abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54573306
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 12:22 schreef MLI het volgende:
Ik was gisteren even op 't café met een vriendin. Binnen no time kwamen er wat Nederlanders bij ons aan tafel zitten. Het verbaasde me echt hoe Nederlanders zijn in openbare gelegenheden.

Wat een horken! Ontzettend luidruchtig, veel te direct ('hey , zie je hem zitten?')

Ik wist gelijk weer waarom ik het stappen in België ook alweer veel leuker vindt. Nederlanders praten alleen maar over onzin! Hier kun je tenminste een goed gesprek hebben in een café.

België
Vlamingen
Brussel
Kijk, je bent al bijna afgekickt
  dinsdag 13 november 2007 @ 13:35:23 #282
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_54574178
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 12:22 schreef MLI het volgende:
Ik was gisteren even op 't café met een vriendin. Binnen no time kwamen er wat Nederlanders bij ons aan tafel zitten. Het verbaasde me echt hoe Nederlanders zijn in openbare gelegenheden.

Wat een horken! Ontzettend luidruchtig, veel te direct ('hey , zie je hem zitten?')

Ik wist gelijk weer waarom ik het stappen in België ook alweer veel leuker vindt. Nederlanders praten alleen maar over onzin! Hier kun je tenminste een goed gesprek hebben in een café.
Moet zelfs bekennen dat ik dit inmiddels ook al heb als ik bij m'n familie in NL op bezoek ben...
quote:
België
Vlamingen
Brussel
Walen
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_54577880
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:35 schreef Mr_Moon het volgende:

[..]

Moet zelfs bekennen dat ik dit inmiddels ook al heb als ik bij m'n familie in NL op bezoek ben...
[..]

Walen
Die heb ik nog helemaal niet leren kennen . Gezocht: waalse kennissen.

Had jij het ook zo snel trouwens? Ik zit hier nu twee maandjes... Dit was echt de eerste keer dat het me opviel, ze kwamen binnen en vestigden direct de aandacht op zichzelf.
  dinsdag 13 november 2007 @ 16:23:48 #284
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_54578353
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 16:05 schreef MLI het volgende:

[..]

Die heb ik nog helemaal niet leren kennen . Gezocht: waalse kennissen.
Ikzelf heb een franstalige vriendin, dus heb inmiddels meer franstalige kennissen in het Brusselse dan nederlandstalige...
quote:
Had jij het ook zo snel trouwens? Ik zit hier nu twee maandjes... Dit was echt de eerste keer dat het me opviel, ze kwamen binnen en vestigden direct de aandacht op zichzelf.
Dat eeuwige gebral Ik pik ze er inmiddels al uit zonder dat ze ook maar iets gezegd hebben...

heb ook wel eens een een -moment gehad, als mijn zusje (op bezoek) weer te ruidluchtig stond te kakelen in de Brusselse Metro...
pi_54579169
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 16:23 schreef Mr_Moon het volgende:

[..]

Ikzelf heb een franstalige vriendin, dus heb inmiddels meer franstalige kennissen in het Brusselse dan nederlandstalige...
[..]

Dat eeuwige gebral Ik pik ze er inmiddels al uit zonder dat ze ook maar iets gezegd hebben...

heb ook wel eens een een -moment gehad, als mijn zusje (op bezoek) weer te ruidluchtig stond te kakelen in de Brusselse Metro...
Ik ga dit weekend voor het eerst terug naar mijn ouders, ben benieuwd of het mij opvalt daar. Ook benieuwd of ze mij veranderd vinden natuurlijk.
  dinsdag 13 november 2007 @ 18:18:57 #286
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_54581087
ff offtopic:

de nieuwe held voor Kaaskoppen in het Buitenland:
Captain Gouda: To Free The World of Smelly Cheese!
pi_54615205
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 23:23 schreef BrusselseSpruit het volgende:

[..]

Ik heb na mijn adreswijziging ook weken gewacht op bericht... dat komt niet...
Als de wijkagent is langsgeweest, gewoon terug langs het gemeentehuis gaan en dat wordt in orde gebracht. Tja, de Brusselse administratie is niet op en top!

Veel succes met de wachtrij! En laat het weten als je een Nederlandstalige beamte tegenkomt, dat is namelijk ook redelijk uniek.
Onze dochter heeft iets meer mazzel. De hogeschool Antwerpen reglet dit voor hun studenten. Ze hoeft er wss niet voor naar het gemeentehuis.
Het hele traject verloopt verder hetzelfde, incl. wijkagent. Alleen de wachtrij daar zit een verschil in.
Inspiratieloos!
  donderdag 15 november 2007 @ 01:21:20 #288
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_54617251
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:35 schreef Mr_Moon het volgende:

Walen
is dit een verkapte vorm van"ik ben een uitzonderlijke NLer die wél behoorlijk Frans spreekt"? Btw, de franstalige brusselaars trekken hun neus op voor échte walen en omgekeerd. Francophonie is niet gelijk aan waals. Alvast , no offence; maar ik vond deze reactie nogal tja, whatever ...

en nog iets ; "saint-josse-ten-node" in dat paspoort slaagt echt wel nergens op ; ik hoop dat het een grapje was
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  donderdag 15 november 2007 @ 09:04:56 #289
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_54618846
quote:
Op donderdag 15 november 2007 01:21 schreef misteriks het volgende:

[..]

is dit een verkapte vorm van"ik ben een uitzonderlijke NLer die wél behoorlijk Frans spreekt"? Btw, de franstalige brusselaars trekken hun neus op voor échte walen en omgekeerd. Francophonie is niet gelijk aan waals. Alvast , no offence; maar ik vond deze reactie nogal tja, whatever ...

en nog iets ; "saint-josse-ten-node" in dat paspoort slaagt echt wel nergens op ; ik hoop dat het een grapje was
Ja, ik ben inderdaad een NLer die behoorlijk Frans spreekt (is dat uitzonderlijk?). Mijn franstalige vriendenkring bestaat niet alleen uit franstalige brusselaars, maar ook Charleroi, Liège e.d. (En nog een handjevol "echte" Fransen)

Ik gaf met mijn post alleen maar aan dat Belgie meer is als alleen maar Vlaanderen en Brussel.

Btw, neus ophalen? de mensen waar ik mee omga, daar haalt niemand de neus op voor een ander en al helemaal niet om hun afkomst...

Sint-Joost Ten Noode/Saint-Josse-Ten Node maakt deel uit van het tweetalige Brussels gewest, dus als het een grap is dan snap ik hem niet?
pi_54676429
Weer een update voor nederlandse studenten in belgie:

je hoeft geen verblijfsvergunning aan te vragen. De gene die in Frankrijk, Duitsland Nederland en geloof ik ook Luxemburg wonen en tijdelijk in Belgie willen verblijven hoeven geen verblijftvergunning aan te vragen. Dus scheelt weer wat.
Had te maken met het feit dat je andere adres in een buurland was of zo iets, en het is EU.
Mocht ik het persee willen dan kon ik het nog aanvragen maar was niet verplicht.. veel nederlandse studenten deden dat niet..
pi_54678416
ik moet mijn identiteitsbewijs ophalen, toch nog een brief gekregen. Gelijk even vragen dan of ik ook een werkvergunning nodig heb.
  maandag 19 november 2007 @ 11:17:08 #292
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_54712440
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 19:18 schreef MLI het volgende:
ik moet mijn identiteitsbewijs ophalen, toch nog een brief gekregen. Gelijk even vragen dan of ik ook een werkvergunning nodig heb.
werkvergunning? Het is volgens mij andersom, je hebt een verblijfsvergunning gekregen omdat je of werkt of studeert in België. Ik moest namelijk "bewijzen" dat ik een vast contract had om een verblijfsvergunning te krijgen...

Je werkt toch al? (buiten je studie, that is...)
pi_54926585
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 16:57 schreef MLI het volgende:

[..]

Ik ga dit weekend voor het eerst terug naar mijn ouders, ben benieuwd of het mij opvalt daar. Ook benieuwd of ze mij veranderd vinden natuurlijk.
Het is me zeker opgevallen. Ik zat op de verjaardag van mijn zusje, ik miste wel diepgang in de gesprekken eigenlijk. Alles draait om drank en wie het beste moppen kan tappen, zo kwam het even op mij over.
pi_55148172
Ik heb ook een jaartje in Brussel gewoond, Schaerbeek .. Woon nu weer in Breda en denk er over toch weer in België te gaan wonen ..
pi_55148198
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:40 schreef DutchieBre het volgende:
Ik heb ook een jaartje in Brussel gewoond, Schaerbeek .. Woon nu weer in Breda en denk er over toch weer in België te gaan wonen ..
Nou, wat let je?
pi_55148308
Oh ja!

Wij zoeken nog een huisgenootje vanaf juni, eerst 3 maanden onderhuur, daarna is de studio all yours. Je hebt een eigen keuken en badkamer, niets delen dus. Ongeveer 26m2, 390 inclusief g/w/l en internet. Brussel Centrum, 5 minuutjes stappen van de Beurs. Goed stuk van Brussel. Je krijgt mij als buurmeisje . Wij, van de mede-huurderscommissie zijn in principe op zoek naar een jongen, liefst 1 die lekker en single is. Oestrogeen overheerst hier, vandaar. De enige heteroman die we hier hebben wil tijdens het eten denigrerend over vrouwen kunnen spreken. Wat bieden wij? Regelmatig samen eten en stappen als je daar zin in hebt. En toch wel een paar lekkere wijven hier .
pi_55151117
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:41 schreef MLI het volgende:

[..]

Nou, wat let je?
Mijn vaste baan, mijn vriendin etc .. Maar financieel gezien is kopen voor ons voordeliger in België ..

Waar in Brussel woon jij ?
pi_55154803
quote:
Op zondag 9 december 2007 19:02 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Mijn vaste baan, mijn vriendin etc .. Maar financieel gezien is kopen voor ons voordeliger in België ..

Waar in Brussel woon jij ?
5 minuten lopen van de Beurs.
pi_55156194
Richting grote markt ? Richting garde du midi ? .. Ik was 2 weken terug weer eens in Brussel, met een vriend uit Finland die daar moest zijn voor 't werk. Voor het eerst eens bij de Pizza hut gegeten, toch was dat goed te doen ..
  zondag 9 december 2007 @ 22:37:56 #300
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_55156635
quote:
Op donderdag 15 november 2007 09:04 schreef Mr_Moon het volgende:

[..]

Ja, ik ben inderdaad een NLer die behoorlijk Frans spreekt (is dat uitzonderlijk?).

Ik gaf met mijn post alleen maar aan dat Belgie meer is als alleen maar Vlaanderen en Brussel.
ja, dat is uitzonderlijk; en 1 smiley is in deze moeilijke "belgische" tijden nogal gevoelig; dat zou je als man vd wereld wel mogen beseffen, no more no less.
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_55208470
quote:
Op zondag 9 december 2007 22:24 schreef DutchieBre het volgende:
Richting grote markt ? Richting garde du midi ? .. Ik was 2 weken terug weer eens in Brussel, met een vriend uit Finland die daar moest zijn voor 't werk. Voor het eerst eens bij de Pizza hut gegeten, toch was dat goed te doen ..
LAPO!

En richting Gare du Midi inderdaad, maar wel in een goede buurt, gelukkig. Pizza Hut! .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')