Wat begrijp ik niet? Dat je van de zwakzinnige mensen hebt die denken dat winkels hun producten voor een dubbeltje gaan verkopen, terwijl ze zelf weten dat het elders veel duurder is, maar er geen lichtje bij ze brand?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 01:43 schreef Nairua het volgende:
[..]
Je lijkt het niet te begrijpen, maar dat geeft niet..
Zo makkelijk ligt het niet. Er wordt substantieel minder ingekocht van de goedkope producten en meer van diegene die een trede hoger liggen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 01:41 schreef appelsap het volgende:
En wat betreft weinig hebben van de goedkopere dingen.. dan moeten ze er op tijd bij zijn. Zo werkt het nou eenmaal.
Dat snap ik wel. Maar dat lijkt me ook vrij logisch. Meestal zijn dat ook lokkertjes in de hoop dat de klant toch voor beter gaat.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 01:45 schreef Nairua het volgende:
[..]
Zo makkelijk ligt het niet. Er wordt substantieel minder ingekocht van de goedkope producten en meer van diegene die een trede hoger liggen.
Lieve schat, we leven in een kapitalistisch land. Winkels zijn geen filantropische instellingen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 01:45 schreef Nairua het volgende:
[..]
Zo makkelijk ligt het niet. Er wordt substantieel minder ingekocht van de goedkope producten en meer van diegene die een trede hoger liggen.
Filantropie heeft niets met eerlijkheid te maken.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 01:48 schreef zarGon het volgende:
Lieve schat, we leven in een kapitalistisch land. Winkels zijn geen filantropische instellingen.
Waarom vertel jij je klanten niet dat je alles niet eerlijk verteld?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 01:53 schreef Nairua het volgende:
[..]
Filantropie heeft niets met eerlijkheid te maken.
Maar wel dingen blijft door verkopen?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 01:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom vertel jij je klanten niet dat je alles niet eerlijk verteld?
Een LCD van 82cm is niet beter dan die van 94cm. (zelfde merk/groep)quote:Op vrijdag 13 juli 2007 01:47 schreef appelsap het volgende:
Meestal zijn dat ook lokkertjes in de hoop dat de klant toch voor beter gaat.
Dat is toch het hele spel. Kon je van te voren weten.
Geen eerlijk advies kunnen gevenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 01:55 schreef zarGon het volgende:
Maar wel dingen blijft door verkopen?
Waarom erger jij je eraan? Nee, even serieus, dit is gewoon slim inspelen op de wensen van de klant. Okay, het is niet eerlijk, maar hey, het loopt overal hetzelfde. Dat jij eerlijk bent is okay, maar dat je collega's hebt die niet vies zijn van een bonusje omdat ze goed verkopen kan je niets aan doen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 02:03 schreef Nairua het volgende:
[..]
Geen eerlijk advies kunnen geven
Nogmaals, ik verkoop wat ik denk dat het beste is voor de klant. Ik doe dus niet mee aan die praktijken, ik erger me enkel aan het bestaan ervan.
Eerlijk advies geven is natuurlijk een begrip dat wel enigszins rekbaar is.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 02:00 schreef Nairua het volgende:
[..]
Een LCD van 82cm is niet beter dan die van 94cm. (zelfde merk/groep)
Het heeft niet altijd met de kwaliteit te maken.
En je mag het een spel noemen, en ja, natuurlijk gaat dit al jaar en dag bij vele ketens zo. Maar dat maakt het niet wenselijker of onschuldiger. Ik zie liever dat de klant het beste advies krijgt, met de klant in het achterhoofd, niet de premie of de Porsche van de manager.
Als je een advies wil hebben, dan ga je naar de huisarts.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 01:26 schreef Nairua het volgende:
in een winkel.
Omdat er zonodig bepaalde producten verkocht moeten worden. Of dat je 2 tot 10 euro krijgt als je een bepaald merk digitale camera verkoopt. Of een abonnement hebt weten te verkopen.
Of klanten lokken met goedkope producten... waar er vervolgens amper voorraad van is. Maar van de iets duurdere natuurlijk wel..
Als consument is het dus enkel handig iets in een winkel te kopen als je op voorhand weet wat je moet hebben..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |