Wat vond je ervan?quote:

Ik vond Timothy Dalton destijds een fijnere Mr. Rochester.quote:

Alle boeken? Een film over haar leven?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:32 schreef Lienekien het volgende:
Er komt ook weer een Jane Eyre-film aan. Alle boeken waren al verfilmd, dus nu een film over haar leven. 'Becoming Jane'.

quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vond Timothy Dalton destijds een fijnere Mr. Rochester.

Niet gelezen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 06:58 schreef LXIV het volgende:
Jane Eyre, is dat nu literatuur of gewoon een kasteelromannetje met weinig spelfouten?

Vastgenaaid waaraan?quote:Op woensdag 18 juli 2007 07:04 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn lief heeft vannacht de zoom van mijn Nette Broek vastgenaaid.

Ik ga zometeen mijn nieuwe collega's ontmoeten (een deel ervan). En ik heb een gesprek met iemand van P&O.quote:Op woensdag 18 juli 2007 07:58 schreef Lienekien het volgende:
Wat ga je voor nets doen?

Leuk! Beetje spannend, natuurlijk.quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ga zometeen mijn nieuwe collega's ontmoeten (een deel ervan). En ik heb een gesprek met iemand van P&O.

Hij kan niet eens naar behoren een klamboe ophangen en dan laat je 'm toch aan je broek zitten.quote:Op woensdag 18 juli 2007 07:04 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn lief heeft vannacht de zoom van mijn Nette Broek vastgenaaid.

Ja, dat is liefde, hè?quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:09 schreef Z het volgende:
[..]
Hij kan niet eens naar behoren een klamboe ophangen en dan laat je 'm toch aan je broek zitten.

Als ik die zinnen vlak na elkaar uitspreek, hoor ik bij regel 2 dat de nadruk ligt op 'lamp'; het feit dat hij die lamp heeft aangedaan lijkt belangrijker dan het kijken naar het kikkertje. Bij regel 1 is het een meer neutralere opsomming van gebeurtenissen/acties zonder nadruk op één van de delen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 07:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb trouwens nog een scriptievraag die ik je voor wil leggen.![]()
Wat is volgens jou het verschil tussen:
(1) En toen had hij zijn lamp aangedaan en ging hij naar het kikkertje kijken.
(2) En toen hij zijn lamp had aangedaan, ging hij naar het kikkertje kijken.
Ik ben vooral geïnteresseerd in je intuïtie.

Bij (2) is het belangrijker dat hij de lamp aandeed voordat hij naar het kikkertje ging kijken. Bij (1) staat het meer los van elkaar.quote:Op woensdag 18 juli 2007 07:59 schreef Claudia_x het volgende:

En toen deed hij zijn lamp aan om naar het kikkertje te kijken.quote:Op woensdag 18 juli 2007 07:59 schreef Claudia_x het volgende:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |