abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 juli 2007 @ 13:42:49 #51
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_51659511
klinkt lekker minilot!

totaal offtopic, maar dat was mijn favoriete suske&wiske vroeger
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  vrijdag 20 juli 2007 @ 16:35:51 #52
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_51666061
oeh tvp
  vrijdag 20 juli 2007 @ 17:15:18 #53
160419 Zij-en-Hij
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_51667456
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 16:35 schreef scrub_nurse het volgende:
oeh tvp
Ehmmmm... wat betekent eigenlijk tvp?
Ik kom het vaker tegen op fora maar heb eerlijk gezegd geen idee wat t betekent..
"..Hij Spreekt Alien-taal! Kicken!!!.."
Verneukte Koffiepads..
  vrijdag 20 juli 2007 @ 17:15:55 #54
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_51667466
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 17:15 schreef Zij-en-Hij het volgende:

[..]

Ehmmmm... wat betekent eigenlijk tvp?
Ik kom het vaker tegen op fora maar heb eerlijk gezegd geen idee wat t betekent..
TerugVindPost
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  vrijdag 20 juli 2007 @ 17:19:28 #55
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_51667580
door dat ik reageer in dit topic, hetzij gewoon door n tekst/reactie hetzij door tvp (terugvindpost) komt dit topic in mijn active topics en kan ik m volgen en gemakkelijk terugvinden
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:25:34 #56
165237 Leef
Sunny side up!
pi_51681388
Vandaag Lemon Posset gemaakt, met citroen, toch niet met passievrucht.
Iedereen vond het lekker smaken maar mij viel het tegen.
Niet om de smaak maar omdat het helemaal niet stijf werd, ook niet na een uur of vier in de koelkast. Het was nog minder stijf dan een milkshake. Zelfs nog na een half uurtje extra in de -20 vriezer.
Ik heb het idee dat er in het recept voor twee teveel citroensap zit naar verhouding.
Maar goed, misschien had ik het ook niet meteen voor 60 personen moeten maken
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:27:43 #57
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_51681470
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:25 schreef Leef het volgende:
Vandaag Lemon Posset gemaakt, met citroen, toch niet met passievrucht.
Iedereen vond het lekker smaken maar mij viel het tegen.
Niet om de smaak maar omdat het helemaal niet stijf werd, ook niet na een uur of vier in de koelkast. Het was nog minder stijf dan een milkshake. Zelfs nog na een half uurtje extra in de -20 vriezer.
Ik heb het idee dat er in het recept voor twee teveel citroensap zit naar verhouding.
Maar goed, misschien had ik het ook niet meteen voor 60 personen moeten maken
60?

Zoals je wellicht al gelezen hebt vind ik inderdaad de hoeveelheid citroen te veel...
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:58:57 #58
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51682461
TVP met dan toch een linkje
Tweekleurenmousse van AH
Met kerst heb ik dit samen met m'n nichtje gemaakt. Was heel erg lekker maar wel super machtig
Hadden ipv dat chocoding bovenop een netje gemaakt van suiker Mandje van karameldraden

Alles wel veel werk maar was het zeker waard!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_51683269
Oh, wat een topic In de OP staat er een opmerking over geen rare ingrediënten, maar er is al een Indisch recept gepost en ik post er nog eentje Gejat uit een kookboek met nog wat op- en aanmerkingen.

Ongol ongol (kokosblokjes) voor 4 personen

Benodigdheden (te halen bij de toko):
1 pakje hunkweemeel
200 g goela djawa (palmsuiker) in blokjes
1 zakje vanillesuiker
1/4 tl zout
100 g gemalen kokos

Breng een halve liter water met de goela djawa, vanillesuiker en het zout roerende aan de kook. Erger je je eraan hoe langzaam de goela djawa oplost, zoals ik deed, wrijf de goela djawa fijn met een vijzel Of gebruik vloeibare goela djawa, maar dan moet je erg opletten dat je niet te weinig gebruikt, want daar wordt de pudding erg smakeloos van.

Roer het meel in een kom en roer er met 1 dl water een glad papje van. Begin met een klein beetje water en giet er steeds om en om een klein beetje meel en dan water bij, blijf roeren. Hunkweemeel lost erg slecht op en er is veel geduld voor nodig, maar hoe gladder je het krijgt, hoe beter het is.

Neem de pan van het vuur en roer het meelpapje door de siroop. Breng het geheel aan de kook en laat het mengsel 5 minuten op laag vuur pruttelen; blijf roeren.

Bekleed een ondiepe schaal (een ovenschaal bijvoorbeeld) met plastic folie en schenk het puddingmengsel erin. Laat het buiten de koelkast een uur opstijven.

Stort de pudding op een platte schaal, verwijder het folie en snijd de pudding in blokjes van circa 2 1/2 cm.

Strooi het kokos in een diep bord en wentel de puddingblokjes erdoor. De kokos blijft helaas niet erg goed kleven, een idee is misschien om de pudding al als die warm is in kokos te wentelen en in stukjes te snijden, maar ik heb die optie nog niet geprobeerd.

Het resultaat ziet er apart uit, maar is erg lekker
  zondag 22 juli 2007 @ 09:51:06 #60
160419 Zij-en-Hij
pi_51711961
Nou de Lemon Posset is gemaakt!
Ben benieuwd of het gelukt is en of het smaakt..

EDIT:
Ik dacht eerst: wat een vreemde substantie. Die room met suiker wordt helemaal 'glazig'.
Maar zodra je het citroensap erdoor roert wordt het meteen dikker.
Nu staat t in de koelkast en ik kan me met moeite beheersen om niet telkens een theelepeltje te proeven.
De smaak is iig goddelijk..

[ Bericht 71% gewijzigd door Zij-en-Hij op 22-07-2007 10:17:48 ]
Verneukte Koffiepads..
pi_51712015
Een heel simpel maar verrassend lekker toetje vond ik als kind altijd: Appelmoes in een schaal, laag geklopte slagroom erop, daar weer een laagje pure chocoladevlokken op. Enorm simpel, maar bijna iedereen vindt het lekker door de combinatie van zuur/zoet/bitter. En qua presentatie kun je het best aardig maken door het in ijsglazen oid te doen.
mooi he, alles
  Licht Ontvlambaar zondag 22 juli 2007 @ 12:31:22 #62
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_51714401
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 16:03 schreef Zij-en-Hij het volgende:

[..]

Limoen lijkt me ook erg lekker..

Dit gaat echt een toetjes-uitprobeer-weekend worden..
Die heb ik nu net gemaakt, kom straks even vertellen hoe het smaakt
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 22 juli 2007 @ 12:53:41 #63
101884 PeRi
Allons-y!
pi_51714955
Van de week maar eens de Lemon Posset proberen dan.
Whatever I want.
  zondag 22 juli 2007 @ 13:03:57 #64
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_51715206
Als je makkelijk wil, dan koop je toch gewoon wat kant en klaars?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_51715798
quote:
Op zondag 22 juli 2007 09:58 schreef phileine het volgende:
Een heel simpel maar verrassend lekker toetje vond ik als kind altijd: Appelmoes in een schaal, laag geklopte slagroom erop, daar weer een laagje pure chocoladevlokken op. Enorm simpel, maar bijna iedereen vindt het lekker door de combinatie van zuur/zoet/bitter. En qua presentatie kun je het best aardig maken door het in ijsglazen oid te doen.
Dat lijkt me echt verschrikkelijk smerig.

Okee, mijn recept, uit India, caramel-walnoten halava:

Ingrediënten voor 4 personen:

625 ml heet water
375 ml suiker
handvol walnoten, gemalen
175 g boter
310 ml griesmeel

(de 'aparte' hoeveelheden zijn omdat ik alle recepten in Engelse maten heb)

Laat een eetlepel boter smelten in een pan met een dikke bodem. Voeg de suiker toe. Laat deze carameliseren op een laag vuur. Goed blijven roeren, anders verbrandt het. Als de suiker volledig gecarameliseerd is, voeg dan het hete water toe. De suiker zal eerst kristalliseren, maar daarna langzaamaan smelten. Laat de pan op een laag vuur staan. Doe de rest van de boter in een andere pan met dikke bodem. Voeg de griesmeel toe. Roer het mengsel continue op een laag vuur tot de griesmeel een paar tinten donkerder is (erbij blijven, het verbrandt gemakkelijk!). Voeg de walnoten en het caramelwater toe (pas op voor stoomvorming). Laat zachtjes koken tot al het water is opgenomen. Snel roeren zodat het glad blijft.

Je kunt het in schaaltjes doen en het warm serveren, maar je kunt het ook in een platte bak doen, gladstrijken, laten afkoelen en in blokjes snijden.

Lekker met slagroom.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isegrim op 22-07-2007 14:28:55 ]
  zondag 22 juli 2007 @ 14:05:38 #66
160419 Zij-en-Hij
pi_51716786
De Lemon Posset is op..

Ik kon het niet bewaren..
Verneukte Koffiepads..
  zondag 22 juli 2007 @ 14:24:03 #67
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51717510
ik moet die lemon posset ook maar eens proberen van de week
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_51717869
quote:
Op zondag 22 juli 2007 13:29 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt verschrikkelijk smerig.
Ja dat leek mij ook de eerste keer dat ik het voorgezet kreeg. Maar toen ben ik overgehaald om het toch te proberen en het is verbazend lekker.
mooi he, alles
pi_51732860
Ik heb vanmiddag lemon posset gemaakt. Lukte perfect! Niet de hele citroen gebruikt, dat leek me teveel. Dingetjes in de koelkast gezet en net tevoorschijn gehaald.

Ze waren mooi dik geworden, prima textuur, inderdaad, niet te zoet, niet te zuur, precies goed.

Maar GETVER wat smaken die dingen goor! Die lucht van gekookte melk he, die weeige lucht... Dat krijgt gekookte room dus ook. En daar blijft het naar smaken, ook als het afgekoeld is.

We hebben ze maar door het toilet gespoeld
  zondag 22 juli 2007 @ 22:51:05 #70
165237 Leef
Sunny side up!
pi_51733071
De zgn geweldige "lemon posset" hierbij dus door meerdere users tot mislukking verklaard.
Users, zijt allen gewaarschuwd.
pi_51735677
Het meest geweldige toetje voor barbecuers is trouwens alufoliepakketjes met daarin stukken rabarber, aardbei en iets van drank (ik denk aan witte wijn, ik denk aan southern comfort, ik denk zelfs aan triple sec).

Dichtvouwen, langzaam garen en er een onbeschoft grote bol roomijs bij scheppen
  maandag 23 juli 2007 @ 10:04:54 #72
160419 Zij-en-Hij
pi_51740534
quote:
Op zondag 22 juli 2007 14:24 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik moet die lemon posset ook maar eens proberen van de week
Komend weekend maar eens proberen met limoen.. Mmm...
Verneukte Koffiepads..
pi_51745421
Dit is mijn "kijk eens wat geweldig!" toetje, met kant- en klaarspullen uit de supermarkt. Ook wel eens gemaakt met zelfgebakken chocoladecake, die was inderdaad nog lekkerder!

Chocolade-kersentaart
Ingrediënten
1 pot kersen zonder pit op siroop (720 ml)
1 eetlepel aardappelzetmeel
1 bak mascarpone (250 ml)
2 eetlepels basterdsuiker
1/2 chocoladecake (a 450 g)
1 eetlepel cacaopoeder

Materialen
lage glazen schaal, inhoud ca. 1 1/2 liter

Bereiden
Kersen laten uitlekken. Sap opvangen. Helft van sap verwarmen. Aardappelzetmeel met 1 el water losroeren. Sap met aardappelzetmeel binden. Gebonden sap laten afkoelen en kersen erdoor scheppen. Mascarpone met 3 el water lobbig roeren en met basterdsuiker mengen. Cake in plakken snijden. Cake over bodem schaal verdelen. Kersen met sap erover verdelen, klein deel van kersen achterhouden. Mascarpone erover strijken. Schotel met cacaopoeder bestrooien en tot gebruik in koelkast plaatsen. Bij serveren met rest kersen garneren.

Ik heb het zelf in eenpersoonsbakejs gedaan. En nog een beetje kirsch toegevoegd.
http://www.ah.nl/allerhande/recepten/recipe.jsp?ingredient=kersen&id=414256&offset=25
pi_51754035
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:21 schreef minilotje het volgende:
Oooohooh! Het allerallerlekkerste toetje zónder rare ingrediënten maar met een verrrrrrrrrukkelijke smaak is zonder twijfel de uit Engeland afkomstige lemon posset. Ik eet het toevalligerwijs vanavond zelf ook.
Heb het gemaakt maar ik vond het niet echt lekker ruiken en ook niet echt dat i kzoiets had van geweldig en heb het dus niet eens af laten koelen maar gelijk weggedaan.
  maandag 23 juli 2007 @ 17:35:36 #75
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_51754102
quote:
Op maandag 23 juli 2007 17:32 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Heb het gemaakt maar ik vond het niet echt lekker ruiken en ook niet echt dat i kzoiets had van geweldig en heb het dus niet eens af laten koelen maar gelijk weggedaan.
Dat is wel een beetje suf

Vooral omdat er een wereld van verschil is tussen warme slagroom en het afgekoelde product. Koude producten ruiken sowieso een stuk minder.

Ik vraag me ook af of mensen hier de room niet te hard laten koken? Wordt er wel geroerd e.d.?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')