anders worden afgekapt, zo vragen zij zich af. De programmamakers hebben nog niet gereageerd.

De beelden: http://www.youtube.com/watch?v=tXX-GPUcPYU
Is het hele programma doorgestoken kaart? En is dit het enige?
Wie herinnert zich jaren geleden niet de rel om '1 tegen honderd' en dat de winnaar van de belspellen 'live in de uitzending' was - wat achteraf niet zo bleek te zijn. Of de belspelletjes die nogal dubieus zijn? Zit daar een agenda achter? Alles voor de kijkcijfers of iets anders?
bye
pi_51579731
-edit, je kan ook gewoon niet reageren-

[ Bericht 41% gewijzigd door Petre op 18-07-2007 00:43:41 ]
  woensdag 18 juli 2007 @ 00:42:08 #3
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_51579742
Als het niet waar is, is het wel de ultieme manier om wraak te nemen op Talpa natuurlijk
  woensdag 18 juli 2007 @ 00:42:24 #4
114609 baskabel4
lastig plassen met erectie...
pi_51579751
maakt het voor jou als kijker wat uit???

irl of een toneelstuk.....je schiet er allebei geen klote mee op om naar te kijken....
Bas heeft gesproken...
pi_51579789
Zal vast wel ja.
pi_51579803
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 00:42 schreef baskabel4 het volgende:
maakt het voor jou als kijker wat uit???

irl of een toneelstuk.....je schiet er allebei geen klote mee op om naar te kijken....
Media bepaald echter wel voor een (te?) groot deel de opinie van de mensen.. Wanneer je een groep alleen propaganda of gekleurde mediaberichten geeft, dan gaan ze ook anders denken.
bye
  woensdag 18 juli 2007 @ 00:49:24 #7
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_51579907
mensen vreten dit echt heh?
  woensdag 18 juli 2007 @ 01:01:29 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_51580198
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 00:44 schreef Petre het volgende:
[..]
Media bepaalt echter wel voor een (te?) groot deel de opinie van de mensen.. Wanneer je een groep alleen propaganda of gekleurde mediaberichten geeft, dan gaan ze ook anders denken.
Dat is nou net wat Tien wel probeert (uitermate gekleurde berichtgeving op hun DGK site en TV uitzendingen die weinig met de gebeurtenissen in de villa te maken lijken te hebben) terwijl vrijwel alles live te volgen is via de streams.
Ze snijden zich daarmee dus op dit moment weer eens lelijk in de vingers....

Mensen die alleen de TV uitzendingen kijken hebben vaak ook een heel andere mening over de bewoners dan mensen die streams kijken
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_51580345
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 01:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is nou net wat Tien wel probeert (uitermate gekleurde berichtgeving op hun DGK site en TV uitzendingen die weinig met de gebeurtenissen in de villa te maken lijken te hebben) terwijl vrijwel alles live te volgen is via de streams.

Mensen die alleen de TV uitzendingen kijken hebben vaak ook een heel andere mening over de bewoners dan mensen die streams kijken
hoe real is de reality TV dan nog?
bye
  woensdag 18 juli 2007 @ 01:08:12 #10
114609 baskabel4
pi_51580348
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 01:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

ik snap je punt niet......

wat maakt het nou uit wat voor mening wij hebben als kijker over iemand waar we geen ene fuck mee te maken hebben???
wat boeit talpa nou wat voor mening jij hebt????

waarom snijden zij zich in hun vingers.....jij kijkt die bullshit...

kijkcijfers......
Bas heeft gesproken...
  woensdag 18 juli 2007 @ 01:12:40 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_51580454
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 01:08 schreef Petre het volgende:
[..]
hoe real is de reality TV dan nog?
Dat is in deze zeer discutabel, het staat vrijwel vast dat zaken door "achter" gestuurd worden, al dan niet zelfs gescript worden, maar een deel van die zaken wordt vervolgens weer niet uitgezonden.

Het is natuurlijk erg vaag als meneer B een opdracht van "achter" krijgt om meneer H dwars te zitten, en hij dat ook doet, maar vervolgens in de uitzending zo ongeveer neergezet wordt als de ideale schoonzoon door die beelden dan niet uit te zenden. Terwijl de streamers dat wel gezien hebben maar ook niet van iedere actie met zekerheid kunnen zeggen of het in opdracht was of niet.

Overigens houdt de redactie vol slechts aan lichte sturing te doen
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 18 juli 2007 @ 01:15:13 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_51580520
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 01:08 schreef baskabel4 het volgende:
[..]
ik snap je punt niet......

wat maakt het nou uit wat voor mening wij hebben als kijker over iemand waar we geen ene fuck mee te maken hebben???
wat boeit talpa nou wat voor mening jij hebt????

waarom snijden zij zich in hun vingers.....jij kijkt die bullshit...

kijkcijfers......
Volgens mij gaf ik een on-topic reactie op een post...
Maar een beetje bashen is makkelijker hè
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 18 juli 2007 @ 01:21:51 #13
114609 baskabel4
pi_51580677
een paar mensen moeten een spel spelen voor camera,s zodat jij er naar kan kijken.....

in mijn ogen is dat al een toneelstuk.....

je kan er toch ook gewoon emotieloos naar kijken en het over je heen laten komen???
ik bedoel..ik snap die drukte nooit !!!
Bas heeft gesproken...
pi_51580717
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 00:34 schreef Petre het volgende:

[..]

Is het hele programma doorgestoken kaart? En is dit het enige?
Wie herinnert zich jaren geleden niet de rel om '1 tegen honderd' en dat de winnaar van de belspellen 'live in de uitzending' was - wat achteraf niet zo bleek te zijn. Of de belspelletjes die nogal dubieus zijn? Zit daar een agenda achter? Alles voor de kijkcijfers of iets anders?
DOh

dit soort televisie wordt ook voor een naieve doelgroep gemaakt
pi_51580764
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 00:44 schreef Petre het volgende:

[..]

Media bepaald echter wel voor een (te?) groot deel volledig opinie van de mensen.. Wanneer je een groep alleen propaganda of gekleurde mediaberichten geeft, dan gaan ze ook anders denken.
Als het over reality shows gaat tenminste. Dat stemmen via sms is puur en alleen om de bankrekening te vullen. Met de stemmen wordt niets gedaan.
pi_51580776
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 01:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is in deze zeer discutabel, het staat vrijwel vast dat zaken door "achter" gestuurd worden, al dan niet zelfs gescript worden, maar een deel van die zaken wordt vervolgens weer niet uitgezonden.

Het is natuurlijk erg vaag als meneer B een opdracht van "achter" krijgt om meneer H dwars te zitten, en hij dat ook doet, maar vervolgens in de uitzending zo ongeveer neergezet wordt als de ideale schoonzoon door die beelden dan niet uit te zenden. Terwijl de streamers dat wel gezien hebben maar ook niet van iedere actie met zekerheid kunnen zeggen of het in opdracht was of niet.

Overigens houdt de redactie vol slechts aan lichte sturing te doen
En wat wil de redactie met dat sturen bereiken? Geen geld uitkeren aan het einde? Publiek manipuleren? Een sociaal experiment doen voor de wetenschap?

En als we het breder trekken? Programma's die 'de waarheid'anders brengen, waarom?
bye
pi_51580830
Je moet niet vergeten dat Talpa/Tien/RTLGETALNUMMERZOVEEL als commerciele omroep vanuit een winstoogmerk werkt en ook alles in de strijd gooit puur voor de kijkcijfers en inkomsten.

Ik vraag me eigenlijk meer af wat TS bedoelt met Reality TV. Ook al is Jaap een acteur, het blijft "echt".

pi_51580854
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 01:26 schreef Petre het volgende:

[..]

En wat wil de redactie met dat sturen bereiken? Geen geld uitkeren aan het einde? Publiek manipuleren? Een sociaal experiment doen voor de wetenschap?

En als we het breder trekken? Programma's die 'de waarheid'anders brengen, waarom?
Wat zo'n omroep wil is geld. En voor zoveel millioen laten ze echt niets aan het toeval over.
  woensdag 18 juli 2007 @ 02:01:55 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_51581302
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 01:26 schreef Petre het volgende:
[..]

Volgens mij willen ze iig nog een beetje controle op de gebeurtenissen (en dus de gevolgen) houden, dat een van die gevolgen zou kunnen zijn dat er een "winnaar" komt die er zo min mogelijk aan overhoudt zou me niet eens meer verbazen. Maar het kan ook nog steeds zo zijn dat ze proberen een TV programma te maken... hoewel ze dat al op een aantal manieren geprobeerd hebben en maar niet schijnt te lukken.

In het eerste geval betekent het dus een vette worst voor de neus van de bewoners/spelers hangen en dan degene die er het kortst inzit, of die de meeste "boetes" heeft uiteindelijk laten winnen, dat kost het minst
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_51581354
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 01:29 schreef wizarddragon het volgende:
Je moet niet vergeten dat Talpa/Tien/RTLGETALNUMMERZOVEEL als commerciele omroep vanuit een winstoogmerk werkt en ook alles in de strijd gooit puur voor de kijkcijfers en inkomsten.

Ik vraag me eigenlijk meer af wat TS bedoelt met Reality TV. Ook al is Jaap een acteur, het blijft "echt".

Maar bij een programma als DGK verwacht men (ik iig), dat 'de natuur zijn gang kan gaan'. Dat er niet gestuurd wordt in het gedrag binnen de villa / het kader zoals deze vantevoren al sis vastgezet.
bye
  woensdag 18 juli 2007 @ 02:06:41 #21
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_51581365
Boeiend, TerrorJaap blijft gaaf haha.
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_51581439
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 02:05 schreef Petre het volgende:

[..]

Maar bij een programma als DGK verwacht men (ik iig), dat 'de natuur zijn gang kan gaan'. Dat er niet gestuurd wordt in het gedrag binnen de villa / het kader zoals deze vantevoren al sis vastgezet.
aldus de naieve doelgroep
  woensdag 18 juli 2007 @ 02:16:43 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_51581493
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 02:05 schreef Petre het volgende:
[..]
Maar bij een programma als DGK verwacht men (ik iig), dat 'de natuur zijn gang kan gaan'. Dat er niet gestuurd wordt in het gedrag binnen de villa / het kader zoals deze vantevoren al is vastgezet.
Daar leek het in het begin ook op...
Helaas bleek dat waarschijnlijk niet te werken: te saai, te langdradig, te weinig "TV-momenten" enz.
Persoonlijk had ik ook liever gezien hoe 10 mensen van elkaar afhankelijk waren, met elkaar moesten samenleven en dat er (iig het eerste jaar) nog helemaal geen reden was elkaar eruit te werken.

Dan was het tweede jaar veel spannender geworden: wie verloochent een vriendschap voor geld.
Maar kennelijk had men daar het geduld niet voor
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_51581530
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 02:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daar leek het in het begin ook op...
Helaas bleek dat waarschijnlijk niet te werken: te saai, te langdradig, te weinig "TV-momenten" enz.
Persoonlijk had ik ook liever gezien hoe 10 mensen van elkaar afhankelijk waren, met elkaar moesten samenleven en dat er (iig het eerste jaar) nog helemaal geen reden was elkaar eruit te werken.

Dan was het tweede jaar veel spannender geworden: wie verloochent een vriendschap voor geld.
Dat zou bijna een goed programma zijn, dat past niet binnen het format van Talpa.
I never saw a purple cow
I hope I never see one,
But I can tell you this right now:
I'd rather see than be one.
  woensdag 18 juli 2007 @ 02:21:04 #25
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_51581536
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 02:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is ook niet zo raar natuurlijk. Dat programma moet een vermogen kosten. Als je dan geen kijkcijfers haalt kost het je wel wat meer dan je geduld.

Ik denk trouwens nog steeds dat 95% van De Gouden Kooi echt is, met zo af en toe een geregisseerd moment er doorheen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')