abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51409240
In de auto word bij mij ook maar maximaal 250 euro vergoed? In huis is het natuurlijk heel iets anders. Zal wel aan mijn verzekering liggen?
pi_51412337
Olga heeft vast wel een vriendenprijsje voor je:
http://computer-hardware.(...)l-latitude-d520.html

Als dit geregeld is, geen nieuwe laptop meer aannemen. Je komt wel op de zaak werken op een desktop als er een brief getyped moet worden of als je je email wilt checken.
If you're so smart, how come you ain't rich?
pi_51413187
Had je misschien bluetooth aanstaan,dat schijnt van buiten zichtbaar te zijn?,overig vraag eens aan je inboedelverzekering wat de waarde van de laptop zou zijn als zij hem verzekerd zouden hebben (dagwaarde en zo) en stel je werkgever voor die waarde te vergoeden (als die lager is als het bedrag dat de eigenaar opgeeft)
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_51420054
Even wat wetgeving:

Uit artikel 7: 661 BW volgt dat de werknemer die in de uitvoering van zijn werkzaamheden schade veroorzaakt aan een derde of aan de werkgever, niet verplicht is deze schade te vergoeden. Kan de werkgever aantonen dat de werknemer met opzet heeft gehandeld of bewust roekeloos is geweest, dan kan de werkgever de schade op de werknemer verhalen. De werkgever zal moeten bewijzen dat er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van de werknemer.

Maar als de diefstal door jouw autoverzekering wordt gedekt, is het wel zo netjes dat aan de werkgever te doen toekomen.

Artikelen in een auto zijn doorgaans alleen verzekerd als ze in een afgesloten ruimte (en onzichtbaar) zijn opgeborgen. Doorgaans voldoen alleen de kofferbak en het (afsluitbaar) dahsboardkastje aan die voorwaarde. En denk eraan dat een stationwagen bij veel verzekeringsmaatschappijen in deze redenering geen kofferbak heeft.
Cos I got too much life
Running through my veins
Going to waste
pi_51421142
Dank facilitator, ik heb ook al met Jurafoon gebeld en die gaven me ook al gelijk aan dat mijn werkgever dit niet kan maken. Wat ze bij mij zeggen is van, "tja, je hebt de laptop in bruikleen gekregen van ons, je kan hem niet meer teruggeven dus moet je betalen" ......

Mijn inboedel dekt dit niet (buitenshuis) en mijn WA verzekering ook niet (wa gaf ook a aan dat ze het bizar vonden als ik moest betalen voor de laptop).
In mijn ontvangstbewijs dat ik heb getekend voor de laptop staat echt alleen maar vermeld WAT ik heb ontvangen, niet welke regelingen er allemaal zijn etc. Dit geheel in tegenstelling tot mijn lease auto waar ik een heel uitgebreid verhaal heb moeten tekenen over hoe ik er mee om heb moeten gaan etc.

Ik vrees dat dit dus een vervelende discussie gaat worden hier intern. Ik heb ook al om een schriftelijke bevestiging van PZ gevraagd over hun statement omtrent betaling laptop. Deze heb ik nu (twee dagen later) nog niet gekregen... Overigens gaf hoofd PZ aan dat ze best coulant wilden zijn en de euro 1100 van mijn bonus dan wel vakantiegeld in wilden houden ..... Wat lees ik op internet, ze mogen het niet eens van mijn gewone salaris inhouden!
  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2007 @ 11:55:21 #56
43556 miss_dynastie
pi_51424825
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 09:43 schreef frusty_werknemer het volgende:
Overigens gaf hoofd PZ aan dat ze best coulant wilden zijn en de euro 1100 van mijn bonus dan wel vakantiegeld in wilden houden .....
Wat een vreselijk onaangename werkgever heb jij zeg, bah
Ik weet niet zo goed hoe dit 'tactisch' te zeggen, maar e.e.a. kan natuurlijk wel gevolgen hebben voor je toekomst binnen het bedrijf. Niet dat ik daarom zou betalen (beslist niet zelfs), maar misschien is het wel nuttig om je mogelijkheden vast te bekijken. en dan bedoel ik niet ontslag of zo, maar ze kunnen je het werken wel op andere manieren onaangenaam maken, plus dat 1100 euro een poosje inhouden nou ook niet echt leuk is, dat krijg je dan wel terug, maar evt. pas na een rechtsgang... nou ja, gewoon een tip mijnerzijds om in elk geval goed na te denken over...
pi_51425170
welke werkgever is dit als ik vragen mag? dan weet ik waar ik NIET moet gaan werken.... werkgever zou hiervoor gewoon verzekerd moeten zijn namelijk... er worden wel meer bedrijfsspullen buiten kantoor gebruikt neem ik aan...

diefstal kan gewoon gebeuren, als jij hem in je kofferbak hebt (UIT, niet standby) dan kan je er niets aan doen(standby kan via blauwe tand/wifi alsnog teruggevonden worden)
pi_51426978
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 11:55 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Wat een vreselijk onaangename werkgever heb jij zeg, bah
Ik weet niet zo goed hoe dit 'tactisch' te zeggen, maar e.e.a. kan natuurlijk wel gevolgen hebben voor je toekomst binnen het bedrijf. Niet dat ik daarom zou betalen (beslist niet zelfs), maar misschien is het wel nuttig om je mogelijkheden vast te bekijken. en dan bedoel ik niet ontslag of zo, maar ze kunnen je het werken wel op andere manieren onaangenaam maken, plus dat 1100 euro een poosje inhouden nou ook niet echt leuk is, dat krijg je dan wel terug, maar evt. pas na een rechtsgang... nou ja, gewoon een tip mijnerzijds om in elk geval goed na te denken over...
je hebt volledig gelijk hierin ! ook dat het niet echt aangenaam is van de werkgever... maar het is niet de eerste keer dit jaar dat ze me naaien op financieel gebied....
begrijp precies wat je bedoeld hoor qua moeilijk maken etc. Ben benieuwd wat ze gaan doen, ben zelf van de club van een man of 20 verkopers de best scorende dus ....
pi_51551465
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:08 schreef thaduck het volgende:

[..]

Net of het boeit waar ie ligt.
kofferbak word overdag meestal wel verzekerd. Ik heb voor mijn werk vaak pc's in de auto gehad. Overdag valt je kofferbak gewoon onder de verzekering. 's Avonds moet je je kofferbak leeghalen. Andere plekken in de auto (zoals achterbank onder een kleedje oid) zijn niet verzekerd
't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
pi_51553351
Het feit dat je werkgever een 2,5 jaar oude laptop in zijn nieuw waarde terug wil hebben, verklaart al dat het geen zuivere koffie is.

Een laptop uit zicht in een afgesloten auto, daar kan niemand wat aan doen.

En iemand postte hier een stukje over een rechter die verklaart dat het niet terecht is dat de werknemer zou moeten betalen. Mooi stuk. Evt. verder uitzoeken bij rechtshulp? Dat is gratis by the way...
pi_51554679
Wat zijn je specs precies?

http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/latit_d520?c=nl&cs=nlbsdt1&l=nl&s=bsd

Komt niet echt in de buurt van 1100 euro.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:01:10 #62
17075 extreme
-wannahave-
pi_51555081
natuurlijk gaat de werkgever voor de vervangingswaarde en niet de dagwaarde, ze zullen namelijk niet op marktplaats gaan zoeken naar een 2e handsje, maar een nieuwe moeten aanschaffen voor onze onfortuinlijke medewerker.

verder maakt het ook verschil of het groot of klein bedrijf is, en of het ze voor de wind gaat, of dat ze in de ellende zitten, dan kan zelfs 1100e veel geld zijn.

je laptop in je auto laten liggen is er dan ook om vragen, zelfs in de kofferbak, aangezien een beetje laptop tien keer zo veel oplevert als een autoradio zijn het gewilde dingen om te stelen, en zoals al eerder opgemerkt in dit topic, de gehaaide autokrakers kunnen redelijk inschatten in welke auto ze moeten zijn.

ik denk dat de werkgever een prima zaak heeft op basis van onachtzaamheid, en dat het bedrag over elf maanden ingehouden gaat worden van het salaris.
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_51556404
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:01 schreef extreme het volgende:
ik denk dat de werkgever een prima zaak heeft op basis van onachtzaamheid, en dat het bedrag over elf maanden ingehouden gaat worden van het salaris.
Ik denk dat de werkgever geen enkele zaak heeft, aangezien deze volgens TS nooit voorwaarden heeft verstrekt over wat TS wel en niet mag met de laptop. Laptop in afgesloten kofferbak achterlaten, is geen onachtzaamheid.
Daarnaast mag een werkgever sowieso niets zomaar inhouden van het salaris, zelfs al zou de vordering terecht zijn.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:58:08 #64
17075 extreme
-wannahave-
pi_51557339
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:33 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Ik denk dat de werkgever geen enkele zaak heeft, aangezien deze volgens TS nooit voorwaarden heeft verstrekt over wat TS wel en niet mag met de laptop.
juist daarom dus,

de werkgever heeft wel een ontvangstbevestiging, en de laptop kan niet terug gegeven worden omdat ie gepikt is.

als er overigens geen serienummer op de ontvangstbevestiging staat zou ik de TS aanraden om 2e hands voor een paar knaken een gebruikte identieke laptop te kopen, en die in te leveren.
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_51559306
Maar volgens mij (en volgens de Jurafoon) dient een werkgever te verklaren aan je dat zij er niet voor verzekerd zijn aangezien het een bedrijfsmiddel is dat je slechts ter beschikking gesteld krijgt. overigens mag ik niet eens een desktop.....

die euri 1100 kan wel kloppen, aangezien de laptop net een paar maanden oud was...
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:02:17 #66
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_51561808
In veel gevallen zal; een verzekeraar niet uitkeren wanneer spullen (zoals een laptop) uit een auto verdwijnen. Ik ken een geval waarbij een klusbedrijf 's nachts "bezoek" kreeg en al het gereedschap uit de bus werd meegenomen. Die bus was afgesloten, stond op een afgesloten terrein en in een afgesloten garage. Volgens de verzekering was het gereedschap wel vergoed als het los NAAST die zelfde bus had gelegen
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:49:44 #67
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51563521
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 18:11 schreef klipper het volgende:
De waarde van de laptop word niet alleen bepaald door de hardware, maar ook door de software welke erop geinstalleerd is.
Nope. Als de laptop en dus de software niet meer in bezit is van de eigenaar, blijft de licentie wel nog in bezit van de eigenaar.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:56:11 #68
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_51563779
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 19:55 schreef Justah het volgende:

[..]

Je inboedel verzekering gaat tot ¤250 ?! Woon je in een doos?
We hebben het over een dekking in de auto muts. Niet over thuis.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:02:21 #69
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51563975
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 14:52 schreef frusty_werknemer het volgende:
die euri 1100 kan wel kloppen, aangezien de laptop net een paar maanden oud was...
Bedrijfseconomisch gezien wel mischien, met licenties, kosten voor IT personeel, servicecontracten enzo erbij. De pure hardwaretechnische waarde is echter veel lager. En de BTW kan de baas ook aftrekken.

Of er moet bedrijfsgevoelige informatie op hebben gestaan die het bedrijf bij bekendwording financieel aan de afgrond brengt
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')