abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199508
De macht van de fanclubs: een gekochte winnaar.

Ik vraag me af in hoeverre de macht (aantal leden + hun inzet/uithoudingsvermogen + hun financiële positie) van de fanclubs van de respectievelijke BB-bewoners van doorslaggevende betekenis zal blijken te zijn bij de komende wegstemrondes. En onder 'fanclub' versta ik uiteraard ook de persoonlijke aanhang/vrienden/familieleden/collega's etc. van de bewoner).

Zodra binnenkort de nominaties bekend zijn en er weer volop door Het Publiek gestemd kan worden via 0800 en Internet, lijkt het me voor de hand te liggen dat die fanclubs massaal aan het bellen/surfen gaan om een genomineerde bewoner van "Huize Wild Vlees" weg te stemmen.

Daar waar financiën geen rol van betekenis spelen, kunnen op die manier vele (tien)duizenden telefoonstemmen worden gegenereerd. Plus een niet te onderschatten veelvoud via Internet, omdat/indien daar een enkel muisklikje al een stem betekent. (En: is het eigenlijk wel waar dat je via Internet een ongelimiteerd aantal stemmen kunt uitbrengen en, zo ja, dat deze even 'zwaar' door Veronica worden gewogen/geteld als de telefonische stemmen die V. per stem enkele guldens aan inkomsten opleveren? Ik vertrouw het allemaal niet zo...)

Ik vrees, dat de stemmingsuitslag op die manier niet (langer) een afspiegeling van de voorkeuren van De Nederlandse Kijker zal zijn, maar vooral het resultaat van de gedragingen van de grootste/actiefste/rijkste fanclub. Als (áls) dat zo is, dan zal op die manier dus ook de uiteindelijke winnaar door de (gedragingen van de) fanclub worden bepaald.

Ben ik erg achterdochtig als ik veronderstel dat sommige bewoners van "Huize Wild Vlees" mogelijk al van tevoren financiële compensatie hebben toegezegd aan zogenaamd "spontaan" opgerichte fanclubs, indien zij er voor kunnen zorgen dat er vele duizenden telefoonstemmen extra (op de concurrent) uitgebracht gaan worden? Van een kwart miljoen kun je natuurlijk flink wat tienduizenden guldens investeren in het genereren van stemmen. (Het begint dan al erg te lijken op de Amerikaanse presidentsverkiezingen in het klein...)

En ik vermoed dat slimme fanclubs hun wegstemgedrag echt niet laten bepalen door gevoelens van sympathie/antipathie, maar juist op basis van hun observaties en die van anderen (in dit forum) trachten te bepalen wie op dat moment de grootste concurrent van hun Held(in) is en deze massaal zullen gaan wegstemmen.
Theoretisch is het dus heel goed mogelijk dat de uiteindelijke winnaar 'gekocht' wordt.
Het totaal aantal uitgebrachte stemmen van Ronde 2 (afgezet tegen het aantal van Ronde 1) kan binnenkort een aardige indicatie geven over de activiteiten van de aanhang.

Ik hou m'n hart vast...

Achter iedere grote broer staat een zusje.

pi_199509
Niet allemaal tegelijk...
(Enne: de foto wordt aan gewerkt)
Achter iedere grote broer staat een zusje.

woensdag 13 oktober 1999 @ 17:16:00 #3
262 Re
Kiss & Swallow
pi_199510
het is geen 0800 nummer maar een 09 nummer 2 g/p maar ja een gek kan altijd bellen toch?... ik heb ook de internet stemmers niet gezien in de vorrige ronde
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_199511
Het is zeer verbazend dat er nog altijd mensen zijn(loekie) die geloven dat de waar dan ook uitgebrachte stemmen bepalen wie er weg moet. Nogmaals wil ik hier stellen dat het bellen in de eerste plaats bedoeld is om geld te genereren. En het is de produktie die bepaald wie er van de genomineerde weg moet. WANNEER WORDT IEDEREEN WAKKER
pi_199512
Tanjalies, jij bent wel erg overtuigd van je gelijk. Tenzij je daadwerkelijk iets met de organisatie te maken hebt is het voor jou ook niet meer dan een (goede) veronderstelling.

Tot die tijd heb ik nog een kleine hoop dat de stemmen er in ieder geval iets toe doen. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik de eerste week volkomen vertrouwde op het V-beeld van de BB-werkelijkheid en ook ik een takkehekel aan Martin had gekregen.

Dat hij er uit is gegaan hoeft dus niet aan het omgaan met stemmen te liggen, maar meer aan het omgaan met mensen.

donderdag 14 oktober 1999 @ 09:33:00 #6
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_199513
Hallo Tanjalies,
Weer terug uit het buitenland?
Je ziet het , je bent even weg van dit forum en er zijn meteen weer mensen die allerlei theorieen bedenken die kant noch wal raken.

En snof, kijk eens naar eerdere topics, Tanjalies heeft al eerder enkele opzienbarende uitspraken gedaan, en een daarvan ging over de belrondes. Deze zijn bedoeld om geld uit de zak van ons boeren, burgers en buitenlui te kloppen. Dat is ook de reden dat Mona erin kwam... anders was er een belronde minder nodig geweest.

Voor al uw nieuwe en ouwe nieuws
pi_199514
Toch zit er wel een kern van waarheid in wat Loekie schrijft. eerlijk gezegd is dezelfde gedachte ook al een keer door mijn brein heengeswaaid en het zou me niet verbazen als het zo is.

Vervelende voor de fanclub is echter dat men wel heel duidelijk af moet spreken wie men massaal weg gaat stemmen. Anders worden al die stemmen verdeeld over de diverse deelnemers. Mocht dit uitkomen, dan is het hek pas echt van de dam.

Stel je eens voor als alle Ruud fans massaal op Willem moeten gaan stemmen, en dat komt in de media (of hier ) terecht? Dan kan Ruud het wel schudden met zijn 250k en willem zijn kostje is zo ongeveer gekocht.

Overigens zou bovenstaand voorbeeld volkomen terecht zijn, maar dat was de discussie niet

*** I have this condition ***
pi_199515
Ik volg het al een tijdje en heb inderdaad ook die dingen gelezen. Maar omdat nu de proefuitzending van de avond van exit-martin om 5 uur ook al liet zien dat martin exit kon, is dat nog geen bewijs dat er niets met telefoonstemmen gedaan wordt. In 1 uurtje extra bellen kunnen die 30 procenten van martin niet door die 23 van bart ingehaald worden dus was dat al zeker.

Neemt dus nog steeds niet weg dat ik ook mijn twijfels heb, maar dat blijven ze: twijfels.
Om nu te pas en te onpas te roepen dat die stemmen niet tellen en dat we nu eindelijk wakker moeten worden... Ik voel me dan een beetje onderschat.

donderdag 14 oktober 1999 @ 09:43:00 #9
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_199516
Dat wat Tanjalies beweert zit dichter bij de waarheid dan die van Loekie. Er is geen notaris of ander controlerend orgaan die de correctheid van de stemtelling nagaat, Veronica kan doen wat men wil. Het gaat nog altijd om kijkcijfers. Eerder werd al geopperd dat willem eruit gaat. Let maar op, te stabiel, dus geen actie!
Ik zou niet bellen als ik jullie was, het heeft echt geen zin en je spekt de pocket van V en John de Mol
pi_199517
Ik had mij ook al voorgenomen om alleen nog maar FOK te bezoeken en geen BB meer te kijken als Willem kan vertrekken. Maar voorlopig houd ik nog wel van een beetje disinformatie .
pi_199518
Beste Snof

Na 20 jaar TV spelshows denk ik echt wel te weten hoe een en ander geproduceerd is.

pi_199519
oh, die tanjalies....?

Je hebt 20 jaar spelshows geregisseerd of 20 jaar spelshows gekeken (excuus als het wat cynisch overkomt ).

pi_199520
Beste Snof

Geproduceerd, en dat zijn er heel wat geweest in die tijd, en niet alleen bij 1 producent maar bij zowel J vd E, d Mol, Stokvis en RTL4. Jammer dat je tot de groep van gelovige behoort. Maar ja dat is gelijk de groep die de kijkcyfers bij dit programma zo hoog maakt, zullen we maar zeggen.

pi_199521
Ik behoor ook maar tot de massa van onwetenden, daarom blijf ik kritisch tegenover alles staan. Waarom zou ik Veronica niet geloven en alles van jou klakkeloos aannemen? Kortom, het blijven (voor mij) twijfels en vermoedens dat er geklooid wordt. Eerst zien, dan ...
pi_199522
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel bewonder, wanneer mensen uitgaan van de eerlijkheid van de ander.
Pas als daadwerkelijk gebleken is dat er sprake is van doorgestoken kaart, kan je ook dat uitgangspunt veranderen.
Ik weet niet of er gesjoemeld wordt met de telling, het vermoeden is misschien wel groot gezien de andere manipulaties van Veronica, maar totdat het bewijs echt geleverd is, ga ik ook uit van het positieve.
Ik ben geen producent, het is niet mijn dagelijkse business om kijkers om de tuin te leiden. Ik ga daarom ook uit van het goede van de mens. Laat mij dan maar dom zijn....maar een leven van wantrouwen ten aanzien van de ander, maakt mij paranoia.
Don't ever save anything for a special occasion. Being alive is the special occasion.
pi_199523
wat een steun, ik ben ontroerd...
pi_199524
Jullie verwoorden de gedachte van het grote kijkerspubliek. En daar is in principe NIETS mis mee, laat ik dat voorop stellen. Maar het geeft de heren producenten wel precies die ruimte die noodzakelijk is om met programma's te doen wat ik beweer. Ik kan helaas, zoals je zal begrijpen niet verder uit de school klappen, maar ik hoop om wille van het welzijn van de BB bewoners dat er niets gebeurt wat ze als persoon zal beschadigen. Mijn angst daarvoor is de reden van mijn deelneming aan deze side. Ik heb te veel kandidaten in shows met trauma's gezien.
  donderdag 14 oktober 1999 @ 10:44:00 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_199525
wat is nou bewijs van manipulatie van bel gegevens.. er zijn verschillende mensen die verschillende namen noemen allemaal met een eigen referentie... uiteindelijk zal er altijd wel iemand gelijk krijgen waarmee manipulatie is aangetoont.

er is al veel gediscussiert over aantallen en geld.... ik zu wel graag wilen weten of iemand weet of de internet stemmen nou worden meegenomen in een uitslag of alleen een indicatie geven voor mensen die zouden willen bellen maar dat zou vreemd zijn want de meeste internetters zullen niet bellen en bellers kijken niet naar internet

anyway

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_199526
Tanjalies: Goed werk!

Ik ken zelf ook wel iemand bij TV (zelfs zo dat hij mij ook kent, jaja!) en ik weet dat daar behoorlijk met twee maten gemeten wordt. Ik geloof dat ene JvdE daar kort geleden nog een staaltje van ten beste gaf met kritiek op hedendaagse TV.

Ik denk dat we echter kritisch moeten blijven, omdat er meer geruchten de ronde doen, die dan op dezelfde basis voor waar worden aangenomen. Bijvoorbeeld dat de deelnemers acteurs zijn.

Anyway, laat ons maar meer meelezen tussen de regels door en we snappen het vast wel een keertje helemaal.

pi_199527
Wat ik van tv weet, is dat alleen de kijkcijfers tellen. Daar hoor je iedereen over zeuren. Hoe hoger de kijkcijfers hoe beter.En als de kijkcijfers goed zijn, en dan maakt het nog niet uit of ze de boel manipuleren of niet, dan is de producent cq omroep ook tevreden. En door regelmatig door de topics te lopen, zo nu en dan ook de streams te bekijken, en de tv uitzendingen te bekijken, is mijn mening dat V wel degelijk de boel manipuleerd. Ook, vooral door de topics goed te lezen, worden mijn vermoedens meer en meer bevestigd, oa door bijv een tanalies. Waarom zou een iemand die genoeg "tv-ervaring" heeft, over de gang van zaken, ook al hebben sommige geen "vertrouwen" in tanjalies, de boel in een kwaad dag licht willen stellen. Een beetje vertrouwen op de personen die berichten plaatsen moet je wel hebben. Niet allemaal natuurlijk, maar uit berichten haal je veel....
Maar ja, wie ben ik??????

Maar, ik zeg maar

what's life without BB
Bart heet eigenlijk; Kees,Kesennnnnnnn

donderdag 14 oktober 1999 @ 11:06:00 #21
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_199528
Vanwege haar eerdere uitspraken in topics hier, hecht ik veel waarde aan de uitspraken van Tanja.
pi_199529
Dat zeg ik

Maar, ik zeg maar

[Dit bericht is gewijzigd door binky (Datum 14 Oktober 1999).]

what's life without BB
Bart heet eigenlijk; Kees,Kesennnnnnnn

pi_199530
Het lijkt moeilijk te geloven, maar ik kan de stelling van Tanjalies m.b.t. het feit dat de invloed van bellers niet telt beamen. Ikzelf kom uit de wereld van de public relations en heb voor enkele tv-verkiezingen nog voordat het publiek zelfs maar heeft mogen bellen alvast de persberichten over de winnaar moeten schrijven. Met andere woorden, de winnaar was van te voren al door de makers/bazen van het programma bepaald.
Het zou mij niet verbazen als dit ook het geval is bij Big Brother. Misschien kun je aan de portretering van de bewoners in de laatste dagen zien wie de productie op het oog heeft.
Mensen toch laten bellen levert niet alleen extra geld op, maar heeft volgens mij nog een reden. Je geeft zo de kijkers het gevoel dat hun mening telt, en stimuleert dus kijkgedrag (wat weer bijdraagt aan de kijkdichtheid en dat heeft weer gunstige invloed op de reclametarieven).
I'm objective; I object to everything.

pi_199531
Wij geloven tanjalies op haar woord, daar niet van, maar op ons komt ze toch wat verbeten over. Zeg maar: pisnijdig. (Eh... wat vind je er zelf van?!) En zo belangrijk is het nou óók weer niet, het is zelfs totaal onbelangrijk wat ze daar bij V. met die stemmen uitspoken. Alsof wij gaan bellen. Of klikken met de muis. Alsjeblieft zeg, wij hebben een LEVEN!
Een schizofreen is nooit alleen
pi_199532
Thought_Police

Het was moeilijk voor mij om duidelijk te maken wat er in werkelijkheid gaande is. En ik ben dan ook blij met je verhaal. Ik begrijp dat ook jij in de paktijk duidelijk hebt ervaren hoe een en ander te werk gaat. Het is helaas niet anders. Nogmaals KIJKCYFERS Prima te ervaren dat er nu meerderen hier zijn die weten/zien hoe er gemanupuleerd wordt.

The Two Sisters, ik begrijp niet wat jullie op deze side doen. Ga lekker voor de buis zitten en droom verder bij de teletubby's.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')