abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51412622
quote:
Sinds de vorming van de band in 2002 heeft DevilDriver gestaag een carriere opgebouwd. Hun gelijknamige debuut was een verpletterende introductie van een nieuwe soort extreme muziek, met op de voorgrond het eigenzinnige stemgeluid van zanger Dez Fafara (ex-Coal Chamber). De band speelt een mix van melodieuze death-metal met een compleet eigen geluid, en het debuut werd dusdanig ook positief ontvangen. Hun tweede album, "The Fury Of Our Makers Hand" liet een wat meer experimentele en muzikale kant van de band zien, een lijn die is doorgetrokken op het aankomende album "The Last Kind Words".
http://www.roadrunnerrecords.com/artists/Devildriver
http://devildriver.com

Zijn er meer mensen hier die deze band kennen? En misschien het nieuwe album "The Last Kind Words" hebben geluisterd?

Ik zelf kan niet meer stoppen met het luisteren van het nieuwe album
Vooral de nummers Head on To Heartache, Clouds over California en The Axe Shall Fall zijn erg goed.
pi_51412742
Gothic?
Ik zwaai naar dieren.
pi_51412835

hier is trouwens een nummer van het nieuwe album http://youtube.com/watch?v=3_AUou13k3U
pi_51412871
*meldt

Heb drie albums... als ik er voor in de stemming ben, gaan ze zo hard mogelijk op...

@Geerd, als je de moeite had genomen om het kleine stukje tekst uit de OP te lezen, dan had je de stijl al geweten...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 00:01:25 #5
169008 Atreyu
A fight till you die
pi_51414102
Ik heb ze een tijdje geleden zien optreden in 013 Tilburg.... er kwamen een hoop emoties los door de zang en er was een grote harde kern die een grote pit vormde. Het is gewoon een hele goede band en lekker snel kwa ritmes enzo. En natuurlijk die aggresie in de stem van de zanger... het is de oude zanger van Coal Chamber en in DevilDriver kan hij echt zijn ei kwijt kwa stem.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:20:27 #6
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_52765878
Devildriver is cool. Heb de 3 cd's en heb ze nu 2 keer live gezien.

De eerste keer was in de Oude Zaal van de Melkweg. Dat was exact een jaar na de moord op Dimebag, reden voor Devildriver om de hele zaal even stil te laten zijn ter nagedachtenis. Iets dat je niet vaak ziet bij metal, een stille zaal. Verder gewoon een erg gaaf concert, de hoofdact (Lamb of God) viel daarna ook wel erg tegen.

Ook op Fields of Rock heb ik ze gezien, enkele maanden terug. Wederom een erg gaaf concert, met een mooie 'circle pit' (het was meer rondjes rennen dan dat het nog iets van een pit had) om de geluidstoren.

En binnenkort zijn ze weer te zien in de Melkweg. Ik ben wederom van de partij, heb er zin in.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_52777013
Hele harde band moet ik zeggen. Ga denk ik binnenkort wel ff kijken als ze in de Melkweg staan.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 16:39:45 #8
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_52783972
Weer zo'n overhypte Amerikaanse 13 in een dozijn Road Runner bands.

De reacties zijn helemaal.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_52788464
Ik vind het(net als offsprngr)een 13 uit een dozijn band. Het is niet super slecht ofzo, maar verre van bijzonder. Ze stonden wel in t voorprogramma van de uitmuntende band Life of Agony, wat dan wel weer tof is
  donderdag 30 augustus 2007 @ 06:26:45 #10
117776 OFfSprngr
pi_52801995
Ik moet eerlijk zijn, zelf heb ik LoA nog niet gehoord, maar zoals dat ik allemaal scene hipsters erover hoor klinkt het nou niet ECHT bijzonder, misschien wel, misschien niet, ik weet het niet, ik kan er niet over oordelen, maar het zijn wel veelal de mensen die Devil Driver en dat soort bands de hemel in prijzen terwijl ze nog nooit van Death hebben gehoord, tja, dan mag je gewoon niet over Death Metal oordelen.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
pi_52802904
Geweldige band, heb ze dit jaar op graspop mogen zien.
I think i've gone insane , i can't remember my own name.
  FOK!fotograaf donderdag 30 augustus 2007 @ 10:29:35 #12
145146 Andyy
pi_52804408
ach ze zijn soms wel leuk om te horen ja
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:48:06 #13
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_52855689
Ik heb ze wel eens live gezien, ze waren echt super

End of the Line vind ik t beste nummer
pi_52856095
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 16:39 schreef OFfSprngr het volgende:
Weer zo'n overhypte Amerikaanse 13 in een dozijn Road Runner bands.

De reacties zijn helemaal.
voor jou al een reden om niet te luisternen want stel je voor dat dan ben je niet alternatief genoeg
En trouwens Opeth zit ook bij roadrunner
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:52:05 #15
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_52857498
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 06:26 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik moet eerlijk zijn, zelf heb ik LoA nog niet gehoord, maar zoals dat ik allemaal scene hipsters erover hoor klinkt het nou niet ECHT bijzonder, misschien wel, misschien niet, ik weet het niet, ik kan er niet over oordelen, maar het zijn wel veelal de mensen die Devil Driver en dat soort bands de hemel in prijzen terwijl ze nog nooit van Death hebben gehoord, tja, dan mag je gewoon niet over Death Metal oordelen.
Echt jij met je death he..
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
  zaterdag 1 september 2007 @ 00:42:35 #16
103303 dikkedoelie
wie niet dik is moet eten.
pi_52858700
Krijg er bijna nachtmerries van. DUIVELSMUZIEK ik zeg het je.
  zaterdag 1 september 2007 @ 04:53:20 #17
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_52861691
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 06:26 schreef OFfSprngr het volgende:
maar het zijn wel veelal de mensen die Devil Driver en dat soort bands de hemel in prijzen terwijl ze nog nooit van Death hebben gehoord, tja, dan mag je gewoon niet over Death Metal oordelen.
Laat ze lekker.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 1 september 2007 @ 05:28:27 #18
117776 OFfSprngr
pi_52861781
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:01 schreef Slappy het volgende:
voor jou al een reden om niet te luisternen want stel je voor dat dan ben je niet alternatief genoeg
En trouwens Opeth zit ook bij roadrunner
Opeth is al helemaal niet meer wat het geweest is.
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:52 schreef Syb-rund. het volgende:
Echt jij met je death he..
En?
.
.
pi_52861796
De pits bij DD zijn altijd fucking vet
† The 3 Kings †
  zaterdag 1 september 2007 @ 05:42:40 #20
117776 OFfSprngr
pi_52861822
Zelfs bij de Heideroosjes zijn die vet, zegt niets over de band zelf.
.
.
pi_52862272
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 05:42 schreef OFfSprngr het volgende:
Zelfs bij de Heideroosjes zijn die vet, zegt niets over de band zelf.
Hehe dat is waar, trouwens als je Life of Agony wil beluisteren ik raad je River Runs Red aan. Daarnaast ken ik Death wel en kan t me totaal niet boeien
pi_52862470
Toffe band, maar mis ze altijd om de 1 of andere reden (graspop 2 jaar op 'n rij vergeten te kijken )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')