abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51406173
Hai. Ik zit met ene klein probleempje.
Ik heb zelf 3 poezen.
Nu heeft mijn zus voor 8 dagen haar moederpoes met 3 kleintjes naar me toegebracht.

Het probleem is dat ik geen verdieping kan afsluiten of zo.
Heb mijn iegen poezen net naar buiten gedaan.
Logeer poes met haar 3 kittens hebben de slaapkamer, en heb net de moeder een beetje het huis laten verkennen.

Ze is wel onrustig want ze ruikt die andere 3 katten.

Hoe kan ik dit het beste doen?

Moederpoes met 3 kleintjes voor 8 dagen in die kamer opsluiten?

gewoon laten gaan en mijn katten om de beurt binnen laten komen?

Het liefste wil ik dat ze (4 loge's) gewoon door het huis kunnen lopen natuurlijk maar ben bang dat het vechten wordt of zo
pi_51407437
shit het is al helemaal in de soep gelopen.
Een van mijn katten kwam binnen. Ik hield haar vast maar ze sprong gelijk uit mijn armen en ging gelijk knokken met die moederpoes. Die laatste is nu helemaal overstuur. heb nog nooit een kat zulke geluiden horen maken. Ik moet de hele tijd bij haar blijven en toen ik even weg was en weer de deur opmaakte om de slaapkamer in te gaan viel ze me aan.
Maar verder gaat het hier goed.

Heb alle 3 mijn katten nu maar buiten. Enige optie is dat ze de hele week buiten blijven.
  † In Memoriam † donderdag 12 juli 2007 @ 21:06:19 #3
137949 Disana
pi_51407659
Maar als ik het goed begrijp kun je de slaapkamer wel afsluiten, toch? Ik zou de moeder en kittens daar dan laten. Die moederpoes voelt zich enorm onveilig.
pi_51407707
Ik heb ook zoiets aan de hand gehad met een logeerpoes; 's nachts gingen ze naar elkaar 'schreeuwen' .Na 2 dagen heb ik het opgegeven, en de logee ergens anders ondergebracht.
ieder oordeel heeft zijn nadeel
pi_51407726
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 21:06 schreef Disana het volgende:
Maar als ik het goed begrijp kun je de slaapkamer wel afsluiten, toch? Ik zou de moeder en kittens daar dan laten. Die moederpoes voelt zich enorm onveilig.
sluit me hier hierbij aan.. moederpoes en kindjes veilig in afgesloten kamer
succes..
pi_51407734
Als het mogelijk is ze een beetje laten snuffelen door een spleetje in de deur, verder zou ik ze voor de zekerheid vooralsnog lekker gescheiden houden.
Misschien dat 1 van je 3 poezen het wel met haar kan vinden.
pi_51407762
Hmmmm het kan aardig gaan knokken inderdaad...En je houdt ze maar voor 8 dagen.
Toen ik mijn ene poes in huis bracht, heeft ie een week lang en meer zitten te vechten met die andere. Uiteindelijk zijn ze vrienden geworden. (2 gecastreerde katers)
Ik ben bang dat je toch een soort apartheid zou moeten houden want als je ze enigszins samen willen laten wonen heb je daar niet genoeg tijd voor.
"Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich." Hunther S. Thompson
  donderdag 12 juli 2007 @ 21:11:20 #8
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_51407809
Volgens mij kun je ze voorlopig het best in die kamer houden. Die moederpoes wil haar jonkies veilig hebben, als ze het gevoel heeft dat die kamer veilig is dan komt ze wel weer bij.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_51407869
ik zou m'n eigen katten niet 1 voor 1 naar de kamer van de moederpoes met kittens brengen, kan ze langzaam wennen zeg maar

en gewoon zelf even op een afstandje erbij blijven staan, kan je ze als het echt fout gaat zo weg halen

en vooral de moederpoes veel aandacht geven..
pi_51408325
ja de moederpoes staat helemaal strak. Maar toen ik haar net na die vechtpartij in die kamer had opgelosten bleef ze gillen.

Echt een verschrikkelijk geluid.
Ze wil de hele tijd bij mij zijn.

Ik ga het zo nog eens proberen, haar in die kamer opsluiten maar dan gaan mijn katten aan die deur krabben en ruiken en wordt ze nog gekker.

Of ik doe mijn katten beneden in de huiskamer op slot. Dan gaan ze de hele nacht tegen die deur krabben v.d huiskamer.

Nu ligt ze hier beneden op de vensterbank. haar kleintjes liggen boven en iedere keer hangt een van mijn katten aan de ramen omdat die naar binnen willen.

Moederpoes gaat dan gillen . ze is nu even rustig. zit echt op wacht.

Denk dat mijn zus ze beter mee op vakantie naar limburg had meegenomen.

Eigenlijk is maar 1 van mijn 3 katten zo agressief maar nu durf ik ze helemaal niet naar binnen te doen.
ze zit nog steeds op de vensterbank en zit daar echt op wacht.

Heb nog nooit zo ene overstuur katje meegemaakt.
  † In Memoriam † donderdag 12 juli 2007 @ 23:51:33 #11
137949 Disana
pi_51413800
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 21:25 schreef itsme het volgende:
ja de moederpoes staat helemaal strak. Maar toen ik haar net na die vechtpartij in die kamer had opgelosten bleef ze gillen.

Echt een verschrikkelijk geluid.
Ze wil de hele tijd bij mij zijn.

Ik ga het zo nog eens proberen, haar in die kamer opsluiten maar dan gaan mijn katten aan die deur krabben en ruiken en wordt ze nog gekker.

Of ik doe mijn katten beneden in de huiskamer op slot. Dan gaan ze de hele nacht tegen die deur krabben v.d huiskamer.

Nu ligt ze hier beneden op de vensterbank. haar kleintjes liggen boven en iedere keer hangt een van mijn katten aan de ramen omdat die naar binnen willen.

Moederpoes gaat dan gillen . ze is nu even rustig. zit echt op wacht.

Denk dat mijn zus ze beter mee op vakantie naar limburg had meegenomen.

Eigenlijk is maar 1 van mijn 3 katten zo agressief maar nu durf ik ze helemaal niet naar binnen te doen.
ze zit nog steeds op de vensterbank en zit daar echt op wacht.

Heb nog nooit zo ene overstuur katje meegemaakt.
Tja, het is een moederpoes in een vreemde omgeving. Ik denk toch dat de slaapkamer voor moeder en kindjes de beste oplossing is. Dat gillen houdt wel op als ze weet dat er geen andere katten bij haar kinderen kunnen komen. En wat het krabben van je eigen beestjes betreft, ik ben bang dat je dat zult moeten doorstaan; misschien wordt het ook wel minder.

Blijf bedenken dat het tijdelijk is.
pi_51414264
Logeerpoezen in je slaapkamer met deur dicht, bij elkaar zodat ze nog iets vertrouwds hebben en zelf daar ook wat meer tijd doorbrengen om moeder gerust te stellen. Eigen katten in de woonkamer laten (zoals ze gewend zijn?), ook met deur dicht. Waarschijnlijk is dat voor iedere kat het meest rustig en voor jou ook.

Zeikerige noot: Had je dit niet van tevoren kunnen verzinnen??? Geen enkele kat voelt zich op korte termijn (binnen 8 dagen!) ergens anders thuis en zeker niet daar waar ook nog andere katten zijn. Het lijkt me dan ook een 10 keer betere oplossing om de logeerpoezen in hun eigen omgeving te houden en iedere dag even langs te gaan. Kan misschien alsnog? Of heb je geen sleutel van haar huis en/of woont ze te ver weg? Als dat het geval is, dan wens ik je erg veel sterkte komende week!
pi_51415334
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 00:05 schreef Mammietje het volgende:
Logeerpoezen in je slaapkamer met deur dicht, bij elkaar zodat ze nog iets vertrouwds hebben en zelf daar ook wat meer tijd doorbrengen om moeder gerust te stellen. Eigen katten in de woonkamer laten (zoals ze gewend zijn?), ook met deur dicht. Waarschijnlijk is dat voor iedere kat het meest rustig en voor jou ook.

Zeikerige noot: Had je dit niet van tevoren kunnen verzinnen??? Geen enkele kat voelt zich op korte termijn (binnen 8 dagen!) ergens anders thuis en zeker niet daar waar ook nog andere katten zijn. Het lijkt me dan ook een 10 keer betere oplossing om de logeerpoezen in hun eigen omgeving te houden en iedere dag even langs te gaan. Kan misschien alsnog? Of heb je geen sleutel van haar huis en/of woont ze te ver weg? Als dat het geval is, dan wens ik je erg veel sterkte komende week!
Helemaal mee eens.
De moederpoes en haar kleintjes raken enkel maar in de stress.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 00:47:30 #14
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_51415494
Ik begrijp niet zo goed waarom je met zoveel gemak een nieuw gezin in het territorium van je eigen poezels brengt. Wat had je verwacht?

Je moet die partijen sowieso scheiden en de nieuwe lading een eigen kleine ruimte geven zodat ze rust hebben.
Los daarvan, begrijp ik niets van deze aktie; echt niet.
pi_51420454
mijn zus overviel me een beetje.
Ik heb geen auto en ze woont ver weg.

Het probleem is dat ondanks dat mijn katten de hele nacht buiten waren (schuur deur open) en de logee's in de huiskamer met de deur dicht, ze nog steeds panisch is.

Ik durf mijn eigen katten niet eens binnen te laten want als ik de deur van de huiskamer open doe wordt ze al gek en floept ze er als een stormram uit en gilt ze, rent me overal achter na

Heb net mijn zus gesmed. Ik denk dat ze ze beter mee kan nemen naar Limburg in het huisje.
dit gaat niet en het geeft mij en de katten enorm veel stress.
pi_51420969
Zo te horen gaat dit inderdaad niet. Wat me ook niet echt verbaast eerlijk gezegd

Maar ik begrijp dat je zus nog niet op vakantie is? Is het dan echt geen oplossing de katten bij haar thuis te laten en voederservice te regelen? En anders kan ze ze misschien maar beter meenemen op vakantie. Mamma zal in het vakantiehuisje ook niet echt gelukkig zijn (en pas op voor ontsnappingen!) maar alles is beter voor haar en de kids dan in dit voor haar vreemde, door onbekende katten onveilig gemaakte gebied (jouw huis dus) blijven. En wie weet wat jouw katten gaan denken na 8 dagen buiten.

Katten laten logeren = (meestal)
Katten met jongen laten logeren =
Katten met jongen laten logeren waar al andere katten wonen = (moest het even kwijt)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_51421798
Idd ik zou die moederpoes met kittens lekker weer terug laten brengen en dan moet je zus maar een buurvrouw of vriendin vragen om water/eten etc. te regelen. Ze kan ze ook altijd tijdelijk naar een dierenpension brengen trouwens.

Sowieso nogal raar (en egoistisch) van dr dat ze jou daar zomaar mee opzadelt, iedereen kan toch bedenken dat dit niet zomaar goed kan gaan?
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  Admin vrijdag 13 juli 2007 @ 10:14:50 #18
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_51421872
Voedt ze d'r kleintjes nog wel door die stress?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_51422037
Goed punt! Hoe oud zijn de kittens eigenlijk?
Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje raar dat je zusje je hiermee zo overvallen heeft. Als ik op vakantie ga probeer ik het liefste nog voor de boeking opvang cq. voederservice voor mijn katten te regelen. Zij hoeven er niet onder te lijden dat ik zonodig weg wil.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2007 @ 10:57:31 #20
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_51422966
Je bent toch helemaal als je gewoon op vakantie gaat terwijl je een poes met kleintjes hebt? Afgezien van de voorspelbare bovengenoemde effecten, je wil toch geen seconde missen van die hummeltjes?

Sterkte TS
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_51439063
Ik heb haar vanochtend heel vroeg al een berichtje gestuurd dat het echt niet ging en dat het zielig was. (dat vond ik al moeilijk odmat ik heel slecht nee kan zeggen maar dit ging echt niet 4 katten in de stress)

Ik stelde voor dat ze ze meenam naar hun vakantiehuisje. Is 3 uur rijden. Ze ging om 12.00 weg vanochtend
Uiteindelijk heb ik zelf de knoop doorgehakt .
Oke autorijden is misschien niet leuk maar wat is erger. 3 uurtjes in de stress (al viel dat reuze mee) of 8 dagen bang + mijn eigen katten durfden vanochtend niet eens meer naar binnen en hebben de nacht in de schuur doorgebracht en laten we het over mijn stress level maar niet hebben.

Ben er erg blij mee. Had het zo druk om moeder gerust te stellen dat ik zelf geen eens plezier had aan die kleintjes.

Daar zitten ze in een huisje met geen andere dieren.

Bedankt voor de hulp , adviezen en steun.
Voel me nu stukken beter ,mijn katten krijgen weer aandacht en ik denk dat browny zich ook beter voelt.
pi_51439156
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 10:14 schreef yvonne het volgende:
Voedt ze d'r kleintjes nog wel door die stress?
ja ze voed ze nog wel. vanochtend ging het al ene beetje beter maar goed dat was dus wel met mijn katten buiten.
en ze zijn 6 weken (en zo leuk!!!!!!!!!!!!!!!!!)
pi_51520702
Jammer dat ze niet thuis in haar eigen omgeving kon blijven. Maar deze oplossing is in ieder geval beter dan toen het stel nog bij jou in huis zat.

Zijn jouw katten alweer binnen gekomen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')