hierissiedan | zaterdag 14 juli 2007 @ 00:06 |
Ik moet een nieuwe auto hebben. Nu is er de keuze uit benzine en gas. Benzine rijd wat duurder dan gas. Maar gas is de wegenbelasting weer duurder... maar wie weet bij hoeveel kilometer het rendabel is om gas te gaan rijden ipv benzine. De auto die ik op het oog heb is een Clio op gas, maar weet dus niet of ik die wel aldanniet moet kopen?? wie weet raad? | |
Swetsenegger | zaterdag 14 juli 2007 @ 00:07 |
http://www.lpg.nl/calculator.htm | |
Swetsenegger | zaterdag 14 juli 2007 @ 00:08 |
http://www.bp.com/iframe.do?contentId=7002091&categoryId=9001182 | |
Swetsenegger | zaterdag 14 juli 2007 @ 00:09 |
http://www.gasfx.nl/ | |
Swetsenegger | zaterdag 14 juli 2007 @ 00:09 |
us als hij een g3 gasinstallatie heeft is het bij een gebruikte auto mét gasinstallatie vanaf 4000km verdienen geblazen. | |
hierissiedan | zaterdag 14 juli 2007 @ 00:14 |
tis geen g3 instalatie | |
JaZekerZ | zaterdag 14 juli 2007 @ 00:27 |
www.autobelastingen.nl vergelijking benzine-gas-diesel, met wegenbelasting, afschrijving.. vanalles | |
ChRiZz | zaterdag 14 juli 2007 @ 00:33 |
http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=43989 | |
GizartFRL | zondag 15 juli 2007 @ 15:12 |
zwart gas rijdt het goedkoopste. | |
Repeat | zondag 15 juli 2007 @ 15:14 |
Heel snel al. | |
hierissiedan | zondag 15 juli 2007 @ 16:01 |
quote:zwart gas? | |
GizartFRL | zondag 15 juli 2007 @ 17:06 |
quote:Gastank in je auto laten bouwen, maar niet als gas op kenteken zetten. Wegenbelasting voor benzine ( goedkoopste tarief), rijden op gas ( goedkoopste tarief). Goedkoper kan niet. | |
Repeat | zondag 15 juli 2007 @ 17:12 |
quote:Naaien ze je dan niet bij de APK bv? ![]() | |
Noway666 | zondag 15 juli 2007 @ 17:16 |
quote:Jep bij controles langs de weg, gebeurd zelden maar je bent dan wel goed de l*l. Daarom schrijven sommige mensen vaak elkaars auto's over op elkaars naam en terug zodat de auto niet langer dan 3 maanden op hun naam staat. | |
Light | zondag 15 juli 2007 @ 17:25 |
quote:G3 is voor de wegenbelasting niet of nauwelijks duurder dan benzine. Hoef je ook geen rare grapjes uit te halen. | |
henkway | zondag 15 juli 2007 @ 17:28 |
gewoon auto kopen op LPG G3 ik rij met Saab voor 6 cent per km soms 5,7 soms 6,2 komt dat ik de dagteller moet gebruiken om te tanken Je moet er wel op letten dat je geharde kleppen hebt, of een Saab of Volvo kopen die kunnen er beter tegen en het beste systeem is Vialle Lpi die heeft geen verlies van vermogen door directe inspuiting de meerkosten zijn 32 euro wegenbelasting per maand met benzine rij ik 1:10 is 15 cent per km dus ik verdien 8 cent per km die 3200 cent heb ik na 400 km per maand terug per jaar is dat 5000 km Ik rij 25000 km per jaar dus ik verdien 20.000 x 8 cent =1600 euro per jaar, zeg 1500 euro afgerond [ Bericht 4% gewijzigd door henkway op 15-07-2007 17:46:04 ] | |
Swetsenegger | zondag 15 juli 2007 @ 17:35 |
quote:Landbouw/boten diesel.... | |
henkway | zondag 15 juli 2007 @ 17:36 |
quote:Auto stelen en benzine ook | |
Swetsenegger | zondag 15 juli 2007 @ 17:36 |
quote:precies... dezelfde nuttige tips | |
henkway | zondag 15 juli 2007 @ 17:37 |
quote:Wil jij voor 20 euro per maand het risico lopen op een gigantische boete wegens economisch delict ![]() | |
menmul | zondag 15 juli 2007 @ 21:42 |
vanaf ..... nog even wachten ........ nuuuuuuuuuuuuuuuuuu start | |
GizartFRL | maandag 16 juli 2007 @ 09:29 |
quote:Niet alle auto's zijn geschitk voor G3 Dan scheelt het aanzienlijk meer dan 20 euro per maand. Ik zeg ook niet dat het legaal is, maar wel de goedkoopste manier om gas te rijden. | |
D-FENS | maandag 16 juli 2007 @ 15:49 |
Bij een auto tot 850Kg valt de extra wegenbelasting volledig weg tegen de G3 korting. Tot 950Kg betaal je ongeveer een tientje per kwartaal extra. Daarboven loopt het verschil helaas wat harder op. | |
Frumzel | maandag 16 juli 2007 @ 21:50 |
Vergeet niet de hogere verwachte kosten bij de garage met rijden op gas ![]() | |
vlad | maandag 16 juli 2007 @ 22:02 |
quote:(bijna) alle auto's na '95 met seq. of half seq. inspuiting kunnen voorzien worden van een G3 systeem ![]() ![]() | |
vlad | maandag 16 juli 2007 @ 22:04 |
quote:hangt van de auto af, maar dat is lang niet bij elke auto het geval. Zijn maar een aantal motoren die echt grote problemen hebben met het rijden op gas | |
henkway | maandag 16 juli 2007 @ 22:59 |
quote:Ik rij Saab op GAS en geen centje pijn, loopt als een zonnetje. 130.000 km met weinig kosten staat nu op 302.200 weinig of nauwelijks kosten onlangs APK 60 euro bandje , uitlaatje, geen druppeltje olie . Maar VIALLE Lpi dus minder heet. [ Bericht 1% gewijzigd door henkway op 17-07-2007 00:09:36 ] | |
animal924 | maandag 16 juli 2007 @ 23:18 |
Mensen vergeten vaak dat een gassysteem in bijna alle gevallen een aanbouwsysteem is op je motor en vergeten dus ook dit extra systeem een beurt te geven bij de gasspecialist. De dealer of garage op de hoek weet hier vaak toch net ff te weinig van. Dit kan resulteren in storingen en hoge kosten waardoor gas toch een beetje een slechte naam heeft. Ik ben er ook geen fan (meer) van, "gas is om op te koken" ![]() terwijl het toch wel een aantal voordelen heeft. Je motorolie blijft veel schoner door het ontbreken van blowby van benzine(damp) langs de zuigerveren die in de olie in het carter terecht komen. Sowieso minder slecht voor milieu dan benzine/diesel Motor blijft inwendig ook veel schoner, geen koolafzettingen op kleppen/zuigerveren. | |
henkway | maandag 16 juli 2007 @ 23:28 |
quote:Ik heb het speciaal aan de inbouwman gevraagd onlangs, speciaal opgebeld, en die zei nee, niks nodig geen extra onderhoud aan de gasinstallatie. En ook niet aan de auto. Hij had makkelijk een paar honderd euro aan mij kunnen verdienen, maar hij zei nee niet nodig ook geen filter | |
animal924 | maandag 16 juli 2007 @ 23:32 |
quote:raar.. hoe had deze meneer dit dan in gedachten? | |
Frumzel | maandag 16 juli 2007 @ 23:55 |
quote:Ik heb het ook maar van een ervaren garageman met veel ervaring in die dingen dus... ![]() | |
henkway | dinsdag 17 juli 2007 @ 00:03 |
quote:ja, die haalt een doekje over de tank en tikt er een keer op en kijkt even heel verstandig enmaakt een aantekening op het werkschema. Onlangs een APK gehad en een garageherkeuring (kans een op honderd) en toen hebben ze wel een klepje open gedaan en gemompeld prima Dus, onderhoud aan gasinstallatie, nee. | |
henkway | dinsdag 17 juli 2007 @ 00:08 |
quote:wabedoelu ![]() | |
animal924 | dinsdag 17 juli 2007 @ 10:21 |
kijk hier even onder het kopje periodiek onderhoud aan een LPG installatie. Dan wordt het je wel duidelijk. Tenzij je liever blijvende schade hebt aan de motor als gevolg van backfire bijvoorbeeld. http://www.meganeclub.nl/tundes2/faq/backfire/index.html | |
Deprater | dinsdag 17 juli 2007 @ 12:30 |
quote:Een Vialle Lpi systeem is dat niet een direct ingespoten systeem?? | |
henkway | dinsdag 17 juli 2007 @ 12:35 |
quote:Ja dit zijn G3 onderhoud voor een gewone LPG. Een Lpi heeft dat niet [ Bericht 10% gewijzigd door henkway op 17-07-2007 12:42:20 ] | |
Herr.Flick | dinsdag 17 juli 2007 @ 13:45 |
quote:Net zoiets als groene stroom, maar dan anders! ![]() | |
Catch22- | dinsdag 17 juli 2007 @ 14:37 |
quote:lpg op franse auto's is imo sowieso niet echt een aanrader. | |
henkway | dinsdag 17 juli 2007 @ 15:33 |
quote:Nee italiaanse ook niet, alleen Volvo en SAAB of japans of ford | |
Herr.Flick | dinsdag 17 juli 2007 @ 15:42 |
![]() | |
vlad | dinsdag 17 juli 2007 @ 18:29 |
quote:een APK eis is datr de afsluiter op de tank goed werkt, dus daar zal ie wel naar gekeken hebben. is wat anders als onderhoud | |
vlad | dinsdag 17 juli 2007 @ 18:31 |
quote:direct ingespoten LPG systemen bestaan (nog) niet. | |
vlad | dinsdag 17 juli 2007 @ 18:33 |
quote:Veel Duitsers en Fransen doen het goed op gas. Alleen Renault wat minder inderdaad, maar peugeot en citroën doen het prima. Ford doet het juist enorm slecht. Na 6.000 Km zijn alle klepzittingen versleten ![]() | |
henkway | dinsdag 17 juli 2007 @ 19:03 |
quote:lezen: quote: | |
vlad | dinsdag 17 juli 2007 @ 19:07 |
quote:is misschien verwarrend stukje, maar het is geen directe injectie, want die systemen zijn nog niet op de markt. LPI is, evenals de moderne andere lpg systemen, een ingespoten systeem. Dus met injectoren op het inlaatspruitstuk, die op het juiste moment een hoeveelheid gas inspuiten. Enige verschil is dat LPI vloeibaar inspuit en andere systemen gasvormig. Directe gassystemen zou betekenen dat LPG direct in de motorruimte ingespoten wordt. Dit is op het moment technisch nog erg lastig. Er lopen genoeg onderzoeken e.d, maar er is nog geen productierijp systeem. toevoeging: quote: [ Bericht 12% gewijzigd door vlad op 17-07-2007 19:13:31 ] | |
henkway | dinsdag 17 juli 2007 @ 19:23 |
quote:Ok, goed stukje ja, mijn inbouwstation heeft mij als klant telefonisch verzekerd dat ik geen onderhoud aan de VIALLE Lpi LPG installatie hoef te doen en dat doe ik dus ook al 130.000 km niet, en met prima resultaat moet ik zeggen. | |
vlad | dinsdag 17 juli 2007 @ 19:26 |
quote:Klopt. Het zijn goede systemen, ook al is het een concurrent. Ons systeem is nog wel voorzien van een filter, welke vervangen moet worden. Dat is het enige onderhoud, dus ook te overzien. | |
Herr.Flick | dinsdag 17 juli 2007 @ 20:08 |
quote:Bij de oudere systemen moest de sludge wel eens afgetapt worden, hoeft dat niet meer ![]() En elke gasinstallatie heeft onderhoud nodig, slangklemmen aandraaien, wartels controleren, slangen controleren is toch ook onderhoud... | |
vlad | dinsdag 17 juli 2007 @ 20:13 |
quote:sludge komt (bij ons systeem) terecht in het filter. Wat jij bedoeld was idd bij oudere systemen, welke gebruik maken van een verdeelhuis. Hierbij hoopt zich onderin sludge op, mnu komt het in een filter terecht. quote:gelijk heb je ![]() | |
Herr.Flick | dinsdag 17 juli 2007 @ 20:23 |
quote:Hoe zit het dan bij de concurrent, waar laat hij z'n sludge ![]() | |
vlad | dinsdag 17 juli 2007 @ 20:39 |
quote:Die passen ook een filter toe, alleen weet ik niet hoe of waar hun hem plaatsen. Alleen het LPI systeem heeft geen last van sludge | |
T42 | vrijdag 20 juli 2007 @ 10:17 |
quote:G3 lpg systeem is de belasting 10 euro duurder per maand dan de benzine versie. dus 1x tanken en je hebt dat terug. mijn mercedes loopt op lpg maar die is bealsting vrij ![]() | |
Herr.Flick | zaterdag 21 juli 2007 @ 10:51 |
quote:Dat klopt al helemaal niet! ![]() Je krijgt met een G3 installatie gemiddeld een korting van 320,- euro korting per jaar op de wegenbelasting, of je nu een astra rijd, of een dikke mercedes.. Relatief gezien is een kleinere auto met G3 dus veel goedkoper dan een grote sloep, omdat de korting niet wijzigd!. http://www.rekenwijzer.com/auto/belasting/kortinglpgg3.asp | |
Ridocar | zaterdag 21 juli 2007 @ 13:09 |
quote:Misschien ben ik wat wereldvreemd, maar hoe zit die constructie dan in elkaar? Ik bedoel, Wat heeft het korte bezit van een auto te maken met niet kloppende papieren? | |
henkway | zaterdag 21 juli 2007 @ 14:16 |
quote:Als je controle krijgt, je weet wel "Rij - en Kentekenbewijs alstublieft" en als er dan op je kenteken benzine staat, en je hebt gas in de auto dan ben je zwaaaaaaaaaar de klos. Heeeeeeeeeel zwaar, denk maar een 1500 euro minimaal. Overigens heb ik net getankt en betaalde 23,50 euro voor de 451,5 km die ik gereden had, dus dat is 5,2 cent per km. Op benzine zou ik 152 cent op 1/10 = 15 cent kwijt zijn per km "verdien" ik dus 9 cent Het Mortorrijtuig belasting verschil op mijn auto is 52 euro per drie maanden zeg 20 euro per maand. het omslagpunt is per maand 220 km of wel per jaar 3000 km rij ik 23.000 km dan "verdien ik dus" 1800 euro De LPG installatie verdien je dus in 1 jaar terug. Het tweede jaar hou je per maand 150 euro netto meer in de pocket [ Bericht 5% gewijzigd door henkway op 21-07-2007 14:30:32 ] |