Op die manier.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:05 schreef Leegle het volgende:
Het idee daarachter is dat je bij de Hypotheker een hypotheek afsluit. We hebben onze hypotheek pas over vijf maanden nodig, maar hebben wel al een bankgarantie nodig. De bankgarantie wordt 'gedaan' door de Hypotheker (tussenpersoon) en niet door de uiteindelijke verstrekker zelf. Daardoor zou je in september nog kunnen wisselen van aanbieder (al zouden we dan wel bij de Hypotheker moeten blijven), bijv. als er dan opeens gestunt gaat worden met openingsaanbiedingen/ rentepercentages (dat scheen volgens onze adviseur nogal eens te gebeuren in die periode van het jaar).
wat is dit 'eensporig rentebeleid' precies?quote:Op maandag 16 juli 2007 23:41 schreef Leegle het volgende:
...... Qua maandlasten liggen ze erg dichtbij elkaar, maar de Direktbank heeft een eensporig rentebeleid (de Rabo niet), wat op termijn wel eens flink kan gaan schelen aangezien we zo goed als zeker binnen 10 jaar gaan verhuizen.
aaah, bedankt.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 08:31 schreef sjetterboks het volgende:
Dat als je rentevaste periode eindigt je niet ineens een veel hogere rente gaat betalen dan mensen die op dat moment bij dezelfde bank een hypotheek afsluiten. Banken met een tweesporig rentebeleid hebben hogere rentes voor vaste klanten dan voor nieuwe klanten.
Ah, kijk, weer wat geleerd! Dank!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 08:31 schreef sjetterboks het volgende:
Dat als je rentevaste periode eindigt je niet ineens een veel hogere rente gaat betalen dan mensen die op dat moment bij dezelfde bank een hypotheek afsluiten. Banken met een tweesporig rentebeleid hebben hogere rentes voor vaste klanten dan voor nieuwe klanten.
Vraag het gewoon aan de adviseur, beetje adviseur geeft eerlijk aan hoe het beleid van de banken is. Als je trouwens gewoon een hypotheek afsluit met een rentevasteperiode van 30 jaar dan maakt het natuurlijk niet uit.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 08:51 schreef Essebes het volgende:
[..]
aaah, bedankt.
Is deze info gewoon bij een bank/instelling op te vragen, of ben je afhankelijk van via via verhalen?
**beetje opnieuw zich in de hypotheken aan hert verdiepen is, aangezien we over 6 maanden ons huis te koop gaan zetten***
Hmm, zoals gezegd is Direktbank onderdeel van Fortis. En bij mijn weten is dat ook een grootbank.quote:Op woensdag 18 juli 2007 20:57 schreef Leegle het volgende:
Bedankt voor de tips. We hebben uiteindelijk toch gekozen voor die van Rabobank, omdat we bij de keuze voor een hypotheek een bekende en betrouwbare naam ook belangrijk vinden.
Heb je wel naar de voorwaarden van een hypotheek gekeken? Die zijn mijn inziens veel belangrijker dan een naam.quote:Op woensdag 18 juli 2007 20:57 schreef Leegle het volgende:
Bedankt voor de tips. We hebben uiteindelijk toch gekozen voor die van Rabobank, omdat we bij de keuze voor een hypotheek een bekende en betrouwbare naam ook belangrijk vinden.
Toch leuk om dit nog eens te lezen na 2,5 jaar...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:22 schreef Diederik_Duck het volgende:
Volgens mij is Direktbank onderdeel van Fortis, met de betrouwbaarheid zal het dus wel snor zitten.
Hoezo, betrouwbaarder kan je een bank momenteel niet krijgen hoor als ze van de Nederlandse staat zijn.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Toch leuk om dit nog eens te lezen na 2,5 jaar...
Klopt, ze zijn behoorlijk geschrokken van al die ophef over die opmaat hypotheek.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:10 schreef Five_Horizons het volgende:
Bij de Rabo kun je tegenwoordig dan ook weinig meer anders dan banksparen.
Dat je dan überhaupt geen échte spaarhypotheek meer kunt afsluiten is wel een beetje sneu, moet ik zeggen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:05 schreef ioko het volgende:
[..]
Klopt, ze zijn behoorlijk geschrokken van al die ophef over die opmaat hypotheek.
Wat is het verschil tussen banksparen en een spaarhypotheek?quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:57 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat je dan überhaupt geen échte spaarhypotheek meer kunt afsluiten is wel een beetje sneu, moet ik zeggen.
Onze adviseur durfde het woord spaarhypotheek al bijna niet meer te gebruiken. Wij hadden sowieso een voorkeur voor een bankspaar product, dus dat kwam goed uit.quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:57 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat je dan überhaupt geen échte spaarhypotheek meer kunt afsluiten is wel een beetje sneu, moet ik zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |