abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51491259
Steekmuggen, wat wordt ik kotsziek van die klotebeestjes. Elke avond kan ik weer op zoek gaan naar die wakkermakende beesten. Gisteravond heb ik er maar liefst 5 doodgemaakt. Erger nog is het wanneer je midden in de nacht wakker wordt gemaakt door dat kutgezoem.

Ik ben inmiddels wel zo professioneel dat ik ze met m'n handen kan vangen. Zo van, hoppa, hand dicht, vingers over je handpalm en hopen dat 'ie erin zit. En dan natuurlijk je handen even wassen.

zondag 15 juli 2007 @ 15:57:47 #2
181367 je_oma
Dus niet je moeder...
pi_51491342
Ik heb zo'n tennisracket waarmee je ze kan elektrocuteren, dat is echt vet.
Het leven is zo flexibel als Barbapapa!!!
pi_51491350
Dazen zijn nog erger.Een daas (ook wel brems of steekvlieg) is een lid van de familie van de Tabanidae, tot de vliegen behorende bloedzuigende insecten. De familie is wereldwijd verspreid; er zijn vermoedelijk ongeveer 8000 soorten. Ze hebben grote ogen, bij veel soorten met een fraai kleurenpatroon, dat na de dood echter snel vervaagt. Het zijn over het algemeen forse, stevig gebouwde vliegen.

Ze zijn verder herkenbaar aan de antennes met drie segmenten waarvan de meest distale vaak een ringvormig patroon heeft maar geen arista. De kop is van achteren recht afgeknot en steekt aan de zijkant wat naast de thorax. De R4 en R3-venen op hun vleugels lopen uit elkaar en omvatten de vleugeltop. De monddelen bestaan uit een krachtige steeksnuit met labrum, hypopharynx, gepaarde mandibels en maxillen. De steekborstels worden van achteren door het labium omsloten, deze zijn relatief dik wat de steek zo pijnlijk maakt. Ze ontwikkelen zich langzaam (ongeveer 1 generatie per jaar, univoltien) maar de volwassen vliegen (imagines) komen vaak tegelijk uit zodat plagen kunnen optreden.

Ze strijken snel neer en bijten dan vrijwel onmiddellijk, wat meestal goed te voelen is. Naast deze korte pijnlijke ervaring is er ook het gevaar van bacteriële infecties die meestal goed te behandelen zijn met antibiotica.
  zondag 15 juli 2007 @ 15:59:48 #4
160770 Yestuuur
Rex Gentium
pi_51491396
koop een hor, n00b
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
  zondag 15 juli 2007 @ 16:01:05 #5
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_51491436
malariamug is nog erger

Verloop
Kenmerkend voor malaria zijn de koortsaanvallen, gepaard gaand met koude rilling en soms braken. Bij een eenmalig besmettingsmoment blijft de ontwikkelingscyclus van de parasieten vaak een poos in de pas lopen, en verlaten ze allemaal op hetzelfde moment de cellen en komen samen met allerlei afvalstoffen vrij in het bloed wat tot een koortsaanval aanleiding geeft, vandaar namen als 'derdedaagse koorts'. Afhankelijk van de soort plasmodium doen de aanvallen zich om de 48 uur voor (P. vivax en P. ovale), om de 72 uur (P. malariae), of vaker en onregelmatig (P. falciparum). De laatste vorm, malaria tropica, is de meest voorkomende en de ernstigste, omdat hierbij vaak allerlei nauwe bloedvaten van vitale organen verstopt raken. Als dit betrekking heeft op de hersenen ontstaat cerebrale malaria. Malaria tropica kan de dood tot gevolg hebben.

Malaria kan (door het verloren gaan van veel rode bloedcellen) vergezeld gaan van bloedarmoede (anemie) en vergroting van de milt.

In bepaalde delen van Afrika raakt eigenlijk iedereen vanaf de jeugd met malaria besmet; door herhaaldelijke aanvallen wordt langzamerhand een zekere weerstand opgebouwd. Daarnaast bestaan er bepaalde genetische mechanismen die een zekere bescherming bieden tegen malaria. Een voorbeeld daarvan zijn sommige erfelijke afwijkingen van de vorm van het molecuul van hemoglobine, het rode eiwit dat het belangrijkste bestanddeel van rode bloedcellen vormt. Sikkelcelziekte in de homozygote vorm is nadelig voor de drager, maar in heterozygote vorm (de helft van de hemoglobinemoleculen is maar van het sikkelceltype) zijn dragers minder gevoelig voor malaria. Dit is de reden dat dergelijke hemoglobinopathieën veel meer voorkomen in gebieden waar malaria endemisch is.

[bewerk] Behandeling
Er is een behoorlijk arsenaal aan geneesmiddelen voor malaria, en er komen geregeld nieuwe middelen bij. Dat is helaas ook nodig, want de parasiet heeft een sterk vermogen tot het ontwikkelen van resistentie. Het eerste middel was kinine, een alkaloïde dat uit kinabast (bast van de kinaboom uit zuid-amerika) wordt gewonnen. Lange tijd konden de parasieten bestreden worden met chloroquine, een van kinine afgeleid relatief goedkoop middel dat de parasieten in de rode bloedcellen doodt. In de loop der jaren zijn P. falciparum en in mindere mate P. vivax resistent geworden voor chloroquine.

Waar chloroquine niet werkt, wordt vaak mefloquine (Lariam®) voorgeschreven. Dit middel geeft echter bij sommige mensen ernstige bijwerkingen, soms van psychiatrische aard, die langdurig kunnen aanhouden.

Een nieuwer middel is een combinatie-therapie gebaseerd op artemisinine. Deze behandeling is aanmerkelijk duurder dan die met chloroquine, en wordt daarom (nog) veel minder toegepast dan wenselijk zou zijn. Een verhoopt voordeel van combinatietherapie is dat plasmodia minder snel resistentie zullen ontwikkelen. Artemisinine is de werkzame stof van Artemisia annua of qinghao, een Chinese kruidenthee die in China al ruim twee millennia wordt gebruikt voor de genezing van malaria en aambeien. Het is recent (2005) gelukt om een voorlopermolecuul van artemisinine te laten maken door gistcellen na genetische modificatie[1], waarmee synthese van dit middel binnen bereik komt.

................reken er maar niet op.
  zondag 15 juli 2007 @ 16:01:49 #6
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51491464
Ze hebben vannacht m'n hele voet lekgebeten
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  zondag 15 juli 2007 @ 16:03:33 #7
181367 je_oma
Dus niet je moeder...
pi_51491525
Moet je hem weer oppompen
pi_51491576
Partij biologieles in deze topic
pi_51491628
quote:
Op zondag 15 juli 2007 16:03 schreef je_oma het volgende:
Moet je hem weer oppompen
lekker faxen heel de dag echt genot
  zondag 15 juli 2007 @ 16:09:20 #10
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_51491705
quote:
Op zondag 15 juli 2007 16:04 schreef Cornelis83 het volgende:
Partij biologieles in deze topic
Helaas geen Nederlands
<Mèt twie dobbelstein dertien oage goeje>
pi_51491744
quote:
Op zondag 15 juli 2007 15:57 schreef je_oma het volgende:
Ik heb zo'n tennisracket waarmee je ze kan elektrocuteren, dat is echt vet.
Ja, dan branden ze lekker
pi_51492144
ik ben imuun voor die shit ben ik de afgelopen dagen achter gekomen, dwz dat ze mij niet prikken voor de labiele lezers onder ons. Who wants to fucking touch me
  zondag 15 juli 2007 @ 16:21:30 #13
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_51492172
Ramen dichthouden of een hor nemen, anders een typisch gevalletje van esdb.
  zondag 15 juli 2007 @ 16:50:19 #14
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_51493253
Nooit last van lol, ik word nooit gestoken, als ik samen met iemand in een kamer slaap kan die persoon helemaal onder zitten en ik niet. Ik denk dat mijn bloed giftig is.
Thinking about thinking of you.
pi_51493530
quote:
Op zondag 15 juli 2007 16:20 schreef Pjetr het volgende:
ik ben imuun voor die shit ben ik de afgelopen dagen achter gekomen, dwz dat ze mij niet prikken voor de labiele lezers onder ons. [/b]Who wants to fucking touch me[b]
Nou, zelfs de muggen niet dus...

Ik slaap onder een klamboe. Werkt prima. Alleen 's ochtends niet vergeten dat je hem eerst open moet doen.
pi_51494857
quote:
Op zondag 15 juli 2007 15:58 schreef KonnieKipke het volgende:
Dazen zijn nog erger.Een daas (ook wel brems of steekvlieg) is een lid van de familie van de Tabanidae, tot de vliegen behorende bloedzuigende insecten. De familie is wereldwijd verspreid; er zijn vermoedelijk ongeveer 8000 soorten. Ze hebben grote ogen, bij veel soorten met een fraai kleurenpatroon, dat na de dood echter snel vervaagt. Het zijn over het algemeen forse, stevig gebouwde vliegen.

Ze zijn verder herkenbaar aan de antennes met drie segmenten waarvan de meest distale vaak een ringvormig patroon heeft maar geen arista. De kop is van achteren recht afgeknot en steekt aan de zijkant wat naast de thorax. De R4 en R3-venen op hun vleugels lopen uit elkaar en omvatten de vleugeltop. De monddelen bestaan uit een krachtige steeksnuit met labrum, hypopharynx, gepaarde mandibels en maxillen. De steekborstels worden van achteren door het labium omsloten, deze zijn relatief dik wat de steek zo pijnlijk maakt. Ze ontwikkelen zich langzaam (ongeveer 1 generatie per jaar, univoltien) maar de volwassen vliegen (imagines) komen vaak tegelijk uit zodat plagen kunnen optreden.

Ze strijken snel neer en bijten dan vrijwel onmiddellijk, wat meestal goed te voelen is. Naast deze korte pijnlijke ervaring is er ook het gevaar van bacteriële infecties die meestal goed te behandelen zijn met antibiotica.
Dat zijn agressieve kutbeesten.Net als horzels trouwens.
  zondag 15 juli 2007 @ 19:02:12 #17
181367 je_oma
Dus niet je moeder...
pi_51497512
Alles beter dan de vampiermot!
  maandag 16 juli 2007 @ 00:48:09 #18
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_51508628
Net een mug doodgeslagen met een van mijn zweetsokken. Ik moest 3 keer slaan.
Wraak
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it"
pi_51508660
quote:
Op zondag 15 juli 2007 17:33 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat zijn agressieve kutbeesten.Net als horzels trouwens.
Horzels steken niet. Ik vraag me af hoe ze dan agressief kunnen zijn. Slaan ze je en masse met hun vleugels oid?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_51508986
quote:
Op maandag 16 juli 2007 00:49 schreef Seneca het volgende:

[..]

Horzels steken niet. Ik vraag me af hoe ze dan agressief kunnen zijn. Slaan ze je en masse met hun vleugels oid?
Nou ze doen iig iets wat pijn doet als je ze hun gang laat gaan. Vaak genoeg geterroriseerd door die beesten bij het buitenzwembad. En het waren geen dazen, ze hadden geen kleurtjes.
What Would Goku Do
  Donald Duck held maandag 16 juli 2007 @ 01:10:47 #21
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_51509351
Ik heb zo goed als nooit last van muggenbeten. Da's wel tof.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 16 juli 2007 @ 01:11:32 #22
121890 M42
I Love Techno!
pi_51509376
Ik heb zo een vapona geval met citroenlucht maar dat werkt nauwelijks... ik wil ze gewoon dood hebben! allemaal!

Ik heb er nu in 2 uur tijd, 24 stuks gefrituurd met mijn opgevoerde muggenmepper. Maar ik snap gewoon niet waar ze vandaan komen. Heb alles gechecked en zover ik weet leggen ze enkel eitjes in water.
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
pi_51509445
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_51509477
quote:
Op maandag 16 juli 2007 00:49 schreef Seneca het volgende:

[..]

Euuuhm, ooit wel eens van Japanse horsels gehoord. Zoek het maar eens op mien jong.
Don't judge a duck by its brother
  FOK!fotograaf maandag 16 juli 2007 @ 01:16:13 #25
145146 Andyy
pi_51509487
zweet je veel ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')