Ik vraag me af in hoeverre de macht (aantal leden + hun inzet/uithoudingsvermogen + hun financiële positie) van de fanclubs van de respectievelijke BB-bewoners van doorslaggevende betekenis zal blijken te zijn bij de komende wegstemrondes. En onder 'fanclub' versta ik uiteraard ook de persoonlijke aanhang/vrienden/familieleden/collega's etc. van de bewoner).
Zodra binnenkort de nominaties bekend zijn en er weer volop door Het Publiek gestemd kan worden via 0800 en Internet, lijkt het me voor de hand te liggen dat die fanclubs massaal aan het bellen/surfen gaan om een genomineerde bewoner van "Huize Wild Vlees" weg te stemmen.
Daar waar financiën geen rol van betekenis spelen, kunnen op die manier vele (tien)duizenden telefoonstemmen worden gegenereerd. Plus een niet te onderschatten veelvoud via Internet, omdat/indien daar een enkel muisklikje al een stem betekent. (En: is het eigenlijk wel waar dat je via Internet een ongelimiteerd aantal stemmen kunt uitbrengen en, zo ja, dat deze even 'zwaar' door Veronica worden gewogen/geteld als de telefonische stemmen die V. per stem enkele guldens aan inkomsten opleveren? Ik vertrouw het allemaal niet zo...)
Ik vrees, dat de stemmingsuitslag op die manier niet (langer) een afspiegeling van de voorkeuren van De Nederlandse Kijker zal zijn, maar vooral het resultaat van de gedragingen van de grootste/actiefste/rijkste fanclub. Als (áls) dat zo is, dan zal op die manier dus ook de uiteindelijke winnaar door de (gedragingen van de) fanclub worden bepaald.
Ben ik erg achterdochtig als ik veronderstel dat sommige bewoners van "Huize Wild Vlees" mogelijk al van tevoren financiële compensatie hebben toegezegd aan zogenaamd "spontaan" opgerichte fanclubs, indien zij er voor kunnen zorgen dat er vele duizenden telefoonstemmen extra (op de concurrent) uitgebracht gaan worden? Van een kwart miljoen kun je natuurlijk flink wat tienduizenden guldens investeren in het genereren van stemmen. (Het begint dan al erg te lijken op de Amerikaanse presidentsverkiezingen in het klein...)
En ik vermoed dat slimme fanclubs hun wegstemgedrag echt niet laten bepalen door gevoelens van sympathie/antipathie, maar juist op basis van hun observaties en die van anderen (in dit forum) trachten te bepalen wie op dat moment de grootste concurrent van hun Held(in) is en deze massaal zullen gaan wegstemmen.
Theoretisch is het dus heel goed mogelijk dat de uiteindelijke winnaar 'gekocht' wordt.
Het totaal aantal uitgebrachte stemmen van Ronde 2 (afgezet tegen het aantal van Ronde 1) kan binnenkort een aardige indicatie geven over de activiteiten van de aanhang.
Ik hou m'n hart vast...
Tot die tijd heb ik nog een kleine hoop dat de stemmen er in ieder geval iets toe doen. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik de eerste week volkomen vertrouwde op het V-beeld van de BB-werkelijkheid en ook ik een takkehekel aan Martin had gekregen.
Dat hij er uit is gegaan hoeft dus niet aan het omgaan met stemmen te liggen, maar meer aan het omgaan met mensen.
En snof, kijk eens naar eerdere topics, Tanjalies heeft al eerder enkele opzienbarende uitspraken gedaan, en een daarvan ging over de belrondes. Deze zijn bedoeld om geld uit de zak van ons boeren, burgers en buitenlui te kloppen. Dat is ook de reden dat Mona erin kwam... anders was er een belronde minder nodig geweest.
Vervelende voor de fanclub is echter dat men wel heel duidelijk af moet spreken wie men massaal weg gaat stemmen. Anders worden al die stemmen verdeeld over de diverse deelnemers. Mocht dit uitkomen, dan is het hek pas echt van de dam.
Stel je eens voor als alle Ruud fans massaal op Willem moeten gaan stemmen, en dat komt in de media (of hier ) terecht? Dan kan Ruud het wel schudden met zijn 250k en willem zijn kostje is zo ongeveer gekocht.
Overigens zou bovenstaand voorbeeld volkomen terecht zijn, maar dat was de discussie niet
Neemt dus nog steeds niet weg dat ik ook mijn twijfels heb, maar dat blijven ze: twijfels.
Om nu te pas en te onpas te roepen dat die stemmen niet tellen en dat we nu eindelijk wakker moeten worden... Ik voel me dan een beetje onderschat.
Je hebt 20 jaar spelshows geregisseerd of 20 jaar spelshows gekeken (excuus als het wat cynisch overkomt ).
Geproduceerd, en dat zijn er heel wat geweest in die tijd, en niet alleen bij 1 producent maar bij zowel J vd E, d Mol, Stokvis en RTL4. Jammer dat je tot de groep van gelovige behoort. Maar ja dat is gelijk de groep die de kijkcyfers bij dit programma zo hoog maakt, zullen we maar zeggen.
er is al veel gediscussiert over aantallen en geld.... ik zu wel graag wilen weten of iemand weet of de internet stemmen nou worden meegenomen in een uitslag of alleen een indicatie geven voor mensen die zouden willen bellen maar dat zou vreemd zijn want de meeste internetters zullen niet bellen en bellers kijken niet naar internet
anyway
Ik ken zelf ook wel iemand bij TV (zelfs zo dat hij mij ook kent, jaja!) en ik weet dat daar behoorlijk met twee maten gemeten wordt. Ik geloof dat ene JvdE daar kort geleden nog een staaltje van ten beste gaf met kritiek op hedendaagse TV.
Ik denk dat we echter kritisch moeten blijven, omdat er meer geruchten de ronde doen, die dan op dezelfde basis voor waar worden aangenomen. Bijvoorbeeld dat de deelnemers acteurs zijn.
Anyway, laat ons maar meer meelezen tussen de regels door en we snappen het vast wel een keertje helemaal.
Maar, ik zeg maar
Maar, ik zeg maar
Het was moeilijk voor mij om duidelijk te maken wat er in werkelijkheid gaande is. En ik ben dan ook blij met je verhaal. Ik begrijp dat ook jij in de paktijk duidelijk hebt ervaren hoe een en ander te werk gaat. Het is helaas niet anders. Nogmaals KIJKCYFERS Prima te ervaren dat er nu meerderen hier zijn die weten/zien hoe er gemanupuleerd wordt.
The Two Sisters, ik begrijp niet wat jullie op deze side doen. Ga lekker voor de buis zitten en droom verder bij de teletubby's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |