quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:25 schreef De_Ananas het volgende:
Had je maar naar 50 cent moeten luisteren
Jij wilt jezelf bashen?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:27 schreef ETA het volgende:
kunnen we deze topic ombuigen naar een MBO bash topic? Vast wel
Laten we dat een keer niet doen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:27 schreef ETA het volgende:
kunnen we deze topic ombuigen naar een MBO bash topic? Vast wel
De een zegt dat elk kegeltje in de ogen een van de RGB kleuren 'opneemt', de ander zegt dat 1 kegeltje 2 kleuren, een ander kegeltje weer 2 kleuren en weer een ander kegeltje achromatische kleuren waarneemt.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:25 schreef Quoi het volgende:
Jaja, welkom in de wetenschap.
Maareh geef eens een voorbeeld van zo'n theorie die je frustreert?
ach MBO-ers weten helemaal niks, dus geen zorgenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:22 schreef Kaneel het volgende:
...kom je erachter dat we nog maar amper wat weten over het lichaam, pijnperceptie, zintuigen, de hersenen etc.
Allemaal hypotheses en theorieën. In het boek staan er dan ook nog vaak 2 bijelkaar die elkander tegenspreken.![]()
Mijn beeld van de wetenschap, wat doe je?![]()
Die leren tenminste beproefde stofquote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:31 schreef wise het volgende:
[..]
ach MBO-ers weten helemaal niks, dus geen zorgen
De sociale wetenschappen zijn nog een stukkie extremer.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:22 schreef Kaneel het volgende:
...kom je erachter dat we nog maar amper wat weten over het lichaam, pijnperceptie, zintuigen, de hersenen etc.
Allemaal hypotheses en theorieën. In het boek staan er dan ook nog vaak 2 bijelkaar die elkander tegenspreken.![]()
Mijn beeld van de wetenschap, wat doe je?![]()
Rarara, wat doe ik?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:34 schreef Fiskus het volgende:
[..]
De sociale wetenschappen zijn nog een stukkie extremer.
Het is wel de enige legitieme wijze voor kennisvergaring. Of had jij alternatieven.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:37 schreef Lucky_Luuk het volgende:
Ach wetenschap is ook niet alles. Vooral in de sociale wetenschap kun je bijna elk onderzoek wel zo vormen dat je de resultaten krijgt die je van te voren wilde.
Dat kan ik me voorstellen, maar Psychologie is ook een stuk zintuigen/neuronen etc. omdat de grondslag van ons hele zijn ligt in het brein (zenuwen, gehoord, visus, tast, maar ook emotie etc.). (mooi rijmpje)quote:
Duidelijk.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:42 schreef Kaneel het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen, maar Psychologie is ook een stuk zintuigen/neuronen etc. omdat de grondslag van ons hele zijn ligt in het brein (zenuwen, gehoord, visus, tast, maar ook emotie etc.). (mooi rijmpje)
fiscaal recht. de rechtswetenschap beschouwen ze weer als een eigen discipline op zich. Geen empirisme maar hermeneutiek enzo.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:48 schreef Kaneel het volgende:
[..]
Ok, goed zo.
Mag ik vragen wat jij studeert (als je dat doet) eigenlijk?
Mja, dat is exact inderdaad. Er zijn wetten opgesteld in loop der eeuwen en dat is 1=1 ipv. 1=? of ?.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:50 schreef Fiskus het volgende:
[..]
fiscaal recht. de rechtswetenschap beschouwen ze weer als een eigen discipline op zich. Geen empirisme maar hermeneutiek enzo.
Is ook wel zo, en nee ik heb geen alternatieven zou niet weten hoe het anders moet. Ik vind het alleen jammer dat de onderzoeker toch erg veel invloed kan hebben op de resultaten van een, in principe, volgens de regels van de wetenschap uitgevoerd onderzoek.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:42 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Het is wel de enige legitieme wijze voor kennisvergaring. Of had jij alternatieven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |