Laptop in auto laten liggen is gewoon dom. Veel van die gastjes weten in welke auto ze moeten zijn op welk tijdstip. Als je je auto neerzet bij een supermarkt na werktijd en je stapt uit in pak maar zonder laptop breken ze je auto geheid open in bepaalde wijken/stadsdelen in Nederland.quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:06 schreef LENUS het volgende:
Behoort tot de eigendommen van je werkgever, wat is nu redelijk en wat is nu billijk? jij hebt in ieder geval je plicht vervult en de laptop zo goed mogelijk opgeborgen. Jij bent in dit geval niet verantwoordelijk voor de schade.
Beetje idiote werkgever heb jij trouwens.
Een laptop in je auto laten liggen lijkt me niet de beste plek om 'm op te bergen eigenlijk.quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:06 schreef LENUS het volgende:
Behoort tot de eigendommen van je werkgever, wat is nu redelijk en wat is nu billijk? jij hebt in ieder geval je plicht vervult en de laptop zo goed mogelijk opgeborgen. Jij bent in dit geval niet verantwoordelijk voor de schade.
Beetje idiote werkgever heb jij trouwens.
Laptops die onbeheerd in een auto liggen zijn vaak uitgesloten van de verzekering. Bij mijn werkgever wel in ieder geval.quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:08 schreef alki het volgende:
Dit valt onde de diefstal verzekering van je werkgever hij lult uit zijn nek niet verzekerd.
Als vanacht iemand inbreekt op kantoor en pc's meeneemt issie zeker ook niet verzekerd
Wat een onzin. Als je het niet weet zeg dan niks. Dit valt niet onder diefstal. Die laptop is verzekerd op lokatie, dus thuis of op kantoor. Niet voor vervoeren. TS heeft de fout gemaakt om de laptop in de auto te laten liggen met alle risico's van dien. De werkgever heeft dus het recht deze op de werknemer te verhalen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:08 schreef alki het volgende:
Dit valt onde de diefstal verzekering van je werkgever hij lult uit zijn nek niet verzekerd.
Als vanacht iemand inbreekt op kantoor en pc's meeneemt issie zeker ook niet verzekerd
Wanneer aanvankelijk de voor de laptop betaalde BTW is teruggevraagd (wat mogelijk is wanneer de laptop gebruikt is voor doeleinden waarvoor BTW berekend wordt (bv. verrichten van niet-vrijgestelde diensten aan klanten)), hoef je die niet terug te betalen na diefstal (art. 15 lid 7 onderdeel a Wet op de omzetbelasting '68). BTW doorberekenenlijkt me dus sterk.quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:03 schreef frusty_werknemer het volgende:
Mijn werkgever houd mij nu volledig aansprakelijk voor de restwaarde (euro 1100) van deze laptop aangezien de werkgever geen verzekering heeft afgesloten hiervoor. Is dit terecht? Het is een Dell Latitude D520, dus volgens mij willen ze zelfs de BTW doorberekenen aan me...
quote:Voorbeelden
Laptop
De werkgever heeft zijn werknemer een laptop ter beschikking gesteld, om ‘s avonds en in het weekend mee naar huis te nemen. Aan het einde van de dag bergt de werknemer de laptop op in de kofferbak van zijn auto. Hij sluit de kofferbak af en vier uur later, als hij zijn auto ophaalt, blijkt dat de kofferbak is opengebroken en zijn laptop is gestolen. De werkgever stelt dat de werknemer de gestolen laptop moet vergoeden. Dit gaat de rechter te ver. Het is immers niet te wijten aan opzet of bewuste roekeloosheid van de werknemer dat de laptop uit de auto is gestolen. De auto was immers op slot en de laptop was van buitenaf niet zichtbaar.
Feit is gewoon dat dat ding jouw in bruikleen is gegeven en je er dus verantwoordlijk voor bent. Ik neem hem iig altijd mee, juist omdat dit soort dingen vaak gebeuren en ik heb geen zin om net als TS in een discussie te belanden omtrent een afkoopsom.quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:26 schreef Xcalibur het volgende:
Mja, je moet ook wel eens ergens heen voordat je thuis bent.... kan je wel met je laptop gaan rondzeulen, maar dat slaat ook nergens op natuurlijk... als het ding in je kofferbak ligt en niet te zien is, kunnen ze je weinig maken lijkt me?
Hmm, ja, en als het ding juist door het meenemen beschadigd raakt? Is ook zonder al te veel fantasie ook goed mogelijk.quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:38 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Feit is gewoon dat dat ding jouw in bruikleen is gegeven en je er dus verantwoordlijk voor bent. Ik neem hem iig altijd mee, juist omdat dit soort dingen vaak gebeuren en ik heb geen zin om net als TS in een discussie te belanden omtrent een afkoopsom.
Vergeet niet dat een laptop voor een maro... bepaald type personen makkelijke/sneller/beter te verpatsen is dan een gereedschapskist. Het is een feit dat een laptop in een auto geheid weg is. Bij mijn werkgever is het zelfs bekend dat die lui een bepaald type auto achtervolgen om vervolgens de auto open te breken als de bestuurder zonder laptop uitstapt.quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:22 schreef MouseOver het volgende:
Van een servicemonteur wordt afaik ook niet verwacht z'n gereedschap uit te auto te halen, en dat heeft ook een aanzienlijke diefstalopbrengst en is (in kist) vrij makkelijk mee te nemen door een dief. En een laptop is nu ook weer niet zo klein dat je die overal waar je komt toch wel even in je zak kunt steken terwijl je bij de auto weg bent.
Aan de andere kant: "auto op slot, buit eruit".
Lastig..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |