Dit post ik namens Ashrak:
De sancties die zijn opgelegd aan de 6 bewoners die gisteren de beschamende actie op Lieke en Huub hebben uitgevoerd gaan mij nog net niet ver genoeg in het geval van Natasia. Natasia had namelijk al een laatste waarschuwing te pakken en zou bij een volgende "zware" overtreding de villa moeten verlaten. Aangezien zij in mijn ogen wel 2 "zware" overtredingen (na het uiteindelijk onbestrafte bloempot-incident), nl. wurggreep (wurging) Lieke en trappen van Huub, zijn begaan moet DGK/Tien de eerdere brief ten uitvoer brengen en Natasia derhalve verwijderen uit de villa.
Brief:
Geachte Redactie,
De sancties voor de 6 bewoners die gisteren de beschamende actie hebben uitgevoerd op Lieke en Huub is volkomen terecht, maar ik mis een kleine toevoeging en dat is de exit van Natasia.
In de brief na het trap-incident (Jaap) stond:
Natasia, vanwege uw actie wordt er als eerste 1.000,- euro van uw borg ingehouden en 100.000,- op uw eventuele jackpot. Daarnaast krijgt u een officiele waarschuwing. Mocht uw tijdens uw verdere verblijf in De Gouden Kooi nogmaals dit soort heftige acties uitvoeren dan wordt u per direct verwijderd uit de villa. De officiele waarschuwing blijft geldig tot uw vertrek.
De acties van Natasia zijn volkomen buiten proportioneel en dienen derhalve, zoals in de brief vermeld van hedenmiddag, zo bestraft te worden. Hierin wordt gesproken over een misselijkmakende actie die alle grenzen (ook van fysiek geweld) te buiten ging.
Natasia is zelfs een van de hoofddaders van deze actie en heeft meerdere overtredingen begaan.
De actie van gisteren die uit het oogpunt van Natasia het volgende ongeveer inhield:
- beraming actie met overige bewoners
- Lieke in wurggreep nemen
- Lieke half wurgen
- aanwijzingen geven aan anderen over ontkleding Lieke
- trappen Huub
De acties liegen er niet om en zouden volgens de brief dan ook gelijk moeten leiden tot het vertrek van Natasia en dit is tot op heden niet gebeurd. Onbegrijpelijk, want de brief en de acties liegen er gewoon niet om. Jullie kunnen nu, afgelopen vrijdag na het bloempot-incident ook al niet, gewoon niet meer onder het vertrek van Natasia uit en toch verblijft ze nog in de villa.Waar en hoe moet het eindigen?
Het kan niet zo zijn dat bewoners ongelijk worden behandeld en in dit geval worden beschermd.
Wij als streamers eisen, op grond van de DGK-regels en de eerder genoemde brief, het vertrek van Natasia.
Met vriendelijke groet,
Ashrak
Een ieder die ook vind dat Natasia eigenlijk verwijderd moet worden uit de villa naar aanleiding van haar rol in de actie van gisteren en de eerdere brief kan de brief mede-ondertekenen.
Laat het weten als je de brief wilt ondertekenen door onderstaande lijst te kopieren en aan te vullen met je gebruikersnaam.
1. Ashrak
2. Yollie
Mijn geweten is zuiver. Ik gebruik het nooit.