abonnement Unibet Coolblue
  zondag 13 januari 2008 @ 14:32:33 #51
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_55997622
wat ontzettend goor
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_56002449
quote:
Op zondag 13 januari 2008 14:21 schreef Isegrim het volgende:
Nightynight, don't let the bed bugs bite.
Jouw Avatar lijkt wel een beetje op een abstracte bedwants
pi_56095098
Tremium,
Gefeliciteerd zonder schade bedwantsvrij!
Dat klinkt hoopvol!
Hebben je ouders alle kamers bespoten?of alleen de slaapkamers?
Hoe heet dat middel van de boerenbond en kan iedereen dat bestellen?Wat zit er precies in dat middel?Cyfluthrin/Delthametrin /Permethriene of zelfs een beetje ietst dat op DDT lijkt?
Je leest wel eens wat op sites voor boerenbedrijven van middelen voor in stallen of zo.
Ik hoop dat er gauw ook een middel komt in de handel en niet alles ondergespoten hoeft te worden.
Please noem het middel net als degene die Spezial Spray van Bayer aanraadde .Hoe zijn de ervaringen daarmee ondertussen?
pi_60493533
Het is alweer even geleden dat dit onderwerp actief was, maar momenteel heb ik bedwantsen en is dit onderwerp voor mij dus heel hot (jammergenoeg).

Van de week is de bestrijdingsdienst langsgeweest en hebben alles ingespoten met een goedje dat 5 a 6 weken actief blijft. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ben je gewoon weer in bed gaan liggen of heb je die 5/6 weken ergens anders geslapen? Heb je al je kleding gewassen? Heb je gestofzuigd? Ik weet dat ik niet mag dweilen, want dan poets ik het gif weg.. logisch..

Bedankt voor de info!
pi_60493702
En steambuddy gebruiken? Zo'n heet stoom machine ding? Hoe komen die beesten trouwens in je huis en hoe vind je ze?

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2008 17:53:50 ]
pi_60493801
Ik heb ze inmiddels dus al laten bestrijden, dus opzich zou dat goed moeten gaan. Al zijn ze hardnekkig.

Het probleem is dat ze overal, echt overal (plinten, behang, stopcontacten, meubels, kleding, beddengoed, kussens, matrassen, etc etc etc) kunnen zitten. Ik vond ze voornamelijk in bed. Ik had allerlei bloedvlekjes op mijn hoeslaken en toen ik mijn bed ging verschonen vond ik oooooooveral torretjes en larfjes, HEEL VIES, hele nacht niet geslapen. Na enige inspectie door de gemeentebestrijdingsdienst bleken het bedwantsen te zijn. Maar ze kunnen ook in mijn kleding zitten, dus nu moet ik alles wassen... maar ik heb een kat die verhaart en ik wil weten of ik wel kan stofzuigen en een beetje kan schoonmaken...

Ik kan ze meegenomen hebben uit Afrika waar ik een paar maanden geleden was, ze kunnen ookal in huis gezeten hebben (ze kunnen 6 maanden zonder voedsel = zonder mensen bloed), aangezien er voor mij een nogal niet zo schoon persoon hier woonde. :S
  † In Memoriam † maandag 20 september 2010 @ 01:32:30 #57
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_86624638
Volgens het nieuws zijn ze momenteel erg aanwezig in de Nederlandse huishoudens. :{
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 09:05:51 #59
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_86626901
quote:
Op maandag 20 september 2010 01:32 schreef Loedertje het volgende:
Volgens het nieuws zijn ze momenteel erg aanwezig in de Nederlandse huishoudens. :{
Ik word echt paranoïde bij het idee alleen al :@

Blegh!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_86627807
quote:
Op maandag 20 september 2010 09:05 schreef senesta het volgende:

[..]



Ik word echt paranoïde bij het idee alleen al :@

Blegh!
Als baasje van een aantal katten heb je het voordeel dat je waarschijnlijk vrij snel attent gemaakt wordt op een insect in huis. Als er hier ergens een mot of een zilvervisje zit dan volgen er vanzelf staar- en tjirp-partijen (Somali's tjirpen tegen hun prooi :D )
Tegenwoordig heb ik voedseldieren in huis voor de egeltjes en de ontsnappingen daarvan werden ook snel en effectief in de kiem gesmoord *O*
  dinsdag 7 december 2010 @ 23:08:36 #61
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_89657326
en up,

je kunt wel raden waarom }:| }:|
morgen de verdelgingsdienst gelijk bellen, het zit fcking overal op en rond mijn bed :r ik slaap vannacht op een luchtbedje, vanavond alle plinten en hoeken en gaten langsgegaan en zoveel mogelijk die vieze gore nesten weggehaald met een combinatie van stofzuiger + pincet.

:{
  dinsdag 7 december 2010 @ 23:09:55 #62
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_89657409
Getsie!
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 28 maart 2011 @ 16:41:34 #63
340548 RomanoGroenewoud
Romano Groenewoud
pi_94719519
Ik wilde er even op wijzen dat er laatst een website is gelanceert over de preventie,bestrijding en zorg tegen de bedwant. De website bevat gratis artikelen. Kijk voor meer informatie even op http://www.bedwant.com
Romano Groenewoud is een IBA student, die momenteel bezig is met zijn weblogs:
http://www.powersfromnature.com
http://www.bedwant.com
http://www.longboardingnation.com
pi_94722335
Bedwant ? Is dat een soort handschoen voor in bed ?
  maandag 28 maart 2011 @ 17:43:06 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_94722464
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:41 schreef RomanoGroenewoud het volgende:
Ik wilde er even op wijzen dat er laatst een website is gelanceert over de preventie,bestrijding en zorg tegen de bedwant. De website bevat gratis artikelen. Kijk voor meer informatie even op http://www.bedwant.com
Zo, dat is mooi stom. Die site kun je nog wel aanpassen, maar dat webadres wordt misschien lastiger.
The love you take is equal to the love you make.
pi_94726637
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:41 schreef RomanoGroenewoud het volgende:
Ik wilde er even op wijzen dat er laatst een website is gelanceert over de preventie,bestrijding en zorg tegen de bedwant. De website bevat gratis artikelen. Kijk voor meer informatie even op http://www.bedwant.com
Je kickt een topic van bijna 4 maanden naar boven en dat voor zo'n ongelofelijke fail? Echt... 8)7 |:(
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_94752666
:D OMG :|W
pi_103425341
Klein kickje…

Een paar maanden terug had iemand in mijn familie deze beestjes. Nu lag ik net op bed en toen viel mijn oog op een klein puntje dat over mn muur bewoog, toen ik beter ging kijken zag ik er nog 1.
Ik heb ze met een plakbandje op een stuk papier geplakt en foto's gemaakt (ziet er niet smakelijk uit, je bent gewaarschuwd):

http://i55.tinypic.com/1250q3s.jpg

http://i53.tinypic.com/2hnx21h.jpg

Iemand die deze beestjes gehad heeft die er misschien een oordeel over kan geven? hoop echt dat het wat anders is…
Ik kan ze verder niet in mn bed, matras, beddengoed vinden en heb ook geen bloedvlekjes in mn bed zitten.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:53:33 #69
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_103425918
ik heb ze dus gehad een tijd geleden, volgens mij is dit er geen.
Sowieso hebben bedwantsen niet van die lange voelsprieten, en zijn ze wat donkerder van kleur.
Bij mij kwam er ook bloed uit als ze werden geplet ;) hehe.
Plekken waar ze gaan zitten zijn matrasrand en kiertjes/plinten e.d. Als ze er al wat langer zitten krijg je daaromheen ook zwarte vlekjes, dat is opgedroogde poep (bloedresten dus..)

vergelijk maar:
http://www.google.nl/sear(...)l0l204l412l1.1.1l3l0
pi_103426313
En als je daar die 2e foto kijkt van je link waar ze zo vrolijk in een cirkeltje liggen? Als ik, als leek, kijk naar dat plaatje lijkt het best op die jonge versie van het beestje
  zondag 23 oktober 2011 @ 12:19:46 #71
233296 Eisoep
staar me na, kwijlen mag!
pi_103447176
Gatverdamme!!!!
pi_105314461
Nee labbit, dit is zeker geen bedwants of bedbug. Echt totaal niet. Het zou een "booklouse" kunnen zijn. Psocid.

[ Bericht 3% gewijzigd door unfocused op 07-12-2011 21:49:14 ]
  Moderator woensdag 7 december 2011 @ 21:52:08 #73
155227 crew  Guppy
dus
pi_105315510
Stofluis it is :Y in geval van labbit
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_105346302
Een bedwantseninfestatie is een van de ergste dingen die je kunnen overkomen. Van een comfortabel modern leven moet je plotseling terug in de tijd naar begin 20ste eeuw, toen de bedbug nog algemeen was. En daar ben je gewoon niet meer op berekend. Je moet enorme stappen terugdoen qua comfort.

Zelf heb ik een infestatie gehad eind 2009. Ik weet niet hoe dat gekomen is. Vermoedelijk opgelopen door een boodschappenbezorgservice of een bestelling-op-zicht die je 10 dagen thuis mag houden. Daar moet een bevrucht bedwantsenwijfje in verscholen gezeten hebben die eenmaal bij mij thuis, ongehinderd aan het vermenigvuldigen is geslagen. In het begin heb ik het onderschat. Toen ik er last van begon te krijgen probeerde ik het zelf te behandelen. Ik dacht heus dat ik met wat bussen Roxasect, een stomer en wat diatomeeënaarde het tij kon keren. Ik realiseerde me niet dat ze er vlak voor de oorlog Zyklon B voor nodig hadden om de beesten in een getroffen woonblok uit te roeien. Later werd die functie succesvol overgenomen door DDT. Maar daar zijn de wantsen nu resistent tegen geworden.

Erop terugkijkend - en ik heb het een en ander meegemaakt in mijn leven, zoals ziekte en dood van zeer nabije geliefde familieleden - vind ik dat dit tot het ergste behoort wat mij ooit in mijn leven is gebeurd. Niet alleen verlies je enorme hoeveelheden dierbare onvervangbare bezittingen, maar het richt ook een grote schade aan in je psyche en persoonlijkheid. Alle zekerheden van voorheen zijn voorgoed verdwenen. 1 + 1 is plotseling niet meer 2. Je spendeert bijvoorbeeld maanden, dag in dag uit, aan de vraag hoe groot een opening is waar een bedbug nog doorheen kan. En of hij zwemmen kan. En hoelang hij zonder eten kan. En of hij over kleverige of heel gladde tape kan lopen. Of hij ondersteboven kan lopen. Tegen welke temperatuur hij kan. Of hij kan verdrinken. En als je denkt dat je het antwoord hebt gevonden dat blijkt hij ergens tóch doorheen/overheen te kunnen en maandenlang onder water te kunnen overleven. Je piekert je suf, slaapt niet meer, en gelooft tenslotte nergens meer in. Als je het de bedbug echt moeilijk wil maken, dan heb je jezelf er nog veel meer mee dan hem.

In mijn geval had ik het geluk dat ik ergens in mijn aangetrouwde familie een ex-ongediertebestrijder had zitten die de strijd succesvol van me heeft overgenomen. Maar nog steeds slaap ik niet meer in mijn slaapkamer. Wel geprobeerd, maar na 5 minuten zwetend weggevlucht. En ik durf haast nergens meer te gaan zitten. Niet thuis maar ook bij anderen niet meer. Ik hoop dat ik er ooit overheen kom.
pi_105379909
Het is heel normaal als je rode plekjes op je huid ziet. De huid is eerstelijnsdefensie tegen aanvallen van buitenaf en rood worden en zwelling zijn de tekenen dat de huid zijn werk goed doet. Normaal kijk je amper naar deze kleine ontstekingen; zelfs een pukkel op de punt van je neus wekt geen enkele verdenking; het is hooguit wat vervelend. De huid kan op verschillende manieren worden aangevallen maar een infectie van een haarfollikel komt het meeste voor. Meestal heeft het een bacteriële oorzaak, maar ook virussen en schimmels zitten graag rond de haarfollikel waar vet, vocht en huidschilfers aanwezig zijn.

Zelfs een of meer jeukende bulten op je enkel of knie wekken geen enkele argwaan. Je denkt: oh, een mug of steekvlieg. Als het heel erg jeukt ga je er met een Azaronstift overheen en je denkt er niet meer aan.

Vreemd wordt het als de jeuk en roodheid maar niet weggaan. Je googlet je een slag in de rondte, ziet wel een beschrijving van de bedbug passeren maar die duw je ver naar de rand van je bewustzijn.

Tenslotte houdt elk gekriebel op en op een dag kom je thuis en je ziet iets donkers op de bank liggen. Je schept het op met een lepel, legt het even op de vensterbank en gaat eerst je eten maken want je hebt honger! 's Avonds denk je er weer even aan; je pakt een vergrootglas, en waarempel: het is een bedwants. Nou, gelukkig dat hij dood is.

Een jaar gaat voorbij. Je let er niet echt op, maar je voelt nooit meer ergens jeuk. Dat vat je op als het bewijs dat het leed is geleden.

Op een dag wil je een nieuw behangetje tegen de muur. Je sleept de bank naar voren, duwt de stekkerskluwen richting bank en je gaat aan het werk. Het geurt wat eigenaardig terwijl je bezig bent en je denkt dat het oude behang wat vergaan moet zijn door schimmel of zo. Als je klaar bent bekijk je trots het resultaat, stofzuigt de snippers weg, legt de geordende stekkerkluwen weer op zijn plaats, duwt de bank terug, en trakteert jezelf op zelfgebakken kroketten. Terwijl je bezig bent in de keuken zie je ineens iets bewegen. Je veegt met een doekje over de vloer en houdt dat onder een vergrootglas. En deze keer trek je meteen de juiste conclusie: bedbugnymfen.

Ze zijn plotseling overal. Het krioelt in de linnenkast tussen al je kleding, ondergoed en sokken en bovenop de kast, tussen al de reservedekens en seizoenspullen. De vloer beweegt overal. Je staat in de badkuip en je ziet twee verschillende grootten over de badkamervloer kruipen. Ze lopen een beetje op dezelfde wijze als mieren. Je ziet ze zelfs op je keukenaanrecht lopen, al die kleine strokleurige beestjes. Achteraf besef je dat deze plotselinge activiteit werd veroorzaakt door de "alarmferomonen", een waarschuwingsgeur die de insecten onderling gebruiken om elkaar te waarschuwen. In mijn geval is dat gebeurd toen ik het (voor mij onzichtbare) nest achter de bank verstoorde tijdens het behangen.

Zo is het bij mij begonnen. Ik hoop dat iemand ervan leert.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')