abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199744

Ondanks een aantal schoonheidfoutjes is BB een groot succes. Iedereen praat erover en de kijkcijfers zijn voor Veronica in tijden niet zo hoog geweest.

Het is dan volgens mij ook logisch dat er een vervolg op dit programma komt.

Om het allemaal nog aantrekkelijker te maken zullen er volgens mij toch een aantal dingen veranderd moeten worden.

In eerste instantie moet het "volgen " van het programma op tv/internet verbeterd worden, bv ook 's nachts beelden (live).

Een ander punt wat verbeterd moet worden is het wegstemmen / nomineren.

Stel er komt een vervolg, wat zijn dan volgens jullie de punten van kritiek om te verbeteren ?

Tiet voar'n pafke..

pi_199745
De weekopdrachten mogen blijven, maar dan zodat ze iets doen waar ze (als de opdracht is volbracht) de rest van de tijd profijt van hebben.
Bijvoorbeeld zelf een eettafel maken en lukt het niet: inleveren en de rest van de tijd bord op schoot.
  dinsdag 12 oktober 1999 @ 17:32:00 #3
272 R@b
No-nonsens
pi_199746
Volgens mij zal een vervolg op BB nooit meer de hype halen van deze eerste.Na dit project weten we hoe het gaat ,het zal gerust nog goed bekeken worden maar voor een heleboel mensen zal het nieuwtje er af zijn.
Wat mij betreft moet in een follow-up het wegstemmen veranderd worden ,en ook de gesprekken met de psycholoog .Die blijven nu geheim soms zitten ze wel 2 uur met die man/vrouw te praten daar kun je natuurlijk een hoop frustatie in kwijt waarmee je ruzie in de groep voorkomt
Gek dat je daar zo weinig over hoort
Ikzelf weet niet of ik een BB deel 2 zou gaan volgen

groet,
Rob uit
Alkmaar - zuid

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_199747
Laten ze het programma dan ook echt back-to-basic maken. Dus helemaal geen luxe dingen (zoals sigaretten en make-up), helemaal niets electrisch (alleen het licht in de algemene ruimtes mogen van mij electrisch zijn - maar die blijven dan ook constant branden. De CD's kunnen dan ook thuis blijven) en ook geen budget.
Het hoeft niet zo primitief te zijn zoals die MAerikanen het van plan zijn. Maar dan bijvoorbeeld in een klooster, met een grote moestuin, een boomgaard, kleine akkers voor bijv. graan, wijnranken en vee (voor melk en eieren, maar ook voor vlees). Eventuuel een beginvoorraad bij de start. Bijvoorbeeld geweckt, gerookt e.d.
Verder alles op houtvuur, dus ook koken.
Een grotere aantal mensen zou dan ook kunnen, in ieder geval per provincie een man en een vrouw. Of met 3 of 4 personen per provincie, waarbij bij de eerste ronde de mensen uit betreffende provincie iemand kunnen nomineren.

Dt waren een aantal ideetjes ban mij...

Grx, Maarten

37 jaar jonge radio-actieve scouting-minded teddybeer.
pi_199748
Het iedee van de Amerikane, op een onbewoond eiland is opzich wel een leuk idee..
Daar kan je natuurlijk een hele goeie docusoap van maken..
Dan krijg je zoiets als Gilligan's Island maar dan in real-life.. Lijkt me wel grappig..

Wat verbeterd zou moeten worden...??
Langere uitzendingen op de tv, want zie je natuurlijk maar een heel klein gedeelte..Gewoon op een paar tijden per dag een uitzending van een halfuurtje ofzo, en geen beelden herhalen want bv, in het weekend zie de helft wat je vorige week ook al gezien had..
Dit heeft natuurlijk meer met diegene te maken die het gaat uitzenden, de inhoud van het programma vind ik verder wel goed, helemaal toppie !!

Ik zou zeker naar deel 2 kijken..

Triumph starts with a try and ends with an oempfh
  woensdag 13 oktober 1999 @ 11:03:00 #6
711 dr Evil
Very very évillll
pi_199749
Een een grote variėteit aan mensen in de groep: bijvoorbeeld een duidelijke homo of neger (let op: IK VEROORDEEL DEZE MENSEN NIET).

Hierdoor krijg je tenminste onderlinge ruzie's enzo...

"Why make zillions if we can make ... billions?!"

pi_199750
quote:
op 10-13-1999 om 11:03 AM schreef dr Evil het volgende:
Een een grote variėteit aan mensen in de groep: bijvoorbeeld een duidelijke homo of neger (let op: IK VEROORDEEL DEZE MENSEN NIET).

Hierdoor krijg je tenminste onderlinge ruzie's enzo...

En het lullige is: Nu discrimineer je wel !!

Want wat zeg je nu. door het toevoegen van Homo's of negers die dus verschillend zijn van de rest van de mensen ???zou er een ruzie kunnen ontstaan

Je bedoelt het misschien goed (hoop ik) Maar door je woordkeus kan dit HEEL fout opgevat worden
Beter was het als je gezegd had mensen van verschillende kom-af
Want het plaatsen van een punker met bv een EO-type kan ook spanningen opwekken

Nee goed bedoeld maar kan fout vallen

Met vriendelijke groet
Rob

pi_199751

Afgezien van de zin "Hierdoor krijg je tenminste onderlinge ruzie's enzo.." wat je als discriminatie op zou kunnen vatten, ga ik van dr Evil's "positieve" bedoeling uit.

Hij heeft dan eigenlijk best wel gelijk, ik denk dat 1 op de 10 homo of bi is en ongeveer 3 op de 10 van buitenlandse komaf of een donkere huidskleur.

Als er dan toch een vervolg komt zou dit deel van de nederlandse bevolking óók vertegenwoordigd moeten zijn !

Tiet voar'n pafke..

pi_199752
Wat vooral zou moeten is wat meer verschillen qua achtergrond en milieu.
Onze 8 lijken nu namelijk wel verschillend,maar buiten het leeftijdsverschil zie ik weinig aanleiding voor felle discussies.Negers en homo's zouden onderdeel van dit plan kunnen zijn als ze maar een uitgesproken mening hebben en een lompe inslag hebben.

Corona

RRRRRRR!!!!
pi_199753
De screening, cq selectie van V was dus ronduit slecht. Er zou inderdaad een 'doorsnee'van de sameleving in moeten zitten. Alle leeftijden (vanaf ca. 20) alle rassen, uit alle sekten en gezinten. En meer back to basic. Een asielzoeker uit b.v. Eritrea zou met minimale middelen al een maand doen met het budget waar de huidige bewoners een week mee doen. Grotere tuin, meer dieren (ook voor de slacht)en inderdaad een beter/funtioneler beplante groentetuin. Verder zou V s'nachts permanent kunnen uitzenden nu er geen achtelijke Telsell programma's meer zijn. Adverteerders om dat te bekostigen zijn m.i. zo gevonden. Om het half uur een blokje reclame. Ik denk dat V verschrikkelijk veel leert over wat hier in dit forum wordt geschreven.
Laat iedereen dit ook vooral blijven doen. De analyses van Voyeur, PRACHTIG.....

----------------------------------------

Ooooooo ahhhh er komt allemaal wild vlees in.

----------------------------------------

pi_199754
quote:
op 10-13-1999 om 03:19 PM schreef Coos het volgende:
De screening, cq selectie van V was dus ronduit slecht. Er zou inderdaad een 'doorsnee'van de sameleving in moeten zitten.

hoeft toch niet...het is een tv programma met entertainment waarde het is toch geen hoogstaand expirimet? de mensen die het meest geschikt waren zitten er in en daar gaat het toch om..nee hoor goed gedaan V
*^*^*^*^*^*^*^*^*^*
bigbrother voor kids
http://www.kidsplanet.nl
pi_199755
Nogal wat dingen zouden van mij gewijzigd mogen worden. Vergeef me als enkele dingen al genoemd zijn.

- Multiculturele afspiegeling (dus ook kleurlingen en andersgezinden in welke vorm dan ook etc etc)
- Meer mensen in een iets groter huis. Meer mensen = meer groepsvorming = meer conflicten.
- Groter huis dus, met vooral meer tuin. Iets meer variatie voor de bewoners zou absoluut wel mogen. Dit maakt het voor de kijkers niet minder spannend en de bewoners mogen gerust wat meer leefruimte hebben.
- Sportfaciliteiten. Denk hierbij aan een (je raadt het al) hometrainer en fitnessruimte.
- Wegstemmen moet blijven!!!! Enige wijziging die ik zou doorvoeren is de kijker NIET mee laten beslissen. Hierdoor wordt de verantwoordelijkheid in de stemming in het geheel bij de bewoners gelegd. Hierdoor kan men (V) de stemmers/kijkers niet beinvloeden door hun beelden. Laat de bewoners het zelf maar uitzoeken. Voor de kijkers is dit spectaculairder omdat de bewoners veel meer met elkaar geconfronteerd worden en elkaar al dan niet moeten verantwoorden.
- Als eerder gezegd: Back to the basics! Toch denk ik dat je hier anders in kunt omgaan. Electrisch scheren doe ik ook, en het lijkt me een ramp om dit met water en zeep te moeten doen. Andere kant: George Bakker is nou niet bepaald back to the basics.
- Scherm het huis beter af voor buitenstaanders. Maak een grote hal en plaats het huis daar in, en simuleer het weer daar, of maak de locatie van het huis niet bekend. Huur een 9000 hectare groot terrein in Groningen of Zeeland en zet daar het huis neer. Ten eerste horen ze kerklokken (hoezo met tijd voor de gek houden) ten tweede kunnen ze nu nog allerlei andere gebouwen zien en activiteiten van buitenaf oppikken (bomen die omgezaagd worden) en ten derde is het mijn mening dat dingen als een opdringerige Frequin, een bestorming en (jawel) een messageball gewoon fout zijn. Zo hou je het project niet puur genoeg.
- Bedenk eens leuke opdrachten
- Webcams die werken, en wel 24/7
- Meer tv uitzendingen. Waarom na zendtijd niet de 4 cams op tv?
- Geen RxW en DD meer.
- Geen nieuwe instromers. 100 dagen is 100 dagen en niet twee weken minder!
- Bewoners hebben gewoon recht op goed eten. Dit mag niet opeens gehalveerd worden omdat men het nodig acht om weekopdrachten hiervoor te gebruiken. Beloon de weekopdrachten met een videofilm of een sportuitzending.
- Geef ze toch gewoon een wasmachine
- Okay, erg gewaagd, maar waarom die 100 dagen? Waarom niet 20 bewoners en 20 maanden het spel? Wie overblijft die wint. Euhhhh alleen krijg je dan het probleem met stemmen. Als je extreem wilt gaan moet je dat gewoon doen! To the edge zeg maar.

Iemand stelde dat het de psych niet meer mocht voorkomen. Hier heb ik wel ernstige twijfels over. IMHO kun je het niet iemand aandoen om hem/haar geen uitlaatklep te geven. Dat deze gesprekken geheim zijn is erg jammer, maar wel terecht. (en niet alleen voor beroepsgeheim)

Of je 2 extremen bij elkaar moet zetten wel zo wijs is waag ik ook in twijfel te trekken. Oke, misschien wel leuk voor de kijkcijfers, maar ik denk dat je die niet nodg hebt. Waar is het de kijker om te doen kan je je dan afvragen. Conflicten? Hmmmm misschien wel, maar die komen er toch wel, dat zie je nu wel. De huidige bewoners wijken toch ogenschijnlijk ook niet zo enorm van elkaar af en de eerste lichte wrijvingen zijn toch al begonnen.

DE vraag die men zich bij V zou kunnen stellen is: op wat voor manier zouden we het programma leuker voor de kijker kunnen maken. Niet door dingen te gaan vertellen en dan zeggen: kijkt u morgen weer!!! Hier kijkt het gemiddelde kijk-konijn dwars doorheen, tenzij ik het nederlandse kijkpubliek zwaar onderschat. Wederom komt de vraag in mij los: wat wil het nederlandse kijkvolk eigenlijk zien? Is het voyeurtje spelen? Is het de hoop dat iemand gigantisch op zijn bek gaat? Wil men ruzie of tragedies?

Ik weet het echt niet. Wat ik wel weet is waarom ik kijk en dat is toch het grootste gedeelte voyeurisme met een vleugje nieuwschierigheid. Als ik enigszins had geweten hoe het programma er uit zou komen te zien had ik me waarschijnlijk nog opgegeven ook. Toch een uitdaging. Ja toch......

NEXT!

*** I have this condition ***
pi_199756
De volgende keer moeten ze het gewoon jaren laten duren en dan met mensen van alle leeftijden(kinderen tot bejaarden) en dan met een stuk of honderd man.
En dan zo'n programma maken ą la Trumanshow.
Het programma moet zo lang duren dat ze op een gegeven moment kinderen moeten gaan maken omdat er anders niemand meer in het programma zit. (niemand overleeft namelijk de programmaduur van honderd jaar)
Dat zou lachuh zijn. dit is peanuts.
Proud to be a scout
  woensdag 13 oktober 1999 @ 16:08:00 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_199757
je kunt ook de regering omver werpen, een staatsgreep plegen en vervolgens 1984 spelen met heel nederland..je moet toch wat niet?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_199758
Don Berti: Zo'n programma bestaat al, alleen weten wij nog niet dat we erin zitten.

[Dit bericht is gewijzigd door Snof (Datum 13 Oktober 1999).]

pi_199759
Herman, je schreef:

Van Herman - 13 Oktober 1999 @ 15:53. (27)

--------------------------------------------------------------------------------

- Sportfaciliteiten. Denk hierbij aan een (je raadt het al) hometrainer en fitnessruimte.
- Als eerder gezegd: Back to the basics! Toch denk ik dat je hier anders in kunt omgaan. Electrisch scheren doe ik ook, en het lijkt me een ramp om dit met water en zeep te moeten doen. Andere kant: George Bakker is nou niet bepaald back to the basics.
--------------------------------------------------------------------------------

Ik noem een hometrainer en fitnessruimte nou niet echt back to basic hoor.

woensdag 13 oktober 1999 @ 16:19:00 #17
483 sdb
Pluk de dag
pi_199760
Selectie voor vervolg BB:
1. Sabine
2. een bejaarde
3. een puber
4. een homofiele negerin
5. iemand met een IQ van minstens 175
6. iemand met schoenmaat 38
7. een hond
8. een al bekende Nederlander (Rolf. W?)

Wie zal Sabines maatje vor the time being dan zijn?

Life is a moment in space

woensdag 13 oktober 1999 @ 16:20:00 #18
483 sdb
Pluk de dag
pi_199761
For the time being, dus!

pi_199762
My guess: Sabine kiest 3. Bart
pi_199763
Nou, mocht het niet lukken met Rolf Wouters: de hond.
pi_199764
quote:
op 10-13-1999 om 04:22 PM schreef PARENA het volgende:
Nou, mocht het niet lukken met Rolf Wouters: de hond.

Zal Krajicek niet echt leuk vinden ....

Tiet voar'n pafke..

woensdag 13 oktober 1999 @ 18:47:00 #22
483 sdb
Pluk de dag
pi_199765
Zou Richard juist wel leuk vinden. Kan die hond zijn tennisballen ophalen.

pi_199766
quote:
op 10-12-1999 om 05:32 PM schreef R@b het volgende:
Volgens mij zal een vervolg op BB nooit meer de hype halen van deze eerste.Na dit project weten we hoe het gaat ,het zal gerust nog goed bekeken worden maar voor een heleboel mensen zal het nieuwtje er af zijn.
Wat mij betreft moet in een follow-up het wegstemmen veranderd worden ,en ook de gesprekken met de psycholoog .Die blijven nu geheim soms zitten ze wel 2 uur met die man/vrouw te praten daar kun je natuurlijk een hoop frustatie in kwijt waarmee je ruzie in de groep voorkomt
Gek dat je daar zo weinig over hoort
Ikzelf weet niet of ik een BB deel 2 zou gaan volgen

groet,
Rob uit
Alkmaar - zuid

Ik denk niet dat er veel kans is dat de gesprekken met psychologen vrijgegeven worden aangezien deze mensen een beroepsgeheim hebben en het dus niet openbaar mogen maken.

Beauty lies in the eye of the beholder.
  donderdag 14 oktober 1999 @ 01:15:00 #24
272 R@b
No-nonsens
pi_199767
quote:
op 10-13-1999 om 07:34 PM schreef penta het volgende:

Ik denk niet dat er veel kans is dat de gesprekken met psychologen vrijgegeven worden aangezien deze mensen een beroepsgeheim hebben en het dus niet openbaar mogen maken.

Het is mij bekent dat de gesprekken met de psycholoog geheim moeten blijven.
Toch blijft het vreemd dat je op die manier een hoop frustatie van de deelnemers niet kunt volgen, en dat doet toch een beetje afbreuk aan BB
Misschien had Veronica vooraf via een contract moeten vastleggen dat bepaalde dingen uit de gesprekken toch aan de groep konden worden meegedeeld.Vooral daar waar het een onderwerp betreft die over de groeps-omgang gaat.
Dit alles in overleg met de psycholoog uiteraard, en op een dusdanige manier dat de geheimhoudingsplicht niet wordt overschreden
Hoe dit alles precies zou moeten worden uitgevoerd weet ik ook niet,maar ik blijf het raar vinden dat je uren per dag met een psycholoog kunt doorbrengen zonder dat hiervan ook maar iets bekend wordt

Rob

pi_199768
Waarom maken ze er geen betaal-tv van? Zetten ze een groot gebouw op met 4 afgescheiden "BB-huizen" (en dus ook 4 afzonderlijke groepen). Op die manier kunnen wij arme zielen 24 uur per dag, 7 dagen per week lekker gluren. En als er in 1 groep niks aan is, switch je gewoon ff over naar groep 2.

Volgens mij is dit nog rendabel ook

Rekening rijden is jaren geleden al ingevoerd. De rekening wordt alleen steeds hoger...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')