Dit is inderdaad een mogelijkheid, wat ik me dan wel afvraag:quote:Op donderdag 12 juli 2007 10:05 schreef zatoichi het volgende:
Nee Irak gaat om de olie; en aangezien de VS gewoon een goede smoes nodig had om Irak binnen te vallen (terror) gebruikten ze 9/11. Het nadeel daarvan was echter dat Saddam daar niet bijster veel te maken mee had, en dat Osama in Afghanistan zat. Om die oorlog dus enigzins plausibel te maken was het nodig om eerst Afghanistan binnen te vallen, claimen dat ze die oorlog hebben gewonnen (yeah right waar is Osama?) om vervolgens die olie op te strijken in Irak.
Tja en waarom wij er zitten... Ik denk omdat Balkenende geen nee durft te zeggen tegen Bush...
Ik ben iets ouder dan 5quote:Op donderdag 12 juli 2007 10:05 schreef opgebaarde het volgende:
Jij bent van na 11 september 2001?
Er werd wel door redelijk wat schorum beweert dat Amerika Irak is ingevallen vanwege de olie wat redelijk plausibel is
Dat laatste is het plus dat het voor Amerika erg slecht uitkomt als de olieprijs omhoog gaat aangezien de Amerikaanse regering benzine subsidieert. Het is niet zo dat omdat Amerika Irak/Afghanistan binnen gevallen is zij de opbrengst van de verkoop van olie opstrijkenquote:Op donderdag 12 juli 2007 10:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een mogelijkheid, wat ik me dan wel afvraag:
Is het niet veel duurder geweest om die oorlog te voeren dan dat die olie waard is?
Het zou wat dat betreft net zo goed kunnen gaan om de positie van de dollar te handhaven (Irak wou gaan handelen met de olie in euro's)
Amerika is Afghanistan ingevallen vanwege die O.B., Afghanistan weigerde ook mee te werken hè na die aanslagen en de jacht op O.B.quote:Op donderdag 12 juli 2007 10:10 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik ben iets ouder dan 5![]()
En ik had het niet over Irak![]()
Het gaat mij nu ook niet om de werkelijke reden, maar ik heb er een hekel aan als er mensen dingen gaan beweren die er pertinent niet toe doen. Zelf denk ik dat het inderdaad te maken heeft met de zogenaamde strijd tegen het terrorisme. Itt Irak waar ik veel meer bedenkingen bij heb.quote:Op donderdag 12 juli 2007 10:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Amerika is Afghanistan ingevallen vanwege die O.B.,
Dat zou net zo onwaarschijnlijk zijn geweest als dat Hamas een bondgenoot van Israël werd.quote:Afghanistan weigerde ook mee te werken hè na die aanslagen en de jacht op O.B.
Ja ja, altijd hetzelfde met die statistieken daar in Amerika,quote:Op donderdag 12 juli 2007 10:09 schreef Devlinsect het volgende:
49% van de Amerikanen geloven niet in de intenties waarom Bush Irak is binnen gevallen.
Dus niet alle Amerikanen zijn zo![]()
(bron: was een kijkersonderzoek van één van de grootste tv zenders NBC)
Iranquote:Op donderdag 12 juli 2007 11:29 schreef Patton het volgende:
Kijk ook even naar de topografische kant. Afghanistan aan een kant, Irak aan de andere kant, en wat ligt daar in het midden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |