FOK!forum / Klaagbaak / tyfus leraar
rulerofdeathwoensdag 11 juli 2007 @ 22:33
mijn afstudeerverslag is afgekeurd. en als ik mijn leraar zo moet geloven had ik meer tijd in mijn verslag moeten stoppen dan in de opdracht zelf.
en daarkom zit ik nu achter de computer proberen dat verslag goed te krijgen
ik moet zowat mijn hele verslag opnieuw maken
L-ISwoensdag 11 juli 2007 @ 22:34
hoofdstoot: had het dan meteen goed gedaan
Ruudwoensdag 11 juli 2007 @ 22:34
hij heeft gelijk, want nu zit je weer te Fok!ken
Misanwoensdag 11 juli 2007 @ 22:35
je hebt toch wel concreet te horen gekregen wat er mis mee was?
Mopst3rwoensdag 11 juli 2007 @ 22:37
Welkom in het echte leven, HUILIE!!!
rulerofdeathwoensdag 11 juli 2007 @ 22:37
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 22:34 schreef L-IS het volgende:
hoofdstoot: had het dan meteen goed gedaan
ik vond anders dat ik een mooi verslag had. net zoals mijn stagebegeleider van het bedrijf.
ik moest dingen in 3d tekenen. en als ik die leraar zo begreep moest ik van elk hoekje uitleggen waarom daar een hoekje zit
Dibblewoensdag 11 juli 2007 @ 22:37
lekker voor je.
skippy22woensdag 11 juli 2007 @ 22:38
Waar ging het over dan
rulerofdeathwoensdag 11 juli 2007 @ 22:38
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 22:37 schreef Mopst3r het volgende:
Welkom in het echte leven, HUILIE!!!
hoezo? ik werk nu nog bij dat bedrijf. bezig met hetzelfde project. dus dat lijkt er wel op dat ik dus iets goed doe
rulerofdeathwoensdag 11 juli 2007 @ 22:40
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 22:38 schreef skippy22 het volgende:
Waar ging het over dan
het bedrijf waar ik afstudeerde had een opdracht om een machine te maken. en die machine moest in 3d uitgetekend worden. de opdracht was om delen van die machine in 3d tekenen construeren.
Ruudwoensdag 11 juli 2007 @ 22:41
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 22:40 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

het bedrijf waar ik afstudeerde had een opdracht om een machine te maken. en die machine moest in 3d uitgetekend worden. de opdracht was om delen van die machine in 3d tekenen construeren.
"en onderaan zitten dan vier hoekjes, zodat de machine blijft staan"

rulerofdeathwoensdag 11 juli 2007 @ 22:45
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 22:41 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

"en onderaan zitten dan vier hoekjes, zodat de machine blijft staan"

ik moest lachen
Junkyontherunwoensdag 11 juli 2007 @ 22:49
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 22:37 schreef Mopst3r het volgende:
Welkom in het echte leven, HUILIE!!!
moesten we allemaal aan wennen
Gunctawoensdag 11 juli 2007 @ 22:50
Dat is toch meestal zo met scholen? Dat je meer moet onderbouwen dan uitdenken/uittekenen. Hoe willen ze je anders beoordelen als ze niet weten waarom je wat hebt gedaan?
rulerofdeathwoensdag 11 juli 2007 @ 22:54
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 22:50 schreef Guncta het volgende:
Dat is toch meestal zo met scholen? Dat je meer moet onderbouwen dan uitdenken/uittekenen. Hoe willen ze je anders beoordelen als ze niet weten waarom je wat hebt gedaan?
maar hoe kunnen ze dan weten hoe je functioneerd? als je meer bezig bent met het verslag dan de opdracht. en anderen hebben met een verslag waar ze 2 dagen aan hebben gewerkt genoeg gehad. en ik moet natuurlijk weer de verkeerde leraar treffen
Misanwoensdag 11 juli 2007 @ 23:07
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 22:54 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

maar hoe kunnen ze dan weten hoe je functioneerd? als je meer bezig bent met het verslag dan de opdracht. en anderen hebben met een verslag waar ze 2 dagen aan hebben gewerkt genoeg gehad. en ik moet natuurlijk weer de verkeerde leraar treffen
je kan ontzettend hard werken en goed functioneren, maar als je niet begrijpt (of niet kan aantonen dus) waar je mee bezig bent (theorie aan praktijk koppelen dus) keuren ze het snoeihard af

wees blij dat de leraar het afkeurt, dan leer je er tenminste wat van
DeuceFourwoensdag 11 juli 2007 @ 23:13
Ja je moet het ook SMART beschrijven hè? Nee je hebt gelijk, het proces beschrijven is moeilijk en daarnaast ook nog eens afhankelijk van de beoordelende docent/leraar.
rulerofdeathwoensdag 11 juli 2007 @ 23:15
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 23:07 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

je kan ontzettend hard werken en goed functioneren, maar als je niet begrijpt (of niet kan aantonen dus) waar je mee bezig bent (theorie aan praktijk koppelen dus) keuren ze het snoeihard af

wees blij dat de leraar het afkeurt, dan leer je er tenminste wat van
ik kan dat wel allemaal aantonen. laat ze maar vragen. maar ik vind het onzin om elke bewerking in 1 plaat in het verslag te poten en te gaan beargumenteren. ik moet meer dan 1 plaat/strip/deeltje
Misanwoensdag 11 juli 2007 @ 23:33
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 23:15 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

ik kan dat wel allemaal aantonen. laat ze maar vragen. maar ik vind het onzin om elke bewerking in 1 plaat in het verslag te poten en te gaan beargumenteren. ik moet meer dan 1 plaat/strip/deeltje
moet je later bij je baas ook
rulerofdeathwoensdag 11 juli 2007 @ 23:45
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 23:33 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

moet je later bij je baas ook
ik hoef dat niet schriftelijk vast te leggen. en dat later kun je veranderen in nu
Gunctadonderdag 12 juli 2007 @ 11:47
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 23:45 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

ik hoef dat niet schriftelijk vast te leggen. en dat later kun je veranderen in nu
Tuurlijk snappen ze wel dat je later met werk dat ook niet zo overdreven zult doen. Op het werk weten ze waar je mee bezig bent omdat ze meer contact met je hebben en precies weten welke opdracht ze hebben uitgeschreven en wat de bedoeling is. Ook zien ze je constant aan het werk en merken ze al de vorderingen op. Oftewel, ze hebben een beter inzicht in het proces wat je ondergaat. ook wordt effectiviteit op het werk meer beloont dan op school. Maar dat is de bedoeling ook niet van school. Je bent er om te leren. Om het proces wat je onder gaat beter naar voren te laten komen moet je gewoon zo af en toe een tussentijds gesprek aanvragen je werk laten zien.
Het 'gekke' is dan ook nog eens dat ze veel eerder geneigd zijn om het werk goed te keuren. Al is het precies hetzelfde eindproduct.

Op school geven ze je gewoon graag een grote basis mee. Na een paar tekeningetjes weten ze echt wel of je kan tekenen of niet, maar ze willen graag zien dat je weet dat het verder gaat dan alleen maar de realisatiefase.

En dan nog, ik heb gewoon het idee dat je niet aan de eisen voldeed en dat ze niet concreet konden vertellen wat je nou precies fout hebt gedaan. Dan krijg je zulk soort commentaar.
Dr.Droxzdonderdag 12 juli 2007 @ 11:47
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 22:33 schreef rulerofdeath het volgende:
mijn afstudeerverslag is afgekeurd. en als ik mijn leraar zo moet geloven had ik meer tijd in mijn verslag moeten stoppen dan in de opdracht zelf.
en daarkom zit ik nu achter de computer proberen dat verslag goed te krijgen
ik moet zowat mijn hele verslag opnieuw maken
dat doe je toch zelf, sterf!
Makotodonderdag 12 juli 2007 @ 12:31
Had ik vorig jaar ook.
Moesten we ook opdrachten (lees: prestaties) maken en een verslag erbij.
Dat verslag moest verdomme gewoon een boekwerk zijn.
het verslag telde meer mee dan de prestatie zelf.
icecreamfarmer_NLdonderdag 12 juli 2007 @ 12:36
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 23:13 schreef DeuceFour het volgende:
Ja je moet het ook SMART beschrijven hè? Nee je hebt gelijk, het proces beschrijven is moeilijk en daarnaast ook nog eens afhankelijk van de beoordelende docent/leraar.
het b;lijft subjectieve rotzooi al die verslagen en punten
#ANONIEMdonderdag 12 juli 2007 @ 12:37
SMART
Gunctadonderdag 12 juli 2007 @ 13:07
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 12:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

het b;lijft subjectieve rotzooi al die verslagen en punten
Dat is juist de kunst van school en werk en het leven. Subjectieve punten objectief over laten komen.
rulerofdeathdonderdag 12 juli 2007 @ 14:11
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 12:37 schreef Scorpie het volgende:
SMART
dat heb ik eerder gehoord.

morfologisch overzicht. klinkt dat bekend?
Pavementdonderdag 12 juli 2007 @ 14:42
Met TS eens, zwaar vervelend van die theorie leraren, ik ben er voor om het afstuderen meer praktijk gerichter te maken.
Pavementdonderdag 12 juli 2007 @ 14:43
Wat mij trouwens opvalt in het bedrijfs leven, dat diegene met de hoogste afstudeer cijfers het slechtst presteren.

Theorie ventjes
Dungeonmasterdonderdag 12 juli 2007 @ 14:44
Wat is dat voor vak? Tyfus?
Devlinsectdonderdag 12 juli 2007 @ 14:45
Doe het dan in een keer goed. Als een stage verslag is afgekeurd, dan lijkt het me dat je dat ook van te voren kon weten.
DavyEdonderdag 12 juli 2007 @ 14:48
die leraar zag er zeker zo uit



Demelliedonderdag 12 juli 2007 @ 14:49
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 14:43 schreef Pavement het volgende:
Wat mij trouwens opvalt in het bedrijfs leven, dat diegene met de hoogste afstudeer cijfers het slechtst presteren.

Theorie ventjes
dat komt omdat ze boekshit weten, niet praktijk!

Maarehhhh, als je een verslag schrijft, moet je bedenken dat degene die het gaat lezen, er NIETS van weet...

Enehh, snel van het inet af, gek, je moet je verslag schrijven!!!