abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51445080
The Phone

Vanaf vrijdag 6 juli om 21.45 uur op Nederland 3 zet de AVRO met het programma The Phone wekelijks het leven van twee mensen op zijn kop. Nietsvermoedend doen zij hun dagelijkse ding totdat ze, ergens in een stad, zomaar worden geconfronteerd met een onbeheerde rinkelende telefoon.
Ze nemen de telefoon op en vanaf dat moment vormen zij de hoofdrolspelers van een spannende film die door vele dilemma's, verrassingen en opdrachten tot een zenuwslopende climax wordt gebracht.

Het spel
In The Phone rinkelt op twee verschillende locaties in dezelfde stad een telefoon. Een ieder heeft de keuze: opnemen of laten rinkelen. Degene die de telefoon opneemt wordt door de AVRO uitgedaagd en kan een grote geldprijs winnen. Deze geldprijs kan alleen worden gewonnen als de speler de strijd tegen de tijd en de intellectuele en fysieke uitdaging aangaat. Mislukt een opdracht, wordt de prijs minder.

Samenwerken
Op het moment dat twee personen de onbeheerde telefoon opnemen worden ze na hun eerste opdracht gedwongen samen te spelen. Onder grote druk worden zij telkens weer uitgedaagd een route af te leggen, alert te blijven en cryptogrammen op te lossen. Dit alles gebeurt onder toeziend oog van vele camera's die mysterieus verborgen blijven voor zowel spelers als kijkers.

The Phone wordt elke maandag herhaald rond 20:30 uur op Ned. 3.

[ Bericht 97% gewijzigd door pekel op 13-07-2007 22:35:42 ]
Hoi.
pi_51445084
zeventien duizend en een half euro

Anyway.. leuke aflevering! Maar idd.. die mien kon echt voor geen meter rennen.. al was ze er ook niet echt op gekleed..

Toch netjes bedrag, meer als die lui van vorige week! Ik hoop dat ze ook eens in het zuiden komen, maar eerst zal de Randstad wel afgewerkt worden,
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_51445140
Toch vind ik de opdrachten wel erg simpel. Deze week nog makkelijker dan vorige week. 3500+60+1, hoe moeilijk kan het zijn?
In Luxor zou ik gewoon allebei de rijen af laten werken, dan kom je er vanzelf.

Maar wel een leuk programma
  vrijdag 13 juli 2007 @ 22:26:42 #4
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_51445165
Wat een goede samenwerking was er tussen die twee
  vrijdag 13 juli 2007 @ 22:29:22 #5
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_51445232
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 22:25 schreef JeroenV het volgende:
Toch vind ik de opdrachten wel erg simpel. Deze week nog makkelijker dan vorige week. 3500+60+1, hoe moeilijk kan het zijn?
In Luxor zou ik gewoon allebei de rijen af laten werken, dan kom je er vanzelf.

Maar wel een leuk programma
Probeer er maar eens op te komen onder al die tijdsdruk en hektiek van de opdrachten...dan zou je zelfs moeite hebben met hoofdrekenen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_51445398
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 22:26 schreef Veerboot het volgende:
Wat een goede samenwerking was er tussen die twee
Ja, dat viel me ook op... die eerste die denkt het antwoord te weten jast het meteen in de computer of wat dan ook. Overleg dan eerst ff!

Overig was zij toch zo wel slim om op dat monument van die koffers te klimmen, en ze had ook andere heldere momenten waardoor ze toch wel vrij ver kwamen.

Trouwens geniaal hoe ze aan het eind verslagen stonden te kijken, dat die patser met zn witte schoentjes ervandoor ging... Zal de productie niet in dubio hebben gezeten? Ze hadden zichzelf 17500 euro uit kunnen sparen!

Maar hoe dan ook, ik vind het concept en de uitvoering toch wel zodanig leuk dat ik het een cool programma vind!
En vast!
  vrijdag 13 juli 2007 @ 22:38:30 #7
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_51445536
The Phone online gaat binnenkort van start, dan kun je zelf het spel spelen!

http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/the_phone/form/
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  vrijdag 13 juli 2007 @ 22:48:48 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_51445927
Ik vond het dit keer iets beter dan vorige keer.
Minder acteerwerk.

Wel toevallig dat het altijd jonge fitte mensen zijn die de telefoon beantwoorden en niet een toevallige astmatische bejaarde in een rolstoel.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_51446107
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 22:48 schreef golfer het volgende:
Wel toevallig dat het altijd jonge fitte mensen zijn die de telefoon beantwoorden en niet een toevallige astmatische bejaarde in een rolstoel.
Dat is een voorbeeld van een van de weinige bemoeienissen van de makers. Als er al iemand opneemt die slecht ter been is, dan grijpen ze natuurlijk wel in. Ik zie iemand met een been in het gips niet de euromast in klimmen.. (Zou wel spraakmakende televisie zijn...)
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
pi_51446249
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 22:53 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

Dat is een voorbeeld van een van de weinige bemoeienissen van de makers. (...)
Één van de weinige? Ik vind het programma juist erg tegenvallen, omdat vrijwel alles eraan zo overduidelijk nep is.
pi_51446414
Lees de log van de cameraman eens, of hij moet de boel ook flessen. Maar hij wilde juist meer duidelijkheid geven aan hoe het werkelijk achter de schermen ging. Ze proberen zo min mogelijk contact te hebben met de kandidaten, alleen als ze rare dingen gaan doen (zoals vorige week met de fiets, en deze week met het koffertje met geld) dan grijpen ze in. En dus bij de kandidaten "selectie", dat las ik in een interview met Beau.
pi_51446532
Mogen ze dat koffertje met de hints waar die vent zich bevind niet meenemen? Want nu is het eigenlijk vrij doelloos telkens een hint extra te vragen. Er gaat een minuut af, maar veel extra krijg je niet te zien.
pi_51446752
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 22:53 schreef DaFrenk het volgende:
Ik zie iemand met een been in het gips niet de euromast in klimmen.. (Zou wel spraakmakende televisie zijn...)
Je hebt 5 uur de tijd. .
lekker faxen heel de dag echt genot
  vrijdag 13 juli 2007 @ 23:22:38 #14
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_51447271
Ik snap dat laatste stuk eigenlijk niet (en de kandidaten ook niet lijkt het), als ze nou te laat zijn is het geld dan helemaal weg of wat?
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
pi_51447345
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 23:05 schreef JeroenV het volgende:
Mogen ze dat koffertje met de hints waar die vent zich bevind niet meenemen? Want nu is het eigenlijk vrij doelloos telkens een hint extra te vragen. Er gaat een minuut af, maar veel extra krijg je niet te zien.
Jawel, per hint is het toch een andere locatie (steeds dichterbij)?
pi_51447760
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 23:24 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Jawel, per hint is het toch een andere locatie (steeds dichterbij)?
Het enige wat veranderd is dat het beeld uitzoomt. Maar als ze al een idee hebben, waarom dan nog een minuut verspelen en niet eerst gaan kijken? Natuurlijk weten ze dit niet, maargoed...
  vrijdag 13 juli 2007 @ 23:48:45 #17
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_51448219
Veel beter dan vorige week. Erg leuk programma..
Die doos heeft wel de sticks gevonden Dus zo'n doos is zij ook weer niet
  vrijdag 13 juli 2007 @ 23:51:36 #18
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_51448314
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 23:05 schreef JeroenV het volgende:
Hij liet dat koffertje met geld erin toch achter..Daar kregen ze van hem een smsje, dat ze het koffertje daar moesten ophalen. 17.500 samen
  zaterdag 14 juli 2007 @ 00:35:46 #19
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_51449901
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 22:57 schreef Croupouque het volgende:
Één van de weinige? Ik vind het programma juist erg tegenvallen, omdat vrijwel alles eraan zo overduidelijk nep is.
Beide deelnemers lopen zonder enige uitleg zomaar weg van een vriendin en een vriendinnenclubje. Dan belt het meisje met iemand van wie ze al weet dat hem moet ontmoeten. Dat was haar niet verteld; is ze soms helderziend
En hoe kan het dat de computer hun handafdruk herkent? Hebben ze daarvoor niet eerst een afdruk moeten laten máken?
De playboy die de opdrachten geeft, is vast leuk bedoeld, maar ergert me. Helemáál irritant: het Wie is de Mol-sausje dat de AVRO eroverheen heeft gegoten Je moet de Mol de Mol laten en hier iets nieuws voor verzinnen.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_51450715
Ik vind het een aardig programma maar er zitten nog te veel onduidelijkheden.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 09:03:09 #21
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_51454882
403.000 kijkers, iets beter dus maar niet denderend. Als het zo vaag blijft wordt het ook echt niks, dit.
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 09:49:19 #22
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_51455250
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 09:03 schreef SigmundFreud het volgende:
403.000 kijkers, iets beter dus maar niet denderend. Als het zo vaag blijft wordt het ook echt niks, dit.
Mja is maar iets van 70.000 meer kijkers, maar qua marktaandeel wel een stijging van bijna drie procent, en dat is een goede stijging .
Ook komt er nu (volgens de OP) op maandagavond op prime-time (half negen) de herhaling, komt wel goed denk ik.
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 00:35 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Beide deelnemers lopen zonder enige uitleg zomaar weg van een vriendin en een vriendinnenclubje. Dan belt het meisje met iemand van wie ze al weet dat hem moet ontmoeten. Dat was haar niet verteld; is ze soms helderziend
En hoe kan het dat de computer hun handafdruk herkent? Hebben ze daarvoor niet eerst een afdruk moeten laten máken?
Voor 25.000 laat ik mijn vrienden ook wel een middagje alleen hoor
En zij kreeg te horen dat degene die ze moest bellen haar partner was, logisch dat je die dan gaat opzoeken toch?
Die handafdruk lijkt me inderdaad niet echt, meer gewoon voor de show.

Het is een leuk programma, ook met die raadsels. Alleen het eindspel vind ik erg onduidelijk. Met elke hint gaat er een minuut van de tijd af, maar die gast gaat ook steeds naar een andere locatie, dus volgens mij als je de eerste vraag goed hebt kan je beter gaan rennen, maar dat is niet logisch want dan heb je aan één stick genoeg. Dat mag wel iets duidelijker imo.
pi_51455464
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 00:35 schreef Wickedangel het volgende:
Dit is al eens eerder behandeld. Als de kandidaten besluiten om de uitdaging aan te gaan, dan komt er natuurlijk eerst iemand van de productie naar ze toe om ze een microfoontje op te spelden, kort uit te leggen wat de bedoeling is en of ze dat lichamelijk aan kunnen, nemen (al dan niet) de vingerafdrukken voor die computer, en dan 'resetten' ze de zaak wsch weer: ze gaan dus verder waar ze gebleven waren en dus lijkt het alsof die lui meteen wegrennen!

Daarna houdt het bijsturen zoveel mogelijk op denk ik, want het is het leukste om de kandidaten zelf te zien aanrommelen.
En vast!
pi_51456275
Volgens mij was dat hele vinger/handafdruk natuurlijk maar onzin. Gewoon voor de televisie. Maar goed
  zaterdag 14 juli 2007 @ 11:34:06 #25
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_51456625
Wel een heel erg matig en ongeloofwaardig programma. Denk dat het maar een kort leven beschoren is in Nederland.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')