abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51452918
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 02:14 schreef GlazenKaak het volgende:

[..]

Daar heb je zeker gelijk in, maar ik krijg er toch wel een beetje het 'de staat weet wat goed is voor de burger' gevoel bij goed, dan zijn er nauwelijks opleidingsplaatsen, de mensen die het écht willen nemen dat risico wel.
Hierboven typt iemand ook al dat er absoluut geen behoefte is aan de biologen en rechtstudenten die per jaar afstuderen, al deze mensen komen uiteindelijk in het bedrijfsleven terecht en worden daar manager oid.

Waarom kan je het dan niet toestaan dat meer mensen geneeskunde willen doen. Maak de studie maar zwaarder, dan filtreer je de paupers er wel uit. Op deze manier hinder je mensen om hun droom uit te werken.

De enige reden die ik kan bedenken: Het kost te overheid te veel geld om artsen op te leiden.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_51459486
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 02:24 schreef EricT het volgende:

[..]

Hierboven typt iemand ook al dat er absoluut geen behoefte is aan de biologen en rechtstudenten die per jaar afstuderen, al deze mensen komen uiteindelijk in het bedrijfsleven terecht en worden daar manager oid.

Waarom kan je het dan niet toestaan dat meer mensen geneeskunde willen doen. Maak de studie maar zwaarder, dan filtreer je de paupers er wel uit. Op deze manier hinder je mensen om hun droom uit te werken.

De enige reden die ik kan bedenken: Het kost te overheid te veel geld om artsen op te leiden.
Ben ik met je eens. Ik vind het echt walgelijk dat sommige mensen hun droom niet kunnen waarmaken en dat anderen die het "alleen maar leuk vinden" gewoon geluk hebben gehad in de loting wél geneeskunde kunnen studeren.

Ik snap wel dat het superduur is om artsen op te leiden maar god he, als er miljarden aan de JSF worden uitgegeven kan dit er ook nog wel bij lijkt me
pi_51461662
De uitslag staat nu trouwens wel op de site
pi_51463642
Ik werd zojuist door m'n vader gebeld dat ik ingeloot ben @ HBO Journalistiek Utrecht
pi_51464266
Godverdomme ik ben ook uitgeloot. Voor geneeskunde. Echt zo flink balen! Ik zat ook in lotingsklasse C enne ik was volgnummer 3700 nogwat met als lotnummer 370 nogwat. Dus een kans voor mij zit er nu niet meer in. Maar wat jij allemaal zei EricT klonk veelbelovend.
Ik wist echt niet wat ik nu moet gaan doen, ik wil alleen geneeskunde doen. Ik ga nu eerst biologie studeren. Volgend jaar weer inloten, mocht dan onverhoopt nog een keer misgaan, dan ga ik ook proberen om via de zij instroom geneeskunde in Groningen te studeren.
Maar het blijft voor nu even flink bagger
Allejezus
pi_51464669
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 16:56 schreef Juzme het volgende:
Godverdomme ik ben ook uitgeloot. Voor geneeskunde. Echt zo flink balen! Ik zat ook in lotingsklasse C enne ik was volgnummer 3700 nogwat met als lotnummer 370 nogwat. Dus een kans voor mij zit er nu niet meer in. Maar wat jij allemaal zei EricT klonk veelbelovend.
Ik wist echt niet wat ik nu moet gaan doen, ik wil alleen geneeskunde doen. Ik ga nu eerst biologie studeren. Volgend jaar weer inloten, mocht dan onverhoopt nog een keer misgaan, dan ga ik ook proberen om via de zij instroom geneeskunde in Groningen te studeren.
Maar het blijft voor nu even flink bagger
Ga je nu ook biologie in Groningen doen?
pi_51465354
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 17:12 schreef EricT het volgende:

[..]

Ga je nu ook biologie in Groningen doen?
Jazeker. Moet toch wat! Ietwat een omweg, maar wij komen er vast wel
Allejezus
pi_51465873
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 17:33 schreef Juzme het volgende:

[..]

Jazeker. Moet toch wat! Ietwat een omweg, maar wij komen er vast wel
pi_51465988
Wat houdt die zij instroom precies in dan? Kan je gewoon (gegarandeerd) na een aantal jaartjes biologie gestudeerd te hebben Geneeskunde gaan studeren? Of werkt dat ook met een of andere loting?
pi_51466069
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 17:55 schreef Crazykill het volgende:
Wat houdt die zij instroom precies in dan? Kan je gewoon (gegarandeerd) na een aantal jaartjes biologie gestudeerd te hebben Geneeskunde gaan studeren? Of werkt dat ook met een of andere loting?
toelatingsexamen , maar ik weet niet of er ook nog eisen gesteld worden.

lees; http://www.rug.nl/umcg/on(...)ing/solliciteren2007
quote:
Zij-instroom Geneeskunde

Verkort geneeskunde studeren? Dat kan in Goningen. De acht medische faculteiten in Nederland krijgen elk jaar veel meer aanmeldingen dan er plaatsen zijn. Daarom wordt er geloot. Mensen die uitgeloot worden kiezen meestal een andere studie, soms met het idee het later nog eens te proberen. Ben jij ook iemand die graag geneeskunde had willen studeren, maar voor wie het er niet van gekomen is? Of heb je eerst iets anders gedaan en wil je een carrière-switch maken. Voel jij je een dokter in de dop? Ben je geïnteresseerd in een vierjarig studietraject? Dan is Zij-instroom voor jou misschien interessant. Het UMCG start in september 2007 voor de zesde maal met een zij-instroomjaar geneeskunde voor een selecte groep cursisten, plus/minus dertig. Deze cursisten volgen een brugjaar en beginnen dan aan de masterfase (laatste drie jaar) van de studie geneeskunde. Totale studieduur: vier jaar. Kijk voor meer informatie over het ZIG op de overige pagina's van deze site.

De uitslag van het toelatingsexamen voor het komende brugjaar vind je onder toelating. De beste dertig kandidaten worden binnenkort opgeroepen voor een gesprek.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 18:49:03 #36
170712 Tuinboon
Vers uit de groentetuin
pi_51467286
Ik vind het wel een beetje typisch dat alle mensen die moesten loten voor geneeskunde ook persé alleen die studie willen doen, terwijl veel mensen die andere studies kiezen wel een duidelijke 2e keus in hun achterhoofd hebben. Hoe komt dat? Er zijn toch zat andere leuke studies?
pi_51467555
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 17:58 schreef EricT het volgende:

[..]

toelatingsexamen , maar ik weet niet of er ook nog eisen gesteld worden.

lees; http://www.rug.nl/umcg/on(...)ing/solliciteren2007
Ooo, dat is wel beter dan zoiets waar je zelf geen enkel invloed op hebt (itt een loting).
pi_51468167
INGELOOT!!! (onder voorbehoud) ik ben zoo gelukkig! moet nu alleen maandag nog mijn WB1 halen op het boswell, hoop maar dat het een beetje te doen is!! Ik ben zo gelukkig, het is echt al zolang mijn droom!!
pi_51468568
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 18:49 schreef Tuinboon het volgende:
Ik vind het wel een beetje typisch dat alle mensen die moesten loten voor geneeskunde ook persé alleen die studie willen doen, terwijl veel mensen die andere studies kiezen wel een duidelijke 2e keus in hun achterhoofd hebben. Hoe komt dat? Er zijn toch zat andere leuke studies?
Geneeskunde is de enige studie waarbij je zowel contact hebt met mensen als een duidelijk praktijk en theorie gedeelte. Alle andere beta-studies zijn ofwel volledig gericht op onderzoek ofwel volledig op theorieen etc, waardoor je of de hele dag in de boeken hangt of de hele dag in een lab zit.

Het zelfstandig ofwel in groepen werken, de enorme variatie die je zowel in de opleiding als in het werk tegenkomt zie je bij geen enkele andere studie terug.
pi_51468586
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 19:25 schreef tarana87 het volgende:
INGELOOT!!! (onder voorbehoud) ik ben zoo gelukkig! moet nu alleen maandag nog mijn WB1 halen op het boswell, hoop maar dat het een beetje te doen is!! Ik ben zo gelukkig, het is echt al zolang mijn droom!!
gefeliciteerd, voor welke studie?
pi_51469355
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 19:42 schreef EricT het volgende:

[..]

Geneeskunde is de enige studie waarbij je zowel contact hebt met mensen als een duidelijk praktijk en theorie gedeelte. Alle andere beta-studies zijn ofwel volledig gericht op onderzoek ofwel volledig op theorieen etc, waardoor je of de hele dag in de boeken hangt of de hele dag in een lab zit.

Het zelfstandig ofwel in groepen werken, de enorme variatie die je zowel in de opleiding als in het werk tegenkomt zie je bij geen enkele andere studie terug.
Fysiotherapie

Fingerspitzgefühl
pi_51469710
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 20:11 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Fysiotherapie

wat jij wil
pi_51471316
Goedenavond! Iedereen van harte gefeliciteerd met het inloten.. ik ben &5#@# uitgeloot voor Geneeskunde bij de VU en snap nu geen ene reet van de lotnummers en volgnummers. Dus welk geniaal brein wil het even uitleggen?

De IB groep heeft ingeloot in Klasse E, t/m lotnummer 1098 en volgnummer 209
Ik heb lotnummer 1102 en volgnummer 213.. maar wat moet ik hier mee??
pi_51472131
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 21:11 schreef Jealousy het volgende:
Goedenavond! Iedereen van harte gefeliciteerd met het inloten.. ik ben &5#@# uitgeloot voor Geneeskunde bij de VU en snap nu geen ene reet van de lotnummers en volgnummers. Dus welk geniaal brein wil het even uitleggen?

De IB groep heeft ingeloot in Klasse E, t/m lotnummer 1098 en volgnummer 209
Ik heb lotnummer 1102 en volgnummer 213.. maar wat moet ik hier mee??
Het lotnummer bepaalt of je geneeskunde gestuurd zou mogen hebben. Zie voor je, een enorme ton met 7000 lotnummers waar slechts 2850 nummertjes uit getrokken worden.

Het volgnummer bepaalt je rangnummer in de rij van plaatsing op je universiteit van eerste keuze. ALs je uni alles plaatst met de nummers tot en met 700 en jij hebt volgnummer 800, dan zal je niet geplaatst worden op je eerste keuze.
pi_51473758
Oei, ik geloof dat in mijn geval zelfs mondzorgkunde niet meer gaat lukken. 70 plaatsen en 116 aanmeldingen.

En met volgnummers enzo zit ik geloof ik ook niet echt warm voor tandheelkunde. Maar dat begrijp ik toch niet helemaal.
Persoonlijk vind ik overigens dat de overheid zo wel situaties stimuleerd zoals die gast in de VS, die zijn school overhoop knalde. De neiging om zo wat extra vrije plaatsen te creëren... hehe
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_51474201
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 22:30 schreef Sjobber het volgende:
Oei, ik geloof dat in mijn geval zelfs mondzorgkunde niet meer gaat lukken. 70 plaatsen en 116 aanmeldingen.

En met volgnummers enzo zit ik geloof ik ook niet echt warm voor tandheelkunde. Maar dat begrijp ik toch niet helemaal.
Persoonlijk vind ik overigens dat de overheid zo wel situaties stimuleerd zoals die gast in de VS, die zijn school overhoop knalde. De neiging om zo wat extra vrije plaatsen te creëren... hehe
Dan zal je in mijn geval beter een spijkerbom kunnen laten afgaan, waarbij minimaal 9/10 van alle geneeskunde studenten in Groningen uitgeschakeld moeten worden
  zondag 15 juli 2007 @ 00:28:33 #47
148174 Kantar
TV junkie.
pi_51477866
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 18:49 schreef Tuinboon het volgende:
Ik vind dat je nu een beetje iedereen over één kam scheert. Ik heb heel lang in dubio gezeten of ik nou Geneeskunde moest doen of Theater-, Film- & Televisiewetenschappen. Twee hele verschillende studies maar ik vind/vond ze ook echt allebei heel leuk dus ik heb het gewoon van de loting laten afhangen. Nu ik ingeloot ben voor geneeskunde ben ik stiekem toch wel heel erg blij ('t zou wat zjn als ik dat niet was ) maar toch, als ik was uitgeloot had ik ook al meteen een duidelijke 2e keus zoals jij het noemt.
pi_51479501
Geneeskunde... het heeft veel studies die er een groot raakvlak mee hebben.
Maar bij tandheelkunde... alleen mondzorgkunde eigenlijk. Pest is, dat dat ook weer loten is.

Daarnaast lijkt mij Japankunde wel leuk, maar niet meer dan leuk als hobbie. Dan nog, het wordt niet in Nijmegen gegeven. Misschien denk ik ook wel veel te veel na over mijn toekomst, maar het is ook zo kut als er maar echt 1 ding in je hoofd zit dat er niet uit te krijgen is.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_51482258
Geneeskunde!! In leiden, ben echt blij, mijn eerste keus ook, omdat ik daar al studeer en vereniging heb enz. pff het was dit *** jaar nu meer dan waard, maar ik ben zooo intens bang voor dat wiskunde examen, zit echt als een malle te blokken
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 19:42 schreef EricT het volgende:

[..]

gefeliciteerd, voor welke studie?
pi_51483555
quote:
Op zondag 15 juli 2007 10:07 schreef tarana87 het volgende:
Geneeskunde!! In leiden, ben echt blij, mijn eerste keus ook, omdat ik daar al studeer en vereniging heb enz. pff het was dit *** jaar nu meer dan waard, maar ik ben zooo intens bang voor dat wiskunde examen, zit echt als een malle te blokken
[..]
Aangenaam Dan zal ik jou nog wel tegenkomen dit jaar Succes met je wiskunde !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')